Jahas. En saanut Suomi100 tekstaria.
Kommentit (146)
Ruotsin tiedustelu on kaapannut sinulle lähetetyn viestin. Telian puhelut kiertävät lahden yli, jotta ne voidaan tarkistaa.
Meille tuli molemmille ja lisäksi mulle vielä työpuhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näin ettei Teliaa pahemmin kiinnostanut viestejä lähetellä?
Vaikuttaa siltä, koska taisi kaikki ilman jääneet ainakin tässä ketjussa olla Telian asiakkaita. Itse olen Elisan asiakas ja sain viestin.
Meillä töissä Telian liittymät ja kaikkiin puhelimiin tuli viestit. En ihan ymmärrä, miksi viestiä on edes lähetetty yritysliittymiin, jos tarkoituksena on ollut onnitella kansalaisia...
Näin maallikkona ajattelin, että tämä oli valtion poikkeustilaviestinnän harjoitus. Ei näin isoja ja kalliita operaatioita tehdä huvin vuoksi. Hieno oivallus tehdä se itsenäisyystoivotuksen muodossa.
Harjoitus ei selkeästikään mennyt ihan putkeen, koska niin moni telian asiakas oli jäänyt ilman viestiä. Minusta olisi tärkeää, että poikkeustilaviestit menee kaikkiin tarkoitettuihin numeroihin, työnumeroihin, myös salaisiin ja markkinointikieltonumeroihin. Poikkeustilaviesti ei kumminkaan ole mainos.Itsellä salainen työnumero ja onnitteluviesti tuli aamupäivällä 10:46. Elisan liittymä.
Meillä jäi osaan Elisan ja Telian liittymiin tulematta toi viesti. Kahteen Telian liittymään tuli, muihin ei.
Ei sitä näemmä saunalahdenkaan liittymään tullut. Mainosspämmiä kyllä tuli edellisenä päivänä.
Meillä Telia ja kaikille tuli viesti.
Tuplana tuli meidän kahteen Telian liittymään, mun työpuhelimeen jossa Elisan liittymä tuli vain yhden kerran. Mietittiin miehen kanssa, että jäiköhän joku nyt ilman :D
Meillä kolme Telian liittymää. Mies sai kaksi ja lapsi yhden ja minä jäin ilman. Lapsen liittymä miehen nimellä. Minulla suoramarkkinointiesto, mut tiistaina tuli kylläkin joku tarjousviesti.
Viesti tuli mulle aamulla pian kymmenen jälkeen Suomen aikaa, Telian liittymä kyseessä ja olen ulkomailla reissussa. Eivät siis rajaa ainakaan puhelimen sijaintimaan perusteella näitä.
Ja minä mietin että kuka kehtaa itsenäisyyspäivän nimissä lähettää jotain huijausvirusviestejä. 😂
Meillä 3/5 henkilö sai viestin, joista yksi (alaikäinen) sai kaksi viestiä. Muut lapset ei viedtiä saaneet. Kaikki liittymät Telian ja lasten liittymät keskenään ihan samanlaiset.
En saanut minäkään. Älytön ajatuskin ostaa turhanpäiväisiä tekstareita koko kansalle, kansan omaan piikkiin, puhelinoperaattori kartelleilta.
Tekstiviestisysteemi ei ole kovin luotettava. Veikkaan että keskukset (tai muut lähetysjärjestelmän osat) kun ylikuormittuvat eli tukkeutuvat liioista viesteistä niin ne kylmästi vaan droppaavat viestit jotka ei mahdu jonoon joten osalle tulee viesti perille ja osalle ei. Voi riippua siitäkin miten kuormitettu paikallinen matkapuhelinkeskus sattuu olemaan lähetyshetkellä kun porukka muutenkin viestittelee toisilleen.
V*ttu, valtioneuvosto suunnittelee taas jotain saat*nan veronkorotuksia, ei ne muuten tuollaisia tekstareita lähettelis koko kansalle. Odottakaas vaan...
Vierailija kirjoitti:
En saanut minäkään. Älytön ajatuskin ostaa turhanpäiväisiä tekstareita koko kansalle, kansan omaan piikkiin, puhelinoperaattori kartelleilta.
Veikkaan että tässä toisaan oli kyseessä samalla systeemitesti ja nyt se nähtiin ettei se kovinkaan luotettavasti toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tuli kaksi viestiä samaan numeroon. Lapsi ei saanut, mutta oletan, että sain "hänenkin" viestin, koska liittymä on mun nimissä. Telian asiakkaita ollaan ja viestit tuli heti aamusta.
(Eikös suoramarkkinoinnissa ole 15v. ikärajana, että saa lähettää "kohdistettua mainontaa". Tästä syystä, jos lapsella on oma liittymä omissa nimissä ja on "ala-ikäinen", niin viestiä ei saa.)
No, kyseessä ei ollut mainos. Siinähän ei kaupattu yhtään mitään. Ja meille kyllä tuli kaikille kolmelle alaikäiselle lapselle viestit. Meillä lapsilla moin liittymät, itsellä ja miehellä elisa. Kukin sai yhden viestin. Eli homma pelasi.
Ai kamalaa, kuinka te nyt ihmeessä selviätte moisesta?
Muistakaa nyt uhriutua kunnolla asiasta!
Mua ei haittaa ettei tämä onnitteluviesti tullut kaikille perheenjäsenille. Mutta jos lähetyksessä testattiin hätäviestijärjestelmää tai vastaavaa viranomaistiedotusta, niin ei hyvä. Tärkeät viestit pitää saada perille ihan jokaiselle.
Tässä testattiin kartellien kykyä rahastaa viesteillä, joita ei edes lähetetty. Ko asian päättäneiden poliitikkojen suhmurointia ja kansan mihinkään puuttumatonta lammasmaisuutta ja maksajan roolia. Tämmöinen kriisi tällä kertaa. En halua kuulla mistään tämän kusetuksen varjolla keksitystä hätäviesti järjestelmästä tai kuvitteellisista hädistä joita sen kautta voitaisiin tiedottaa. titi titii titii tititititititiii Haukio on raskaana titi tititititi tititititi
Näin maallikkona ajattelin, että tämä oli valtion poikkeustilaviestinnän harjoitus. Ei näin isoja ja kalliita operaatioita tehdä huvin vuoksi. Hieno oivallus tehdä se itsenäisyystoivotuksen muodossa.
Harjoitus ei selkeästikään mennyt ihan putkeen, koska niin moni telian asiakas oli jäänyt ilman viestiä. Minusta olisi tärkeää, että poikkeustilaviestit menee kaikkiin tarkoitettuihin numeroihin, työnumeroihin, myös salaisiin ja markkinointikieltonumeroihin. Poikkeustilaviesti ei kumminkaan ole mainos.
Itsellä salainen työnumero ja onnitteluviesti tuli aamupäivällä 10:46. Elisan liittymä.