Huono omatunto pikkujouluista
En kehtaa avautua kenellekään tutulle. Olen seurustellut mieheni kanssa 16 vuotta, 14-vuotiaasta asti. Naimisissa on oltu neljä vuotta. Meillä on kaksi pientä lasta. Mieheni on ainut seksikumppanini, enkä ole koskaan pettänyt häntä.
Työpaikan pikkujoulujen jatkoilla tapasin mukavan ja komean miehen. En kertonut olevani naimisissa. Ei hän sitä suoraan kysynytkään mutta annoin varmasti myös hieman ymmärtää olevani vapaa. Pakko myöntää: haluni olivat katossa. Pa*etti ihan järkyttävästi. Istuin miehen sylissä ja tanssittiin syrjässä niin lähekkäin, että miehellä oli penis tanassa ja minulla jalat aivan vetelänä.
Jossakin kohtaa laitoin tilanteelle stopin. Myönsin olevani varattu. Kerroin että panetti. Mutta en vaan voi. Jouduin tekemään ihan älyttömästi töitä sen eteen, että en rynnännyt hänen asunnolleen. Vaikka tiesin, että en sitä koskaan tekisi. En suudellut miestä. Mutta minulla on huono omatunto. Tuntuisi todella pahalta, jos mies olisi tehnyt samoin. En ole kertonut tästä miehelleni. Haluaisikohan hän kuulla? Todella surkea fiilis.
Enkä edes tiedä miksi kirjoitin tämän, luultavasti minut haukutaan täällä vain hu*raksi.
Kommentit (154)
Jos minulle kävisi noin, niin en kertoisi ja en kokisi tanssimista lähekkäin pettämiseksi, vaikka hyvin hilkulla tuo jo olisi. Pettämiseksi laskisin tuon, jos siinä jo hyväillään sukupuolielimiä tai rintoja ihan seksuaalisen nautinnonhakuisesti. Ottaisin kyllä opikseni ja välttäisin kaikin keinoin vastaavan tapahtumista uudestaan vaikka ihan lopettamalla pikkujouluissa käymisen, jos muu ei auta. Itsellään on aina täysi vastuu noissa jutuissa.
En myöskään haluaisi kuulla, jos puolisoni olisi ollut tuollaisessa tilanteessa, se turhaan vaikuttaisi omaan mielialaani kun kerta mitään ei tapahtunut. Jos kuulisin muualta kuumasta tanssista, niin saattaisin kyllä ottaa asian puheeksi. Olisin kuitenkin varmasti myös tyytyväinen kuullessani, että homma jäi siihen ja morkkis/fiilis oli ihan kamala jälkikäteen. Se ei kuitenkaan poistaisi sitä inhaa tunnetta, mitä tuollaisen kuulemisesta seuraa.
Vierailija kirjoitti:
AP: on aika varma, että miehesi on tehnyt paljon enemmänkin. On hyvin hyvin epätodennäköistä, että mies olisi ollut uskollinen kaikki nämä vuodet. Ei kannata nyt ehkä tehdä kärpäsestä sen isompaa juttua, kuin se on.
Ei se ole sen epätodennäköisempää kuin sekään, että ap ei tyytynyt pelkkään tanssiin vaan pani innoissaan menemään kun kerran vierasta sai.
Olisiko se sinulle ok, jos miehesi omissa pikkujouluissaan istuisi muna tanassa vieras nainen sylissä? Jos näin olisi käynyt haluaisitko tietää? Tuon pohjalta lähtisin itse etenemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä ole pettänyt, vain tanssinut. Niillä rajoilla tosin, mutta et ole silti tehnyt mitään väärää. Jos tuntuu, että asia vaivaa liikaa, niin voithan tietysti kertoa miehellesi.
Jos tekee toisen ihmisen kanssa jotain, mitä ei soisi puolison tekevän, niin kyllä sitä voi jo pettämiseksi sanoa.
Mun mielestä tässä on kuitenkin ennen kaikkea kysymys siitä, tekikö ap. lopulta oikein vai väärin.
Mä olen sitä mieltä, että "oikeasti" pettäminen pitää aina kertoa. Sen salaaminen on törkeää, ja palstaänkyröille: jos on avoin suhde, niin silloin kysymys ei ole pettämisestä.
Mutta tuossa tapauksessa en kertoisi. Se tosiaan aiheuttaisi vain turhaa pahaa mieltä, kun lopulta kuitenkin toimit oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä ole pettänyt, vain tanssinut. Niillä rajoilla tosin, mutta et ole silti tehnyt mitään väärää. Jos tuntuu, että asia vaivaa liikaa, niin voithan tietysti kertoa miehellesi.
Ei tee mitään väärää, kun tanssinut ja istunut sylissä ja kiehnännyt niin perse kiinni toisessa että tuntenut seisokin samalla kun itse housut märkinä miettii että tekisi mieli vähän panna? Jos mä tekisin noin tai mun miesystäväni, kumpikin kyllä tietäisi että totta helvetissä tuo on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee toisen ihmisen kanssa jotain, mitä ei soisi puolison tekevän, niin kyllä sitä voi jo pettämiseksi sanoa.
Mun mielestä tässä on kuitenkin ennen kaikkea kysymys siitä, tekikö ap. lopulta oikein vai väärin.
Mä olen sitä mieltä, että "oikeasti" pettäminen pitää aina kertoa. Sen salaaminen on törkeää, ja palstaänkyröille: jos on avoin suhde, niin silloin kysymys ei ole pettämisestä.
Mutta tuossa tapauksessa en kertoisi. Se tosiaan aiheuttaisi vain turhaa pahaa mieltä, kun lopulta kuitenkin toimit oikein.
Ja kukaan muuhan ei voi sitä määritellä, missä menee "oikeasti pettämisen" raja. Nuo jutut on sellaisia, että niistä pitää avoimesti puhua kumppaninsa kanssa jo suhteen alussa, tehdä omat rajat selväksi. Toinen sitten tietää missä rajasi menevät ja sinä missä hänen, ei tule epäselvyyksiä ja osataan kunnioittaa toista. On niitä, jotka katsovat jo avoimen flirttailun pettämisenä, joku taas hyväksyy ihan kaiken sukupuolisten kavereiden pussailun eikä koe sitä pettämisenä.
Itse kyllä määrittelisin tuon jo sen pettämisen rajan ylittämisenä. En mä haluaisi kuulla mun mieheni muna kovana ottaneen noin läheistä fyysistä kontaktia ihan toisen naisen kanssa ja tiedän, että hänkään ei haluaisi mun tekevän noin ja on itselleni ihan itsestäänselvää että en tekisi noin. Ehkä silloin jos mieheni olisi mukana, joku pyytäisi tanssimaan ja mieheni haluaisi mun menevän, sitten voisin harkita. Mutta ajatus siitä että tekisin tuollaista mieheni selän takana - vaikka laittaisin jutulle stopin ennen kuin itse seksi tapahtuu - aiheuttaa mulle syyllisyyttä.
Ap, ymmärrän sinua hyvin, minulla on saman tyyppisiä kokemuksia. Mielestäni on aivan normaalia tuntea halua muita kohtaan pitkässä suhteessa. Et ole todellakaan pettänyt ketään. Älä kerro miehellesi äläkä dramatisoi tilannetta. Tuo ei ihan oikeasti ole kovin iso juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et kerro. Käsittelet asian, otat opiksi ja elämässä eteenpäin!
Onko tämä ohjeesi kaikille pettäjille, vai missä olosuhteissa tuo on hyvä tapa toimia?
No eihän ap ole pettänyt. Nyt jotain mittakaavaa asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle kävisi noin, niin en kertoisi ja en kokisi tanssimista lähekkäin pettämiseksi, vaikka hyvin hilkulla tuo jo olisi. Pettämiseksi laskisin tuon, jos siinä jo hyväillään sukupuolielimiä tai rintoja ihan seksuaalisen nautinnonhakuisesti. Ottaisin kyllä opikseni ja välttäisin kaikin keinoin vastaavan tapahtumista uudestaan vaikka ihan lopettamalla pikkujouluissa käymisen, jos muu ei auta. Itsellään on aina täysi vastuu noissa jutuissa.
En myöskään haluaisi kuulla, jos puolisoni olisi ollut tuollaisessa tilanteessa, se turhaan vaikuttaisi omaan mielialaani kun kerta mitään ei tapahtunut. Jos kuulisin muualta kuumasta tanssista, niin saattaisin kyllä ottaa asian puheeksi. Olisin kuitenkin varmasti myös tyytyväinen kuullessani, että homma jäi siihen ja morkkis/fiilis oli ihan kamala jälkikäteen. Se ei kuitenkaan poistaisi sitä inhaa tunnetta, mitä tuollaisen kuulemisesta seuraa.
Muuten ihan samaa mieltä, mutta vähän häiritsee tuo "kun kerta mitään ei tapahtunut." Kyllä mun mielestä tuossa tapahtui aika paljonkin, ja ihan sellaista mistä saisi syystäkin pahoittaa mielensä. Se, että haaveilee toisesta seksuaalisesti samalla ottaen noin läheistä fyysistä kontaktia on mielestäni vähän enemmän kuin "ei mitään".
No oisit lähteny panemaan. Jokin sua nyt kaivelee....Se, että jätit homman kesken ja sait silti huonon omantunnon. Kannattiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et kerro. Käsittelet asian, otat opiksi ja elämässä eteenpäin!
Onko tämä ohjeesi kaikille pettäjille, vai missä olosuhteissa tuo on hyvä tapa toimia?
No eihän ap ole pettänyt. Nyt jotain mittakaavaa asioihin.
Et sinä sitä päätä onko vai ei. Jokaiselle pettäminen on erilaista ja vain AP ja hänen miesystävänsä tietävät omat rajansa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ymmärrän sinua hyvin, minulla on saman tyyppisiä kokemuksia. Mielestäni on aivan normaalia tuntea halua muita kohtaan pitkässä suhteessa. Et ole todellakaan pettänyt ketään. Älä kerro miehellesi äläkä dramatisoi tilannetta. Tuo ei ihan oikeasti ole kovin iso juttu.
Voi luoja... :D Ihme, että kaltaisesi huutelee tuollaista joka on itse toiminut yhtä vastenmielisesti kumppaninsa seläntakana. On kai ihan normaalia, että joitakin tunteita ja ajatuksia tulee, mutta on ihan eri asia lähteä tunteidensa vietäväksi kuten AP:n kohdalla kävi.
Sabot kirjoitti:
Täällä ilmeisesti av-mammoilla sellainen käsitys että kaikki käy suhteen ulkopuolella paitsi penetraatio.
Haluaisin nähdä näiden alapeukuttajien ilmeen kun oma mies kertoo että nautti vähän sylitanssista ja kuumankosteasta tunnelmasta. Voi olla vähän eri ääni kellossa.
Mitä kohtaa vastauksista et ole ymmärtänyt? Ainakin itse tein mielestäni selväksi, että en haluaisi kuulla jos mies olisi toiminut noin.
Kylläpä ärsyttää tämä.
Voin sanoa että se pettäminen ei ole sen arvoista. Pahimmillaan voit menettää koko elämäsi. Tulee ero ja jäät yksinään lapsien kanssa, rahaongelmat iskee päälle, masennut, miehes löytää arvoisensa naisen kun taas itse et löydä enää ketään koska kenelle nyt pettäjä ja yksinhuoltajaäiti kelpaisi nykyaikana. Tuo oli vähän dramatisoitu kertomus mutta mahdollinen.
Ps. Vittu mikä klisee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu tässä on se että tunnistit tunteen olevan pelkkää panetusta eli tunteiden tasolla sulla ei tapahtunut mitään? Ja kun kuitenkin pistit stopin ennen kuin mitään sen kummempaa tapahtui.
Eihän tuo nyt ihan oikein ollut että kiehnäsit sekstailut mielessä toisen miehen kanssa, mutta kuten muutkin ovat sanoneet niin kertomalla miehelle sekä loukkaat häntä että lievität omaa syyllisyyden tunnettasi. Sun pitää nyt itse kärvistellä ja käydä asia mielessäsi läpi ja päästä yli siitä syyllisyyden tunteesta. Jotkut salaisuudet on ihan oikeasti parempi pitää itsellään. Tämä on vähän samankaltainen juttu kun jos vaikka ystäväsi pukeutuisi johonkin mielestäsi karmeaan riepuun mutta koska et halua loukata häntä, jätät mielipiteesi sanomatta. Okei, vähän eri konteksti mutta siis idea oli että joskus asiat kannattaa vaan jättää sanomatta.
Tolla ajattelutavalla kunnon pettäminenkin kannattaa jättää kertomatta ettei toiselle tule paha mieli :)
Ei ei ja ei.Kertomalla rehellisesti mitä tapahtui annat toiselle mahdollisuuden valita haluaako jatkaa suhdetta kanssasi vai ei.
Ainakaan itse en haluaisi tietää, jos mieheni joskus yksittäisen kerran pettää minua tuon kaltaisessa tilanteessa. Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Jos sitä alkaisi sattua useamminkin, hän toivottavasti ymmärtäisi että kanssani ei ole pakko olla vaan hän voi myös kertoa haluavansa panna ympäriinsä jolloin voisimme päättää suhteemme.
Se, että haluaa todella paljon, mutta kieltäytyy siitä huolimatta, on itse asiassa hyvin tehty. Ihmiselle tulee joskus haluja, ja ilmeisesti aika moni antaa mennä halujensa mukaan. Ap laittoi homman poikki ja tuntuu vielä ottaneen opikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sen jälkeen pitää mielestäsi tehdä? Pahoittaa puolison mieli ja laittaa hänet kantamaan se tuska, mikä siitä syntyi, vai kantaa se itse sisällään ja ottaa opikseen?
Jos oma puolisoni olisi toiminut noin, niin todellakin toivoisin, ettei hän kokisi tarvetta avautua siitä minulle vaan puisi asiaa itsenään tai tuntemattomien ihmisten kanssa verkkokeskusteluissa ja tulisi siihen tulokseen, ettei ikinä enää halua joutua samaan tilanteeseen.
Jos sinä toivoisit, että hän kertoisi sinulle, niin sitten pitää varmaan toivoa, että jonakin päivänä saat kuulla jotain tuollaista.
Vittu kuinka hieno logiikka. Jos toivoo puolison kertovan pettämisestä, niin sinä toivot tälle henkilölle petetyksi tulemista? Mitä helvettiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja... :D Ihme, että kaltaisesi huutelee tuollaista joka on itse toiminut yhtä vastenmielisesti kumppaninsa seläntakana. On kai ihan normaalia, että joitakin tunteita ja ajatuksia tulee, mutta on ihan eri asia lähteä tunteidensa vietäväksi kuten AP:n kohdalla kävi.
Ihanko rehellisesti ajattelet, että ap "lähti tunteittensa vietäväksi"? Ap:han poistui tilanteesta ennen kuin he edes suutelivat.
Mä olen jo keski-ikäinen ja pitkässä, onnellisessa suhteessa ja en kerta kaikkiaan osaa pitää tuollaista käytöstä vääränä. Jos pystyy pitämään kiinni tietyistä rajoista, kuten ap, eikä kerro puolisolleen, niin tuollainen vain piristää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko pillu märkänä?
No oli! 🙈
Ap
Vain naiset voivat peukuttaa tällaista viestiä vain naiselta. Mieheltä vastaava "joo oli kyllä mahtava erektio 🙈🙈🙈" olisi saanut suunnilleen synnin leiman ja ap miehenä olisi lytätty jo maanrakoon. Uskomatonta. Täällä pettäjät yllyttää pitämään tuota "kivana ja kiihottava muistona" ja kieltävät kertomasta miehelle, ei suinkaan sen takia ettei mieheen sattuisi, kuten väittävät, vaan siksi, että heille itselleen ei tulisi ongelmia. Ihmissaastaa.
Lainatun kirjoittajan moraali ja arvot ovat pikkulapsen tasolla! Haetaan oikeutusta väärälle teolla ajatuksella että on se toinenkin VARMAAN jotain vastaavaa joskus tehnyt.
Muutenkin ajatukset ovat terveen moraalin kanssa täysin päinvastoin! Kertomatta jättäminen on se itsekäs teko, ei kertominen. Todellinen syy kertomatta jättämiseen ei ole mikään muu kuin se että totuuden kertominen ei kestä päivänvaloa, ja totuus voi aiheuttaa ongelmia. Tuossa ei ole mistään muusta kysymys kuin pikkulapsesta, joka yrittää selitellä itsensä ulos ongelmista. Jos ei ole valmis jakamaan kaikkea kumppaninsa kanssa, mikä kumppani se sellainen on? Senkö takia pitäisi elää valheessa että toiselle ei tule paha mieli? On paljon parempi saada toinen totuudella itkemään, kuin valheella nauramaan! SE on todellista vastuuta ja aikuisen tapa hoitaa asiat!