Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vittumaiset naapurit

Vierailija
08.12.2017 |

Kertokaa kauhutarinoita naapureistanne! Yritän niiden avulla selvitä järjissäni oman naapurini touhujen suhteen.

Kommentit (366)

Vierailija
61/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoasin vanhoissa kämpissä on niin huono äänieristys, että kuulee, kuinka naapurin paljaat jalkapohjat irtoavat lattiasta tämän tömistellessä menemään. Puhumattakaan näistä ”Oh yes!!! Ooooohhhh”-näyttelijöistä.

Vierailija
62/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurikämpässä asui kaksi nuorta yökerhossa töissä olevaa naista. Saapuivat kotiin noin kaksikymmentä yli viisi aamulla, heräsin aina, kun hissin ovi tönäistiin aina niin kovaa auki, että kaikuva kolahdus herätti minut unesta. Puoli kerrosta portaita ylös kuin norsulauma (hissi oli välikerroksessa) samalla puhuen kovalla äänellä ja ovi kiinni täysillä paukauttaen. Televisio tai stereot päälle heti, niin kovalla, että sain esim. aamuuutisista selvää, vaikka talossa onkin aika hyvä äänieristys. Iso asunto, keskustelivat huutamalla, kun olivat vastakkaissa päissä asuntoa.  Meteliä kesti noin aamu seitsemään/kahdeksaan, kunnes menivät nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerrostalossa, kaljapullot rikottu rappukäytävään, roskapussit heitetty parvekkeelta pihalle ja jätetty siihen, melua joka yö, häkkivarastoihin murtauduttu, hissiin kustu monen monta kertaa, huumeneuloja pihassa, autosta varastettu tavaraa, yksi hullu naapuri vielä kehtasi valittaa, että koirat talossa ovat häiriöksi.... Muutin pois kun tilanne ei vuodessa miksikään muuttunut, edes isännöitsijä ei saanut taloon rauhaa.

Missä päin noin pelottavaa meininkiä?

Missä tahansa alunperin hyvässä taloyhtiössä, johon muuttaa narkkis, jonka asunnosta tulee huumekämppä. Kokemusta on. Saatan kirjoittaa omat kokemukseni.

Vierailija
64/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua milloin mun naapurit nukkuu. Viime yönä ainakin olivat koko yön hereillä, aamulla klo 5 jälkeen oli valot päällä samoin päivällä klo 3 kun tulin töistä, nytkin on valot päällä ja voisin lyödä vaikka vetoa, että rallia vetävät ympäri kämppää taas koko yön.

Olisi niin mielenkiintoista tietää, että mitä ihmettä he puuhaa, vai onko niillä joku narkkiluola tuolla? Viime yönä oli keskellä yötä tulleet autolla kotiin, eli muutaman tunnin kävivät jossain, koska yhden aikaan yöllä kolistelivat vielä asunnossaan.

Minusta on pikkuhiljaa tulossa kerrostalokyttääjä.

Koska sinä nukut?

Vierailija
65/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus asui yläpuolen asunnossa romaneja. He kävelivät korkokengillä kaiket päivät, kävivät nonstoppina suihkussa ja pyykkikone lauloi yötä päivää. Riitelivät paljon ja lapset ajoi kovaäänisillä (kovilla) leluilla paljaalla lattialla ja paukuttivat niitä päin patteria.

Vierailija
66/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
67/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua milloin mun naapurit nukkuu. Viime yönä ainakin olivat koko yön hereillä, aamulla klo 5 jälkeen oli valot päällä samoin päivällä klo 3 kun tulin töistä, nytkin on valot päällä ja voisin lyödä vaikka vetoa, että rallia vetävät ympäri kämppää taas koko yön.

Olisi niin mielenkiintoista tietää, että mitä ihmettä he puuhaa, vai onko niillä joku narkkiluola tuolla? Viime yönä oli keskellä yötä tulleet autolla kotiin, eli muutaman tunnin kävivät jossain, koska yhden aikaan yöllä kolistelivat vielä asunnossaan.

Hah, mä elän yksin ja olen melkoinen yökyöpeli. Vuorotyöläiset on usein hereillä milloin sattuu ja heille nukkuminen vasta vaikeaa onkin, sillä useimmat yökukkujat tajuaa elää rauhallisesti yöllä (esim. mä pyrin olemaan niin hiljaa kuin mahdollista), mutta yllättävän monet päiväeläjät ei tajua että vuorotyöläisetkin tarttee unta ja surutta hiljaisuuden päätyttyä alkaa poraaminen/remppa tai kolistellaan ja huudetaan vaikka kuinka paljon.

Valot huoneistossa ei tarkoita yhtään mitään, ne voi olla vaikka jääneet päälle kun on nukahtanut (esim. tässä talossa on ötököitä, jotka pysyy valot päällä poissa) tai väliaikaisesti kun ei ole nukahtanut/saanut unta ja yrittää lukea kirjaa, pakkaa tavaroita reissua varten valmiiksi, sairastellessa unirytmin mennessä sekaisin, on lähdössä töihin, jne syitä on niin paljon että miksi kukaan edes yrittää miettiä miksi??

Jännä tää olettamus että jos valvoo öisin niin heti on joku sekakäyttäjä tms. Mäkin kävin ennen lenkillä jopa aamuyöstä kun ei muulloin siihen aikaan voinut pitää kunnosta huolta. Joku puolituttu kysyi yöllä että miksi olen ulkona. :D kerroin että olen lenkillä eikä uskonut minua, ilmeisesti luuli että tulen baarista tms ja yritti vakuutella minua kotiin nukkumaan.

Miksi kaikkien pitäisi elää muutenkaam samalla tavalla, jos vain kunnioittaa muita eikä aiheuta häiriötä? Vuorotyöläinen tai ei. Esim. tiedän nuoria miehiä, jotka kuuntelee musiikkia kuulokkeilla ja istuu koneella. Exäni oli tällainen. Mummot ja vuokranantaja kehui kun on niin hiljainen mies, että onko edes olemassakaan. Multakin on kysytty missä olen ollut kun ei ole näkynyt, varmaan siksi kun olen usein nukkunut päivällä eikä valoja ole näkynyt.

Naapurikokemuksista pahimmat on olleet;

-naapuri, jonka remppa tuntui vain jatkuvan ja jatkuvan... ja aina aloitti aikaisin

-naapuri joka soitti rumpuja

-naapuri joka tuli vastaan ilmeisesti päihteissä ilman housuja

-naapuri joka tuli yöllä soittelemaan ovikelloa yrittäen kutsua itsensä kylään, ilmeisesti halusi lähempää tuttavuutta

-naapuri on käyttänyt varastoani omiin harrastuksiinsa niin etten itse voinut sitä käyttää (sotkuinen ja haisi pahalle)

-naapuri joka porasi ja käytti sirkkeliä viel 2 ikaan aamuyöllä. Aloitti remppansa puolilta öin.

Nää siis eri taloissa. Täs on vaan muutama esimerkki.

En yleensä häiriinny kovin muiden äänistä, lähinnä häiritsee se, että ei tajuta että muissakin työvuoroissa ja varsinkin uniongelmaiset tykkää kohtuullisesta äänitasosta. Hiljaisuuden loppuminenhan ei tarkoita sitä että saa metelöidä niinku baarissa.

Lainasit minun tekstiäni, minäkin teen vuorotyötä joten tiedän kyllä. Tosin tajuan ja hyväksyn silti sen, että valtaosa ihmisistä elää päivisin ja nukkuu öisin ja sen mukaan on munkin elettävä ja siedettävä se, että päivällä kuuluu ääntä.

Enkä oleta, että heti on sekäkäyttäjä jos valvoo yöllä, ihmettelen sitä, miten voi KOKO YÖN KÄVELLÄ ympäri kämppää, kun asunnossa asuu 2 ihmistä. En minäkään päivällä kävele niin paljon asunnossani kuin muita yläkerrassa tekevät, kävelyllä käyn ihan lenkillä ja kotona pääasiassa istun sohvalla. Ja niin yläkertakin tuntuu päivällä tekevän esim. nyt ovat hereillä tietääkseni (ainakin tupakalla on laukkoneet), mutta ei kuulu samanlainen tömistely kuin yöllä. Mielestäni todella omituista.

Vierailija
68/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sinä nukut?

Yöllä yleensä nukun, mutta heräilen useasti koska yläkerrasta kuuluu kolinaa ja tömistelyä ja joskus valvon tunteja, kun en saa niiltä ääniltä unta. Myös toinen naapurini on vahvistanut kokemukseni tästä yökukkumisesta, joten ei ole omaa  kuvitteluani.

Vierailija
69/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin asun kerrostalossa, ja joka päivä kuuluu jos jonkinlaista meteliä jostain, mutta ei mun elämä siihen kaadu. En ymmärrä miksi te naapurien jokaisesta pihahduksesta valittajat muuta johonki mettän keskellä joissa ei muita asu 10 kilometrin säteellä :D

Vierailija
70/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovien jatkuva paiskominen. Naapurit ei tunnu käsittävän että siinä ovessa on väännettävä kahva, jonka voi nätisti ja näppärästi laittaa hiljaa ja rauhallisesti kiinni. Tämän tekee erityisen ärsyttäväksi silloin, kun tämä tapahtuu myöhään illalla (klo 22 eteenpäin) tai aikaisin aamulla (klo 5.30 eteenpäin), jolloin yritän perheeni kanssa nukkua. Helkutti ku ärsyttävää!!

Vierailija
71/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

GSF kirjoitti:

Minulla on sellaisia rappu täynnä täällä yhdessä Helsingin Kallion kerrostalossa. Alakerrassa huonekalujen äänekästä raahamista, kun yritän nukkua ja yläkerrassa lattian tömistelyä keskellä yötä ja heti, kun herään. Ja rappukäytävässä käy ovet keskellä yötä arkipäivänäkin. Sellaista on elämä, kun on gang stalkingin kohde. Liittyy siihen toki paljon muutakin ja pahempiakin asioita.

Sinä olet vainoharhainen.

Vierailija
72/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän entisenä yläkerran naapurina oli malli esimerkki white trash perheestä. Perheen mies putkimies ja perheen äiti osa-aikaisena siivojana. Lapset 18v 15v ja 3v. Teinit luonnollisesti jumputti koko päivän aina vanhempiensa kotiintuloon asti stereoita ja kun mainittiin tästä, että vaikka ei ole hiljaisuus, niin musiikki on liian kovalla, kun minä kuulen sanat biisistä. Vastaus Jonnelta: "eihän mulla ees oo kunnon stereoita" ja ovi naaman edestä kiinni. Teinit pitivät myös kotibileitä viikonloppuisin, kun vanhemmat olivat poissa ja sieltä kustiin parvekkeelta alas, heitettiin tumpit ja kaljapullot. Kun tästä mainittiin, niin teinitytön vastaus oli, että ite ootte ne heittäneet ja nakkeli niskojaan. Vanhemmat kotona olleessaan tappelivat koko ajan ja muutenkin äänekäs kiljusten perhe. 3v juoksi koko päivän edes takaisin ja pompotteli palloa sisällä. Kaikesta tästä kun puhuttiin, niin kommentti oli että menkää **ttu kannon nokkaan nukkumaan jos ette pysty nukkumaan ja ovi naaman edestä haistattelujen ja huorittelujen jälkeen kiinni. Isännöitsijä oli voimaton vässykkä, huomautuslappuja laitteli, mutta eipä paljoa voi tehdä, kun kyseessä on omistusasunnot. 

Poliisillekkin soitettiin useamman kerran näistä hiljaisuuden jälkeen aamu neljään jatkuvista bileistä, mutta poliisikin näissä voimaton ei voinut muuta kuin käskeä hiljentymään ja tyhjentämään asunnon, mutta 15min kuluttua porukka ja huuto palasi. 

3 vuotta kestettiin tätä vittuilua, suun ja stereoiden soittoa ja sitten ei auttanut muu kuin oma kämppä myyntiin. Jotain pitäisi pystyä tekemään näissä tilanteissa, ettei toisten tarvitse muuttaa tai elää rauhattomassa kodissa kuunnellen toisten musiikkia ja tappelua. Kyllä kaikille kuuluu kotirauha ja oikeus stressittömään ympäristöön.

Vierailija
73/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri kyttää roskiskatoksella mitä kukakin tuo sinne ja sitten pitää kierrätysluennon jokaiselle jolla on hänen mielestään roskat väärin lajiteltu. Kerran olen hänet sieltä roskikselta päivystämästä löytänyt jopa keskellä yötä, kun kävin meidän bileet siivottuani ja vieraiden lähdettyä vielä nakkaamassa roskiksen ennen nukkumaanmenoa. Hänen mielestään myös muka naapuritalon porukka tuo roskat meidän roskikseen ja sitä sitten vahtii siellä yötä päivää.

:D Eikö hän nuku? Vai onko tämä roskiskatoksella päivystäminen jonkinlainen elämäntehtävä?

Eräässä töölöläisessä asuntoyhtiössä on pesutupavahti. Kaikenlaista lappua, vinkkiä ja ohjetta riittää. Varauskirjaan raportoi onko kuivausrummun sihti puhdistettu pesun jälkeen vai ei. Siis ei omien pesujensa jälkeen, vaan muiden. Tuonut pesutupaan (ahdas tila) ilmeisesti oman puhtaanpyykinkorinsa, jota ei saa sieltä viedä pois vaikka ohjeissa kehotetaan korjaamaan pyykit ja tarvikkeet pois paikalta. Tuonut sinne vanhaa tiski- ja hammasharjaa kuivausrummun sihdin puhdistamista varten. Se puhdistuu parhaiten pelkän juoksevan veden avulla, ilman mitään välineitä.

Itse oli jättänyt pari kertaa kuitenkin hanat sulkematta, kun itse vielä käytin pesutupaa. Ensin aioin nostaa asiasta piruuttani haloon, mutta annoin olla. En enää käytä tuota tilaa ja sen koneita, koska alkoi kurkkia milloin olisin paikalla, halusi esittäytyä minulle ja alkaa tutustua. Pesutuvan ovea ei saa lukkoon sisäpuolelta ja alkoi sinne tunkea, kun minulla oli vuoro. En halua edes jutella tämän vahdin kanssa.

Hankin omat koneeet niin ei tarvitse enää stressaantua pyykkitupavahdista. Vahtikoon nyt niitä jäljelle jääviä pyykkääjiä ihan rauhassa. Kyseessä yli 70-vuotias eläkeläsnainen.

Vierailija
74/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, mä elän yksin ja olen melkoinen yökyöpeli. Vuorotyöläiset on usein hereillä milloin sattuu ja heille nukkuminen vasta vaikeaa onkin, sillä useimmat yökukkujat tajuaa elää rauhallisesti yöllä (esim. mä pyrin olemaan niin hiljaa kuin mahdollista), mutta yllättävän monet päiväeläjät ei tajua että vuorotyöläisetkin tarttee unta ja surutta hiljaisuuden päätyttyä alkaa poraaminen/remppa tai kolistellaan ja huudetaan vaikka kuinka paljon.

Valot huoneistossa ei tarkoita yhtään mitään, ne voi olla vaikka jääneet päälle kun on nukahtanut (esim. tässä talossa on ötököitä, jotka pysyy valot päällä poissa) tai väliaikaisesti kun ei ole nukahtanut/saanut unta ja yrittää lukea kirjaa, pakkaa tavaroita reissua varten valmiiksi, sairastellessa unirytmin mennessä sekaisin, on lähdössä töihin, jne syitä on niin paljon että miksi kukaan edes yrittää miettiä miksi??

Jännä tää olettamus että jos valvoo öisin niin heti on joku sekakäyttäjä tms. Mäkin kävin ennen lenkillä jopa aamuyöstä kun ei muulloin siihen aikaan voinut pitää kunnosta huolta. Joku puolituttu kysyi yöllä että miksi olen ulkona. :D kerroin että olen lenkillä eikä uskonut minua, ilmeisesti luuli että tulen baarista tms ja yritti vakuutella minua kotiin nukkumaan.

Miksi kaikkien pitäisi elää muutenkaam samalla tavalla, jos vain kunnioittaa muita eikä aiheuta häiriötä? Vuorotyöläinen tai ei. Esim. tiedän nuoria miehiä, jotka kuuntelee musiikkia kuulokkeilla ja istuu koneella. Exäni oli tällainen. Mummot ja vuokranantaja kehui kun on niin hiljainen mies, että onko edes olemassakaan. Multakin on kysytty missä olen ollut kun ei ole näkynyt, varmaan siksi kun olen usein nukkunut päivällä eikä valoja ole näkynyt.

-naapuri, jonka remppa tuntui vain jatkuvan ja jatkuvan... ja aina aloitti aikaisin

-naapuri joka tuli yöllä soittelemaan ovikelloa yrittäen kutsua itsensä kylään, ilmeisesti halusi lähempää tuttavuutta

-naapuri on käyttänyt varastoani omiin harrastuksiinsa niin etten itse voinut sitä käyttää (sotkuinen ja haisi pahalle)

-naapuri joka porasi ja käytti sirkkeliä viel 2 ikaan aamuyöllä. Aloitti remppansa puolilta öin.

En yleensä häiriinny kovin muiden äänistä, lähinnä häiritsee se, että ei tajuta että muissakin työvuoroissa ja varsinkin uniongelmaiset tykkää kohtuullisesta äänitasosta. Hiljaisuuden loppuminenhan ei tarkoita sitä että saa metelöidä niinku baarissa.

Lainasit minun tekstiäni, minäkin teen vuorotyötä joten tiedän kyllä. Tosin tajuan ja hyväksyn silti sen, että valtaosa ihmisistä elää päivisin ja nukkuu öisin ja sen mukaan on munkin elettävä ja siedettävä se, että päivällä kuuluu ääntä.

Enkä oleta, että heti on sekäkäyttäjä jos valvoo yöllä, ihmettelen sitä, miten voi KOKO YÖN KÄVELLÄ ympäri kämppää, kun asunnossa asuu 2 ihmistä. En minäkään päivällä kävele niin paljon asunnossani kuin muita yläkerrassa tekevät, kävelyllä käyn ihan lenkillä ja kotona pääasiassa istun sohvalla. Ja niin yläkertakin tuntuu päivällä tekevän esim. nyt ovat hereillä tietääkseni (ainakin tupakalla on laukkoneet), mutta ei kuulu samanlainen tömistely kuin yöllä. Mielestäni todella omituista.

Tottakai päivisin kuului jotain ääntä, mutta se ei tarkoita sitä että päivällä saa tuottaa kovasti meteliä. Siis kun jotkut eivät tunnu tajuavan ettei päivälläkään saa tuottaa meteliä. Ymmärrätkö? Ei se metelöinti koske vain yörauhaa eikä oikeus hiljaisuuteen vain niitä, jotka käy 8-16 töissä.

Valitettavasti joskus nämä samat ihmiset on sitä mieltä ettei esimerkiksi suihkussa tai vessassa käydä öisin. Kyllä saa. Sen sijaan vaikka kuinka nukkuisi öisin, ei ole ok huudattaa telkkaria ja vanhan kansan valsseja päivällä niin ettei nukkuminen onnistu edes korvatulppien kanssa.

Mitä tulee asuntoosi, niin olisiko mahdollista äänet että tulevat eri asunnoista? Mutta jokatapauksessa tuo askeltaminen ei ole naapurisi vika, vaan pikemminkin taloyhtiön ongelma, sillä normaalisti askelien äänet eivät kuulu. Suosittelen korvatulppia, niihin kyllä tottuu ajan kanssa. Itselläni alkoi uniongelmat siitä, että yläkerrasta kantautui naapurin askeleet öisin eli ymmärrän mistä puhut.. mutta silti ongelma on äänieristyksessä ei naapurissa. Naapurille vois ehdottaa pehmeitä sukkia yöksi.

Vierailija
75/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai päivisin kuului jotain ääntä, mutta se ei tarkoita sitä että päivällä saa tuottaa kovasti meteliä. Siis kun jotkut eivät tunnu tajuavan ettei päivälläkään saa tuottaa meteliä. Ymmärrätkö? Ei se metelöinti koske vain yörauhaa eikä oikeus hiljaisuuteen vain niitä, jotka käy 8-16 töissä.

Valitettavasti joskus nämä samat ihmiset on sitä mieltä ettei esimerkiksi suihkussa tai vessassa käydä öisin. Kyllä saa. Sen sijaan vaikka kuinka nukkuisi öisin, ei ole ok huudattaa telkkaria ja vanhan kansan valsseja päivällä niin ettei nukkuminen onnistu edes korvatulppien kanssa.

Mitä tulee asuntoosi, niin olisiko mahdollista äänet että tulevat eri asunnoista? Mutta jokatapauksessa tuo askeltaminen ei ole naapurisi vika, vaan pikemminkin taloyhtiön ongelma, sillä normaalisti askelien äänet eivät kuulu. Suosittelen korvatulppia, niihin kyllä tottuu ajan kanssa. Itselläni alkoi uniongelmat siitä, että yläkerrasta kantautui naapurin askeleet öisin eli ymmärrän mistä puhut.. mutta silti ongelma on äänieristyksessä ei naapurissa. Naapurille vois ehdottaa pehmeitä sukkia yöksi.

Ei ole mahdollista että äänet tulisi eri asunnoista. Luhtitalo, joten yläpuolellani on tasan yksi asunto, toinen yläpuolinen asunto on kulmittain asuntoni kanssa ja siinä on asunut sama asukas koko sen ajan mitä itsekkin olen tässä asunut, eikä hän ole ennenkään tömistellyt.

Korvatulpat ei tömistelyyn auta, kokeiltu on.

Vierailija
76/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin asun kerrostalossa, ja joka päivä kuuluu jos jonkinlaista meteliä jostain, mutta ei mun elämä siihen kaadu. En ymmärrä miksi te naapurien jokaisesta pihahduksesta valittajat muuta johonki mettän keskellä joissa ei muita asu 10 kilometrin säteellä :D

Koska raha ei kasva puissa.

Vierailija
77/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista että äänet tulisi eri asunnoista. Luhtitalo, joten yläpuolellani on tasan yksi asunto, toinen yläpuolinen asunto on kulmittain asuntoni kanssa ja siinä on asunut sama asukas koko sen ajan mitä itsekkin olen tässä asunut, eikä hän ole ennenkään tömistellyt.

Korvatulpat ei tömistelyyn auta, kokeiltu on.

Talonmies? Joskus meillä on ollut talonmiehenä saman talon asukas, teki hommia suoraan mun asunnon alla usein aamuyöstä.

Korvatulpissa on eroja. Itse olen käyttänyt eniten howard leigh -merkkisiä, niitä mitä työmiehetkin käyttää. Netistä saa myös tilattua hyvin laajasti eri tyyppisiä korvatulppia, jotkut on nukkumiseen suunniteltu ja siten pehmeämpiä.. oon joskus erehtynyt ostamaan halppiskorvatulpat, jotka ei blokanneet ääntä laisinkaan. Sanoisin että jos askeleet kuuluu, saattaa korvatulpat olla melko vähän ääntä eristäviä. Tulpat pitää myös laittaa tarpeeksi syvälle korvaan, ei tietysti liian syvälle, mutta jos jäävät huonosti niin ei hyvätkään tulpat auta meteliin.

Vierailija
78/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pahimmat metelöijät, joista itsekin kärsin, on jo kattavasti mainittu täällä, joten näiden sijaan täytyy kertoa seinänaapuristani, joka ei varsinaisesti tee mitään väärää... mutta on harvinaisen ärsyttävä meteleineen. Naapurilla on siis niin kovaääninen imuri, että sen ujellus kuuluu kuudennesta kerroksesta alaovelle asti, vaikka muiden naapureiden imuroinnista ei kuulu juuri mitään. Eikä siinä sinänsä mitään, mutta tämä naapuri imuroi asuntoaan monta kertaa viikossa 3-5 tuntia päivässä, ja koko ajan asuntooni kuuluu se tolkuton ulina ja kauhea pauke huonekalujen ja lattialistojen hakkaamisesta. Eilen tämä seinänaapuri sitten teki ilmeisesti joulusiivousta, ja aloitti imuroimisen aamupäivällä. Koko aamupäivän sieltä kuului imurin ujellus, ja myös koko iltapäivän, ja neljältä aloin jo ajatella, että ei voi olla totta, mistä sitä imuroitavaa riittää?! Mutta niin se vain jatkui, iltakahdeksaan asti. Siis kymmenen tuntia tahkoamista imurilla! Ei tuosta oikein voi valittakaan, mutta kieltämättä eilen se kävi jo todella pahasti hermoille. Tämä on ehkä erikoisin painajaismainen naapuri johon olen törmännyt.

Vierailija
79/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan asunnon naapuri remontoi öisin. Kuului aina jotai sahaamisen ääniä ym keskellä yötä. Hermot meni siinä vaiheessa kun kuuntelin yhden yön lattialistojen kiinnitystä. Oikeen pysty seuraamaan, että millä kohdalla ollaan menossa asunnossa kun oli samanlainen pohja kuin omassani.

Toinen painajainen oli yläkerran ukko, joka kännissä ei osannut koskaan omaan kerrokseen asti vaan yritti minun asuntoon sisään omilla avaimillaan baari illan jälkeen klo 4.00 ja kun ovi ei auennut niin meinasi tulla postiluukusta sisään ja haukkui vaimonsa kun oli perkele mennyt lukot vaihtamaan. Huhu.

Siis oliko tämä tapahtunut sulle vai pelkkä huhu?

Vierailija
80/366 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun suht uudessa kerrostalossa joten äänieristys on hyvä, vaimeasti kuuluu ulko-oven aukaisu, rapussa kävely, kova huuto yms. Naapurit ovat pääosin vanhempia ja ovat ostaneet asuntonsa.

Edellinen kerrostalo jossa asuin oli aivan erilainen. Naapureista suurin osa tupakanpolttajia joille alkoholi maistui joka viikonloppu. Yksi myös ilmeisesti käytti huumeita (rapussa haju aina kun oli kulkenut siellä).

Yläkerran ihmiset ramppasivat viikonloppuiltaisin jatkuvasti parvekkeella, puhuivat kovaan ääneen siellä. Kämpässä kuului töminää ja musiikki pauhasi. Mieheni sanoi kerran kuuleensa panemisääniäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi