Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni hyökkäsi mieheni kimppuun, mitähän tässä tekisi

Ähpöh
05.12.2017 |

Tarina on tottakai pitkä, ystävyyssuhdessuhde on kestänyt jotain 8v ja olemme olleet tosi läheisiä. Tiedän että kaverini ei miehestäni erityisesti pidä, kertonut sen monta kertaa. Hän kuitenkin myös pariutui pari vuotta sitten, tosin ei erityisen onnellisesti, vaan heillä on ollut isoja haasteita yhteen sopeutumisen kanssa. Sitä miksi roikkuvat yhdessä ei tässä varmaan kannata analysoida.
No, mieheni kuitenkin on ystävystynyt ystäväni miehen kanssa ja olemmekin olleet paljon yhdessä koko porukka, siis lähes viikottain.
He kutsuivat meidät kolmisen viikkoa sitten syömään muutamien muiden yhteisten kavereiden kanssa. Olemme siis 30-40v kaikki.
Mukana oli myös tyttäremme ja ystäväni tytär (alakoulu ikäisiä). Ystäväni ja yks toinen joi viiniä ruoan kanssa, mutta ei mitään dokausta kuitenkaan.
Ystävälläni ja hänen miehellään oli ollut riitaa rahasta edellispäivänä ja tunnelma oli heidän välillään tosi kireä. Jossai vaiheessa puhe kääntyi rahaan ja mieheni vinoili mulle et joutuu elättää mut ja mä totesin et juu juu toki toki. Meillä on täsmälleen sama palkka ja maksamme kaiken puoliksi. Tää meidän keskustelu kai kosketti ystävääni, koska sen mies on työttömänä/opiskelee uutta ammattia ja heillä on epätasapainoa rahojen kanssa. Hän alkoi ensin puolustella minua ja sanoin sit että höpö höpö nyt ja mennään vaikka tiskaamaan yhdessä. Mut hän ei pystyny lopettamaan vaan alko suomia mun miestä siitä, että mä teen kaiken ja hän ei pärjäisi elämässä ilman mua jne. Katoin vähän aikaa suu auki että mitähän vittua. Todellakaan ole tietääkseni sanonut et meidän roolit olisi epäreilut tai että mies loisisi mun rinnalla. Toki mulla on päävastuu joistakin ja hänellä sit toisista, nämä asiat me tiedämme itse ja olemme olleet tyytyväisiä jo kohta 15v.
Mieheni hermostui ja sanoi että nyt on kaverini aika olla hiljaa, tai me lähdetään. Siitäkös mun kaveri riemastu.
Aloitti sellaisen huudon ja haukkumisen, kuinka mun mies ei voi meitä määräillä ja hänellä ei ole mitään valtaa määrätä minua tai meidän tytärtä (joka siis oli paikalla!) Sit mun mies sano mulle et nyt lähdetään ja kaverini seurasi häntä eteiseen huutaen ku hullu miten mun mies ei ole yhtään mitään, täys nolla ja luuseri eikä hänestä ikinä tule mitään. En sanonut mitään ku halusin pysyä rauhallisena auttaessani meidän tyttöä pukemaan ja sillä aikaa mies lähtiki ovet paukkuen. Kaverin mies oli tullut tupakalta siihen eteistilanteeseen ja lähti mun miehen perään aivan äimistyneenä. Muut vieraat istu sohvalla tyrmistyneinä. Me lähdettiin siitä myös mun tyttären kanssa aika liukkaasti. Kaveri sano vaan et "tais tulla ongelmia, mut selvitellään niitä myöhemmin".

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sössöttävä ja selittelevä ja jaaritteleva kirjoitus ap:ltä kertoo kyllä hänestäkin aika paljon. Yleensä ei ole puhtaat jauhot pussissa tuollaisilla pöpöttäjillä.

Vierailija
42/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

revit "kaverin" nurin taaksepäin hiuksista ja molemmat potkitte häntä ja heitätte ruhon pihalle, aviopari pitää joko yhtä tai sitten liittoa ei ole. Stand by your man jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sössöttävä ja selittelevä ja jaaritteleva kirjoitus ap:ltä kertoo kyllä hänestäkin aika paljon. Yleensä ei ole puhtaat jauhot pussissa tuollaisilla pöpöttäjillä.

Hauska lukea tulkintoja, joita ihmiset tekevät kirjoituksen perusteella minusta.

Kirjoittaminen on mulle nautinto, kirjoitan myös päiväkirjaa ja se on mulle tapa selvittää ajatuksiani. Ehkä siitä johtuu jaaritteleva kirjoitustapani. 😂 Tässäkin mä jaarittelen ja selittelen, koitan tehdä itseäni ymmärretyksi kertomalla kaiken oleellisen ja samalla sössötän turhanpäivästä.

Onneks et kuule ku puhun. :D

Vierailija
44/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on tärkeämpi kuin kaverit.

Vierailija
45/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt mutta kyllähän näin ulkopuolisesta vaikuttaa että olet miehesi tossun alla, jos olet niin tottunut tilanteeseen ettet enää näe sitä? "Nyt lähdetään" on aika kurjan kuuloista, eikö tuollainen lähteminen sovita yhdessä eikä käskemällä? Ehkä ystäväsi miehinen on huomannut että miehesi määräilee liikaa ja sinä olet ns. alistettu.

Aijaa. Sinä jäisit neuvottelemaan puolison kanssa: "Mitä luulet kulta, olisiko meidän sopivaa lähteä nyt kotiin, nukkumaanmenoaikakin lähestyy?". Ja samanaikaisesti kyläpaikan ihminen huutaa sinulle aiheettomia solvauksia kurkku suorana muiden vieraiden kuullen, lapset mukaanlukien.

Kyllä tuo minusta oli erittäin tyylikäs perääntyminen sotatantereelta kuvatussa tilanteessa.

Vierailija
46/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap:n kertomus oli selkeä, looginen ja seikkaperäinen. Esille tuli riittävästi tietoa keskustelun pohjaksi. - Yleensähän täällä valitetaan siitä, ettei aloittaja anna riittävästi tietoa puheenaiheesta.

Vierailija
47/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappalejaot..

Vierailija
48/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ap itse nautit pikkupiian asemasta suhteessa mieheesi, niin ok, mutta sun pitää kertoa se ystävällesi. Ilmeisesti teidän roolituksenne on muiden silmiin hyvin epätasapainoinen ja tietenkin sinusta välittävät toivoisivat että mies kohtelisi sinua tasa-arvoisemmin.

Julkinen raivokohtaus kertoo enemmän raivoajasta kuin vitsikkäästä vieraasta.

Jos asia oli epäselvä emännälle, hän olisi voinut jatkaa keskustelua samassa hengessä ja kysyä suoraan onko asia siten, kuin se esitetään. Järkevä ihminen kyllä tietää, milloin joku on tosissaan, milloin ei.

Raivoavan emännän tilanteen taju petti nyt ja huumorintajua ei ole koskaan ollutkaan.

Itse harrastan käänteistä huumoria ja enimmäkseen toimii. Tosin joskus joku ei ymmärrä, mutta selitän sitten selkokielisesti  tarpeen vaatiessa.

Saa aikamoisen törkeä vieras olla, ennen kuin kaikkien kuullen rupeaisin huutamaan hänelle.

Vierailija
49/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä käsitä miten voi olla niin vaikeaa AIKUISILLA ihmisillä selvittää asia?

Käyttäydytään kuin teinit! Tehdään omia johtopäätöksiä ja arveluita, keksitään vaikka minkälaisia skenaarioita sen sijaan että voisitte istua alas kaikki osapuolet ja selvittää mistä on kyse!

Jotainhan on ollut pinnan alla ilmeisesti jo pitempään. Se vain räjähti käsiin juuri tuossa tilanteessa. Ihmiset ei puhu, haudotaan ja kyräillään, vihataan salassa ja edessä esitetään toista naamaa. Jokaisessa riidassa on kaksi osapuolta, molemmat on "syyllisiä". 

Jos ystäväsi ei kerta kaikkiaan voi sietää miestäsi, sehän on täysin inhimillistä, en minäkään siedä joitakin ihmisiä, täytyykö heidät tuoda yhteen? Etkö voi pitää ystävääsi ja tavata häntä kahdenkesken, ilman miestäsi? Jos koet että hän mollaa miestäsi sinulle, sano suoraan ja asiallisesti että et suostu kuuntelemaan. Ei ole tarpeen nostaa mitään draamaa noin yksinkertaisesta asiasta, aikuisten kesken!

Vierailija
50/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappalejaot..

:D. Makuasia. Esim. ulkomaisten tieteellisten tekstien kappaleet voivat olla sairaan pitkiä.

Vierailija
51/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yks humalaisten riita ja siihen loppui ystävyys. Onpa kypsää. Ettet itse olsi puolueellinen ja ummistanut silmäsi siltä, että miehesi tosiaan vittuilee ystävällesi?

Vierailija
52/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskat. Kaverilla on kupruja omassa suhteessaan ja haukkui sinun miehesti, heijastaen kaikki asiat mitä hän on päässään hautonut ja pidättäytynyt sanomasta omalle miehelleen. Klassikko, heijastus, oma paha olo, ongelmat käsittelemättä, patoutumat, kateus.

Kaverisi ei ole tarpeeksi fiksu tai valmis käsittelemään asiat itse ja purkaa kaiken teihin. Mitäs olette onnellisia yhdessä.

Tässäpä tämä tulikin hyvin tiivistettyä. Kaverisi on sulle (sairaalloisen) kateellinen. Parempi että otat tyyppiin etäisyyttä. Terapiaa se tarvii eikä kavereita.

Vierailija
53/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän auttaisi sama kuin näillä törttöilevillä julkkiksilla, anteeksipyyntö.

Vierailija
54/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä käsitä miten voi olla niin vaikeaa AIKUISILLA ihmisillä selvittää asia?

Käyttäydytään kuin teinit! Tehdään omia johtopäätöksiä ja arveluita, keksitään vaikka minkälaisia skenaarioita sen sijaan että voisitte istua alas kaikki osapuolet ja selvittää mistä on kyse!

Jotainhan on ollut pinnan alla ilmeisesti jo pitempään. Se vain räjähti käsiin juuri tuossa tilanteessa. Ihmiset ei puhu, haudotaan ja kyräillään, vihataan salassa ja edessä esitetään toista naamaa. Jokaisessa riidassa on kaksi osapuolta, molemmat on "syyllisiä". 

Jos ystäväsi ei kerta kaikkiaan voi sietää miestäsi, sehän on täysin inhimillistä, en minäkään siedä joitakin ihmisiä, täytyykö heidät tuoda yhteen? Etkö voi pitää ystävääsi ja tavata häntä kahdenkesken, ilman miestäsi? Jos koet että hän mollaa miestäsi sinulle, sano suoraan ja asiallisesti että et suostu kuuntelemaan. Ei ole tarpeen nostaa mitään draamaa noin yksinkertaisesta asiasta, aikuisten kesken!

Mulla oli 2 ex-ystävää, joihin aloin ottaa etäisyyttä, koska kritisoivat miestäni täysin aiheetta (tuntematta kuin pintapuolisesti). Puhuin näistä sanomisista miehelleni jolloin hän totesi, ettei ymmärrä kuinka voin olla ihmisten kanssa, jotka haukkuvat häntä.

En voinutkaan. Sen sijaan tämäkin vahvisti näkemystäni, ettei minun ole tarpeen arvostella muiden ihmisten itseään koskevia valintoja, vaikken näkisikään asioita samalla tavalla. Toisekseen ei todella tarvitse kuluttaa aikaansa ihmisten kanssa, joiden seurassa tulee syystä tai toisesta kelju fiilis.

Ap:n kaltaisen kokemuksen jälkeen ystävyys - tai kaveruus - olisi mennyttä. Oma puoliso ja perhe on etusijalla. En voisi enää tuntea kunnioitusta ja luottamusta ihmistä kohtaan, joka tuolla tavalla käyttäytyisi ketä hyvänsä kohtaan perhekutsuilla, vaikkei raivo kohdistuisikaan minuun tai perheeseeni. Syntyisi silti ajatus, että voisin olla kohde joskus, jostain arvaamattomasta syystä.

Sääli ap:n "ystävää", joka nolasi itsensä tosi pahasti todistajien läsnäollessa.

Vierailija
55/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskat. Kaverilla on kupruja omassa suhteessaan ja haukkui sinun miehesti, heijastaen kaikki asiat mitä hän on päässään hautonut ja pidättäytynyt sanomasta omalle miehelleen. Klassikko, heijastus, oma paha olo, ongelmat käsittelemättä, patoutumat, kateus.

Kaverisi ei ole tarpeeksi fiksu tai valmis käsittelemään asiat itse ja purkaa kaiken teihin. Mitäs olette onnellisia yhdessä.

Tämä tulee helposti mieleen, kun lukee aloituksen.  Ei olisi ensimmäinen kerta, kun joku näkee omat ja oman suhteensa ongelmat muittenkin suhteissa. Kaveri on purkanut ap:n miehen niskaan koko sen lastin, joka hänen olisi pitänyt käsitellä oman puolisonsa kanssa. 

Vierailija
56/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheitä sattuu itse kullekin, mutta myönnettäköön: olen itse niin totta vieköön allerginen tuollaiselle aikuisten kilahteluille ja räjähtelyille, joita sitten myöhemmin korkeintaan selitellään sillä, että "keitti vähän yli". Aikuisella ihmisellä nyt kuitenkin pitäisi olla uhmaikäistä paremmat taidot hallita tunteitaan tuollaisissa tilanteissa. 

Ystäväsi toimi tökerösti, enkä minäkään keksi sen parempaa selitystä kuin sen, että hän heijasteli omat suhteensa ongelmat teihin. Ellei sitten taustalla ole jotakin muuta piilotettua miestäsi kohtaan (itseäni hämää se, että miestäsi syvästi inhoava ystävä haluaa kuitenkin mahdollisimman paljon viettää aikaa teidän kaikkien kanssa). Mutta ehkäpä ystäväsi asia on tämä asia selvittää, jos ei muille niin edes itselleen. 

Ymmärrän tukalan asemasi: pitkään kestänyttä ystävyyttä ei haluaisi menettää, mutta toisaalta taas tuollaisen asian sivuuttaminen olisi hieman ikävää miestäsi kohtaan. Jos haluat, voithan pölyn laskeuduttua lähestyä ystävääsi vielä kerran ihan siltä pohjalta, että mikä on pielessä näin ylipäätään ystäväsi ja miehen välillä. Jos ystäväsi ei kuitenkaan nykyistä kummempia vastauksia anna ja pitäytyy omassa poterossaan, eipä kai siinä auta kuin tilanne hyväksyä. 

Vierailija
57/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on ulkopuolisille selvää, että miehesi haukkuu ja vähättelee sinua, ja olet niin kynnysmatto, ettet itse sitä tajua? Kyllähän miehesi jutut kuulostivat törkeiltä. Miksi et ihmettele ja paheksu sitä, että hän väittää muille hänen elättävän sinua, kun se ei ole totta? Mikset puolustanut itseäsi? Olit sen sijaan menossa tiskaamaan. Kuulostaa siltä, että ystäväsi yrittää herätellä sinua.

Vierailija
58/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kaveri on järkyn kateellinen sun miehestä. Eikä voi häntä saada, katkerpitunut siis

Vierailija
59/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jokaisessa riidassa on kaksi osapuolta" --> olen tästä väitteestä eri mieltä. Olen itse joutunut useammankin kerran kuvatunlaisen turhanpäiväisen draamailun keskelle, ja kyllä nämä draamat on monesti tullut käytännössä tyhjästä, valitettavan usein viinan rohkaisemana. Kahden riidaksi se luonnollisesti tulee silloin, kun vastapuoli hämmentyy ja/tai loukkaantuu huonosta käytöksestä, mutta mielestäni on epäreilua väittää, että koko riita olisi molempien "syytä". Draamaileva ihminen on kyllä ihan itse vastuussa käytöksestään ja siitä, että tuo ehkä jo pitkän ajan kyteneet tunteensa pikkuisen rakentavammin ilmi.

Vierailija
60/141 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano kaverille, että annat anteeksi, jos hän tappaa itsensä.