Huono omatunto pikkujouluista
En kehtaa avautua kenellekään tutulle. Olen seurustellut mieheni kanssa 16 vuotta, 14-vuotiaasta asti. Naimisissa on oltu neljä vuotta. Meillä on kaksi pientä lasta. Mieheni on ainut seksikumppanini, enkä ole koskaan pettänyt häntä.
Työpaikan pikkujoulujen jatkoilla tapasin mukavan ja komean miehen. En kertonut olevani naimisissa. Ei hän sitä suoraan kysynytkään mutta annoin varmasti myös hieman ymmärtää olevani vapaa. Pakko myöntää: haluni olivat katossa. Pa*etti ihan järkyttävästi. Istuin miehen sylissä ja tanssittiin syrjässä niin lähekkäin, että miehellä oli penis tanassa ja minulla jalat aivan vetelänä.
Jossakin kohtaa laitoin tilanteelle stopin. Myönsin olevani varattu. Kerroin että panetti. Mutta en vaan voi. Jouduin tekemään ihan älyttömästi töitä sen eteen, että en rynnännyt hänen asunnolleen. Vaikka tiesin, että en sitä koskaan tekisi. En suudellut miestä. Mutta minulla on huono omatunto. Tuntuisi todella pahalta, jos mies olisi tehnyt samoin. En ole kertonut tästä miehelleni. Haluaisikohan hän kuulla? Todella surkea fiilis.
Enkä edes tiedä miksi kirjoitin tämän, luultavasti minut haukutaan täällä vain hu*raksi.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Kertomalla haluat vain lievittää omaa pahaa oloasi. Miksi antaisit miehen kärsiä kun mitään peruuttamatonta ei tapahtunut? Nyt vain ensin itse kärsit ja sitten taputtelet koko jutun unholaan. Ota opiksesi.
Olen samaa mieltä. Itse en haluaisi kuulla tätä vaimoltani. Parempi sinun vain unohtaa tapahtunut ja jatkaa elämää. =)
Pikkuasiahan tuo on. Itse olen tosi tyytyväinen jos mies vaan hinkkaa naista baarissa eikä mene panemaan. Ei haittaa jossei nyt harrastuksekseen ota. Itse en ole lastensaannin jälkeen toisia miehiä kosketellut enkä baareissa käynyt. Jos nyt jotain hinkkailua tapahtuisi niin en sellaisesta huonoa omatuntoa potisi.
Kiitos runsaista vastauksista. Päätin, että en kerro miehelle. Olimme vieraalla paikkakunnalla ja on äärettömän epätodennäköistä, että mieheni saisi tietää asiasta muuta kautta.
Yksi työkaverini on ainut, joka näki tilanteen ja samaan aikaan tiesi henkilökohtaisen tilanteeni. Hänen kanssaan juttelin asiasta vielä tänään ja hän naurahti, ettei edes ollut jäänyt miettimään asiaa.
Minulla on huono omatunto ja se on tietysti hyvä asia. Otin opikseni.
Ap
Tampereenmies9 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertomalla haluat vain lievittää omaa pahaa oloasi. Miksi antaisit miehen kärsiä kun mitään peruuttamatonta ei tapahtunut? Nyt vain ensin itse kärsit ja sitten taputtelet koko jutun unholaan. Ota opiksesi.
Tapahtuihan peruuttamatonta. Petti kumppaniaan kuivapanemalla toista miestä tanssilattialla. Ei seksin harrastaminen tämän kanssa ole tuosta enää mikään valtava hyppäys eteenpäin ja ihan yhtälailla se on peruuttamatonta tai ei peruuttamatonta. Toki moni pitää seksin harrastamista vakavampana, mutta tämä alkaa menemään hiusten halkomiseksi, kuten esimerkiksi, että onko yhtä pakaa pettämistä jos antaa miehelle vain käsihoidon jne. Pettämistä mitä pettämistä. Tuotetaan toiselle seksuaalista nautintoa ja samalla myös itselleen käyttäen toista ihmistä apuna.
Miehenä minusta tuntuisi todella pahalta kuulla, että vaimoni olisi hinkannut läpimärkää alapäätänsä jonkun vieraan komean miehen seisokkiin. Tulisi paha oli.
En ehkä haluaisi kuulla. Toisaalta tuntuu myös helvetin pahalta ajatella, että vaimoni on saattanut tehdä niin, mutta ei vain kerto siitä minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkujoulut on kyllä huvittava juttu. Kollektiivisesti esitetään, että se olisi joku sellainen asia, jota ei voi vastustaa ja siten se oikeuttaa pettämiseen. Halu pettämiseen on niin kova, että tällaiseen lähdetään ja koitetaan vakuutella sitä itselleen.
Kännien vetäminen ja itsensä hinkkaaminen toiseen tanssilattialla on ihan sama asia, kuin asentaisit Tinderin, sopisit treffin ja menisit toisen asunnolle hinkkaamaan itseäsi häneen vaatteet päällä.
Kieltäisitkö puolisoltasi pikkujoulut? Entä työmatkat kotimaassa? Työmatkat ulkomaille? Risteilyt? Matkustamisen yksin tai ystävän kanssa? Yrityksen iltatilaisuudet?
Niinpä. Minä olen ollut kaiken maailman työjuhlissa enkä ole pettänyt enkä edes hinkannut ketään. Olen ollut myös viikon mittaisilla työmatkoilla mies-naisporukalla enkä ole pettänyt enkä edes hinkannut jne.
Osa ihmisistä pettää osa ei, koskaan ei tiedä mutta minkä vuoksi kuluttaisi asian miettimiseen?
Minulle pettämisen raja ylittyi AP:n tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Väärinhän tuo oli. Mutta jos esimerkiksi tutkimusten mukaan vaikka 45 % ihmisistä pettää puolisoaan (arvio vain) niin ei siihen lukuun kyllä ole tällaisia laskettu. Ettei tuo nyt virallista pettämistä kyllä ollut. Muillakaan kriteereillä. Väärin silti. Ota ap opiksesi. Vaikutat hyvältä vaimolta.
Jos asia oli sillä tavalla merkityksellinen, että haluat lopettaa suhteen mieheesi, niin kerro. Jos ei, niin myönnä, että sinäkin olet vain ihminen, se oli typerää,mutta hillitsit itsesi ja unohda asia, jatka elämää ja älä enää jatkossa mene viinanhuuruisiin pikkujouluihin ilman miestäsi. Varmasti miehesi on joskus nähnyt naisen suhteenne aikana, jonka johdosta on himot heränneet. Tulisiko hänen kertoa sitä sinulle? Mitä sillä tiedolla tekisit vai aiheuttaisiko se vain turhaa epävarmuutta ja pahaa mieltä?
Itsehän en kerro koska se olisi itsekästä. Vaikenemalla suojelen montaa ihmistä, vaimoa ja rakastajattaria. Huh tätä hyviksen taakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minusta tuntuisi todella pahalta kuulla, että vaimoni olisi hinkannut läpimärkää alapäätänsä jonkun vieraan komean miehen seisokkiin. Tulisi paha oli.
En ehkä haluaisi kuulla. Toisaalta tuntuu myös helvetin pahalta ajatella, että vaimoni on saattanut tehdä niin, mutta ei vain kerto siitä minulle.
Kuin omasta kynästä.
Kyllä minä määrittelen pettämisen sellaisiksi asioiksi ja teoiksi, jotka pitäisi tehdä vain oman rakkaan kullan kanssa. Vaikken uskovainen ole niin se jeesuksen kultainen sääntö "tee toiselle se minkä toivoisit itsellesi tehtävän" on melko kaiken selittävä tässäkin asiassa - peilatkaa tätä vasten tekonne ja ajatuksenne ennen kuin toteutatte ne.
Jos tulee selvästi paha olo jo pelkästä ajattelusta ja se asia tuntuu väärältä se myös sitä sitten on, jos ette ole varmoja niin älkää silloinkaan tehkö - puoliso voi nämä rajatapaukset ottaa todella raskaasti kun kuulee.
Tuollainen dryhumppaaminen on tulella leikkimistä ja ei enää mitään viatonta puuhastelua, jota voi kenen tahansa tuntemattoman kanssa harrastaa ellei sitten ole sinkku ja hae nimenomaan seuraa yöelämästä.
Kyllä itse loukkaantuisin melko paljon jos oma puoliso tuollaista harrastelisi tuntemattomien kanssa ja mahdollisesti lääppisi + suutelisi - ja tuskin hänkään tykkäisi jos itse tuollaista ulkopuolisten kanssa touhuaisin vaikkei "mitään pettämistä tapahtunut" jos määritelmänä on pelkkä yhdyntä. Tuosta on todella lyhyt matka sitten hiusten halkomiseen, onko kiimassa suoritettu miehen runkkaaminen, suihinotto, naisen sormettelu ja pil**un nuoleminen vielä pettämistä - minusta nekin ovat täyttä pettämistä.
Tiivistettynä: seksuaalisen mielihyvän tuottaminen itselle ja toiselle yhdessä yhteisymmärryksessä jollakin tavalla on minun määritelmäni mukaan pettämistä. Normaali jutustelu tuntemattomien kanssa on ihan fine, vaikka tapahtuisi pikkujouluissa taikka muussa tapahtumassa.
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärinhän tuo oli. Mutta jos esimerkiksi tutkimusten mukaan vaikka 45 % ihmisistä pettää puolisoaan (arvio vain) niin ei siihen lukuun kyllä ole tällaisia laskettu. Ettei tuo nyt virallista pettämistä kyllä ollut. Muillakaan kriteereillä. Väärin silti. Ota ap opiksesi. Vaikutat hyvältä vaimolta.
Eiköhän nuo tutkimukset perustu kyselyihin, joten riippuu ihmisen omasta tulkinnasta, että miten siihen vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nuo tutkimukset perustu kyselyihin, joten riippuu ihmisen omasta tulkinnasta, että miten siihen vastaa.
Minulle toisi lisää uskoa ihmiskuntaan tuo, jos pettämisten määrissä olisi mukana myös tällaiset epäsoveliaat läheltäpiti-tilanteet. Tuollainen olisi kuitenkin helpompi/helppo antaa anteeksi ajan kanssa.
Ei kai se jäisi vaivaamaan, jos et olisi tehnyt mitään sopimatonta? Kelaatko jokaista kättelyäkin illat pitkät vai meniköhän tässä kontakti vähän turhan pitkälle ja nyt kalvaa?
Kannattaisi varmaan kysyä, että mikä parisuhteessa on hyväksyttävää, kun olette jo tovin olleet yhdessä?
Ihan hyvä ohjenuora on olla tekemättä toiselle, mitä ei tahtoisi itselle tehtvän ja vielä parempi olla tekemättä, mitä toinen ei tahdo ja vähän kommunikoida näistä asioista.
Voi varmaan sanoa, että kauhean vahvasti ei mennyt.
Eka viesti Vauva-palstalle =D kirjoitti:
Ei kai se jäisi vaivaamaan, jos et olisi tehnyt mitään sopimatonta? Kelaatko jokaista kättelyäkin illat pitkät vai meniköhän tässä kontakti vähän turhan pitkälle ja nyt kalvaa?
Kannattaisi varmaan kysyä, että mikä parisuhteessa on hyväksyttävää, kun olette jo tovin olleet yhdessä?
Ihan hyvä ohjenuora on olla tekemättä toiselle, mitä ei tahtoisi itselle tehtvän ja vielä parempi olla tekemättä, mitä toinen ei tahdo ja vähän kommunikoida näistä asioista.
Ap tässä. En tiedä minkälaisen kuvan viesteistäni on saanut, mutta minulla itselläni ei ole epäilystäkään siitä, tapahtuiko jotain sopimatonta. Tapahtui, se on selvä. Sitä en oikeastaan tässä ole kysellytkään vaan juuri sitä, että kuinka vakavaa tuo sopimattomuus oli ja haluaisiko mieheni siitä kuulla. Missään nimessä tuo ei ollut ok. Nyt kuitenkin olen jo sitä mieltä, että mitään peruuttamatonta ei tapahtunut, enkä kyllä luokittelisi itseäni vielä pettäjäksi.
Minun mieheni kertoi minulle tuollaisesta viime vuonna. Olen aina vannottanut, että haluan tietää jos jotain tapahtuu. Nyt vuoden jälkeen olen sitä mieltä, että en olisi halunnut tietää.
Annoin anteeksi, mutta en saa mielestäni "oliko siinä kaikki?". Ts. itse teko ei vaivaa enää mieltäni vaan epätietoisuus siitä, kertoiko hän kaikkea. Miksi hän kertoi noin vähäpätöisen tilanteen? Kertoiko hän vähän, jotta voi sanoa, että kertoi?
Vierailija kirjoitti:
Eka viesti Vauva-palstalle =D kirjoitti:
Ap tässä. En tiedä minkälaisen kuvan viesteistäni on saanut, mutta minulla itselläni ei ole epäilystäkään siitä, tapahtuiko jotain sopimatonta. Tapahtui, se on selvä. Sitä en oikeastaan tässä ole kysellytkään vaan juuri sitä, että kuinka vakavaa tuo sopimattomuus oli ja haluaisiko mieheni siitä kuulla. Missään nimessä tuo ei ollut ok. Nyt kuitenkin olen jo sitä mieltä, että mitään peruuttamatonta ei tapahtunut, enkä kyllä luokittelisi itseäni vielä pettäjäksi.
Entäs jos asia käänntetään toiste päin, miehesi himokkaana seisovaa kulliaan hieroisi toisten naisten märkää p**lua vasten ja pakaroihin viihteellä? Olisiko se ihan olankohautuksella kuitattava juttu ja pitäisi vain ymmärtää?
Entä jos toinen nainen hyväilisi miehesi kullia kädellään housun läpi, saati sen sisälle kätensä ujuttamalla? Suihinotto? Eihän sekään kait vielä pettämistä olisi kun ei yhdyntää tapahtunut?
Tarkoitus ei ole nyt loukata vaikka varmasti sellaisen käsityksen tästä sait. Mutta mieti tykönäsi missä menisi sinun oma henkilökohtainen sietokykysi ja rajasi jos oma miehesi touhuilee muiden kanssa - olisiko himokas suutelukin ihan normaalia yökerhossa?
Anna itsellesi anteeksi, unohda, äläkä enää saata itseäsi kiusaukseen. Mutta siis normaalia.