Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalossa asuvat! Kehtaatteko laulaa kotona?

Vierailija
08.12.2017 |

Kysymys siis, että nolottaako tai hävettääkö tai ahdistaako oman laulun kaikuminen toisten asuntoihin? Ahdistaako että laulu häiritsee naapureita?

Itse rakastan laulamista koska siitä tulee niin henkisesti kuin fyysisestikin hyvä olla, mutta en todellakaan ole siinä kovin hyvä. Pysyn kyllä nuotissa joten kuten, mutta lauluääneni on aika ruma. Silti joskus haluaisin laulaaloilottaa ja antaa mennä, mutta lukko tulee heti vastaan.

Minulla on sattunut elämässäni kaksi laulavaa naapuria eivätkä heidän sessionsa haitanneet minua lainkaan, mutta muita ovat saattaneet häiritäkin. En ihmettelisi, koska eihän laulaminen ole "elämisen ääniä". Vai onko..?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liity johonkin kuoroon tms tai laula metsässä

En liity kuoroon. Ja laulan kotona.

Vierailija
22/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulaminen on hyväksi sekä psyykkisesti että fyysisesti. Kaikki saavat laulaa, olipa ääni millainen tahansa. Ja jos nyt tuntuu, että ääni on kamala, niin laulamalla se paranee. Muutama prosentti väestöstä kärsii ilmiöstä nimeltään amusia. Se tarkoittaa kyvyttömyyttä hahmottaa sävelten välisiä suhteita. He eivät pysty laulamaan oikein, mutta heilläkin on oikeus laulaa. Muilla sen pitäisi olla suorastaan velvollisuus.

Mitä tulee kerrostalossa laulamiseen, niin on varmaankin kohteliasta lopettaa äänekäs laulu ajoissa illalla, vaikka talossa olisikin hiljaisuus vasta kello 22 tai 23. Laulaminen ja muu musisointi on osa elämää ja elämän ääniä. Eri asia on sitten, jos sitä laulua pitää huudattaa vahvistimen läpi, se ei ole fiksua edes päivällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tulee silloin tällöin lauleskeltua, asun siis kerrostalossa. Täällä on melko ohuet seinät kyllä, kerran kuulin naapurin rouvan jutut selvästi kun puhui aika kovaan ääneen... :D Sen jälkeen olen yrittänyt hillitä lauleskeluani, koska vaikka olenkin siinä ihan hyvä, silti tuntuu kiusalliselta että joku kuuntelisi. Olin joskus vielä paljon parempi laulamaan kunnes se harrastuksena vähän vain jäi, ja se harmittaa. Tekisi mieli harjoitella paremmaksi taas ja ihan vain lauleskella yksin ollessani kotona, mutta tiedän että naapurit kuulisivat joten tyydyn vain lauleskelemaan hiljaa. 

Vierailija
24/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa kämpässä lauloin. Siellä ei kaikki ääneet kaikuneet toisiin asuntoihin niin kuin nykyisessä. Täällä en viitsi laulaa, mutta äänen kantautumisen takia mietin muutenkin muuttoa.

Vierailija
25/26 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liity johonkin kuoroon tms tai laula metsässä

Mä laulan ainejärjestöni kuorossa, mut pakkohan niitä biisejä on kotonakin treenata. :) Ihan surutta laulan, Singstariakin joskus. Mun ongelma on kyllä liian hiljainen lauluääni, joten ehkä naapurit kärsii hiukan vähemmän.

Vierailija
26/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaan varsinkin suihkussa. Kyllä tässä talossa kehtaa joku muukin kun joskus naapurustosta on kuulunut karaoken laulantaa. Kyllä laulan mieluummin kotona koska varsinkaan näin korona-aikana viitsi mennä mihinkään karaokebaariin enkä oikein muutenkaan välttämättä rohkene laulamaan karaokea tuntemattomien kuulleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi