Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jahas. En saanut Suomi100 tekstaria.

Vierailija
06.12.2017 |

se siitä sitten

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näin ettei Teliaa pahemmin kiinnostanut viestejä lähetellä?

Vaikuttaa siltä, koska taisi kaikki ilman jääneet ainakin tässä ketjussa olla Telian asiakkaita. Itse olen Elisan asiakas ja sain viestin.

Meillä töissä Telian liittymät ja kaikkiin puhelimiin tuli viestit. En ihan ymmärrä, miksi viestiä on edes lähetetty yritysliittymiin, jos tarkoituksena on ollut onnitella kansalaisia...

Näin maallikkona ajattelin, että tämä oli valtion poikkeustilaviestinnän harjoitus. Ei näin isoja ja kalliita operaatioita tehdä huvin vuoksi. Hieno oivallus tehdä se itsenäisyystoivotuksen muodossa.

Harjoitus ei selkeästikään mennyt ihan putkeen, koska niin moni telian asiakas oli jäänyt ilman viestiä. Minusta olisi tärkeää, että poikkeustilaviestit menee kaikkiin tarkoitettuihin numeroihin, työnumeroihin, myös salaisiin ja markkinointikieltonumeroihin. Poikkeustilaviesti ei kumminkaan ole mainos.

Itsellä salainen työnumero ja onnitteluviesti tuli aamupäivällä 10:46. Elisan liittymä.

Vierailija
82/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin tiedustelu on kaapannut sinulle lähetetyn viestin. Telian puhelut kiertävät lahden yli, jotta ne voidaan tarkistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli molemmille ja lisäksi mulle vielä työpuhelimeen.

84/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näin ettei Teliaa pahemmin kiinnostanut viestejä lähetellä?

Vaikuttaa siltä, koska taisi kaikki ilman jääneet ainakin tässä ketjussa olla Telian asiakkaita. Itse olen Elisan asiakas ja sain viestin.

Meillä töissä Telian liittymät ja kaikkiin puhelimiin tuli viestit. En ihan ymmärrä, miksi viestiä on edes lähetetty yritysliittymiin, jos tarkoituksena on ollut onnitella kansalaisia...

Näin maallikkona ajattelin, että tämä oli valtion poikkeustilaviestinnän harjoitus. Ei näin isoja ja kalliita operaatioita tehdä huvin vuoksi. Hieno oivallus tehdä se itsenäisyystoivotuksen muodossa.

Harjoitus ei selkeästikään mennyt ihan putkeen, koska niin moni telian asiakas oli jäänyt ilman viestiä. Minusta olisi tärkeää, että poikkeustilaviestit menee kaikkiin tarkoitettuihin numeroihin, työnumeroihin, myös salaisiin ja markkinointikieltonumeroihin. Poikkeustilaviesti ei kumminkaan ole mainos.

Itsellä salainen työnumero ja onnitteluviesti tuli aamupäivällä 10:46. Elisan liittymä.

Meillä jäi osaan Elisan ja Telian liittymiin tulematta toi viesti. Kahteen Telian liittymään tuli, muihin ei.

Vierailija
85/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä näemmä saunalahdenkaan liittymään tullut. Mainosspämmiä kyllä tuli edellisenä päivänä.

Vierailija
86/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Telia ja kaikille tuli viesti.

Vierailija
87/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplana tuli meidän kahteen Telian liittymään, mun työpuhelimeen jossa Elisan liittymä tuli vain yhden kerran. Mietittiin miehen kanssa, että jäiköhän joku nyt ilman :D

Vierailija
88/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme Telian liittymää. Mies sai kaksi ja lapsi yhden ja minä jäin ilman. Lapsen liittymä miehen nimellä. Minulla suoramarkkinointiesto, mut tiistaina tuli kylläkin joku tarjousviesti.

Vierailija
89/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti tuli mulle aamulla pian kymmenen jälkeen Suomen aikaa, Telian liittymä kyseessä ja olen ulkomailla reissussa. Eivät siis rajaa ainakaan puhelimen sijaintimaan perusteella näitä.

Vierailija
90/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä mietin että kuka kehtaa itsenäisyyspäivän nimissä lähettää jotain huijausvirusviestejä. 😂

Vierailija
91/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3/5 henkilö sai viestin, joista yksi (alaikäinen) sai kaksi viestiä. Muut lapset ei viedtiä saaneet. Kaikki liittymät Telian ja lasten liittymät keskenään ihan samanlaiset.

Vierailija
92/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut minäkään. Älytön ajatuskin ostaa turhanpäiväisiä tekstareita koko kansalle, kansan omaan piikkiin, puhelinoperaattori kartelleilta. 

Vierailija
93/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviestisysteemi ei ole kovin luotettava. Veikkaan että keskukset (tai muut lähetysjärjestelmän osat) kun ylikuormittuvat eli tukkeutuvat liioista viesteistä niin ne kylmästi vaan droppaavat viestit jotka ei mahdu jonoon joten osalle tulee viesti perille ja osalle ei. Voi riippua siitäkin miten kuormitettu paikallinen matkapuhelinkeskus sattuu olemaan lähetyshetkellä kun porukka muutenkin viestittelee toisilleen.

Vierailija
94/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu, valtioneuvosto suunnittelee taas jotain saat*nan veronkorotuksia, ei ne muuten tuollaisia tekstareita lähettelis koko kansalle. Odottakaas vaan...

Vierailija
95/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut minäkään. Älytön ajatuskin ostaa turhanpäiväisiä tekstareita koko kansalle, kansan omaan piikkiin, puhelinoperaattori kartelleilta. 

Veikkaan että tässä toisaan oli kyseessä samalla systeemitesti ja nyt se nähtiin ettei se kovinkaan luotettavasti toiminut.

Vierailija
96/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tuli kaksi viestiä samaan numeroon. Lapsi ei saanut, mutta oletan, että sain "hänenkin" viestin, koska liittymä on mun nimissä. Telian asiakkaita ollaan ja viestit tuli heti aamusta.

(Eikös suoramarkkinoinnissa ole 15v. ikärajana, että saa lähettää "kohdistettua mainontaa". Tästä syystä, jos lapsella on oma liittymä omissa nimissä ja on "ala-ikäinen", niin viestiä ei saa.)

No, kyseessä ei ollut mainos. Siinähän ei kaupattu yhtään mitään. Ja meille kyllä tuli kaikille kolmelle alaikäiselle lapselle viestit. Meillä lapsilla moin liittymät, itsellä ja miehellä elisa. Kukin sai yhden viestin. Eli homma pelasi.

Vierailija
97/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 5 viestiä. 😆

Vierailija
98/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamalaa, kuinka te nyt ihmeessä selviätte moisesta?

Muistakaa nyt uhriutua kunnolla asiasta!

Vierailija
99/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa ettei tämä onnitteluviesti tullut kaikille perheenjäsenille. Mutta jos lähetyksessä testattiin hätäviestijärjestelmää tai vastaavaa viranomaistiedotusta, niin ei hyvä. Tärkeät viestit pitää saada perille ihan jokaiselle.

Vierailija
100/146 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä testattiin kartellien kykyä rahastaa viesteillä, joita ei edes lähetetty. Ko asian päättäneiden poliitikkojen suhmurointia ja kansan mihinkään puuttumatonta lammasmaisuutta ja maksajan roolia. Tämmöinen kriisi tällä kertaa. En halua kuulla mistään tämän kusetuksen varjolla keksitystä hätäviesti järjestelmästä tai kuvitteellisista hädistä joita sen kautta voitaisiin tiedottaa.  titi titii titii tititititititiii Haukio on raskaana titi tititititi tititititi