Miksi ihmiset ylpeilevät sillä, etteivät katso/omista televisiota?
Tuo tuntuu olevan hyvin yleistä. Jotkut toteavat vain neutraalisti, että eivät tarvitse telkkua, eivätkä tee asiasta isoa numeroa, mutta useimmat televisiottomat rehvastelevat asialla. Sitten he kuitenkin katsovat joka päivä leffoja ja tv-sarjoja tietokoneelta - mutta eivät TELKKARISTA!
Kommentit (71)
No ne on näit Hurmehia, jotka eivät ole juntteja. He katselevat televisiota enemmän kuin mikään sukupolvi koskaan, mutta katsovat sitä pikkuruiselta näytöltä tihrustaen, koska se vaan on niin paljon vähemmän junttia. Jos katsoisi ne ohjelmat suurelta näytöltä, se olisi ihan valkoroskatouhua, utan tvivel. Tuijottaa nyt jotain töllöä. Juntit!
Ja sit on vielä semmoinen pieni vähemmistö, joka ei tuhlaa aikaansa passiiviseen telkkarintöllöttämiseen. He ajattelevat syviä ja ovat koko ajan hirmu aktiivisia ja siten muita paremmpia. Henkeä pidätellen olemme odottaneet useita vuosikymmeniä heidän aikaansaannoksia. Ihan kohta jollekin heistä paukahtaa fysiikan nobelin-palkinto tai Pulitzer. Ahtisaari sai jo rauhasta nobelin, tuskinpa se sitä sai telkkua töllöttämällä. Vaikka sitä se kyllä kuulemma kotona vapaa-ajallaan juuri tekee, mut sehän on vain rauhanpalkinto.
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tuntuu olevan hyvin yleistä. Jotkut toteavat vain neutraalisti, että eivät tarvitse telkkua, eivätkä tee asiasta isoa numeroa, mutta useimmat televisiottomat rehvastelevat asialla. Sitten he kuitenkin katsovat joka päivä leffoja ja tv-sarjoja tietokoneelta - mutta eivät TELKKARISTA!
Kyllä siinä on mielestäni ylpeydenaihetta, että on sen verran viisastunut että ei sitä aivopesukonetta omista. Minä en katsele sitä pask*laatikkoa ikinä, en edes valhemedian uutisia. Enkä todellakaan usko että television hylänneet ihmiset katsovat silmät tapillaan sitä samaa paska* tietokoneelta. Siihen on syynsä, sillä joka on sen pask*n hylännyt. Jos tietokoneelta tulee jotain katsottua, se on valikoitua katsomista, eikä sitä että annetaan oikein "tykillä" ampua kaikki pask*a mitä telkku tarjoaa suoraan aivoihin.
Sä olet elävä esimerkki siitä, miksi television katselu olisi hyväksi. Elät omassa valhemediakuplassasi, koska et saa korjaavia faktoja mistään, olet blokannut ne pois kuplastasi.
Televisiossa on semmoinen jännä ominaisuus ollut jo alusta alkaen, että sen voi sulkea, kanavia voi vaihtaa ja valita ne ohjelmat, mitä katsoo. Ihan samalla lailla kuin netistäkin.
No ei todellakaan samalla lailla. Tarjonta on naurettavan rajallinen, paitsi eroa ei tietenkään ole, jos et osaa kieliä.
Samaa sisältöä se on netissä kuin telkussakin. Ei poikkea yhtään. Ja tasan samat ihmiset tekee sarjoja ja leffoja ja ohjelmia molempiin.
Useimmat myös katsovat niitä nettiohjelmia telkusta, kuvan ja äänen laadun takia.
Haluavat olla parempia ihmisiä ja haluavat sillä viestittää, että heillä on tärkeämpää tekemistä. Jollain se pitää itseään korostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahaa laittaa kunnollinen iso telkkari (esim. OLED) + äänentoisto, niin onhan se kokemuksena ihan eri tietysti kuin katsoa läppärin ruudulta jotain. Vielä jos kuvalähteenä käyttää vähintään BD-tasoista lähdettä. Mutta taitaa olla varsinaiset leffaharrastajat, jotka enää on kiinnostuneita tällaisesta.
Jos nyt en vallan väärässä ole, niin se laite, millä televisiota katsotaan, on tässä keskustelussa sivuseikka.
Vierailija kirjoitti:
Isin lapsi kirjoitti:
Meillä ei ole tv:tä ollut vuosikymmeniin, eikä minun kotiini tule. Olen - juu! - se tiukkapipoinen uskis O.o :) , joka ei siedä nykytelkkarin ohjelmia, eikä siis netistäkään mitään saastaa, vaikka netistä katselenkin valikoiden tv7:n, alfatv:n ja youtuben ohjelmia. Juutuupista mm luonto-ohjelmia ja kristilliselle vakaumukselle sopivia joko hengellisiä tai maallisia ohjelmia. Siellä on myös hyvä sarja: Raamattu luettuna, jota olen kuunnellut jo suurimman osan, ja samoja voi kuunnella uudelleen ja uudelleen! Tärkeää! Ja helppo kuunnella kotitöiden ohessa. Jos netissä eteen pukkaa esim vääristynyttä seksiä, alastomuutta, kiroilua, väkivaltaa, muuta pahuutta, on helppo heti klikata sellainen ohjelma kiinni ja avata parempaa.
Tykkään katsella Jumalan luomaa luontoa, eläimiä, niiden mitä moninaisempaa kirjoa ominaisuuksineen, kristillisiä (ulkomaisia) tiedeohjelmia, joissa evoluutio contra luominen, ja vahvistuu usko entisestään siitä, kuinka ihmeelliseksi Jumala on koko luomakuntansa luonut! Siinä riittää ihmeteltävää, tutkittavaa, katseltavaa, pohdittavaa, ihasteltavaa koko yhden ihmisen elämän ajaksi, eikä tarvis uskoa mitään ihmisten kehittelemiä teorioita, joilla voi saada Jumalan syrjäytettyä, sillä mistään alkupamauksesta ei synny mitään niin monivivahteista ja hienoa, mitä Jumala on luonut! Ja vaikka monissa luontodokkareiden selostuksissa yrittävätkin tuputtaa "jo miljoonia vuosia sitten" -tarinoitaan, niin ne selostukset on helppo sivuuttaa olan kohautuksella, tai vaihtaa parempi luonto-ohjelma. Valinnanvaraa on!
Kun on tällaisia ihmeellisiä asioita päässyt näkemään myös netin välityksellä, niin ei kyllä todellakaan mikään turhauttava pettämisdraama tai puolialastoman ihmisvartalon viettelevät hetkutukset kiinnosta, vaan tuntuvat oikeasti vastenmielisiltä.
😂
Käyt sitten lukemassa kristilliselle vakaumukselle sopivaa ja hengellistä av:ta...
Ja arvaapa, miksi? Katselen täältä sopivat otsikot, joihin voin vastata ja kertoa, että usko Jumalaan kantaa, ja kannattaa! Nykypäivän uutisia kuullessa yhä selvemmäksi käy, että kaikki tapahtuu, kuten jo parisen tuhatta vuotta aiemmin, ja jo sitäkin aiemmin, on ihmisille ilmoitettu. Se vaan on niin, ja tämän ajan uutisointia (myös ulkomaisilta kanavilta saadakseen riittävän monipuolisen kokonaiskuvan) voi seurata vapaasti - Raamatun ilmoitusta siihen verraten.
Liian harvoin itse asiassa täällä olen, tai muut uskovat ovat, kertomassa niistä tärkeimmistä asioista!
Mulla yks tällainen tuttu, joka aina muistaa kertoa miten ei ehdi katsomaan siis yhtään telkkaria ja kertoo tämän siihen äänensävyyn, että telkkaria tuijottavat ihmiset ovat halveksittavia elämänsä ruudun edessä hukkaavia vätyksiä.
Kun puhe kääntyy sarjoihin ja ohjelmiin, niin kaiken tietää, hahmot ja juonet.
En tiedä huomaako tässä itse mitään ristiriitaa.
Toisaalta hän on niin itsensäkorottaja-besserwisser muutenkin, että ’tietäis’ näistä sarjoistakin kaiken, vaikka ei katsoisikaan.
Ne ”MINÄ en katso telkkari” -tyypit elävät menneisyydessä, jossa televisio toimi kirjallisuuden korvikkeena. Toisin sanoen luulevat että muut pitävät heitä sisvistyneinä. Netin takia telkkarista luopuminen on nykyään todella helppoa. Mieluummin silti katselen esim leffoja yli 50” ruudulta kuin tabletilta.
Isin lapsi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isin lapsi kirjoitti:
Meillä ei ole tv:tä ollut vuosikymmeniin, eikä minun kotiini tule. Olen - juu! - se tiukkapipoinen uskis O.o :) , joka ei siedä nykytelkkarin ohjelmia, eikä siis netistäkään mitään saastaa, vaikka netistä katselenkin valikoiden tv7:n, alfatv:n ja youtuben ohjelmia. Juutuupista mm luonto-ohjelmia ja kristilliselle vakaumukselle sopivia joko hengellisiä tai maallisia ohjelmia. Siellä on myös hyvä sarja: Raamattu luettuna, jota olen kuunnellut jo suurimman osan, ja samoja voi kuunnella uudelleen ja uudelleen! Tärkeää! Ja helppo kuunnella kotitöiden ohessa. Jos netissä eteen pukkaa esim vääristynyttä seksiä, alastomuutta, kiroilua, väkivaltaa, muuta pahuutta, on helppo heti klikata sellainen ohjelma kiinni ja avata parempaa.
Tykkään katsella Jumalan luomaa luontoa, eläimiä, niiden mitä moninaisempaa kirjoa ominaisuuksineen, kristillisiä (ulkomaisia) tiedeohjelmia, joissa evoluutio contra luominen, ja vahvistuu usko entisestään siitä, kuinka ihmeelliseksi Jumala on koko luomakuntansa luonut! Siinä riittää ihmeteltävää, tutkittavaa, katseltavaa, pohdittavaa, ihasteltavaa koko yhden ihmisen elämän ajaksi, eikä tarvis uskoa mitään ihmisten kehittelemiä teorioita, joilla voi saada Jumalan syrjäytettyä, sillä mistään alkupamauksesta ei synny mitään niin monivivahteista ja hienoa, mitä Jumala on luonut! Ja vaikka monissa luontodokkareiden selostuksissa yrittävätkin tuputtaa "jo miljoonia vuosia sitten" -tarinoitaan, niin ne selostukset on helppo sivuuttaa olan kohautuksella, tai vaihtaa parempi luonto-ohjelma. Valinnanvaraa on!
Kun on tällaisia ihmeellisiä asioita päässyt näkemään myös netin välityksellä, niin ei kyllä todellakaan mikään turhauttava pettämisdraama tai puolialastoman ihmisvartalon viettelevät hetkutukset kiinnosta, vaan tuntuvat oikeasti vastenmielisiltä.
😂
Käyt sitten lukemassa kristilliselle vakaumukselle sopivaa ja hengellistä av:ta...
Ja arvaapa, miksi? Katselen täältä sopivat otsikot, joihin voin vastata ja kertoa, että usko Jumalaan kantaa, ja kannattaa! Nykypäivän uutisia kuullessa yhä selvemmäksi käy, että kaikki tapahtuu, kuten jo parisen tuhatta vuotta aiemmin, ja jo sitäkin aiemmin, on ihmisille ilmoitettu. Se vaan on niin, ja tämän ajan uutisointia (myös ulkomaisilta kanavilta saadakseen riittävän monipuolisen kokonaiskuvan) voi seurata vapaasti - Raamatun ilmoitusta siihen verraten.
Liian harvoin itse asiassa täällä olen, tai muut uskovat ovat, kertomassa niistä tärkeimmistä asioista!
Yök. Minulla tulee välitön vastareaktio kaltaisiasi uskonnontuputtajia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä katson telkkaria ja myös netistä. Mulla on huono näkö telkkarista näkee paremmin. Sieltä nyt ei paljon tule mitään järkevää nutta jotain kuutenkin.
Täällä on muutkin maininneet sen suuntaista, että tietokoneen ruutu olisi pieni :-o Kyllä meillä usein koko perhe katsoo sohvalla yhdessä leffoja tai lastenohjelmia tai mitä milloinkin ihan tietokoneelta. Näyttö on ihan kohtuulllisen kokoinen, vaikkei näiden nykyisin muodissa olevien puolen seinän kokoisten telkkarien luokkaa olekaan. Sellainen mitä joskus ennen oli kohtuullisen kokoinen telkkari. Ei meille paljon isompaa mukavasti mahtuisikaan, oli näyttö tai telkkari. Näyttöön voi liittää kenen tahansa läppärin tilanteiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa sisältöä se on netissä kuin telkussakin. Ei poikkea yhtään. Ja tasan samat ihmiset tekee sarjoja ja leffoja ja ohjelmia molempiin.
Useimmat myös katsovat niitä nettiohjelmia telkusta, kuvan ja äänen laadun takia.
No olipa päivän mullistavin kommentti. Pasilassa väännetään miljoonia videoita nettiin joka päivä? Mahtaa olla paljon porukkaa töissä. Olisko kannattanut katsoa sitä nettiäkin joskus?
Minulla ei ole koiraa eikä perhettä hoidettavana niin ehtisin katsomaan telkkaria :-) En silti juuri katso kuin 1-2 tuntia viikossa. Luen sekä kuuntelen musiikkia ja soitan itse, tapaan ystäviäni sekä käyn kerran pari kuukaudessa elokuvissa, teatterissa tai konsertissa. En yleisesti mainosta vähään tv-katseluani, sillä se ei ole mitenkään periaatteellista tai muuten iso asia minulle - ei vaan tule katsottua. Dokumenttiohjelmatkin ovat monesti pettymys eikä niidenkään katseluun tule innostuttua.
Katsotteko tietokoneelta uutisia, ajankohtaisohjelmia ja dokumentteja vai pelkkää hömppää?
Paljon enemmän mulla menee aikaa siihen, että bingetän jotain x-filesia viaplaysta kuin että istuisin tv-lähetysten edessä illat... Sillon kun sieltä ei tule mitään jännää, vois tehdä jotain kehittävämpää - jos ei olis noita netin ihmeellisiä suoratoistopalveluja.
Tosin nykyään tulee telkkariakin vahdattua kun ei ole enää tietokonetta josta voisi katsoa "ihan mitä vaan".
Mulla ei ole telkkaria, koska en jaksa mainospaljoutta, suurin osa ohjelmista ei kiinnosta enkä halua "kotialttaria" (tv on minusta ruma vaikka olisi kuinka littana). Muutamia sarjoja katson netin kautta, lempparit ostan dvd:nä, ja niitä ja leffoja katsotaan projektorilla. En väitä että telkkarittomuus tekisi minusta jotenkin paremman ihmisen, en vain koe että kyseinen laite olisi minulle tarpeellinen. Elin kyllä ilman telkkaria reilu 5 v niin ettei kotona ollut nettiäkään, siinä vierottui aika tehokkaasti telkkarista.
Vierailija kirjoitti:
Katsotteko tietokoneelta uutisia, ajankohtaisohjelmia ja dokumentteja vai pelkkää hömppää?
Sekä että. No, uutisia harvemmin katson, yleensä luen ne.
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä on mielestäni ylpeydenaihetta, että on sen verran viisastunut että ei sitä aivopesukonetta omista. Minä en katsele sitä pask*laatikkoa ikinä, en edes valhemedian uutisia. Enkä todellakaan usko että television hylänneet ihmiset katsovat silmät tapillaan sitä samaa paska* tietokoneelta. Siihen on syynsä, sillä joka on sen pask*n hylännyt. Jos tietokoneelta tulee jotain katsottua, se on valikoitua katsomista, eikä sitä että annetaan oikein "tykillä" ampua kaikki pask*a mitä telkku tarjoaa suoraan aivoihin.
Sä olet elävä esimerkki siitä, miksi television katselu olisi hyväksi. Elät omassa valhemediakuplassasi, koska et saa korjaavia faktoja mistään, olet blokannut ne pois kuplastasi.
Televisiossa on semmoinen jännä ominaisuus ollut jo alusta alkaen, että sen voi sulkea, kanavia voi vaihtaa ja valita ne ohjelmat, mitä katsoo. Ihan samalla lailla kuin netistäkin.
Korjaavia faktoja telkkarista!?! Heheheee... Juuri mainitsemaasi television mainiota ominaisuutta käytin ensin, eli suljin sen. Televisiossa on myös toinen mainio ominaisuus, sen voi kantaa kaatopaikalle, ja tämä onkin parasta antia mitä television kanssa voi tehdä! Kannattaa sinunkin kokeilla, alkaa maailma avautua aivan uudella tavalla. Sitä huomaat että ei ne muut siellä kuplassa oletkaan, vaan kun kuplan läpi katselee, se vain näyttää siltä...
Ehkä he tarkoittavat miksi ostaa telkkari, jos saman asian voi katsoa tietokoneelta.
Mitä olen täällä kommenttejasi lukenut vaikutat harvinaisen tyhmältä jankkaajalta, ehkä olet niin outo siksi, ettet ole avartanut maailmankuvaasi.