Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ylpeilevät sillä, etteivät katso/omista televisiota?

Vierailija
05.12.2017 |

Tuo tuntuu olevan hyvin yleistä. Jotkut toteavat vain neutraalisti, että eivät tarvitse telkkua, eivätkä tee asiasta isoa numeroa, mutta useimmat televisiottomat rehvastelevat asialla. Sitten he kuitenkin katsovat joka päivä leffoja ja tv-sarjoja tietokoneelta - mutta eivät TELKKARISTA!

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tuntuu olevan hyvin yleistä. Jotkut toteavat vain neutraalisti, että eivät tarvitse telkkua, eivätkä tee asiasta isoa numeroa, mutta useimmat televisiottomat rehvastelevat asialla. Sitten he kuitenkin katsovat joka päivä leffoja ja tv-sarjoja tietokoneelta - mutta eivät TELKKARISTA!

Kyllä siinä on mielestäni ylpeydenaihetta, että on sen verran viisastunut että ei sitä aivopesukonetta omista. Minä en katsele sitä pask*laatikkoa ikinä, en edes valhemedian uutisia. Enkä todellakaan usko että television hylänneet ihmiset katsovat silmät tapillaan sitä samaa paska* tietokoneelta. Siihen on syynsä, sillä joka on sen pask*n hylännyt. Jos tietokoneelta tulee jotain katsottua, se on valikoitua katsomista, eikä sitä että annetaan oikein "tykillä" ampua kaikki pask*a mitä telkku tarjoaa suoraan aivoihin.

Mitä olen täällä kommenttejasi lukenut vaikutat harvinaisen tyhmältä jankkaajalta, ehkä olet niin outo siksi, ettet ole avartanut maailmankuvaasi.

No mutta, eihän se minusta tee tyhmää tai outoa, jos sinulla ei riitä ymmärrys minun kirjoittamaani kohtaan. Se on vain kovin helppoa sanoa oudoksi tai tyhmäksi kaikkea sitä mitä ei ymmärrä, ja totta puhuen silloinhan se sinusta varmasti tältä tuntuukin. Toivottavasti maailmankuvasi kuitenkin vielä nykyisestä avartuu, sellainen löytöretki saattaa alkuun pelottaa, mutta on varmasti vaivan arvoinen.

Vierailija
62/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isin lapsi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isin lapsi kirjoitti:

Meillä ei ole tv:tä ollut vuosikymmeniin, eikä minun kotiini tule. Olen - juu! - se tiukkapipoinen uskis   O.o   :) , joka ei siedä nykytelkkarin ohjelmia, eikä siis netistäkään mitään saastaa, vaikka netistä katselenkin valikoiden tv7:n, alfatv:n ja youtuben ohjelmia. Juutuupista mm luonto-ohjelmia ja kristilliselle vakaumukselle sopivia joko hengellisiä tai maallisia ohjelmia. Siellä on myös hyvä sarja: Raamattu luettuna, jota olen kuunnellut jo suurimman osan, ja samoja voi kuunnella uudelleen ja uudelleen! Tärkeää! Ja helppo kuunnella kotitöiden ohessa.  Jos netissä eteen pukkaa esim vääristynyttä seksiä, alastomuutta, kiroilua, väkivaltaa, muuta pahuutta, on helppo heti klikata sellainen ohjelma kiinni ja avata parempaa.  

Tykkään katsella Jumalan luomaa luontoa, eläimiä, niiden mitä moninaisempaa kirjoa ominaisuuksineen, kristillisiä (ulkomaisia) tiedeohjelmia, joissa evoluutio contra luominen, ja vahvistuu usko entisestään siitä, kuinka ihmeelliseksi Jumala on koko luomakuntansa luonut! Siinä riittää ihmeteltävää, tutkittavaa, katseltavaa, pohdittavaa, ihasteltavaa koko yhden ihmisen elämän ajaksi, eikä tarvis uskoa mitään ihmisten kehittelemiä teorioita, joilla voi saada Jumalan syrjäytettyä, sillä mistään alkupamauksesta ei synny mitään niin monivivahteista ja hienoa, mitä Jumala on luonut! Ja vaikka monissa luontodokkareiden selostuksissa yrittävätkin tuputtaa "jo miljoonia vuosia sitten" -tarinoitaan, niin ne selostukset on helppo sivuuttaa olan kohautuksella, tai vaihtaa parempi luonto-ohjelma. Valinnanvaraa on!

Kun on tällaisia ihmeellisiä asioita päässyt näkemään myös netin välityksellä, niin ei kyllä todellakaan mikään turhauttava pettämisdraama tai puolialastoman ihmisvartalon viettelevät hetkutukset kiinnosta, vaan tuntuvat oikeasti vastenmielisiltä.

😂

Käyt sitten lukemassa kristilliselle vakaumukselle sopivaa ja hengellistä av:ta...

Ja arvaapa, miksi? Katselen täältä sopivat otsikot, joihin voin vastata ja kertoa, että usko Jumalaan kantaa, ja kannattaa! Nykypäivän uutisia kuullessa yhä selvemmäksi käy, että kaikki tapahtuu, kuten jo parisen tuhatta vuotta aiemmin, ja jo sitäkin aiemmin, on ihmisille ilmoitettu. Se vaan on niin, ja tämän ajan uutisointia (myös ulkomaisilta kanavilta saadakseen riittävän monipuolisen kokonaiskuvan) voi seurata vapaasti - Raamatun ilmoitusta siihen verraten. 

Liian harvoin itse asiassa täällä olen, tai muut uskovat ovat, kertomassa niistä tärkeimmistä asioista!

Yök. Minulla tulee välitön vastareaktio kaltaisiasi uskonnontuputtajia kohtaan.

Jotkut ovat niin rakastuneita syntiin, että alkaa oikein yököttää, jos siitä kaikesta pahuudesta pitäisi luopua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisio hajosi vuonna 2014. Uutta en ole ostanut, koska en ole osannut kaivata koko televisiota. Tässä vastaus kun joku kysyy aiheesta. En koe ylpeileväni asialla, mutta pakko sanoa... Olen kyllä ylpeä kun pääsin telkkarin tuijottamisesta eroon. :)

Vierailija
64/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellakaan terveellistä niskalle katsoa elokuvia älypuhelimesta tai tabletilta. Parempi olla katsomatta lainkaan. Jokaisella lienee nykyään älytelevisio, josta katsoa elokuvat.

Vierailija
65/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä tulee vähän vegaanit mieleen, lieneeköhän ryhmissä muuten kovin paljon päällekkäisyyttä? Jollakin pitää päästä pätemään. Sitten kuitenkin tuijotetaan trendisarjaa joltain toiselta laitteelta.

Vierailija
66/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmisten täytyy rehvastella aina jollain ja pyrkiä erottautumaan muista. Nyt tämä on todella trendikästä.

Tämä voi olla nyt trendikästä kun "parempi väki" katselee Netflixiä ja muuta, mutta tällaisia rehvastelijoita on aina ollut.

Toinen alalaji on tämä "katson televisiosta vain luontodokumentteja". En muuten ymmärrä, miksi se on aina juuri luontodokumentteja?

Eikä ole mitenkään suomalainen ilmiö; muistan kun brittituttavistani löytyi erityisen paljon näitä molempia ("voi, meillä ei ole ollenkaan telkkaria"/"en katso televisiosta muuta kuin dokumentteja mangustien rakkauselämästä"), koska Britanniassa töllön katselu on alaluokan huvia.

Vierailija
67/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen, miksi jotkut ylpeilevät sillä, kuinka monta lasta on. Ihan kun se olisi omaa ”ansiota”.

Ai? Voiko lapsia saada ihan osallistumattakin?

Vierailija
68/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä on paljon tällaisia videoita. Yhteistä niille on, että ne toteavat, että köyhät ja/tai tyhmät katsovat paljon töllöä. Tässäkin se on kohta yksi.

No johtuisiko siitä että kaikenmaailman yritys seminaareissa puhutaan tuosta telkkarin passivoivasta voimasta, eikä se menestys elämässä tule kaunareita kytätessä päivästä toiseen.

Vierailija
69/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isin lapsi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isin lapsi kirjoitti:

Meillä ei ole tv:tä ollut vuosikymmeniin, eikä minun kotiini tule. Olen - juu! - se tiukkapipoinen uskis   O.o   :) , joka ei siedä nykytelkkarin ohjelmia, eikä siis netistäkään mitään saastaa, vaikka netistä katselenkin valikoiden tv7:n, alfatv:n ja youtuben ohjelmia. Juutuupista mm luonto-ohjelmia ja kristilliselle vakaumukselle sopivia joko hengellisiä tai maallisia ohjelmia. Siellä on myös hyvä sarja: Raamattu luettuna, jota olen kuunnellut jo suurimman osan, ja samoja voi kuunnella uudelleen ja uudelleen! Tärkeää! Ja helppo kuunnella kotitöiden ohessa.  Jos netissä eteen pukkaa esim vääristynyttä seksiä, alastomuutta, kiroilua, väkivaltaa, muuta pahuutta, on helppo heti klikata sellainen ohjelma kiinni ja avata parempaa.  

Tykkään katsella Jumalan luomaa luontoa, eläimiä, niiden mitä moninaisempaa kirjoa ominaisuuksineen, kristillisiä (ulkomaisia) tiedeohjelmia, joissa evoluutio contra luominen, ja vahvistuu usko entisestään siitä, kuinka ihmeelliseksi Jumala on koko luomakuntansa luonut! Siinä riittää ihmeteltävää, tutkittavaa, katseltavaa, pohdittavaa, ihasteltavaa koko yhden ihmisen elämän ajaksi, eikä tarvis uskoa mitään ihmisten kehittelemiä teorioita, joilla voi saada Jumalan syrjäytettyä, sillä mistään alkupamauksesta ei synny mitään niin monivivahteista ja hienoa, mitä Jumala on luonut! Ja vaikka monissa luontodokkareiden selostuksissa yrittävätkin tuputtaa "jo miljoonia vuosia sitten" -tarinoitaan, niin ne selostukset on helppo sivuuttaa olan kohautuksella, tai vaihtaa parempi luonto-ohjelma. Valinnanvaraa on!

Kun on tällaisia ihmeellisiä asioita päässyt näkemään myös netin välityksellä, niin ei kyllä todellakaan mikään turhauttava pettämisdraama tai puolialastoman ihmisvartalon viettelevät hetkutukset kiinnosta, vaan tuntuvat oikeasti vastenmielisiltä.

😂

Käyt sitten lukemassa kristilliselle vakaumukselle sopivaa ja hengellistä av:ta...

Ja arvaapa, miksi? Katselen täältä sopivat otsikot, joihin voin vastata ja kertoa, että usko Jumalaan kantaa, ja kannattaa! Nykypäivän uutisia kuullessa yhä selvemmäksi käy, että kaikki tapahtuu, kuten jo parisen tuhatta vuotta aiemmin, ja jo sitäkin aiemmin, on ihmisille ilmoitettu. Se vaan on niin, ja tämän ajan uutisointia (myös ulkomaisilta kanavilta saadakseen riittävän monipuolisen kokonaiskuvan) voi seurata vapaasti - Raamatun ilmoitusta siihen verraten. 

Liian harvoin itse asiassa täällä olen, tai muut uskovat ovat, kertomassa niistä tärkeimmistä asioista!

Yök. Minulla tulee välitön vastareaktio kaltaisiasi uskonnontuputtajia kohtaan.

Jotkut ovat niin rakastuneita syntiin, että alkaa oikein yököttää, jos siitä kaikesta pahuudesta pitäisi luopua!

Mieluummin ryven synneissäni kuin olisin uskonlahkon aivopesemä hurskastelija.

Vierailija
70/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla telkkari on, mutta suurimman osan vuorokaudesta se on kylläkin kiinni. Aamukahvia juodessani katselen tavallisesti aamu-tv:tä. Sen jälkeen saattaa monena päivänä käydä niin, etten laitetta avaa ennen kuin seuraavana aamuna. Joskus vilkaisen iltauutiset ja ajankohtaisohjelman. Monet viihteelliset ohjelmat ovat menneet niin pliisuiksi, ettei niitä jaksa katsoa. Vierainakin pyörivät aina samat naamat, oli kanava sitten mikä tahansa. Tämä on tietenkin vähäväkisen maan vitsaus, sillä mistäpä niitä julkkiksia riittäisi aina uusia, ei mistään.

Vierailija
71/71 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksipä olisi tellu, jos jo on tietokone? Jos sinulla on lumikola, ostatko vielä toisenkin, jotta voisit kolata molemmilla yhtä aikaa vai täyttää varastotilaa?

---tietokoneessa on se kiva juttu, että voi aina katsoa haluamaansa minin aikaan haluaa, eikä tarvi katsoa mainoksia, jos ei halua, ja on jo käynyt vessassa ja jääkaapillakin on käväissyt ja käynyt hyssyttelemässä lasta yöunille. Sen kun vaan painaa pausea.

---Ei myöskään tule lisäkustannuksia toisesta koneesta ja muusta asiaan liittyvästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi