Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan pitää olla syömättä viljatuotteita että voi päätellä onko keliakia?

Vierailija
12.01.2025 |

Kun on pidempään ollut tuota oireilua.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit lääkäriin.

Vierailija
2/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oireet helpottaisi niin kyseessä ei välttämättä ole keliakia vaan jokin muu viljasta aiheutuva sairaus. Eli lääkäri on oikea osoite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö jos on viikon syömättä noita altistavia ruokia, niin pitäisikö vatsan palautua normaaliin tilaan?

ap

Vierailija
4/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan hakea apteekista keliakiatesti ja testata.

Vierailija
5/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla helpotti pikkusen alle 2 viikossa kun vaihdoin gluteenittomiin. 

Vierailija
6/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö jos on viikon syömättä noita altistavia ruokia, niin pitäisikö vatsan palautua normaaliin tilaan?

ap

Yleensä sen suolinukan palautuminen kestää kuukausia. Oireet voivat toki helpottaa nopeammin, minulla ainakin muutamassa viikossa.

Mutta ei, viikko ei riitä mihinkään.

Vierailija
7/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin testeihin, niin saat sieltä varman vastauksen. Turha yrittää itse arvioida yhtään mitään. 

Vierailija
8/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole menossa lääkäriin. Varsinkaan kun ei sinne lääkärin vastaanotolle pääse ja yksityiselle en ole menossa.

Vierailija
9/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

No ei riitä, sanoisin että vähintään yksi kuukausi tarvitaan. Viljat voivat aiheuttaa vatsakipuja, ripulia, ummetusta ja turvotusta silloinkin vaikka ei olisi keliakiaa, joten vaikka oireesi poistuisivat et voi päätellä siitä että sinulla on nimenomaan keliakia. 

Vierailija
10/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan hakea apteekista keliakiatesti ja testata.

Wauu! 

Kiitti tästä.

ap

Vierailija
11/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ei pidä olla gluteenittomille ruokavaliolla silloin kuin diagnoosia tehdään (vasta-aineet ja suolinukka voivat molemmat olla normaalit).

Vierailija
12/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ole menossa lääkäriin. Varsinkaan kun ei sinne lääkärin vastaanotolle pääse ja yksityiselle en ole menossa.

No hae testi apteekista

Vierailija
13/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oireet helpottivat kuukaudessa gluteenin pois jättämisen jälkeen. Kävin kyllä gastroskopiassa (muiden oireiden takia), ja siellä ei todettu keliakiaa; olisi pitänyt ennen tutkimusta altistaa suolet gluteenille niin pitkäksi aikaa etten suostunut. En tarvitse sitä diagnoosia mihinkään, noudatan tarkkaa gluteenitonta ruokavaliota lopun ikäni. 

Vierailija
14/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan kannata yrittää lääkärin vastaanotolle, meidän erinomaisten lääkäripalvelujemme äärelle. Maailman parhaat palvelut.

Vierailija
15/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka oireet helpottaisi niin kyseessä ei välttämättä ole keliakia vaan jokin muu viljasta aiheutuva sairaus. Eli lääkäri on oikea osoite.

Totta, esim mulla on vehnäallergia, ei keliakia. Näitä löytyy kaikenlaisia.

Vierailija
16/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan ei pidä olla gluteenittomille ruokavaliolla silloin kuin diagnoosia tehdään (vasta-aineet ja suolinukka voivat molemmat olla normaalit).

Jaa. Mulle lääkäri sanoi, että syö vaan gluteenittomasti jos se auttaa. Verikoetulos oli  epäselvä. Ei halunnut tutkia tarkemmin.

Vierailija
17/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mulle lääkäri sanoi, että syö vaan gluteenittomasti jos se auttaa. Verikoetulos oli  epäselvä. Ei halunnut tutkia tarkemmin.

OK, mutta silloin ei myöskään voi tehdä diagnoosia keliakiasta vaan puhutaan jostain toiminnallisista vatsavaivoista jotka pahenevat gluteenialtistuksen jälkeen tms.

Vierailija
18/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ei voi diagnosoida keliakiaa. Ehdottoman tärkeää ennen testiä että et ole välttänyt viljatuotteita !

Vierailija
19/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään Prismasta saa keliakiatestin n. 13 e hintaan. Apteekeissa 20 e

ap

Vierailija
20/20 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään Prismasta saa keliakiatestin n. 13 e hintaan. Apteekeissa 20 e