Mistä löytäisin hyvän ja halvan litteän tyynyn?
Mistäköhän voisi nykyään ostaa sellaisen litteän tyynyn, jossa on täytteenä sellaista vanulevyä, joka ei pakene pään alta ja joka ei maksa tuhottomasti? Nykytyynyt tuntuvat kaikki olevan täytetty sellaisella irtokuidulla, joka saa tyynyn paksuksi ja möyheäksi, ja vanu tuntuu pakenevan pään alta tyynyn sivuille. Olen vielä noin 5-6 vuotta sitten ostanut tyyliin Prismasta jotain halpistyynyjä, jotka olivat juuri tällaisia hyviä litteitä ja vanulevytäytteisiä, mutta nyt en tahdo löytää sellaisia enää mistään. Kaikki tyynyt ovat todella korkeita ja paksuja. Tykkäävätkö ihmiset nukkua paksulla tyynyllä?
Kommentit (14)
Ikealla on myös matalia tyynyjä. Otan sellaisen mukaan matkoillekin. Menee pieneen tilaan. En kestä korkeita tyynyjä. Joutsen-tuotemerkillä on tyynyjä, joiden täytettä voi ottaa pois tai lisätä.
Maskussa myydään aina silloin tällöin tyynyjä eurolla.
Kuule minä löysin just prismasta sellaisen tyynyn. Se on parhaillaan pääni alla.
Mulla Sama juttu, että en pidä niistä paksuista tyynyistä, joita kuvailit.
Tää on ihan suosikkityyny nyt.
Tee vanulevystä itse, ei ole vaikea.
Osta tavallinen tyyny ja poista puolet täytteistä.
Vierailija kirjoitti:
Osta tavallinen tyyny ja poista puolet täytteistä.
Miten se auttaa apn ongelmaan että täyte karkaan pään kohdalta.
Ostin juuri viikko sitten Ikeasta kokeiluun "matalan" tyynyn, joka ei oikeasti ole matalaa nähnytkään, ja täytteenä juurikin irtovanua. Maskussa on tällä hetkellä matalat tyynyt tarjouksessa, täytyykin käydä katsomassa, miltä sellainen tuntuisi. Prismasta olen yrittänyt etsiä, mutta ei ole tullut vastaan.
Ap
Itsekin vihaan korkeita höttötyynyjä, jotka eivät tue niskaa. Ne on karseita.
Kantsii ostaa sellainen jämäkkä tyyny, joka on sellaista muotoituvaa sitkeää vaahtomuovia. Eli kun painaa kätensä siihen, jää kädenkuva hetkeksi, kun nostaa käden pois.
En tiedä termiä tuolle.
Mutta noi tyynyt menee just niin littanaks sitten pään painon alla ja ei tule ikäviä koloja sinne niskaan, pään ja hartian väliin. Vaikka ne kaupassa siis näyttää jämäköiltä tiiliskiviltä, niin pään painon alla ne on ns. littania.
Tuollaisella tyynyllä olen nukkunu yli 10 vuotta.
Halvimmat saa Ikeasta. Ai niin, nimi taitaa olla ergonominen tyyny.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin vihaan korkeita höttötyynyjä, jotka eivät tue niskaa. Ne on karseita.
Kantsii ostaa sellainen jämäkkä tyyny, joka on sellaista muotoituvaa sitkeää vaahtomuovia. Eli kun painaa kätensä siihen, jää kädenkuva hetkeksi, kun nostaa käden pois.
En tiedä termiä tuolle.
Mutta noi tyynyt menee just niin littanaks sitten pään painon alla ja ei tule ikäviä koloja sinne niskaan, pään ja hartian väliin. Vaikka ne kaupassa siis näyttää jämäköiltä tiiliskiviltä, niin pään painon alla ne on ns. littania.
Tuollaisella tyynyllä olen nukkunu yli 10 vuotta.
Halvimmat saa Ikeasta. Ai niin, nimi taitaa olla ergonominen tyyny.
Tällaisesta puhun.
Ikeassa moneen lähtöön.
Nää tosiaan tukee sen kolon, joka jää pään ja hartioitten väliin, että ei tule niskajännityksiä, päänsärkyy yms. ja pää on ergonomisessa asennossa.
Ei tosiaan pidä säikähtää tätä jämäkkyyttä ja paksuutta. Itsekin epäilin, kun tykkään matalasta tyynystä. Mutta tää tosiaan menee "littanaksi".
https://www.ikea.com/fi/fi/p/rosenskaerm-ergotyyny-kylki-selkaenukkujal…
Sellainen litteä lätkä eli kulahtanut tyyny. Niitä saa kun nukkuu ahlerasti
Sellaisia olen myös etsinyt. Tykkäsin niistä. Tekstisi kuin suoraan minulta.