Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden paino tippui vasta imetyksen loputtua?

Vierailija
05.06.2023 |

Hormonitko tämän teki? Vaikka vältin herkkuja, liikuin ym niin jenkkakahvat pysyi, samoin allit ja paino junnasi. Vasta imetyksen jälkeen muutamien kuukausien päästä tuntui, että kroppa alkoi näyttää siltä miltä ennen raskautta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama! Imetyksen aikana ei paino pudonnut millään. Vasta kun lopetti imetyksen niin alkoi paino pudota ja kroppa palautua.

Vierailija
2/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi pudota heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys ei todellakaan laihduta kaikkia. Muistan miten masentunut olin, kun kaikki puhui miten kilot jäi synnärille. Mulla ei. Mulla on imetys pitänyt aina paino n. +5kg ylimääräistä mitä ennen raskautta. Sitten kun imetys loppunut niin yht äkkiä olen huomannut, että oho nyt ollaankin samoissa lukemissa kun ennen raskautta. Kätilö sanoi joskus, että toisten kroppa pitää kiinni vararavinnosta hanakasti ja pitää juuri tuon n. 5kg ylimääräistä kun imettää.

Vierailija
4/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jonkunlainen vararengas tuntui olevan koko imetysajan lanteilla

Vierailija
5/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä elämäsi muuttui aktiivisemmaksi siinä vaiheessa, kun lapsi alkoi olemaan vähän isompi tai imetyksen lopettaminen vähensi nälkääsi ja aloit syömään huomaamattasi hiukan pienempiä annoksia. Ei imetys, samoin kuin raskaus, kuluta kuin parisataa extrakaloria päivässä, eli ei sinä aikana voi todellakaan syödä "kahden edestä". 

Vierailija
6/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta, hormonit... Kaikilla vaikuttaa vähän eri jutut. Ei se imetys oikeasti laihduta. Itsellä oli myös imetysaikana aina nälkä, saatoin syödä yli tarpeen niin ei ihme jos ei laihduttanut. Sitten kun imetys loppui niin makeanhimo alkoi karisemaan ym.

Vierailija
7/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoko pieneni huomattavasti kun imetys loppui.

Vierailija
8/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ruokahalukin oli imetysaikana suurempi. Imetyksen loputtua ruokahalukin väheni ja sain öisin paremmin nukuttua jolloin jaksoin taas liikkua enemmän ja paino lähti putoamaan. Vuoden kuluttua synnytyksestä olin takaisin entisissä mitoissani.

Vierailija
9/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta kertaa kuullut saman tarinan, eli et tosiaan ole ainoa. Joillain hormonitoiminta saa aikaan painon jumittamisen imetysaikana.

Vierailija
10/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guuglaa raskaudenjälkeinen kilpirauhastulehdus. Mulla myös paino lähti vasta imetyksen jälkeen itsekseen. Ja liikkuvana ihmisenä tiedän ettei ollut aktiivisuudesta kiinni.

Vierailija
11/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guuglaa raskaudenjälkeinen kilpirauhastulehdus. Mulla myös paino lähti vasta imetyksen jälkeen itsekseen. Ja liikkuvana ihmisenä tiedän ettei ollut aktiivisuudesta kiinni.

? Onko jollain tästä kokemusta?

Vierailija
12/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko sinulla tähän diagnoosi ? Mitä oireita

Vierailija
13/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monta kertaa kuullut saman tarinan, eli et tosiaan ole ainoa. Joillain hormonitoiminta saa aikaan painon jumittamisen imetysaikana.

Itse ollut myös aina hoikka ja imetysaikana oli jotenkin sellainen todella löllö olo. Selluliitti väheni selvästi kun lopetti imetyksen.

Vierailija
14/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä elämäsi muuttui aktiivisemmaksi siinä vaiheessa, kun lapsi alkoi olemaan vähän isompi tai imetyksen lopettaminen vähensi nälkääsi ja aloit syömään huomaamattasi hiukan pienempiä annoksia. Ei imetys, samoin kuin raskaus, kuluta kuin parisataa extrakaloria päivässä, eli ei sinä aikana voi todellakaan syödä "kahden edestä". 

?

Vierailija
15/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama! Imetyksen aikana ei paino pudonnut millään. Vasta kun lopetti imetyksen niin alkoi paino pudota ja kroppa palautua.

Jotenkin pelottavaa

Vierailija
16/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en ole koskaan syönyt "kahden edestä". Ei ole kyse siitä, että olisin syönyt liikaa. Ap

Vierailija
17/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niinkään seurannut painoa, mutta synnytyksen jälkeen tuntui, että jopa lantio levisi ihan hirveästi. Vasta 2 vuotta synnytykseen jälkeen mahtui farkut päälle joita olin käyttänyt ennen raskautta. Lantion alue tuntui jotenkin palautuvan ym

Vierailija
18/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino ei noussut raskauden aikana enempää kuin vauva plus tykötarpeet yms. mutta imettäessä ruokahalu oli pohjaton ja silloin lihoin nopeasti kilokaupalla. Sama toistui joka lapsen kohdalla. Kahta ensimmäistä lastani imettäessäni olin normaalipainoinen, joten en nähnyt tarpvetta yrittääkään laihduttaa. Mutta kolmosta imettäessäni lihoin ylipainoiseksi ja yritin saada painoa kuriin. Eihän se onnistunut, ei sitten millään. Jos oli pienikin energiavaje, tuntui, että näännyn nälkään. Sellaista oloa ei ollut ollut koskaan ennen.

Imetyksen loputtua ajattelin, että no nyt! Aloitin laihdutuksen. Mutta ei siitä edelleenkään tullut mitään. Edelleen tuki joka kerta sama nääntymisen tunne, jos olin saanut päivän aikana liian vähän energiaa. Nyt kuopus oli 4-vuotias ja olen edelleen ylipainoinen ja loukussa samassa tilanteessa, jossa laihtuminen ei kertakaikkiaan onnistu.

Mainittakoon vielä, että kyse ei ole tahdonvoiman puutteesta. Nuorempana, ennen kolmatta lastani, pystyin nimittäin laihtumaan kilon kuussa, kun vain vähän keskityin siihen, mitä syön. En tarvinnut mitään itsehillintää, vaan laihduin ilmankin. Nyt eu mikään määrä itsehillintää riitä, vaan tuo nääntymisen tunne vyöryy yli, ja pahenee joka aterian myötä, jos en saa tarpeeksi energiaa.

Vierailija
19/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla paino ei noussut raskauden aikana enempää kuin vauva plus tykötarpeet yms. mutta imettäessä ruokahalu oli pohjaton ja silloin lihoin nopeasti kilokaupalla. Sama toistui joka lapsen kohdalla. Kahta ensimmäistä lastani imettäessäni olin normaalipainoinen, joten en nähnyt tarpvetta yrittääkään laihduttaa. Mutta kolmosta imettäessäni lihoin ylipainoiseksi ja yritin saada painoa kuriin. Eihän se onnistunut, ei sitten millään. Jos oli pienikin energiavaje, tuntui, että näännyn nälkään. Sellaista oloa ei ollut ollut koskaan ennen.

Imetyksen loputtua ajattelin, että no nyt! Aloitin laihdutuksen. Mutta ei siitä edelleenkään tullut mitään. Edelleen tuki joka kerta sama nääntymisen tunne, jos olin saanut päivän aikana liian vähän energiaa. Nyt kuopus oli 4-vuotias ja olen edelleen ylipainoinen ja loukussa samassa tilanteessa, jossa laihtuminen ei kertakaikkiaan onnistu.

Mainittakoon vielä, että kyse ei ole tahdonvoiman puutteesta. Nuorempana, ennen kolmatta lastani, pystyin nimittäin laihtumaan kilon kuussa, kun vain vähän keskityin siihen, mitä syön. En tarvinnut mitään itsehillintää, vaan laihduin ilmankin. Nyt eu mikään määrä itsehillintää riitä, vaan tuo nääntymisen tunne vyöryy yli, ja pahenee joka aterian myötä, jos en saa tarpeeksi energiaa.

Voi ei. :( Tsemppiä asian kanssa.

Vierailija
20/33 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. :( Tsemppiä asian kanssa.

Kiitos! Joka päivä yritän ja välillä menee paremmin, välillä huonommin. No, eipä sentään paino suremmin nouse, vaan on jämähtänyt samaan lukemaan, joka on noin 7 kg yli normaalipainon rajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi