Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono omatunto pikkujouluista

Vierailija
07.12.2017 |

En kehtaa avautua kenellekään tutulle. Olen seurustellut mieheni kanssa 16 vuotta, 14-vuotiaasta asti. Naimisissa on oltu neljä vuotta. Meillä on kaksi pientä lasta. Mieheni on ainut seksikumppanini, enkä ole koskaan pettänyt häntä.

Työpaikan pikkujoulujen jatkoilla tapasin mukavan ja komean miehen. En kertonut olevani naimisissa. Ei hän sitä suoraan kysynytkään mutta annoin varmasti myös hieman ymmärtää olevani vapaa. Pakko myöntää: haluni olivat katossa. Pa*etti ihan järkyttävästi. Istuin miehen sylissä ja tanssittiin syrjässä niin lähekkäin, että miehellä oli penis tanassa ja minulla jalat aivan vetelänä.

Jossakin kohtaa laitoin tilanteelle stopin. Myönsin olevani varattu. Kerroin että panetti. Mutta en vaan voi. Jouduin tekemään ihan älyttömästi töitä sen eteen, että en rynnännyt hänen asunnolleen. Vaikka tiesin, että en sitä koskaan tekisi. En suudellut miestä. Mutta minulla on huono omatunto. Tuntuisi todella pahalta, jos mies olisi tehnyt samoin. En ole kertonut tästä miehelleni. Haluaisikohan hän kuulla? Todella surkea fiilis.

Enkä edes tiedä miksi kirjoitin tämän, luultavasti minut haukutaan täällä vain hu*raksi.

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että haluaa todella paljon, mutta kieltäytyy siitä huolimatta, on itse asiassa hyvin tehty. Ihmiselle tulee joskus haluja, ja ilmeisesti aika moni antaa mennä halujensa mukaan. Ap laittoi homman poikki ja tuntuu vielä ottaneen opikseen. 

Ei. Se olisi ollut hienosti tehty siinä vaiheessa, jos ap olisi kieltäytynyt tanssista vaikka piti miestä puoleensavetävänä, tai lopettanut tanssin siinä vaiheessa kun tunsi erektion.

Vierailija
82/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä ole pettänyt, vain tanssinut. Niillä rajoilla tosin, mutta et ole silti tehnyt mitään väärää. Jos tuntuu, että asia vaivaa liikaa, niin voithan tietysti kertoa miehellesi.

Jos tekee toisen ihmisen kanssa jotain, mitä ei soisi puolison tekevän, niin kyllä sitä voi jo pettämiseksi sanoa.

Ja mitä sen jälkeen pitää mielestäsi tehdä? Pahoittaa puolison mieli ja laittaa hänet kantamaan se tuska, mikä siitä syntyi, vai kantaa se itse sisällään ja ottaa opikseen?

Jos oma puolisoni olisi toiminut noin, niin todellakin toivoisin, ettei hän kokisi tarvetta avautua siitä minulle vaan puisi asiaa itsenään tai tuntemattomien ihmisten kanssa verkkokeskusteluissa ja tulisi siihen tulokseen, ettei ikinä enää halua joutua samaan tilanteeseen.

Jos sinä toivoisit, että hän kertoisi sinulle, niin sitten pitää varmaan toivoa, että jonakin päivänä saat kuulla jotain tuollaista.

Vittu kuinka hieno logiikka. Jos toivoo puolison kertovan pettämisestä, niin sinä toivot tälle henkilölle petetyksi tulemista? Mitä helvettiä?

Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Ap tietää mokanneensa, katuu sitä ja toivon mukaan jatkossa välttää vastaavat tilanteet. Miksi hänen puolisoaan pitäisi tahallaan loukata kertomalla asiasta? Ihminen, joka toivoo toisen loukkaantumista, ansaitsee kokea sen itse. Sitä helvettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän sinua hyvin, minulla on saman tyyppisiä kokemuksia. Mielestäni on aivan normaalia tuntea halua muita kohtaan pitkässä suhteessa. Et ole todellakaan pettänyt ketään. Älä kerro miehellesi äläkä dramatisoi tilannetta. Tuo ei ihan oikeasti ole kovin iso juttu.

Voi luoja... :D Ihme, että kaltaisesi huutelee tuollaista joka on itse toiminut yhtä vastenmielisesti kumppaninsa seläntakana. On kai ihan normaalia, että joitakin tunteita ja ajatuksia tulee, mutta on ihan eri asia lähteä tunteidensa vietäväksi kuten AP:n kohdalla kävi. 

Ihanko rehellisesti ajattelet, että ap "lähti tunteittensa vietäväksi"? Ap:han poistui tilanteesta ennen kuin he edes suutelivat.

Mä olen jo keski-ikäinen ja pitkässä, onnellisessa suhteessa ja en kerta kaikkiaan osaa pitää tuollaista käytöstä vääränä. Jos pystyy pitämään kiinni tietyistä rajoista, kuten ap, eikä kerro puolisolleen, niin tuollainen vain piristää elämää.

Kyllä, ap lähti tunteidensa vietäväksi kun tanssi miehen kanssa panetuksessa, luultavasti ruokki panetustaan hinkkaamalla itseään miehen seisokkia vasten.

Jos et pidä tuollaista käytöstä vääränä, ymmärrät varmaan, että olet vähemmistössä ja sinussa ja moraalissasi on jotain vikaa.

Vierailija
84/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä ole pettänyt, vain tanssinut. Niillä rajoilla tosin, mutta et ole silti tehnyt mitään väärää. Jos tuntuu, että asia vaivaa liikaa, niin voithan tietysti kertoa miehellesi.

Jos tekee toisen ihmisen kanssa jotain, mitä ei soisi puolison tekevän, niin kyllä sitä voi jo pettämiseksi sanoa.

Ja mitä sen jälkeen pitää mielestäsi tehdä? Pahoittaa puolison mieli ja laittaa hänet kantamaan se tuska, mikä siitä syntyi, vai kantaa se itse sisällään ja ottaa opikseen?

Jos oma puolisoni olisi toiminut noin, niin todellakin toivoisin, ettei hän kokisi tarvetta avautua siitä minulle vaan puisi asiaa itsenään tai tuntemattomien ihmisten kanssa verkkokeskusteluissa ja tulisi siihen tulokseen, ettei ikinä enää halua joutua samaan tilanteeseen.

Jos sinä toivoisit, että hän kertoisi sinulle, niin sitten pitää varmaan toivoa, että jonakin päivänä saat kuulla jotain tuollaista.

Vittu kuinka hieno logiikka. Jos toivoo puolison kertovan pettämisestä, niin sinä toivot tälle henkilölle petetyksi tulemista? Mitä helvettiä?

Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Ap tietää mokanneensa, katuu sitä ja toivon mukaan jatkossa välttää vastaavat tilanteet. Miksi hänen puolisoaan pitäisi tahallaan loukata kertomalla asiasta? Ihminen, joka toivoo toisen loukkaantumista, ansaitsee kokea sen itse. Sitä helvettiä.

Tuossa viestissä sanottiin, että haluaisi itse tietää jos miehensä pettäisi. Eli toivoo rehellisyyttä kumppaniltaan. Ei sanottu, että toivoo miehen pettävän. En siis voi käsittää miten joku voi toivoa pettämistä tuolle ihmiselle. Tuon logiikkasi mukaan tuo siis ansaitsisi tulla loukatuksi, kun toivoo pettämistä toiselle.

Kukaan ei täällä ole toivonut, että kumppani loukkaantuu, mutta kyllä kumppanilla on oikeus tietää asiasta ja päättää, haluaako olla ihmisen kanssa joka moista harrastaa eikä vieläpä näe siinä "mitään väärää".

Vierailija
85/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa viestissä sanottiin, että haluaisi itse tietää jos miehensä pettäisi. Eli toivoo rehellisyyttä kumppaniltaan. Ei sanottu, että toivoo miehen pettävän. En siis voi käsittää miten joku voi toivoa pettämistä tuolle ihmiselle. Tuon logiikkasi mukaan tuo siis ansaitsisi tulla loukatuksi, kun toivoo pettämistä toiselle.

Kukaan ei täällä ole toivonut, että kumppani loukkaantuu, mutta kyllä kumppanilla on oikeus tietää asiasta ja päättää, haluaako olla ihmisen kanssa joka moista harrastaa eikä vieläpä näe siinä "mitään väärää".

Tuo on vain sinun mielipiteesi. Moni on samaa mieltä kuin minä eli että ei haluaisi tietää. Ihannetilanteessa pari on keskustellut jo seurusteluvaiheessa keskenään miten haluaisi toisen toimivan, mutta me emme todellakaan voi tietää, haluaisiko ap:n mies kuulla asiasta vai ei. Ja koska emme voi tietää, on parasta ehdottaa pienimmän vahingon vaihtoehtoa eli että ap ei loukkaa häntä kertomalla.

Vierailija
86/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halut ovat ihan normaali asia ja sinähän pistit stopin. Hieno! :)

Ymmärrän hyvin morkkiksesi, mutta nyt vaan katse kohti tulevaisuutta ja seuraavalla kerralla stoppi aikaisemmin, niin et itse joudu enää kärvistelemään olotilassasi.

Ei tuo nyt ihan niin vakavaa oikeasti ollut, anna itsellesi anteeksi.

Vierailija
87/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista, olette varmasti oikeassa. En ollut ajatellut kertoa miehelle, kunnes tänään tuli ajateltua pitäisikö. Tai mikä pahinta, saako hän kuulla siitä muuta kautta?

Itsellänikin sellainen olo, etten ole täysi hirviö, kun tästä tuli näin paha olo. Ja tämä on pahinta mitä olen suhteen aikana tehnyt.

Ap

Voihan se olla että miehellesikin tuollaista sattuu, lapsiperheen arjen keskellä. Eihän sille mitään voi, että maailmassa on paljon ihmisiä jotka saattavat kiihottaa. Pointti on kuitenkin se, että pystyy hillitsemään itsensä.

Jos miehesi tanssisi jonkin naisen kanssa keppi pystyssä, harmittaisiko se sinua? Kyllähän pikkujoulussa tulee vähän irroteltua.

Vierailija
88/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Vieläkö jollekulle tulee yllätyksenä, että avioliittokaan ei suojaa ihastuksilta.

Mun mielestä tuossa mentiin melko lailla pettämisen rajoille, mutta viime hetkellä pystyi kuitenkin muistuttamaan itseään, mitä on siellä alttarilla luvannut.

Tuo on arvokkaampaa kuin se, että pysyy kotona ja pukeutuu säkkiin. Rajat on oman pään sisällä ja tällä kertaa ne pitivät, vaikka niitä koeteltiin.

Eli ap:n panetuksessa kiehnääminen vieraan miehen erektiota vasten on arvokkaampaa, kuin se että olisi jäänyt kotiin?

Ihastus on eri asia kuin seksuaalisten halujen toteuttaminen.

Vierailija
89/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt et AP saanut edes kivaa muistoa, kun et lähtenyt. Vain huonon omantunnon ja pimpsakin kärsi vääryyttä.

Vierailija
90/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan takuulla miehille sattuu tanssilattialla tuollaista että vähän alkaa keulimaan. Menevätkö heti vaimolle kehuskelemaan että ootko tyytyväinen etten pettänyt vaikka oli niin kuuma misu ja vähän otti eteen?

Ihmisiä tässä vain ollaan eikä robotteja.

Vierailija
91/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vain sinun mielipiteesi. Moni on samaa mieltä kuin minä eli että ei haluaisi tietää. Ihannetilanteessa pari on keskustellut jo seurusteluvaiheessa keskenään miten haluaisi toisen toimivan, mutta me emme todellakaan voi tietää, haluaisiko ap:n mies kuulla asiasta vai ei. Ja koska emme voi tietää, on parasta ehdottaa pienimmän vahingon vaihtoehtoa eli että ap ei loukkaa häntä kertomalla.

Eli haluat olla itsekäs ja säästyä mahdollisilta huudoilta ja suhteen rikkoutumiselta olemalla kertomatta? Voit siis säätää ihan mitä tahansa vieraiden miesten kanssa, ja "säästät" miehen kun et kerro?

Fakta on, että kumppanille täytyy antaa mahdollisuus päättää, jatkaako suhdetta pettäjän kanssa, etenkin ihmisen kanssa, jonka mielestä tuollainen toiminta on täysin ok. Kaikki muu, kuten kertomatta jättäminen on itsekästä, vaikka mitä itsellesi vakuuttelisit.

Vierailija
92/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen kuivapaneminen on kyllä ihan selvää pettämistä. Toki mies varmasti antaa tuon anteeksi paljon helpommin kuin seksin.

Aika surullista kuinka ihmiset joutuvat tällä tavoin tukahduttamaan seksuaaliset tunteensa. Itse tein sitä vuosia, mutta eron tultua en taida enää haluta parisuhteeseen. Itselläni oli myös sama tilanne ja nainen oli ensimmäinen ja ainoa seksikumppanini lähes kymmenen vuoden ajan. 

Vierailija
93/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainakaan ollut ainoa. Itsekin katselin vierestä, kun kaksi varattua ihmistä kourivat rankalla kädellä pöydän alla. 

Vierailija
94/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, no et tietenkään kerro! Ethän ole edes pettänyt, tanssinut vaan, mitä sitten jos muna oli tanassa :D eihän se mikään ihme ole kun lähekkäin tanssitaan/hierotaan ja on kiva fiilis. Tietäsitpä vaan mitä sutinaa se on tuolla kun miehet/vaimot pääsee kotoa pois! Tuo sinun juttusi on aivan vähäpätöinen kun ette edes naineet!! Ei ole mitään järkeä pahoittaa puolison mieltä, varsinkin jos teidän suhde on hyvä ja pidätte toisistanne.

Hierominen vieraan miehen etumusta vasten on ok? No, sitten ei tosiaan ole ihme jos vähän panettaa. Toinen asia onkin sitten, onko se hierominen hyväksyttävää?

Ap ja mies eivät siis EDES naineet. Mitä vielä naimista pahempaa olisi pitänyt tapahtua, että se sinusta laskettaisiin pettämiseksi?

Uskomatonta, millaisia naisia tälläkin palstalla on.

Vierailija
95/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi AP. Tekemäsi perusteella sanoisin, että pidä tuo mielessäsi kiihottavana juttuna arjen keskellä, mutta ota siitä myös opiksesi. En missään nimessä kertoisi miehelle. Turha satuttaa häntä turhaan.

Ja nämä samat naiset ovat tuomitsemassa kovalla kädellä pettäviä miehiä... 

Vierailija
96/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti miehes saa tietää ja suuttuu sulle, vituttaa tuollaiset pettäjät. 

Vierailija
97/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän sinua hyvin, minulla on saman tyyppisiä kokemuksia. Mielestäni on aivan normaalia tuntea halua muita kohtaan pitkässä suhteessa. Et ole todellakaan pettänyt ketään. Älä kerro miehellesi äläkä dramatisoi tilannetta. Tuo ei ihan oikeasti ole kovin iso juttu.

Voi luoja... :D Ihme, että kaltaisesi huutelee tuollaista joka on itse toiminut yhtä vastenmielisesti kumppaninsa seläntakana. On kai ihan normaalia, että joitakin tunteita ja ajatuksia tulee, mutta on ihan eri asia lähteä tunteidensa vietäväksi kuten AP:n kohdalla kävi. 

Ihanko rehellisesti ajattelet, että ap "lähti tunteittensa vietäväksi"? Ap:han poistui tilanteesta ennen kuin he edes suutelivat.

Mä olen jo keski-ikäinen ja pitkässä, onnellisessa suhteessa ja en kerta kaikkiaan osaa pitää tuollaista käytöstä vääränä. Jos pystyy pitämään kiinni tietyistä rajoista, kuten ap, eikä kerro puolisolleen, niin tuollainen vain piristää elämää.

Kyllä, ap lähti tunteidensa vietäväksi kun tanssi miehen kanssa panetuksessa, luultavasti ruokki panetustaan hinkkaamalla itseään miehen seisokkia vasten.

Jos et pidä tuollaista käytöstä vääränä, ymmärrät varmaan, että olet vähemmistössä ja sinussa ja moraalissasi on jotain vikaa.

Voin hyvinkin olla vähemmistössä mutta moraalissani ei ole mitään vikaa. Toiminnastani ei ole koskaan ollut mitään ikäviä seurauksia kenellekään. Mä olen tällaisissa asioissa utilitaristi, mikä on käytännön elämässä vähintään yhtä hyvä moraalinen perusta kuin kantilainen.

Vierailija
98/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat olla itsekäs ja säästyä mahdollisilta huudoilta ja suhteen rikkoutumiselta olemalla kertomatta? Voit siis säätää ihan mitä tahansa vieraiden miesten kanssa, ja "säästät" miehen kun et kerro?

Fakta on, että kumppanille täytyy antaa mahdollisuus päättää, jatkaako suhdetta pettäjän kanssa, etenkin ihmisen kanssa, jonka mielestä tuollainen toiminta on täysin ok. Kaikki muu, kuten kertomatta jättäminen on itsekästä, vaikka mitä itsellesi vakuuttelisit.

Fakta on edelleenkin vain se, että tuo on sinun mielipiteesi. Eikä sinun mielipiteesi ole yhtään sen oikeampi kuin kenenkään muunkaan. Suosittelen, että omassa parisuhteessasi käyt kumppanisi kanssa keskustelun tästä aiheesta ja kerrot tuon mielipiteen, niin hänen ei tarvitse tulevaisuudessa arvuutella kuinka sinä toivoisit hänen toimivan. Meidän muiden puolesta et kuitenkaan voi puhua etkä väittää tietäväsi, miten ap:n mies haluaisi hänen toimivan.

Vierailija
99/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihmeellistä mikä vanhoillismoraali täällä palstalla vallitsee. Olen itse syntynyt 1958 enkä tiedä ketään pariskuntaa jolla ei olisi käynyt tämänkaltaisia tai vielä pahempia sattumuksia suhteensa varrella. Pitkässä liitossa koetellaan tavalla jos toisellakin ja kun asettaa asiat mittasuhteisiin kuten vaikka yhdessä vietettyjen vuosien määrään tai yhdessä saavutettuihin asioihin (lapset, koti) niin ei ihan pienestä häkelly.

Avoimet suhteet olivat 70-80-luvuilla joissakin piireissä lähes normaali käytöntö. Kaikenlaisia ongelmiakin siitä sitten seurasikin (sukupuolitauteja ja mustasukkaisuusdraamoja), mutta useimmissa suhteissa kyse oli vain väliaikaisesta kokeilusta joka on unohdettu jo kauan sitten. Omilla lapsillani ei varmasti ole harmainta haisuakaan siitä että heidän ollessaan pieniä meillä vanhemmilla oli ihan luvan kanssa sallittua harrastaa avioliiton ulkopuolista seksiä. Mieheni oli paljon työmatkoilla ja meitä kumpaakin tökki se iänikuinen "kaurapuuro". Tämä ei vaihe ei kauaa kestänyt kun kummaltakin katosi uutuuden viehätys. Miehelleni oli avartavaa tajuta että hän ei nauti seksistä ilman rakkautta ja minulle se ettei hyviä rakastajia löydy ihan joka nurkan takaa :)

Yhdessä ollaan oltu jo yli 30 vuotta ja tajuttu jo aikoja sitten että toisen pikkujouluista kannattaa kysyä että oliko hauskaa eikä mitään muuta. Ei meidän liittoa uhkaa jotkut eroottissävytteiset tanssit tai puheet tanssilattialla niin kauan kun toinen tulee yöksi kotiin ja muistaa kertoa säännöllisin väliajoin rakastavansa.

Hyvä teille! Mä myönnän olevani niin heikko, etten pystyisi tollaiseen. Olisin liian mustasukkainen enkä pystyisi tekemään noin toisellekaan. Siksi molemmat yritetään tiedostaa vaaran paikat ja varautua niihin. Ihmisiähän mekin vain ollaan. Ja kilometrejä on meilläkin takana, eli ei tämä epävarmuus iästä johdu.

Kuinka lammas täytyy olla, että oikein kehuu tuollaista suhdetta. Ei, sinä et ole heikko, kun pysyt uskollisena miehellesi. Heikkoja ovat ne, jotka pettävät.

Vierailija
100/154 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin hyvinkin olla vähemmistössä mutta moraalissani ei ole mitään vikaa. Toiminnastani ei ole koskaan ollut mitään ikäviä seurauksia kenellekään. Mä olen tällaisissa asioissa utilitaristi, mikä on käytännön elämässä vähintään yhtä hyvä moraalinen perusta kuin kantilainen.

Kyllä sinun moraalissasi on vikaa, jos vieraan miehen etumusta vasten hierominen on sinusta hyväksyttävää ja kiva lisä omaan parisuhteeseen. Uskottelit sinä itsellesi mitä tahansa.

Eihän toiminnastasi tietenkään ole ollut ikäviä seuraamuksia, kun et ole jäänyt kiinni, miehesi ei tiedä elävänsä kaksinaamaisen petturin kanssa, ja sinä saat elää omanlaisen "moraalisi" kanssa hyvillä mielin vailla huolen häivää.