Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia joululahjoja tai muita tavaroita olette tilanneet tänä vuonna ulkomailta?

Vierailija
07.12.2017 |

Onko tavara tullut hyvin perille vai odotteletteko vielä? Laitetaan tähän ketjuun kokemuksia ja vinkkejä.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ylipäätään olen surkea shoppailija, ja netissä pyöriminen on tuskaa. Haluan myös tietää mitä ostan, koska palautusrumba ei kiinnosta. Suosin myös kotimaista, ja vähäisillä roposillani haluan tukea mm. paikallisia palveluntuottajia, käsityöläisiä ja elintarvikkeiden tuottajia. En tiedä yhtään syytä, miksi tilaisin esim. Kiinasta jotain sekundaroinaa.

Vierailija
62/84 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen lähti tilaus kiinaan: lapsen juhlamekko, pitkä toppatakki siistiin käyttöön (ei tarvitse kestää pihaleikkiä), parit villaleggarit (nää oli oikeasti kalliita kiinan mittaupuulla eli olettaisi laadun olevan kohdallaan) ja koulukäyttöön sopiva puuvillaneulemekko. Kaikki yhteensä 90€.

Ei mulla ole ollut ongelmia kiinan vaatteiden kanssa, päinvastoin ihan laadukkaita olen löytänyt. Sama kemikaaliongelma on tokmanniltakin ostetussa halparievussa.

Ja kertokaapa mistä saa Suomesta ostaa lapselle mekkokäyttöön siistit villaa sisältävät lämpimät legginsit (aluskalsareita ja välihoususja kyllä löytyy).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tilailin tiettyjä brändejä, kuten Nikeä briteistä kun sai jonkin verran edullisemmin. Nyt kun ei ole enää EU -maa, on riskinä että jää tulliin ja sen jälkeen ei ole tullut enää tilailtua.

Vierailija
64/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna tilasin yhtä taskupokkaria lukuunottamatta kaiken netistä. Pojalle toivomansa ankanammuntapelin (se oli lehdessä, mutta mistään kaupoista ei löytynyt) ja nyt paketissa on tekstit saksaksi :-D... Tytölle toivomiaan julisteita (kirjoja Suomesta), pojalle Brixo-setin (uusi joukkorahoitettu Lego-yhteensopiva sarja, jolla pystyy tuunaamaan vanhoista Legoista sähkökäyttöisiä), miehelle Raspberry Pi -setin. Tänä vuonna pysyttiin järkevissä rajoissa!

Vierailija
65/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta tulossa yksi lelu veljen lapselle. Toivottavasti kerkiää ajoissa. On jo matkalla.

Vierailija
66/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tilailin tiettyjä brändejä, kuten Nikeä briteistä kun sai jonkin verran edullisemmin. Nyt kun ei ole enää EU -maa, on riskinä että jää tulliin ja sen jälkeen ei ole tullut enää tilailtua.

Brexit on vasta neuvottelussa... ei se vielä ole ulkona EU:sta.

Vierailija
67/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut mm. kirjoja ja kosmetiikkaa Amazonista (uk ja us). Vaatteet tilaan lähes aina ulkomaisista nettikaupoista, lähinnä Briteistä. Iherbiin lähtee tilaus joka kuukausi. Koskaan ei ole ollut ongelmia tavaroiden saamisessa. Nytkin on kaikki jouluksi tilatut paketit saapuneet aikoja sitten. Tavarat saa ulkomailta halvemmalla, ja myös laatu on parempi.

Vierailija
68/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Ylipäätään olen surkea shoppailija, ja netissä pyöriminen on tuskaa. Haluan myös tietää mitä ostan, koska palautusrumba ei kiinnosta. Suosin myös kotimaista, ja vähäisillä roposillani haluan tukea mm. paikallisia palveluntuottajia, käsityöläisiä ja elintarvikkeiden tuottajia. En tiedä yhtään syytä, miksi tilaisin esim. Kiinasta jotain sekundaroinaa.

Sinulle siis nettikauppa = sekundaroinaa Kiinasta? Oletko kuulut, että Euroopassakin on valtava määrä nettikauppoja? Ja Yhdysvalloissa, Japanissa, Australiassa jne.? Niissä on paljon parempaa laatua myynnissä kuin Suomessa.

Vierailija
69/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazon.uk:sta tilattu radio-ohjattava tuli perille reilussa viikossa ongelmitta

70/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeistä miehelle lihaveitsen

Vierailija
71/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista paskaa ja roinaa Ebaysta ja Wishistä. Bensiinille haisevia vaatteita, ihottumaa aiheuttavia rihkamakoruja, toimimattomia PS-pelejä, kopioleffoja, kännykänkuoria jotka eivät sovi mihinkään puhelimeen, isännän autoon ”kromattuja” kebab-tuning koristeita, live longy home sweat home-sisustustarroja jotka eivät tartu ainakaan seinään, 200 dollarin yllätyslaatikko joka haisee vaatekaapissa nyt oksennukselle. Mahtava jouluaatto tulossa! Hahhahaa!

Vierailija
72/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suosisin mielelläni myös, mutta ne hinnat on ihan naurettavia. Ymmärrän kyllä mistä se hinta koostuu, mutta ei mulla ole varaa niihin.

Ulkomailta tilatut tuotteet ovat olleet ihan hyviä. Ei kai niitä kukaan tilaisi, jos sekundaa ois kaikki.

Esimerkiksi mä oon etsinyt mattoa keittiöön jo pitkään. Tavalliset räsymatot saattaa kotimaisissa nettikaupoissa maksaa yli 200e. Tilasin Wishiltä ja maksoi 16e ja on tosi kaunis ja näköjään kestää myös kissanpennun raatelun.

Vierailija
73/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Ruotsista saksalaisia kattiloita itselleni. Tulivat reilussa viikossa.

Vierailija
74/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen onnistunut kerran tilaamaan bensalle haisevan vaatteen... Ihan ellokselta viime vuostuhannen lopulla. Enpä ole sitä putiikkia sen jälkeen käyttänyt. Muuten kyllä nettishoppaan ja paljon.

Vierailija
75/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut vaatteita; puuvillahousuja sekä päällys- että alushousuja. Ei saa enää mieleisiä kaupoista. Muutoksen tuulet puhaltaa. Espritit ja Anttila ovat lopettaneet täällä. Hyvin on toimitukset skulanneet ennen jouluruuhkia.

Vierailija
76/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaalle tytölle kalliin Dragon ball figuurin, hinta pyörrytti alkuun mutta ei kauheasti muuta halua niin ilomielin ostin. Saa nähdä ehtiikö tosin jouluksi, tyttö on sanonut ettei se maata kaada, kyllä hyvää lahjaa viitsii odottaa. :)

Vierailija
77/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin suomalaista

Vierailija
78/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkö mä osaa jotain kikkakolmosta vai tilaanko liian harvoin Amazonista, kun ne toimitusmaksut on mun mielestä tosi isoja?

Ärsytti nytkin kun tytär halusi yhden tietyn kirjan joululahjaksi ja se löytyi vain Amazonista. Hinta kirjalle oli n. 4 €, mutta toimituskulut ihan sillä perustoimituksella yli 10 €. Ja ihan älytön toimituaika, yli 20 päivää. 

Astetta kalliimmalla toimituksella luvataan silti jotain 14 vrk ja kustannus nousee yli 15 euroon.

Mulla oli ensin siinä toinenkin kirja, 5,99 € mutta kun noiden kahden ohuehkon pokkarin kokonaiskustannus nousi yli kolmeenkymppiin, niin tsekkasin vielä Adlibriksen ja toinen kirjoista löytyi sieltä hintaan 8,80 €.

Onko teillä joku VIP-jäsenyys vai maksatteko vaan noi toimitusmaksut? Muistelen että aikanaan oli joku diili että maksamalla jonkun vuosimaksun sai ilmaisen toimituksen, mutta se ei silloin sitten koskenut Suomea.

Vierailija
79/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkö mä osaa jotain kikkakolmosta vai tilaanko liian harvoin Amazonista, kun ne toimitusmaksut on mun mielestä tosi isoja?

Ärsytti nytkin kun tytär halusi yhden tietyn kirjan joululahjaksi ja se löytyi vain Amazonista. Hinta kirjalle oli n. 4 €, mutta toimituskulut ihan sillä perustoimituksella yli 10 €. Ja ihan älytön toimituaika, yli 20 päivää. 

Astetta kalliimmalla toimituksella luvataan silti jotain 14 vrk ja kustannus nousee yli 15 euroon.

Mulla oli ensin siinä toinenkin kirja, 5,99 € mutta kun noiden kahden ohuehkon pokkarin kokonaiskustannus nousi yli kolmeenkymppiin, niin tsekkasin vielä Adlibriksen ja toinen kirjoista löytyi sieltä hintaan 8,80 €.

Onko teillä joku VIP-jäsenyys vai maksatteko vaan noi toimitusmaksut? Muistelen että aikanaan oli joku diili että maksamalla jonkun vuosimaksun sai ilmaisen toimituksen, mutta se ei silloin sitten koskenut Suomea.

Amazon Prime ei taida olla Suomessa tarjolla, sillä saa jotain ilmaistoimituksia.

Sulla unohtuu nyt tuosta se, että se ei ole Amazonin vika, jos postimiehen on myös saatava lukea kirja ennen toimitusta.

Vierailija
80/84 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinasta tilattujen kännykkäkoteloiden kanssa on tullut ongelmia tullissa.

Kuljetusfirma halusi hoitaa 25 € arvoisen paketin tullauksen ja veloitti siitä tietysti lisähintaa. Tullaukselle tuli hintaa yli 30 €.

Kiinalainen nettikauppa onneksi maksoi minulle jälkikäteen nämä lisäkulut.

Sitten se samainen kuljetusfirma sössi toimituksen kanssa niin että tullauksen jälkeen paketti seikkaili Suomessa 2 viikkoa. Kyllä vitutti.

Saksasta olen tilannut soittimia. Ne ovat tulleet perille viikossa. Asialaspalveluakin toimii ongelmitta ja suomenkielellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan