Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vittumaiset naapurit

Vierailija
08.12.2017 |

Kertokaa kauhutarinoita naapureistanne! Yritän niiden avulla selvitä järjissäni oman naapurini touhujen suhteen.

Kommentit (366)

Vierailija
81/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teemme taloyhtiössä joitakin hommia kuten nurmikonleikkuu talkootyötä rahaa säästääksemme. Yksi naapureista, joka ei ikinä itse osallistu mihinkään kyttää muiden "suoritusta" ja kulkee perässä neuvomassa miten vaikkapa nurmikko kuuluu leikata. Tekee mieli ajaa sillä leikkurilla ukko kumoon.

Voi ei :D Varmasti kamalaa, mut alko vaan naurattaa toi mielikuva. Mun mies on kova "neuvomaan., tuleekohan siitä samanmoinen vanhana...

Meidän taloyhtiössä tuo on yksi eläkkeellä oleva leskirouva. Kulkee räkyttämässä muille, miten pitää hänen mielestään asiat tehdä, mutta itse ei tee yhtään mitään.

Vierailija
82/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö ohjelman "Naapuri helvetistä"? No, minun ei tarvitse sitä katsella kun minun seinänaapurini viereisessä rapussa ON naapuri helvetistä. Olen asiasta jo kahdesti ilmoittanut isännöitsijälle ilman tulosta. Kohta pakko ruveta ryhtymään järeämpiin toimeenpiteisiin! Asun pienkerrosPUUtalossa.

Torstain ja perjantain välisenä yönä hän rupesi juovuspäissään lämmittämään takkaansa sillä seurauksella, että savu levisi naapurikämppiin eli minunkin makuuhuoneeseen. Oli pakko mennä tsekkaamaan onko siellä tulipalo. Ei ollut, yli 60-vuotiaalla eläkeläisjätkällä oli kaikki ovet ja ikkunat sepposenselällään auki tuuletustarkoituksessa (savun johdosta) ja kaiken huipuksi kielsi mitään savua olevankaan. Hänen yläkerran naapuri sadatteli hyvin kovaäänisesti kun suurin osa savuista meni hänen kämppäänsä eikä tietenkään pystynyt nukkumaan. Minäkin jouduin avaamaan omat ikkunani keskellä yötä. Siis hengenvaarallinenkin tuo on vielä. Siis huom! asumme PUUtalossa.

Monta vuotta sitten tuli palokuntakin paikalle kun "herra" oli unohtanut hellan päälle ja nukahtanut (juovuksissa).

Viime yönä noin kello 23.30 alkoi Beatles ja John Lennon konsertti joka jatkui monta tuntia. Ihan kivaa musiikkia joo mutta ei tuohon aikaan. Ja näitä yöllisiä konsertteja -oman makuuhuoneeni vieressä- on usein.

Lisäksi hän saa usein juoppohulluuskohtauksia jolloin naapurista kuuluu semmoista kielenkäyttöä, että tässä ei voi eikä kehtaa sitä toistaa. Puhuu siis itsekseen, sadattelee, hakkaa jalalla lattiaa ymv.

Tilanne on täysin riistäytynyt käsistä sen jälkeen kun hän täytti 60 vuotta ja jäi virallisesti eläkkeelle kultasepän ammatistaan (perhefirma).

En tiedä pitääkö seuraavaksi kutsua poliisit paikalle mutta enhän minä tai muutkaan naapurit voida elää tällä tavalla: korvatulpat korvissa öisin .Täytyyhän myös pystyä kuulemaan jos palohälytin laukeaa päälle - jostain "kumman syystä" !!! Kaksi yötä peräkkäin nukkumatta. Arvatkaa vain väsyttääkö ja v*tuttaako? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teemme taloyhtiössä joitakin hommia kuten nurmikonleikkuu talkootyötä rahaa säästääksemme. Yksi naapureista, joka ei ikinä itse osallistu mihinkään kyttää muiden "suoritusta" ja kulkee perässä neuvomassa miten vaikkapa nurmikko kuuluu leikata. Tekee mieli ajaa sillä leikkurilla ukko kumoon.

Voi ei :D Varmasti kamalaa, mut alko vaan naurattaa toi mielikuva. Mun mies on kova "neuvomaan., tuleekohan siitä samanmoinen vanhana...

Jos olisin eka kirjoittja, antaisin ensi kerralla naapurille ruohonleikkurin ja tyynesti toteaisin että taitaakin olla jo vihdoin hänen vuoronsa. :D

Kokeilin tätä itseasiassa jo kertaalleen, mutta hän maireasti hymyillen kertoi kuinka talkoohommiin ei voi taloyhtiössä pakottaa ja jatkoi neuvomista.

No, meillä me muut olemme tällaisessa tilenteessa todenneet, että vapaaehtoista on meillekin, eikä kiinnosta, ja nyt yhtiökokouksessa on ehdolla hankkia kiinteistönhoito.  Maksamaan joutuu sekin valittajamuija.

Vierailija
84/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa alakerran naapuri hiissaa niin jumalattomasti ettei auta ikkunan aukomiset. Ehkä meillä on ilmastoinnissa jotain vikaa tai sitten polttelevat just siinä ilmastointireiän vieressä. Eivät onneksi jokapäivä, mutta kausittain. Koskaan haistanut mitään niin jäätävä ja Voimakasta. Muutenkin kaikenlaista narkkia koputtelemassa aina sen ikkunoihin (rapun ovi lukossa) koska eivät kaiketi omista puhelimia tai heille ei vastata. Kesällä toiminta siirtyy parvekkeelle jossa emäntä Tallinnan tuliaiset kitattuaan huutaa sairaushistoriansa yms kaikkien kuultavaksi. Vaan on kai tuota pahempiakin, tätä ketjua lukiessa tuntuu että olen päässyt helpolla 😅

Vierailija
85/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin asun kerrostalossa, ja joka päivä kuuluu jos jonkinlaista meteliä jostain, mutta ei mun elämä siihen kaadu. En ymmärrä miksi te naapurien jokaisesta pihahduksesta valittajat muuta johonki mettän keskellä joissa ei muita asu 10 kilometrin säteellä :D

Koska raha ei kasva puissa.

Ota lainaa tai vuokraa omakotitalo? 

Ongelma ratkaistu.

Vierailija
86/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten näissä kommentoijissa ihmetyttää ja naurattaa että miksi ette tee asioille mitään?,joissain tapauksissa asioille ei voi tehdä mitään muitten passiivisuuden takia,mutta useimmissa tapauksissa voisi

Vierailija
87/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen slummeissa ihmiset oikein asuvat? Ja nuo koiranomistajat kyllä saisivat perustaa oman taloyhtiön vaikka jonnekin autiomaahan.

Vierailija
88/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne y-säätiön narkki paskat pitäis karkottaa siperiaan ei niitä pidä sijoittaa tavallisiin taloihit vittu ne mittään sopeudu mihinkää narkkari, juoppo, pilleristi paskoja kaikki monttuun vaan ja soraa päälle

Vierailija
89/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä kai omat naapurit olekaan niin pahoja tämän ketjun jälkeen. Yläkerrassa asuu nuorehko pariskunta, joista mies tykkää kävellä kantapäillä (se on upean kuuloista) ja hakkaa ovia. Joskus kun lähtevät töihin niin se kolina on kohtuuttoman kovaa, ei mitään hajua miten ne onnistuu siinä. Mutta tuossa pariskunnasta on se hyvä puoli, että jollei molemmat niin ainakin mies on usein poissa kotoa hiljaisuudesta päätellen. Seinänaapurini taas on juuri kotoa muuttanut nuoripari jotka viis veisaa hiljaisuudesta. Muuten ovat kyllä hiljaa, ellei ulko-oven paiskomista lasketa, mutta järjestävät noita bileitä kavereilleen aina arkipäivää vastaavana iltana 1-3 kertaa viikossa, että kun hiljaisuus alkaa niin nämä pistävät stereot päälle ja nostavat äänen valiumia myös. Ja bileet kestää läpi yön koska ovat jotain lusmuja kavereineen ettei ole mitään menoa arkisin. Onneksi jaan vain olohuoneen seinän niiden kanssa, mutta kyllä se jumputus kuuluu makuuhuoneeseenkin ettei ilman korvatulppia voi nukkua. Mutta tämän ketjun jälkeen pitää kiittää onnea ettei pahempia naapureita ole osunut kohdalle :/

Vierailija
90/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Tässä taloyhtiössä on ihanat naapurit. Ei mitään häiriötä tai ongelmia.

Vaan muutamassa edellisessä:

Osakas vuokrasi asuntonsa Forenomille, joka vuokrasi eteen päin sossulle. Tästä alkoikin joka viikonloppu uusi perinne soittaa poliisit paikalle, kun tietyn väestöryhmän edustajat harrastivat puukkohippaa ja asunnon tuhoamista. Saivat aikaiseksi vesivahingot kylppäriin ja erilliseen vessaan, sekä varastivat kaiken, minkä vain irti saivat. Ei oltu edes näiden naapurissa, vaan viereisessä rivaripätkässä ja silti kuului meille saakka se jumalaton riitely ja mekkala.

Samaisen hamekansan kanssa oli myös ongelmia toisessa taloyhtiössä, kun majoittivat puoli sukua yhteen huoneistoon ja pesettivät koko suvun pyykit taloyhtiön pesutuvassa. Maksoivat kuitenkin vain oman perheen vesimaksut (tai sossu maksoi). Jos näille huomautti asiasta, uhkasivat puukolla. Myös isännöitsijä sai osansa näistä tappouhkauksista. Näille ei kuulemma ollut ongelma mennä linnaan istumaan tuomiota, kun siellä oli jo muutakin sukua valmiiksi. Tässä perheessä perheen äiti oli tuolloin vankilassa.

Nuorena opiskelijana asuin vakuutusyhtiön vuokra-yksiössä ja talossa muuten asui pitkälti ihan tavallisia ihmisiä. Siltikin joitain helmiäkin oli. Yhdet raportoivat säännöllisesti kerran viikossa toisilleen parvekkeelta toiselle huutamalla, kuinka monta kertaa saivat p*llua viikonlopun aikana. Vieressä päiväkoti, jossa lapsilla oli ehkä jotain kysyttävää, mitä p.... tarkoittaa?

Tässäkin talossa on Forenomin asunto. En tiedä, ketä täällä viime syksynä asui, mutta äänestä päätellen nuori mies. Jatkuvasti bileitä useita kertoja viikossa, meteliä pitkälle yöhön, loppui yleensä kello kaksi tai kolme. Musiikki kuului tänne asti kuten huutaminenkin, vaikka se oli pari kerrosta alempana ja talossa on todella hyvät äänieristeet. Normaalit arkielämän äänet eivät kuulu seinänaapurista tai ala-tai yläkerrasta lainkaan. Vuosiin ei ollut ollut talossa minkäänlaisia häiriöitä.

Vierailija
91/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kun hesalaiset valittaa niissä 60-luvun kaatopaikkajätekerrostaloissaan jossa piereminenkin kuuluu naapuriin :D

Muuttakaa vaikka Tampereelle niin pääsette puolella hinnalla IHAN UUTEEN asuntoon.

Vierailija
92/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on riesana sellainen parikymppinen hehtaariperse kuka tuntuu hyppivän kantapäät edellä pitkin asuntoaan 😡 Tuohan on tavallaan sellainen sallittu tapa häiriköidä muita asukkaita kerrostalossa

Vierailija
93/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on riesana sellainen parikymppinen hehtaariperse kuka tuntuu hyppivän kantapäät edellä pitkin asuntoaan 😡 Tuohan on tavallaan sellainen sallittu tapa häiriköidä muita asukkaita kerrostalossa

Minulla oli kantakävelijä kämppiksenä joskus opiskeluaikoina. Hän oli virallisesti alipainoinen, luuta ja nahkaa, mutta piti aivan kauheaa töminää kävellessään. Myöhemmin, kun hän asui toisessa talossa, kävin kylässä ja hän närkästyneenä kertoi, miten alakerran mummo oli tehnyt hänen kävelystään valituksen. Ymmärsin mummoa erittäin hyvin, koska tämä tosi laiha ihminen sai lattian todella jytisemään. Eli ei se painosta tai koosta ole kiinni.

Vierailija
94/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun hesalaiset valittaa niissä 60-luvun kaatopaikkajätekerrostaloissaan jossa piereminenkin kuuluu naapuriin :D

Muuttakaa vaikka Tampereelle niin pääsette puolella hinnalla IHAN UUTEEN asuntoon.

En asu Helsingissä. Asun kylläkin 60-luvulla rakennetussa talossa ja tässä on paras äänieristys, minkä tiedän. Naapuriasunnoista ei kuulu mitään tavallisen elämän ääniä. Jos jotain kuuluu, tietää, että se on kova ääni.

Vierailija
95/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naapurini oli tehnyt minusta valituksen. Syyksi oli luetellut mm. sotkemisen roskiskatoksessa, mattojen tamppaamisen hiljaisuuden aikaan, toistuvan yöaikaisen metelöinnin. Kun alettiin selvittää, milloin olen kyseisiä asioita tehnyt, en ollut edes kotona niinä viikonloppuina, jolloin meteli oli kuulunut. Roskiskatoksen sotkemiseen vain kielsin, kun ei kuulu tapoihini. Ei siinä pitkäkään aika kulunut, kun oli taas tehty valitus yöaikaisesta metelistä. Pari naapuria oli sen allekirjoittanut. En jaksanut jäädä enää selvittelemään, vaan hankin uuden asunnon. Luulen, että kyseiset naapurit kuulivat ihan olemattomia, kun siinä talossa oli täysin hiljaista ainakin aina kun itse olin kotona yöaikaan.

Vierailija
96/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä y-säätiön asukit ovat pahimpia häiriköitä. Näihin asuntoihin asutetaan nykyään näitä paperittomia ns. turvapaikanhakijoita.Naapuriini asutettiin vanha, ruma ukko, joka soitteli ovikelloani jatkuvasti, kysellen sitä sun tätä, huonolla englannin taidolla. Onneksi muutti pois häiriköimästä.

Vierailija
97/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu pelkäämään. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurina kämppikset, jotka pitivät jatkuvaa meteliä. Kommunikoivat usein kiljahtelemalla ja huutamalla, paiskoivat ulko-ovea niin, että mun asunnossa taulut heilui seinällä, tykkäsivät paiskoa myös muita ovia ja tavaroita (etenkin hiljaisuusaikana).

Kämpässä kävi usein kavereita kylässä, nämäkin paiskoivat ovia, painelivat "vahingossa" mun ovikelloa valokatkaisijan sijasta, ölisivät rappukäytävässä, ravasivat usein pihalla ja aina helvetillisen metelin kera. Pe ja la pitivät bileitä, joskus viikollakin. Meteli alkoi alkuillasta, loppui puolenyön tienoilla ja jatkui aamuneljän-viiden aikaan, kun jatkot alkoivat. Muuttivat onneksi pois jonkun toisen riesaksi.

Nykyään yläpuolella asuva naapui heittelee ja pudottelee jotain saatanan raskasta lattiaan, en edes tajua, miten joku saa noin vitunmoisen metelin aikaan. Olen herännyt siihen kolinaan monta kertaa. Siirtelee myös huonekaluja mahdollisimman kovaäänisesti (sanoinko jo, että yöllä?). Paiskoo ovea niin, että ääni kuuluu monen kerroksen päähän. Välillä kuuluu jotain huutoa ja ölinää ilmanvaihtokanavista.

Kaikki tämä korostuu tietenkin hiljaisuusaikaan yöllä. En tiedä, onko tästä talosta tullut joku mt-potilaiden vai ihan vain vittupäiden kuntoutustalo. Stressitasot on koko ajan tosi korkeat.

Ahaa. Ensin äänestetään monikulttuurin puolesta ja sitten kun se tulee liian lähelle, valitetaan.

Hah, palstahullu sekoilee taas. Nämä kaikki ovat ihan supisuomalaisia kusipäitä. Enkä edes ole mikään monikulttuurin kannattaja.

Vierailija
98/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua milloin mun naapurit nukkuu. Viime yönä ainakin olivat koko yön hereillä, aamulla klo 5 jälkeen oli valot päällä samoin päivällä klo 3 kun tulin töistä, nytkin on valot päällä ja voisin lyödä vaikka vetoa, että rallia vetävät ympäri kämppää taas koko yön.

Olisi niin mielenkiintoista tietää, että mitä ihmettä he puuhaa, vai onko niillä joku narkkiluola tuolla? Viime yönä oli keskellä yötä tulleet autolla kotiin, eli muutaman tunnin kävivät jossain, koska yhden aikaan yöllä kolistelivat vielä asunnossaan.

Minusta on pikkuhiljaa tulossa kerrostalokyttääjä.

Hah, mä elän yksin ja olen melkoinen yökyöpeli. Vuorotyöläiset on usein hereillä milloin sattuu ja heille nukkuminen vasta vaikeaa onkin, sillä useimmat yökukkujat tajuaa elää rauhallisesti yöllä (esim. mä pyrin olemaan niin hiljaa kuin mahdollista), mutta yllättävän monet päiväeläjät ei tajua että vuorotyöläisetkin tarttee unta ja surutta hiljaisuuden päätyttyä alkaa poraaminen/remppa tai kolistellaan ja huudetaan vaikka kuinka paljon.

Valot huoneistossa ei tarkoita yhtään mitään, ne voi olla vaikka jääneet päälle kun on nukahtanut (esim. tässä talossa on ötököitä, jotka pysyy valot päällä poissa) tai väliaikaisesti kun ei ole nukahtanut/saanut unta ja yrittää lukea kirjaa, pakkaa tavaroita reissua varten valmiiksi, sairastellessa unirytmin mennessä sekaisin, on lähdössä töihin, jne syitä on niin paljon että miksi kukaan edes yrittää miettiä miksi??

Jännä tää olettamus että jos valvoo öisin niin heti on joku sekakäyttäjä tms. Mäkin kävin ennen lenkillä jopa aamuyöstä kun ei muulloin siihen aikaan voinut pitää kunnosta huolta. Joku puolituttu kysyi yöllä että miksi olen ulkona. :D kerroin että olen lenkillä eikä uskonut minua, ilmeisesti luuli että tulen baarista tms ja yritti vakuutella minua kotiin nukkumaan.

Miksi kaikkien pitäisi elää muutenkaam samalla tavalla, jos vain kunnioittaa muita eikä aiheuta häiriötä? Vuorotyöläinen tai ei. Esim. tiedän nuoria miehiä, jotka kuuntelee musiikkia kuulokkeilla ja istuu koneella. Exäni oli tällainen. Mummot ja vuokranantaja kehui kun on niin hiljainen mies, että onko edes olemassakaan. Multakin on kysytty missä olen ollut kun ei ole näkynyt, varmaan siksi kun olen usein nukkunut päivällä eikä valoja ole näkynyt.

Naapurikokemuksista pahimmat on olleet;

-naapuri, jonka remppa tuntui vain jatkuvan ja jatkuvan... ja aina aloitti aikaisin

-naapuri joka soitti rumpuja

-naapuri joka tuli vastaan ilmeisesti päihteissä ilman housuja

-naapuri joka tuli yöllä soittelemaan ovikelloa yrittäen kutsua itsensä kylään, ilmeisesti halusi lähempää tuttavuutta

-naapuri on käyttänyt varastoani omiin harrastuksiinsa niin etten itse voinut sitä käyttää (sotkuinen ja haisi pahalle)

-naapuri joka porasi ja käytti sirkkeliä viel 2 ikaan aamuyöllä. Aloitti remppansa puolilta öin.

Nää siis eri taloissa. Täs on vaan muutama esimerkki.

En yleensä häiriinny kovin muiden äänistä, lähinnä häiritsee se, että ei tajuta että muissakin työvuoroissa ja varsinkin uniongelmaiset tykkää kohtuullisesta äänitasosta. Hiljaisuuden loppuminenhan ei tarkoita sitä että saa metelöidä niinku baarissa.

Lainasit minun tekstiäni, minäkin teen vuorotyötä joten tiedän kyllä. Tosin tajuan ja hyväksyn silti sen, että valtaosa ihmisistä elää päivisin ja nukkuu öisin ja sen mukaan on munkin elettävä ja siedettävä se, että päivällä kuuluu ääntä.

Enkä oleta, että heti on sekäkäyttäjä jos valvoo yöllä, ihmettelen sitä, miten voi KOKO YÖN KÄVELLÄ ympäri kämppää, kun asunnossa asuu 2 ihmistä. En minäkään päivällä kävele niin paljon asunnossani kuin muita yläkerrassa tekevät, kävelyllä käyn ihan lenkillä ja kotona pääasiassa istun sohvalla. Ja niin yläkertakin tuntuu päivällä tekevän esim. nyt ovat hereillä tietääkseni (ainakin tupakalla on laukkoneet), mutta ei kuulu samanlainen tömistely kuin yöllä. Mielestäni todella omituista.

Tottakai päivisin kuului jotain ääntä, mutta se ei tarkoita sitä että päivällä saa tuottaa kovasti meteliä. Siis kun jotkut eivät tunnu tajuavan ettei päivälläkään saa tuottaa meteliä. Ymmärrätkö? Ei se metelöinti koske vain yörauhaa eikä oikeus hiljaisuuteen vain niitä, jotka käy 8-16 töissä.

Valitettavasti joskus nämä samat ihmiset on sitä mieltä ettei esimerkiksi suihkussa tai vessassa käydä öisin. Kyllä saa. Sen sijaan vaikka kuinka nukkuisi öisin, ei ole ok huudattaa telkkaria ja vanhan kansan valsseja päivällä niin ettei nukkuminen onnistu edes korvatulppien kanssa.

Mitä tulee asuntoosi, niin olisiko mahdollista äänet että tulevat eri asunnoista? Mutta jokatapauksessa tuo askeltaminen ei ole naapurisi vika, vaan pikemminkin taloyhtiön ongelma, sillä normaalisti askelien äänet eivät kuulu. Suosittelen korvatulppia, niihin kyllä tottuu ajan kanssa. Itselläni alkoi uniongelmat siitä, että yläkerrasta kantautui naapurin askeleet öisin eli ymmärrän mistä puhut.. mutta silti ongelma on äänieristyksessä ei naapurissa. Naapurille vois ehdottaa pehmeitä sukkia yöksi.

Ei ole mahdollista että äänet tulisi eri asunnoista. Luhtitalo, joten yläpuolellani on tasan yksi asunto, toinen yläpuolinen asunto on kulmittain asuntoni kanssa ja siinä on asunut sama asukas koko sen ajan mitä itsekkin olen tässä asunut, eikä hän ole ennenkään tömistellyt.

Korvatulpat ei tömistelyyn auta, kokeiltu on.

Talonmies? Joskus meillä on ollut talonmiehenä saman talon asukas, teki hommia suoraan mun asunnon alla usein aamuyöstä.

Korvatulpissa on eroja. Itse olen käyttänyt eniten howard leigh -merkkisiä, niitä mitä työmiehetkin käyttää. Netistä saa myös tilattua hyvin laajasti eri tyyppisiä korvatulppia, jotkut on nukkumiseen suunniteltu ja siten pehmeämpiä.. oon joskus erehtynyt ostamaan halppiskorvatulpat, jotka ei blokanneet ääntä laisinkaan. Sanoisin että jos askeleet kuuluu, saattaa korvatulpat olla melko vähän ääntä eristäviä. Tulpat pitää myös laittaa tarpeeksi syvälle korvaan, ei tietysti liian syvälle, mutta jos jäävät huonosti niin ei hyvätkään tulpat auta meteliin.

En käytä halpistulppia mutta on kyllä käynyt mielessä, että voisi ostaa jotkin paremmin ääniä eristävät. On vain mietityttänyt se, että pitäisi kuitenkin kuulla jos palohälytin soi, eli mitkään täysin ääntä eristävät eivät kuitenkaan käy.

Vierailija
99/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kantakävelijä kämppiksenä joskus opiskeluaikoina. Hän oli virallisesti alipainoinen, luuta ja nahkaa, mutta piti aivan kauheaa töminää kävellessään. Myöhemmin, kun hän asui toisessa talossa, kävin kylässä ja hän närkästyneenä kertoi, miten alakerran mummo oli tehnyt hänen kävelystään valituksen. Ymmärsin mummoa erittäin hyvin, koska tämä tosi laiha ihminen sai lattian todella jytisemään. Eli ei se painosta tai koosta ole kiinni.

Kai sinä hymistelyn sijaan kerroit ex-kämppiksellesi totuuden?

Vierailija
100/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalossa minulla oli aikoinaan naapurit, jotka eivät osanneet käyttää etuoveaan ilmeisesti ollenkaan. Kun lähtivät kauppaan, kulkivat meidän takapihan puolelta. Siihen oli tallautunut ihan polku. Kesällä elivät omalla takapihallaan, toinen eläkkeellä ja toinen työtön. Harmaa tupakansavu levisi kaikkialle, eikä voinut pitää edes ikkunoita auki, vaikka oli hellekesä. Kun yritin välillä istuskella omalla takapihalla, jompi kumpi rynnisti aina siihen juttusille. Usein tarinat vain jatkuivat ja jatkuivat. Kuulin kaikki mahdolliset juorut, vaikkei kiinnostanut pätkääkään.

Yhtenä päivänä yllätin naapurin kurkkimasta sisälle meidän ikkunoiden takana. Olin hakemassa ruohonleikkuria varastosta ja sattumalta palasin sopivaan aikaan takapihalle. Menin harmistuneena kysymään, mitä asiaa. Naapuri totesi, että mies oli sanonut meidän lähteneen reissuun ja hän oli jo sanonutkin, että eivät ole lähteneet, olisi hän huomannut. Olin niin hämmästynyt/järkyttynyt, että jatkossa pidin verhot aina varmuuden vuoksi kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi