Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia joululahjoja tai muita tavaroita olette tilanneet tänä vuonna ulkomailta?

Vierailija
07.12.2017 |

Onko tavara tullut hyvin perille vai odotteletteko vielä? Laitetaan tähän ketjuun kokemuksia ja vinkkejä.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: olimme syyslomalla Espanjassa, ja oli hämmentävää, että molempien lasten Suomesta ostetut koulureput oli myynnissä myös Espanjassa. Aivan identtiset reput (kummallakin pojalla erilaiset reput).

Ja toisin päin: toiselle pojista ostettiin Espanjasta college, ja kas, suomalaisissa kaupoissa on myynnissä tismalleen sama malli.

Tavarat kauppoihin koko Euroopan alueella tulee yhden ja saman sisäänostajan kautta?

Vierailija
42/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on tuo sisäänostaja, joka jakelee tavarat kauppoihin koko Euroopan alueella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät, kaulahuivi ja pari mattoa. Kaikki on ok. Nämä siis itselleni, joululahjoja en ole tilannut.

Vierailija
44/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on tuo sisäänostaja, joka jakelee tavarat kauppoihin koko Euroopan alueella?

?täh. Sisäänostaja on kunkin kaupan tai ketjun oma sisäänostaja. Aasia myy, muut ostaa.

Vierailija
45/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja Amazonilta, jokusen vaatteen Euroopasta, kameratarvikkeita ( salamat ja sateenvarjot ) Kiinasta, tabletinkuoret jostain?, kyllähän sitä on tullut tilailtua pitkin vuotta.

Kaikki on tullut hyvin ja luvatussa ajassa perille.

Viimeksi tilasin stetoskoopin Hollannista maanantaina, sitä vielä odottelen.

Vierailija
46/84 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tilannut ulkomailta mitään.Lomamatkoilta olen ostanut kohteesta kaikenlaista, neljässä maassa tullut käytyä tänä vuonna.

Vierailija
47/84 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazonista näkee kivasti joka tuotteen kohdalla, ehtiikö paketti perille jouluksi.

Vierailija
48/84 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Apo-rotista voiteita. Tilasin viikonloppuna, paketti saapui seuraavana perjantaina. Olen tyytyväinen tuotteisiin ja kauppaan. Ainoa joka tuossa ärsytti on DHL. Olivat käyneet tiputtamassa postiluukusta lapun, että paketti on noudettavissa postista (jonne on 5 km). Luulisi, että heille olisi ollut helpompaa soittaa ovikelloa, täällä oli nimittäin mieskaverini kotona.

Vierailija
49/84 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka tilaatte Alista tai Wishistä lahjoja, niin eikö teitä huoleta antaa niitä läheisille, sillä tuotteen sisältämistä kemikaaleista ja aineista ei aina voi olla varma? Varsinkin vaatteiden, asusteiden ja kosmetiikan kanssa siis.

Vierailija
50/84 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka tilaatte Alista tai Wishistä lahjoja, niin eikö teitä huoleta antaa niitä läheisille, sillä tuotteen sisältämistä kemikaaleista ja aineista ei aina voi olla varma? Varsinkin vaatteiden, asusteiden ja kosmetiikan kanssa siis.

En tilaa kosmetiikkaa tuolta (enkä eBaysta), ja vaatteita en koskaan anna muutenkaan lahjaksi. Lapset kasvavat niin nopeasti, että parempi että vanhemmat hankkivat niille kaikki vaatteet, ja aikuiset taas tietävät itse, mistä tykkäävät. 

Asusteet, kuten huivit ja korut taas ovat OK. Etenkin makeanveden helmet, joita esim. Aliexpressiltä saa törkyhalvalla. Ne ovat helmiä, eivät metallia tai muovia. :)

Huom: Alilla jotkut myyjät kaupittelevat muovihelmiä tai shell pearleja kasvatettuina helminä. eBayssa on sama vika. Älkää menkö halpaan, katsokaa mitä muut ostajat sanovat - ja etenkin näiden laittamat valokuvat. Ja opetelkaa tunnistamaan, miltä oikeat helmet - makeanveden tai meriveden, kasvatetut sekä "villit" - näyttävät ja voivat näyttää! PriceScopen foorumi on hyvä tietolähde, vaikka suurin osa siellä kirjoittelevista käyttääkin vähän tyyriimpiä helmiä. :D :P 

https://www.pricescope.com/community/forums/pearls.66/ )

Metallikorviksia en kyllä antaisi lahjaksi, vaikka itse olen jo vuosia tilannut ja käyttänyt Alilta tilaamiani korviksia. Nytkin on varmaan jotain 10 erilaista paria tulossa... :D Suojaan omat korvikseni samalla tavalla kuin Suomesta ostamani pronssikorut: kerros väritöntä kynsilakkaa päälle, niin iho ei ala vihertää.

Poikkeuksena Alilta löytyvät 100% muovikorvikset. Eli tappikin muovia, taustat silikonia. Mulla on yksi tosi pahasti nikkeliallerginen kaveri (ei pysty käyttämään esim. valkokultaa, koska siinä on nikkeliä), joka käyttää vain kirurginterästä ja muovia. Alilta löysin eurolla megapakkauksen erivärisiä pikkuisia "timantti"nappikorviksia, kaikki muovia. Annoin sellaisen kaverille, ja tämä on tykännyt kovasti, kun teräskoruille saa vaihtelua. En ole nähnyt vielä Suomessa vastaavia - ilmeisesti niitä pidetään liian halpoina tai jotain.

Vierailija
51/84 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tarvitse ulkomailta tilata, kun ostelen kohtuuhintaisia tuotteita kotimaasta.

Mitä Made in Finland -tuotteita olet löytänyt? Ihan mielenkiinnosta kyselen, jos uskallat paljastaa lahjajuttuja palstalla.

En ole tuo jolta kysyttiin, mutta kahdelle pojalle ostin EMEK-merkkisiä autoja vai mitä ne on. Toinen on Suomi 100-rekka ja toinen oli Ponsse Elephant -metsäkone. Nämä valmistetaan muistaakseni Lohjalla. Eivätkä olleet edes kalliita, jotain 40€/kpl. Tuohon Ponsseen saa varaosana telaketjuja ja myös tukkeja voi ostaa lisää.

Minä olen joskus tilannut ulkomailta jos on ollut joku erikoisempi lahjatoive. Nykyisin näitä lahjottavia on onneksi vähemmän enkä minäkään jaksa niin eksoottisia lahjoja metsästää, joten on mukavaa kun saa helpolla tilattua kotimaisista verkkokaupoista tai kivijalkaliikkeistä. Kiinasta tilasin kerran mittatilausmekon tytölle ja se oli kyllä viimeinen kerta kun sieltä tilaan yhtään mitään.

Vierailija
52/84 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt niistä suomalaisista tuotteista, joita ei ole valmistettu Kiinassa tai muualla ulkomailla.

Näitä varten on perustettu ihan oma nettikauppa, josta saa kaikkea Suomessa valmistettua tavaraa. https://www.maammekauppa.fi/

Minusta tosi kiva liikeidea, toivottavasti lähtee lentoon.

Vierailija
53/84 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aterimia (Amazon de)

kosmetiikkaa (lookfantastic)

askartelutarvikkeita (muistaakseni Hollantilainen kauppa)

keittiölaitteet (cdon. com)

askartelutarvikkeita (wish, aliexpress)

puhelintarvikkeita (ebay kiinasta)

laukku (ebay usa)

Ostan lähes kaiken ulkolaisista nettikaupoista tai käytettynä nettikirppareilta. 

Yhden lastenvaateostoksen muistan, joka päätyi Australiaan ja minä sain rahat takaisin. Muuten kaikki löytäneet perille kohtuullisessa ajassa.

Vierailija
54/84 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wishiltä olen tilannut lapsille vaatteita, pehmoleluja (lapsen fanittamaa pelisarjaa, näitä ei saa Suomesta) ja kaikenlaista sekalaista sälää koruista (puuta/kiveä) lisenssituotteisiin. Tuntuu ihanalta shoppailla tuolla, kun mikään ei maksa älyttömästi, esim. nuo pehmolelut olivat ihan kohtuullisen kokoisia ja maksoivat posteineen 2€/kpl.

Vierailija
55/84 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin Apo-rotista voiteita. Tilasin viikonloppuna, paketti saapui seuraavana perjantaina. Olen tyytyväinen tuotteisiin ja kauppaan. Ainoa joka tuossa ärsytti on DHL. Olivat käyneet tiputtamassa postiluukusta lapun, että paketti on noudettavissa postista (jonne on 5 km). Luulisi, että heille olisi ollut helpompaa soittaa ovikelloa, täällä oli nimittäin mieskaverini kotona.

Arvaapa mikä puulaaki tekee Suomen päässä Dhl:n jakelun... Kotoisa Postihan se eli tuskin on edes pakettia ollut kannossa, kun on lappu tuotu. (Dhl Express on asia erikseen.)

Vierailija
56/84 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black Weekendin jälkeisenä maanantaina oli niin hyvä tarjous Fissler OP-kattiloista, että oli ihan pakko tilata setti itselleni. Paketti on vielä matkallaan.

Vierailija
57/84 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisustustavaroita, antiikkihuonekaluja ja vaatteita Ruotsista, Englannista ja Ranskasta. Hyvin tulleet perille, huonekalujen tapauksessa kuljetus järjestetty myyjän kautta kotiovelle. Olen ostanut sellaisia tavaroita, joita Suomesta ei edes saa.

Ruokaa tilaan Saksasta noin kerran kahdessa kuukaudessa ison laatikollisen. Mies ostaa alkoholijuomat Ranskasta ja lähettää postissa kotiin. Hyvin toimii, hyvät lähetyspalvelut.

Huonekaluissahan on aivan julmettomat rahtikulut ulkomailta tilattaessa. Millaisia rahtimaksuja olet maksanut mistäkin huonekalusta?

Ruotsista 80-100€ kotiovelle.

Vierailija
58/84 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta tilasin lieden lämmönsäätimet. Electroluxilta jääkaapin termostaatin. Taisi tulla Ruotsista.

Vierailija
59/84 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Saksasta action cameran ja muita tarvikkeita. Tuli kahdessa viikossa. 

Vierailija
60/84 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LL Beanilta USAsta paitapuseroita, tulivat alle kahdessa viikossa. Wellensteyniltä Saksasta talvi- ym. takkeja, tulivat samaten alle kahdessa viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi