Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ylpeilevät sillä, etteivät katso/omista televisiota?

Vierailija
05.12.2017 |

Tuo tuntuu olevan hyvin yleistä. Jotkut toteavat vain neutraalisti, että eivät tarvitse telkkua, eivätkä tee asiasta isoa numeroa, mutta useimmat televisiottomat rehvastelevat asialla. Sitten he kuitenkin katsovat joka päivä leffoja ja tv-sarjoja tietokoneelta - mutta eivät TELKKARISTA!

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen, miksi jotkut ylpeilevät sillä, kuinka monta lasta on. Ihan kun se olisi omaa ”ansiota”.

Vierailija
2/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en työssäkäyvänä äitinä ehtinyt katsoa telkkaria koskaan kun oli töiden ja kodinhoidon lisäksi myös koira ja harrastuksia, nyt työttömänä olen taas avannut telkkarin iltaisin.

Itse en sitä kaivannut edes silloin, mutta kun joku kysyi vaikka olenko nähnyt sitä tai tota sarjaa ja vastasin ettei ole aikaa katsoa sain itse kummasteluja että miten ihmeessä ei muka ehdi edes tuntia illalla katsoa sitä ruutua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En koe tarvetta edes mainita asiasta kenellekään. Jos tulee puhe jostain parhaillaan telkkarissa pyörivästä sarjasta tai mainoksesta niin saatan sanoa etten ole katsellut yli vuoteen suomen tv-kanavia ja olen niiden tarjonnasta pihalla kuin lumiukko. Tabletista katselen päivittäin kyllä sarjoja enkä koskaan ole muuta väittänytkään.

Vierailija
4/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kyllä mitään ylpeyden aihetta ole. Eivät kuitenkaan jää mistään paitsi, koska telkusta tulee pelkkää paskaa.

Vierailija
5/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan sama asia tuijottaa ruutua, oli se sitten telkkari tai tietokone. Samaa passiivista töllöttämistä.

6/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson telkkarista leffat jotka striimaan siihen tietokoneelta. Muuten en katso, tv-ohjelmatarjonta on pelkkää paskaa nykyään (aina ollut). Miksi kikkailla kanavilla kun internet on yksi iso kanava josta tulee aina jotain hyvää?

Vierailija
7/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näitä asioita, joita ei ole olemassakaan. Kyllä nekin "rehvastelijat" ovat vain todenneet, etteivät katso tv:tä, mutta joskus on sitten luiskaotsien keskuudessa levinnyt pakko pitää tv:ttömiä rehvastelijoina.

Vierailija
8/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa kaksi tapaa ilmoittaa se, että ei omista televisiota. Toinen on nuorison ja nörttien tapa jossa korostetaan juuri sitä että katsotaan vain netflixiä tms. ja vastustetaan YLE veroja kun uutisetkin luetaan netistä. Toinen tapa on kertoa että television ml. netflix yms katsominen on "ajan hukkaa" ja vapautuva aika käytetään itsensä kehittämiseen erilaisten harrastusten, urheilun ja lukemisen parissa.

Vierailija
9/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas näitä asioita, joita ei ole olemassakaan. Kyllä nekin "rehvastelijat" ovat vain todenneet, etteivät katso tv:tä, mutta joskus on sitten luiskaotsien keskuudessa levinnyt pakko pitää tv:ttömiä rehvastelijoina.

Voi kyllä niitä on....

Vierailija
10/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä niitä on....

Luiskaotsa ilmoittautui.

Vierailija
11/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmisten täytyy rehvastella aina jollain ja pyrkiä erottautumaan muista. Nyt tämä on todella trendikästä.

Vierailija
12/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olevinaan jotenkin fiksumpia!! Minusta siinä ei ole mitään häpeemistä jos telkkaa tuijottaa, sitä vartenhan se on tehty ja pitäähän elämässä olla jotain iloja :D 

Vierailija
13/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa kaksi tapaa ilmoittaa se, että ei omista televisiota. Toinen on nuorison ja nörttien tapa jossa korostetaan juuri sitä että katsotaan vain netflixiä tms. ja vastustetaan YLE veroja kun uutisetkin luetaan netistä. Toinen tapa on kertoa että television ml. netflix yms katsominen on "ajan hukkaa" ja vapautuva aika käytetään itsensä kehittämiseen erilaisten harrastusten, urheilun ja lukemisen parissa.

Nimenomaan, itse lopetin TV:n katsomisen 2005, koska tajusin että kaiken voi katsoa myös netin kautta, ja ilman mainoksia, silloin kuin itselle sopii, materiaalia mistä tykkää, ei tarvi lukea vain sitä muutaman kanavan ohjelma listaa ja sieltä valita mitä haluaa katsoa ja laittaa kalenteriin merkintä koska pitää liimautua sohvaan. Voi katsoa mitä haluaa, milloin haluaa, eikä tarvitse mainoksiin tuhlata aikaa. Uutisetkin ovat parempia kun lukee suoraan ulkomaiden sivustoja, koska YLE on alkanut valehtelemaan huomattavasti v2010 solmitun suomi-saksa-israel turvallisuussopimuksen myötä jonka jälkeen Israel päättää missä muodossa heistä kertovat uutiset julkaistaan suomessa, sekä lännen media asettanut sensuuri ehtoja mitä saa julkaista ja missä muodossa, sekä päivittäiset itä pelottelu, ja NATO myönteiset uutiset heti perään, suoraan kuin manipulaation oppikirjasta median avulla, mitä CIA pyöritti 50 luvulta lähtien oikeuttaakseen Vietnamin sodan, ja tunnetaan edelleen yhtenä vakavimpana salaliittoteorioista mikä paljastui todeksi. Suosittelen lukemaan asiasta, koska sitä käytetään yhä, "operation mockingbird".

Vierailija
14/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on paljon tällaisia videoita. Yhteistä niille on, että ne toteavat, että köyhät ja/tai tyhmät katsovat paljon töllöä. Tässäkin se on kohta yksi.

Vierailija
15/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuijottaisin mielelläni telkkaria, mutta kun ei sieltä tule juuri koskaan mitään mitä kiinnostaa. Joskus harvoin joku elokuva, mutta suurin osa on sellaisia jotka pyörii uusintoina kerrasta toiseen. Monet sarjat tms on vanhempieni sukupolven juttuja, ei itseä kiinnosta. Eikä nämä suomalaiset tyhjännauramis-viihdeohjelmatkaan. 

Vierailija
16/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo kyllä tuollaisiin törmännyt. Meillä ei ole telkkaa, enkä sitä katso edes netistä. Mulla ei ole aikaa eikä mielenkiintoa telkan katsomiseen. Mies katsoo jotain urheiluja netistä, teinejä ei telkkariohjelmat kiinnosta. Ja siis ei oo meillä mikään trendijuttu, kun ei ole telkkaa ollut yli 10 vuoteen ja sitäkin ennen se lähinnä pölyttyi nurkassa tai no lapset katsoi kyllä pikkukakkosta. 

Vierailija
17/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, itse lopetin TV:n katsomisen 2005, koska tajusin että kaiken voi katsoa myös netin kautta, ja ilman mainoksia, silloin kuin itselle sopii, materiaalia mistä tykkää, ei tarvi lukea vain sitä muutaman kanavan ohjelma listaa ja sieltä valita mitä haluaa katsoa ja laittaa kalenteriin merkintä koska pitää liimautua sohvaan. Voi katsoa mitä haluaa, milloin haluaa, eikä tarvitse mainoksiin tuhlata aikaa. Uutisetkin ovat parempia kun lukee suoraan ulkomaiden sivustoja, koska YLE on alkanut valehtelemaan huomattavasti v2010 solmitun suomi-saksa-israel turvallisuussopimuksen myötä jonka jälkeen Israel päättää missä muodossa heistä kertovat uutiset julkaistaan suomessa, sekä lännen media asettanut sensuuri ehtoja mitä saa julkaista ja missä muodossa, sekä päivittäiset itä pelottelu, ja NATO myönteiset uutiset heti perään, suoraan kuin manipulaation oppikirjasta median avulla, mitä CIA pyöritti 50 luvulta lähtien oikeuttaakseen Vietnamin sodan, ja tunnetaan edelleen yhtenä vakavimpana salaliittoteorioista mikä paljastui todeksi. Suosittelen lukemaan asiasta, koska sitä käytetään yhä, "operation mockingbird".

Igor! Hyvä! Kova kaasu päälle!

Vierailija
18/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi tv:n katsomattomuus on ollut voimassa jo muutaman vuoden sellaisena, että haluaa antaa itsestään älykkään kuvan, kun ei sieltä hömppää katsele.

Uudempi juttu samasta on mielestäni sen hehkutus, että ei omista älypuhelinta (ja käyttää liikenevän ajan itsensä kehittämiseen).

Vierailija
19/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tv:tä ollut vuosikymmeniin, eikä minun kotiini tule. Olen - juu! - se tiukkapipoinen uskis   O.o   :) , joka ei siedä nykytelkkarin ohjelmia, eikä siis netistäkään mitään saastaa, vaikka netistä katselenkin valikoiden tv7:n, alfatv:n ja youtuben ohjelmia. Juutuupista mm luonto-ohjelmia ja kristilliselle vakaumukselle sopivia joko hengellisiä tai maallisia ohjelmia. Siellä on myös hyvä sarja: Raamattu luettuna, jota olen kuunnellut jo suurimman osan, ja samoja voi kuunnella uudelleen ja uudelleen! Tärkeää! Ja helppo kuunnella kotitöiden ohessa.  Jos netissä eteen pukkaa esim vääristynyttä seksiä, alastomuutta, kiroilua, väkivaltaa, muuta pahuutta, on helppo heti klikata sellainen ohjelma kiinni ja avata parempaa.  

Tykkään katsella Jumalan luomaa luontoa, eläimiä, niiden mitä moninaisempaa kirjoa ominaisuuksineen, kristillisiä (ulkomaisia) tiedeohjelmia, joissa evoluutio contra luominen, ja vahvistuu usko entisestään siitä, kuinka ihmeelliseksi Jumala on koko luomakuntansa luonut! Siinä riittää ihmeteltävää, tutkittavaa, katseltavaa, pohdittavaa, ihasteltavaa koko yhden ihmisen elämän ajaksi, eikä tarvis uskoa mitään ihmisten kehittelemiä teorioita, joilla voi saada Jumalan syrjäytettyä, sillä mistään alkupamauksesta ei synny mitään niin monivivahteista ja hienoa, mitä Jumala on luonut! Ja vaikka monissa luontodokkareiden selostuksissa yrittävätkin tuputtaa "jo miljoonia vuosia sitten" -tarinoitaan, niin ne selostukset on helppo sivuuttaa olan kohautuksella, tai vaihtaa parempi luonto-ohjelma. Valinnanvaraa on!

Kun on tällaisia ihmeellisiä asioita päässyt näkemään myös netin välityksellä, niin ei kyllä todellakaan mikään turhauttava pettämisdraama tai puolialastoman ihmisvartalon viettelevät hetkutukset kiinnosta, vaan tuntuvat oikeasti vastenmielisiltä.

Vierailija
20/71 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isin lapsi kirjoitti:

Meillä ei ole tv:tä ollut vuosikymmeniin, eikä minun kotiini tule. Olen - juu! - se tiukkapipoinen uskis   O.o   :) , joka ei siedä nykytelkkarin ohjelmia, eikä siis netistäkään mitään saastaa, vaikka netistä katselenkin valikoiden tv7:n, alfatv:n ja youtuben ohjelmia. Juutuupista mm luonto-ohjelmia ja kristilliselle vakaumukselle sopivia joko hengellisiä tai maallisia ohjelmia. Siellä on myös hyvä sarja: Raamattu luettuna, jota olen kuunnellut jo suurimman osan, ja samoja voi kuunnella uudelleen ja uudelleen! Tärkeää! Ja helppo kuunnella kotitöiden ohessa.  Jos netissä eteen pukkaa esim vääristynyttä seksiä, alastomuutta, kiroilua, väkivaltaa, muuta pahuutta, on helppo heti klikata sellainen ohjelma kiinni ja avata parempaa.  

Tykkään katsella Jumalan luomaa luontoa, eläimiä, niiden mitä moninaisempaa kirjoa ominaisuuksineen, kristillisiä (ulkomaisia) tiedeohjelmia, joissa evoluutio contra luominen, ja vahvistuu usko entisestään siitä, kuinka ihmeelliseksi Jumala on koko luomakuntansa luonut! Siinä riittää ihmeteltävää, tutkittavaa, katseltavaa, pohdittavaa, ihasteltavaa koko yhden ihmisen elämän ajaksi, eikä tarvis uskoa mitään ihmisten kehittelemiä teorioita, joilla voi saada Jumalan syrjäytettyä, sillä mistään alkupamauksesta ei synny mitään niin monivivahteista ja hienoa, mitä Jumala on luonut! Ja vaikka monissa luontodokkareiden selostuksissa yrittävätkin tuputtaa "jo miljoonia vuosia sitten" -tarinoitaan, niin ne selostukset on helppo sivuuttaa olan kohautuksella, tai vaihtaa parempi luonto-ohjelma. Valinnanvaraa on!

Kun on tällaisia ihmeellisiä asioita päässyt näkemään myös netin välityksellä, niin ei kyllä todellakaan mikään turhauttava pettämisdraama tai puolialastoman ihmisvartalon viettelevät hetkutukset kiinnosta, vaan tuntuvat oikeasti vastenmielisiltä.

😂

Käyt sitten lukemassa kristilliselle vakaumukselle sopivaa ja hengellistä av:ta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän