Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vittumaiset naapurit

Vierailija
08.12.2017 |

Kertokaa kauhutarinoita naapureistanne! Yritän niiden avulla selvitä järjissäni oman naapurini touhujen suhteen.

Kommentit (366)

Vierailija
21/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri parkkeerasi autonsa poikittain meidän auton taakse, vaikka olin monesti sanonut ettei se mahdu siihen. Kerran auto oli taas poikittain ja mulla oli kiire päästä lähtemään. Naapuri ei ollut kotona, tai ei ainakaan avannut ovea eikä vastannut puhelimeen. Tilasin hinausauton siirtämään auton pois ja laitoin laskun naapurille. Tästähän hän riemastui siihen malliin, että naarmutti avaimella mun auton kyljet pilalle :)

Vierailija
22/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerrostalossa, kaljapullot rikottu rappukäytävään, roskapussit heitetty parvekkeelta pihalle ja jätetty siihen, melua joka yö, häkkivarastoihin murtauduttu, hissiin kustu monen monta kertaa, huumeneuloja pihassa, autosta varastettu tavaraa, yksi hullu naapuri vielä kehtasi valittaa, että koirat talossa ovat häiriöksi.... Muutin pois kun tilanne ei vuodessa miksikään muuttunut, edes isännöitsijä ei saanut taloon rauhaa.

Kaijonharju Oulussa? Kimmontie kuulostaa siellä olevan just tuon kaltainen paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri kyttää roskiskatoksella mitä kukakin tuo sinne ja sitten pitää kierrätysluennon jokaiselle jolla on hänen mielestään roskat väärin lajiteltu. Kerran olen hänet sieltä roskikselta päivystämästä löytänyt jopa keskellä yötä, kun kävin meidän bileet siivottuani ja vieraiden lähdettyä vielä nakkaamassa roskiksen ennen nukkumaanmenoa. Hänen mielestään myös muka naapuritalon porukka tuo roskat meidän roskikseen ja sitä sitten vahtii siellä yötä päivää.

:D Eikö hän nuku? Vai onko tämä roskiskatoksella päivystäminen jonkinlainen elämäntehtävä?

Vierailija
24/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töms töms töms töms. Nukkuvat päivät ja kävelevät maratonia ympäri kämppää koko yön. Välillä kuuluu parvekkeen ovest "skriiiiits"  ja järkyttävä kolina kun ravaavat tupakalla.

Kärsin. Tekis mieli kertoa heille, että heillä on aika erikoiset elämäntavat ja mielenkiintoisia keskusteluja käyvät parvekkeella, toisinsanoen, kuulen kaiken ja en voi olla huomaamatta heidän elämänrytmiään, ikävä kyllä.

Vierailija
25/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo, jossa surkea äänieristys, kaupungin vuokrakämppä. En haluaisi tietää naapurien elämästä mitään mutta kun äänet kantautuu ihan kutsumatta omaan kämppään ja kuuluvasti! muuttoa olen alkanut harkita mutta kun kämppä on hyvällä alueella ja vuokra edullinen... (seinät on ku pahvia, pihalta kuuluu äänet sisälle ikkunan takaa koska ikkunasta vetää vaikka on tiivistetty, ja rappukäytävästä, rakenteiden ja liesituulettimen kautta). Haukkuvia koiria, joista toiselle usein huudetaan XXXX HILJAA. Kun kyllähän se koira hiljenee, kun sille tarpeeksi kauan karjuu että hiljaa, eikö? paukutetaan ulko-ovia (ja kaikkia muitakin ovia) ja puhevolyymi on lähellä huutamista, joutuu siis sietämään ajoittaista ukkojen mölyämistä ja akkojen kälätystä seinän ja ikkunan takaa. Ei kuitenkaan 24/7  haittaa. Sitten joku huutaa lemmikilleen XXXX POIS SIELTÄ (oisko kissa kun ei äänenkäytöstä päätellen vaivaannu tottelemaan), joskus naisen ääni karjuu myös kovaan ääneen PERKELE silloin tällöin (en tiiä, kuka, eikä kiinnosta jos ei kuulosta niin "vakavalta" että pitäs poliisi soittaa). Talossa asuu kans kantapäätömistäjiä.

Välillä ahistaa kun naapurien ääniä on pakko kuulla, vaikka ei haluaisi.  Ei voi paeta muutoin kuin laittamalla kuulokkeet tai korvatulpat päähän. Tietyt normielämän äänet kai täytyy sietää. Kerrostalossa pärjää kun on kapasiteettia ottaa muutkin ihmiset huomioon ja jonkin verran sietokykyä niille "normaalin elämän äänille". Vielä kamalammista mölynaapureista aikaisemminkin kärsineenä osaan arvostaa kotirauhaa ja annan sen myös muille, en mölyä, biletä tai paukuta ulko-ovia (kun sen oven saa kyllä kiinni muutenkin kuin voimallisesti paukauttamalla). Kovaa melua ja kotirauhan häirintää ei tarvitse sietää vaan silloin lähtee ilmoitusta isännöitsijälle. Kerrostalossa onnea on, jos on sattunut saamaan fiksut naapurit.

Vierailija
26/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua milloin mun naapurit nukkuu. Viime yönä ainakin olivat koko yön hereillä, aamulla klo 5 jälkeen oli valot päällä samoin päivällä klo 3 kun tulin töistä, nytkin on valot päällä ja voisin lyödä vaikka vetoa, että rallia vetävät ympäri kämppää taas koko yön.

Olisi niin mielenkiintoista tietää, että mitä ihmettä he puuhaa, vai onko niillä joku narkkiluola tuolla? Viime yönä oli keskellä yötä tulleet autolla kotiin, eli muutaman tunnin kävivät jossain, koska yhden aikaan yöllä kolistelivat vielä asunnossaan.

Minusta on pikkuhiljaa tulossa kerrostalokyttääjä.

Vierailija
27/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teemme taloyhtiössä joitakin hommia kuten nurmikonleikkuu talkootyötä rahaa säästääksemme. Yksi naapureista, joka ei ikinä itse osallistu mihinkään kyttää muiden "suoritusta" ja kulkee perässä neuvomassa miten vaikkapa nurmikko kuuluu leikata. Tekee mieli ajaa sillä leikkurilla ukko kumoon.

Voi ei :D Varmasti kamalaa, mut alko vaan naurattaa toi mielikuva. Mun mies on kova "neuvomaan., tuleekohan siitä samanmoinen vanhana...

Jos olisin eka kirjoittja, antaisin ensi kerralla naapurille ruohonleikkurin ja tyynesti toteaisin että taitaakin olla jo vihdoin hänen vuoronsa. :D

Vierailija
28/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää se että suurinosa asukkaista alistuu häiriköille,mitään ei asialle haluta tehdä vaikka eivät itsekään sitten nuku yöllä,ainoa asia minkä sitten saavat aikaiseksi on että kitisevät työpaikan kahvitauoilla ettei taaskaan voinut nukkua viime yönä

Vierailija
29/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapääastujat. Isännöitsijäkään ei voi näille mitään kun "se on joidenkin tyyli kävellä, eikä siihen voi puuttua". Se on kiva valvoa öitä kuunnellen töminää ja katsellen kattolampun keikkumista katossa.

Eikö ne ihmiset oikeasti osaa itse yhtään ajatella? Onko niin vaikeaa edes yöllä vähän miettiä miten kävelee? Kyllä itse ainakin kykenen yöllä liikkumaan hiljempaa kuin päivällä, enkä koe sitä mitenkään rasittavaksi.

Vierailija
30/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri vetäisi meiltä mitään kysymättä pihojemme välissä olleen pensasaidan matalaksi, kyhäsi tilalle jonkun horror tyyppisen lautaviritelmän ja vielä yritti laskuttaa hommasta puolet meiltä. Tämä tapahtui siis lomamatkamme aikana ja oli kyllä aika shokki kun palattiin kotiin.

Vierailija
31/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri vetäisi meiltä mitään kysymättä pihojemme välissä olleen pensasaidan matalaksi, kyhäsi tilalle jonkun horror tyyppisen lautaviritelmän ja vielä yritti laskuttaa hommasta puolet meiltä. Tämä tapahtui siis lomamatkamme aikana ja oli kyllä aika shokki kun palattiin kotiin.

Mieluummin vaikka tällainen ongelma, kuin yläkerrassa asuva norsulauma.

Vierailija
32/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teemme taloyhtiössä joitakin hommia kuten nurmikonleikkuu talkootyötä rahaa säästääksemme. Yksi naapureista, joka ei ikinä itse osallistu mihinkään kyttää muiden "suoritusta" ja kulkee perässä neuvomassa miten vaikkapa nurmikko kuuluu leikata. Tekee mieli ajaa sillä leikkurilla ukko kumoon.

Voi ei :D Varmasti kamalaa, mut alko vaan naurattaa toi mielikuva. Mun mies on kova "neuvomaan., tuleekohan siitä samanmoinen vanhana...

Jos olisin eka kirjoittja, antaisin ensi kerralla naapurille ruohonleikkurin ja tyynesti toteaisin että taitaakin olla jo vihdoin hänen vuoronsa. :D

Kokeilin tätä itseasiassa jo kertaalleen, mutta hän maireasti hymyillen kertoi kuinka talkoohommiin ei voi taloyhtiössä pakottaa ja jatkoi neuvomista.

Vierailija
33/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli haluat jatkuvasti ärsyttää ja soittaa suutasi (naapurin) miehestä jopa etunimeltä, kuten vähätellä, kiusata, herjata, voidaan kysyä mitä mieltä olet vaikkapa Brock Lesnar in lihaksista kun yrität itketyttää itseäsi.

Yrität todella tehdä kaikkesi että psyykkeesi menee. Mutta,esim Tartostakin löytynee ikäisillesi psykiatrian hoitoa ( siis, kun psyykkeesi on mennyt koska huutelet häirintöjä). Tajuatko?

Tietenkin voidaan myös ottaa yhteyttä organisaatiosi toimitusjohtajaan, myös.

Vierailija
34/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurit tamppas mattoja 4 kertaa viikossa klo 8 aamulla satoi tai paistoi. He myös opettivat nuoremmilleen oikeita tamppaustekniikoita jotta nämäkin varmasti oppivat - ja tämä tapahtu erään suurehkon kaupungin keskustassa eikä jossain landella. Myös räntäsateessa. Lehtipuhallus tietty kolme kertaaa vkossa ja talvisin aurausta klo 7 sunnuntaisin.

Joku muutti joka kuukausi ja mulla oli parin vuoden aikana 7 eri seinänaapuria. Jatkuvasti siis muuttoja joko sisään tai ulos ja tietty tupareita ja kamuja ravaamassa uutta kämppää katsomassa.

Alemmassa kerroksessa asui narkkari, jonka kaverit tulivat keskellä yötä lasin läpi asioimaan tämän luona. Myös ikkunoihin heiteltiin kiviä ja pyöriä pöllittiin.

Jatkuvasti oli jotain meneillään niin että se kuului omaan asuntoon.  Pakko muutta pois - ja tätä kämppää mainostetaan nytkin "rauhalliseksi" taloyhtiöksi. Joopa joo.

Vierailija
35/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri muutti tänne pääkaupunkiseudulle työnhakuun jostain pohjoiskarjalaisesta muuttotappiokylästä. Täysin kouluttamaton, mt-ongelmainen, päihdeongelmainen kolmekymppinen nainen, joka omien sanojensa mukaan on ollut omasta tahdostaan sängyssä isänsä ja veljiensä kanssa.

Voitte kuvitella äänimaiseman, kun hän rupesi harjoittamaan sitä ainoaa "ammattia", johon oli pätevä.

Vierailija
36/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tömistelijät on yllättäneet kyllä. Ennen ihmettelin, että mistä ihmiset oikein puhuu, kun puhuttiin kanta-astujista, nyt olen itse saanut kokea saman ja voi luoja miten ärsyttävää! Itseäni ei päivällä niin häiritse, kun yleensä on omassa kämpässä jotain taustaääntä (siis tv hiljaisella tms.) jolloin se töminä ei  kuulu. Mutta yöllä häiritsee kun yrittää nukkua. Eikä siihen töminään auta korvatulpatkaan, kun tulee rakenteiden ja tulppien kautta perille sellaiset matalat äänet jokatapauksessa.

Pitääpä kokeille jotain "white-noise"-äänitettä ensi yöksi, jos se peittäisi töminä-ääntä sen verran, että saisi nukuttua.

Vierailija
37/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu amatsooni. Katto tömisee jatkuvasti, imuroi joka päivä, patterit kolisevat ja imuri raapii kattoani. Koiransa ulvoo tunteja. Y-säätiön asukki. Luikkii pakoon ulkona tavatessamme. Ei tule samaan hissiin, juoksee pakoon.

Pitäsikö sun hankkia elämä, mennä töihin tai muuttaa takaisin sinne korpeen.

38/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rapussa somalit. Ei mitään niitä vastaan, mutta pitääkö tuulettaa rappukäytävään kaikki ruoat? Pitääkö antaa lasten remuta ja kiljua rapussa ja pihassa niin, ettei sekaan uskalla mennä?

Vierailija
39/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri muutti tänne pääkaupunkiseudulle työnhakuun jostain pohjoiskarjalaisesta muuttotappiokylästä. Täysin kouluttamaton, mt-ongelmainen, päihdeongelmainen kolmekymppinen nainen, joka omien sanojensa mukaan on ollut omasta tahdostaan sängyssä isänsä ja veljiensä kanssa.

Voitte kuvitella äänimaiseman, kun hän rupesi harjoittamaan sitä ainoaa "ammattia", johon oli pätevä.

tuosta pitäisi varmaan tehdä jo ilmoitus jollekin sosiaalityöntekijälle tms.

Vierailija
40/366 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tömistelijät on yllättäneet kyllä. Ennen ihmettelin, että mistä ihmiset oikein puhuu, kun puhuttiin kanta-astujista, nyt olen itse saanut kokea saman ja voi luoja miten ärsyttävää! Itseäni ei päivällä niin häiritse, kun yleensä on omassa kämpässä jotain taustaääntä (siis tv hiljaisella tms.) jolloin se töminä ei  kuulu. Mutta yöllä häiritsee kun yrittää nukkua. Eikä siihen töminään auta korvatulpatkaan, kun tulee rakenteiden ja tulppien kautta perille sellaiset matalat äänet jokatapauksessa.

Pitääpä kokeille jotain "white-noise"-äänitettä ensi yöksi, jos se peittäisi töminä-ääntä sen verran, että saisi nukuttua.

Kerro sitten tai kertokaa muut auttoiko. Mulla kanssa hirveä töminä koko ajan yläkerrassa eikä sitä peitä edes tv! Ellen pistä toosi kovalle. Jatkuvaa kolaamista kuuluu muutenkin, kaappeja paiskotaan yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän