Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia joululahjoja tai muita tavaroita olette tilanneet tänä vuonna ulkomailta?

Vierailija
07.12.2017 |

Onko tavara tullut hyvin perille vai odotteletteko vielä? Laitetaan tähän ketjuun kokemuksia ja vinkkejä.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta legoja joita ei ole täällä kaupoissa. Ruotsista joululahjalegot alesta ja pari termosmukia.

Alexpressiltä vuoden aikana: Julistekehyksiä, kännykän suojakuoret, balettivaatteet, collarit ja huppari, tusseja tms taiteilijan tarvikkeita, uimasandaalit, nuttura-apureita, kaverisynttäreille pientä kivaa lahjaksi....

Usasta lapsen sisävaatteet. Zalandolta superfit kengät. Tanskalta cream ja kaffe -vaatteita. Popilta väliasuja ja vauvalahjat. Norjasta ulkovaatetta ja bambukerrastoja, alushousuja. Spartoo kenkiä. Nordnetistä etf:iä.

Kotimaasta braxin farkkuja, sievin kengät, jokunen paita itselle, kivat-villaneuleet, north outdoor vaatteita, reimashopista ulkovaatteet, kuidesigniä keittiöön, lapselle huovutetut lapaset jouluksi ja paccas-nahkarukkasia.

Voi olla että jokin ostos on 2016...hittojako kaikkia muistaa. Aika paljon olen uusinut omaakin vaatekaappia tänä vuonna, nyt on mallit/muoti miellyttänyt omaa silmää. Ja kasvavalle lapsellehan saa koko ajan olla ostamassa isompaa. Inhoan kaupoissa pyörimistä, netti sopii mulle.

Vierailija
22/84 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaluja, moottoripyörän osia, vaatteita, kellonhuoltovälineitä, akkuja, puukonteroittimen, vyön, kuituliinoja, hopeadollarin, partakoneen teräverkon, radio ohjattavan veneen, otsalampun, miekan, valopistetähtäimen, c-kasetteja, sorvin teräpaloja, yms yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan paljon ulkomailta. Tänä vuonna kestovaippoja (UK toimija), halloweenasu lapselle (eBay kiina) ja juuri yhden Le creuset vesipannun Saksasta.

Minulla ei ole koskaan ollut ulkomaalaisten toimittajien kanssa ongelmia. Tulee nopeasti, yleensä ovelle ja halvemmalla kuin Suomesta.

Postin kanssa on taas tuskaa asioida. Just posti toimitti minun kolme tilausta, kaikki eri paikkoihin. posti myös hukkasi yhden toimituksen kokonaan hiljan.

Saksan amazonista on nykyään vissiin ilmaiset postikulut, mahtavaa :)

Itse en käy ikinä kaupoissa.

Vierailija
24/84 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ostan joululahjaksi ainoastaan kirjoja ja elintarvikkeita, joten helpoiten ne saan ihan paikallisista liikkeistä. 

Vierailija
25/84 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eBayn kautta olen tilannut lapsen joulukalenteriin täytteet, siis pieniä muovisia hahmoja.

Tilasin Barbie-auton heinäkuun lopulla, sen piti tulla ennen syyskuuta. Matkalla lähetys varastettiin ja sain rahat takaisin. Tilasin vastaavanlaisen Englannista, se tuli viikossa.

Joululahjaksi en ole tilannut mitään tänä vuonna. Viime vuonna sain tilaukseni helmikuun puolessa välissä (argh). Nämä siis eBay-tilauksia. Amazonista tilasin USAsta kirjan ja yhden lelun ja ne tulivat muutamassa päivässä kotiovelle.

Vierailija
26/84 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazonista muutaman kirjan. Ei saanut Suomesta. Yhden noista löysin AdLibriksen kautta.

Vierailija
27/84 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman Suomen postia kaikki menisikin kivasti. Nyt näyttää moni ostos seisovan postissa keskimäärin 5-6 päivää ties mistä syystä.

Vierailija
28/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ulkomaisilta ystäviltäni kylliksi lahjoja ulkomailta. Itse suosin suomalaista :)

Vierailija
29/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt niistä suomalaisista tuotteista, joita ei ole valmistettu Kiinassa tai muualla ulkomailla.

Vierailija
30/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukulele Saksasta, tuli viikossa, olisi tullut ovelle (muun kuin postin toimittamana) mutta kun en ollut kotona niin hain postista.

Vierailija
31/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustustavaroita, antiikkihuonekaluja ja vaatteita Ruotsista, Englannista ja Ranskasta. Hyvin tulleet perille, huonekalujen tapauksessa kuljetus järjestetty myyjän kautta kotiovelle. Olen ostanut sellaisia tavaroita, joita Suomesta ei edes saa.

Ruokaa tilaan Saksasta noin kerran kahdessa kuukaudessa ison laatikollisen. Mies ostaa alkoholijuomat Ranskasta ja lähettää postissa kotiin. Hyvin toimii, hyvät lähetyspalvelut.

Vierailija
32/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisustustavaroita, antiikkihuonekaluja ja vaatteita Ruotsista, Englannista ja Ranskasta. Hyvin tulleet perille, huonekalujen tapauksessa kuljetus järjestetty myyjän kautta kotiovelle. Olen ostanut sellaisia tavaroita, joita Suomesta ei edes saa.

Ruokaa tilaan Saksasta noin kerran kahdessa kuukaudessa ison laatikollisen. Mies ostaa alkoholijuomat Ranskasta ja lähettää postissa kotiin. Hyvin toimii, hyvät lähetyspalvelut.

Huonekaluissahan on aivan julmettomat rahtikulut ulkomailta tilattaessa. Millaisia rahtimaksuja olet maksanut mistäkin huonekalusta?

Vierailija
33/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänä aamuna pistin tilauksen Aliexpressille. Kuvaustarvikkeita: kameraan vatupassi ja pari valkoista sateenvarjoa (heijastavat salamavaloa). Vatupassi maksoi 60 centtiä, varjot vitosen kappale. Ei postikuluja Suomeen.

(Tärkeintä on katsoa, mitä palautetta myyjä on saanut.)

Vierailija
34/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tilasin Kiinasta pikkusiskolle yhden kosmetiikka-jutun kun sitä toivoi, siitä on nyt jo useampi viikko. Viime vuonna tuli hyvissä ajoin ennen joulua, toivottavasti tänäkin vuonna... :D 

Vierailija
35/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tilasin Kiinasta pikkusiskolle yhden kosmetiikka-jutun kun sitä toivoi, siitä on nyt jo useampi viikko. Viime vuonna tuli hyvissä ajoin ennen joulua, toivottavasti tänäkin vuonna... :D 

Toivottavasti meikeistä ei tule mitään alergioita.

Vierailija
36/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti meikeistä ei tule mitään alergioita.

Ainahan se mahdollisuus on kemikaalien kohdalla.

Vierailija
37/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliexpressiltä pieniä juttuja joulukalenterin täytteeksi, tulivat parissa-kolmessa viikossa. Englannin ebaystä ja saksan amazonista myös tilauksia ja hyvin on ehtineet perille kun marraskuun puolessa välissä tilasin. Joulukuussa en uskalla tilata enää muualta kuin Suomesta. Joitain black friday tarjouksia tuli hyödynnettyä kotimaisista verkkokaupoista. Viime vuonna ei jotkut joululahjat aliexpressiltä ehtineet perille joten en kovin tärkeitä lahjoja Kiinasta tilais muuten kuin tosi aikasin.

Vierailija
38/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebayn kautta olen tilannut pari lelua. Ovat tulleet ihan sovitusti perille.

Vierailija
39/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebaystä olen tilaillut muutaman pehmolelun, pinnejä, pikkuleluja, erilaisia hiuspantoja, squishy leluja (en tiedä mitä ovat suomeksi, sellaiset puristeltavat kakut, leivokset, eläimet yms), nuken vaatteita, ja mitä kaikkea. Suurin osa tavarasta on tullut ajoissa ja ollut hyvälaatuista. Yksi juttu ei tullut perille ja sain rahat takaisin. Yksi oli rikki ja sain siitäkin rahat takaisin.

Vierailija
40/84 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen tilaavani mia and me leluja, koska niitä ei Suomesta saa ja lapsi on niin ihastunut Mia ja minä sarjaan. Olisi niin kiva yllättää lapsi, kun ei edes tiedä niistä olevan leluja....

Nyt vaan alkaa olla kiire tilata, jos vaikka ehtisi jouluksi. .. Voi olla että jää sitten synttärilahjaksi. Mutta en ole löytänyt vielä kauppaa mistä tilata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi