Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän takia avioerot tulee miehille "yllätyksenä"

Vierailija
05.12.2017 |

Tyypillinen keskustelu eräänä iltana suomalaiskodissa:
- hei rakas.... älä nyt suutu, mutta kävitkö sä kaupassa työmatkalla?
- mitä vit..a, munko ois taas pitänyt? Mikset ite käyny?
- ei siinä mitään, älä hermostu, kysyn ihan vaan sillä, kun aamulla sanoit käyväs ja puhe oli, että mä haen lapset tarhasta ja teen ruokaa. Mutta tuolla ei ole kaapissa mitään aineksia.
- saat..a, aina sä painostat ja nalkutat. Nyt saa kyllä riittää. (Mies menee makuuhuoneeseen sanomalehden kanssa ja paiskaa oven kiinni).
Nainen huokaisee, pukee nälkäisinä marisevat lapset, lähtee kauppaan.
Tulee kotiin, laittaa ruuan, hoitaa sivussa lapsia ja pyytää miehen syömään. Mies tulee puoli tuntia myöhemmin, paiskoo astioita, syö, ja menee puhumattomana sohvalle katsomaan televisiota.
Vaimo tiskaa, laittaa pyykkiä koneeseen. Ripustaa pyykkiä, laittaa lapset nukkumaan, kerää valmiiksi seuraavan aamun vaateet, imuroi hiekkaisen eteisen ja keittiöstä leivänmurut yms.
Menee nukkumaan. Mies katsoo myöhään televisiota.
Yöllä herättää vaimon kourimalla häntä takapuolesta. Vaimo sanoo: Ei nyt
Mies ässähtää: sä oot ihme pihtari kanssa, koska sulle nyt sopiskaan, taitaa "pää olla kipee taas"....

Kommentit (346)

Vierailija
321/346 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. En lukenut ketjua, mutta aloituksen perusteella av-mammoja ei ole siunattu kovin kummoisilla miehillä.

T.M46 onnellisesti 19 vuotta naimisissa.

Eikä mitään muitakaan naisia ole siunattu kovin ihmeellisillä miehillä. Totuus kun tahtoo olla se, että aika suuri osa miehistä oikeasti karttaa kotitöitä. Saa olla todella onnekas nainen, että saa miehen joka oikeasti sanomatta ymmärtää tehdä kotona yhtään mitään. ...

Ja samaa voi todeta naisista ja seksistä. Kun lapset on tehty ja talo rakennettu, niin seksiä ei enää tarvita. Sitten ollaan muka ihmeissään, kun mies lähteekin yhtäkkiä. 

Miten h.lvetisti Suomessa on omakotitaloja jotka miehet hankkineet aivan yksin perheelle,ajavat nurmikot 12kk ja lumityöt myös 12kk vuodessa.......... Aina tähän vedotaan jos missäkin yhteydessä.Hohhoijaa sentään.

Vierailija
322/346 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuontivaimoilla, jotka eivät välttämättä osaa edes englantia (puhuvat ainoastaan thaita) eivätkä osaa tai uskalla pyytää apua vieraassa maassa, ja jäävät sitten väkivaltaisen suhteen vangeiksi. :/ 

(Kirjaimellisesti vangeiksi, koska miehet pyrkivät eristämään vaimonsa ympäröivästä yhteiskunnasta estämällä näitä kotoutumasta.)

"Avioliiton kautta tulleet eivät pääse mukaan virallisiin kotouttamistoimiin ja usein puolisot jopa tahallisesti estävät vaimojaan sopeutumasta, raportissa todetaan.

Raportin mukaan perheväkivalta on thaimaalais-suomalaisissa perheissä yleistä. Se on myös yksi syy, miksi thainaisia päätyy seksitöihin. Naiset pelkäävät erota, koska pelkäävät menettävänsä oleskelulupansa. Mieluummin he menevät maan alle.

Naiset eivät raportin mukaan yleensä tiedä, että eron jälkeen uuden oleskeluluvan voi saada lasten tai muiden painavien inhimillisten syiden perusteella."

https://yle.fi/uutiset/3-5252651

Meillä vaimo puhui englantia sujuvasti, kun oli yliopistokoulutettu englannin kielen kääntäjä (ei thaimaalainen). Heti Suomeen muutettuaan autoin ilmoittautumaan työkkäriin, mistä ohjattiin kotoutumispalveluihin ja kielikoulutukseen.

Itse asiassa on vaikea ymmärtää tuota, että suomalaismiehet pakottaisivat naiset "maan alle", koska kun vaimo menee työkkäriin, saa hän sieltä heti 600 €/kk omiin kuluihinsa ja ehkä mielellään myös perheelle. Jos löytää töitä niin aina vain parempi.

Viittasin aiemmin siihen, että monissa Aasian maissa naiset ovat tottuneet siihen, että jos tekevät työtä ja saavat palkkaa tai edes työttömyyskorvausta tai kotouttamisrahaa, on heidän odotuksensa, että laittavat sen omiin säästöihinsä "perhettä varten". Ajatus siitä, että kodin kulut jotenkin jaettaisiin on heille käsittämätön. Mies maksaa kaiken ja jos ei maksa, on täysin kelvoton mies.

Mutta monet toki mielellään elättävät tuota kotiorjamyyttiä, varsinkin jos löytyy todellisia yksittäistapauksia. Sikäli kun itse näin, monille sosiaalityöntekijöille tuon myytin elättely on miellyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/346 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. En lukenut ketjua, mutta aloituksen perusteella av-mammoja ei ole siunattu kovin kummoisilla miehillä.

Eikä mitään muitakaan naisia ole siunattu kovin ihmeellisillä miehillä. Totuus kun tahtoo olla se, että aika suuri osa miehistä oikeasti karttaa kotitöitä. Saa olla todella onnekas nainen, että saa miehen joka oikeasti sanomatta ymmärtää tehdä kotona yhtään mitään. ...

Ja samaa voi todeta naisista ja seksistä. Kun lapset on tehty ja talo rakennettu, niin seksiä ei enää tarvita. Sitten ollaan muka ihmeissään, kun mies lähteekin yhtäkkiä. 

Miten h.lvetisti Suomessa on omakotitaloja jotka miehet hankkineet aivan yksin perheelle,ajavat nurmikot 12kk ja lumityöt myös 12kk vuodessa.......... Aina tähän vedotaan jos missäkin yhteydessä.Hohhoijaa sentään.

Kuka täällä oikein ostaa kaikki ne valmispakettitalot, kun jokainen suomalainen mies rakentaa itse omin käsin metritavarasta talonsa? Ihan yksin 35 asteen pakkasessa kesät talvet kärvöttää raksalla yötä päivää, ja sitten tosiaankin kesät talvet kolaa lunta ja ajaa nurmikoita hiki päässä sen, minkä renkaanvaihdolta kerkeää. Kaiken tämän se ihan yksin maksaa, vaimo vain lompakkoloisii p*rse homeessa. On se rankkaa suomalaisen miehen elämä.

Vierailija
324/346 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun intuitio kehottaa jättämään suomalaiset naiset väliin. Ne on eroherkkiä. Kerään ensin fyrkkaa ja hommaan aasialaisen kotirouvan.

Tiesitkö, että nämä "aasialaiset kotirouvat" ottaa aika herkästi myös eron? Kun mies ei olekaan rikas ja he joutuvat kotiorjaksi, niin opettelevat kielen, hommaavat työpaikain ja nostavat kytkintä.

Näin voi joskus käydä. Toisaalta kyseessä on myös stereotyyppinen myytti, jota suomalaisnaiset käyttävät aasialaisten naisten löytämisen paheksumiseen. Siinä kun suomalaismiehillä joskus herää rasistisia reaktioita nähdessään suomalaisnaisen tuontimiehen kanssa, naisilla se on sitten tavallisimmin tuota suomalaismiesten paheksuntaa.

Neljä vuotta aasialaisnaisen kanssa seurustelleena tuli kyllä monen mielestään suvaitsevaisenkin suomalaisnaisten piilevä rasistisuus hyvin tutuksi. Naista kohdeltiin alentuvasti ja säälivästi, minua taas pidettiin sikana ja hyväksikäyttäjänä. Ja selän takana supatettiin tietenkin vaikka mitä. Ja kyse oli korealaisnaisesta joka valmistui suhteen aikana DI:ksi ja tähtäsi tekniikan tohtoriksi, mutta kun vinot silmät ja suomalainen mies niin eihän se normaali parisuhde voi olla...

Tätä en kyllä epäile hetkeäkään. Mutta pakko sanoa, että ei tuokaan hyvältä näytä, että kerrot vaimosi olevan ikäänkuin "erilainen" (lue: parempi) kuin jotkut muut aasialaiset naiset onhan hän korealainen ja DI.

Varmaan useampi esim. thai-naisistakin olisi korkeasti koulutettuja, jos maa olisi yhtä varakas kuin Etelä-Korea. Mielestäni myöskään sitä köyhän kylän kasvattamaa thainaista ei saa kohdella alentuvasti tai säälivästi, vaan ihan kuten muitakin.

Niin tai näin, mutta pahinpia r asisteja ovat ne miehet, jotka netissä uhoilevat ottavansa thaimaalaisen vaimon, jotka vielä ovat "naisia", jotenkin kuvitellen että nämä naiset ihan omasta halustaan ottavat suomukon, jota pitää passata ja jolle pitää antaa seksiä. Nämä miehet eivät ymmärrä että näilläkin naisilla on persoonallisuus ja unelmia, jotka yleensä liittyvät vakaaseen ja talodellisesti turvattuun elämään hyvinvoinnissa kotimaassa. Suurin osa näistä naisista tekee ratkaisunsa olesuhteiden pakosta.

En nyt välttämättä puhu näistä kahdesta herrasta, joilla oli aasialainen vaimo. Kuitenkin kysymys tälle lastensuojelusta puhuneelle: eikö vaimosi epävakaus tullut esille ennen lapsia? Jos ei, tutkittiinko, onko synnytyksen jälkeistä masennusta? Oliko vaimo yksinäinen uudessa kotimaassaan, eikä kyennyt kotoutumaan? Köyhistä maista tuleva ei ehkä osaa itse ajatella tällaista asiaa, silloin on valitettavasti aika paljon puolison vastuulla etsiä palveluita. Suomeen sopeutuminen voi olla erittäin haastavaa.

Se turvakotityyppi

Vierailija
325/346 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut vaimolle jo hyvissä ajoin ennen talven tuloa etten enää tee lumitöitä hänen pyynnöstään. Olen sanonut että voi tehdä itse jos tarve vaatii, mutta minä olen lopettanut partiopoikana olon.

Vierailija
326/346 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittanut vaimolle jo hyvissä ajoin ennen talven tuloa etten enää tee lumitöitä hänen pyynnöstään. Olen sanonut että voi tehdä itse jos tarve vaatii, mutta minä olen lopettanut partiopoikana olon.

Sinähän oikeen mies olet etkä tosiaan mikään p...poika.Voi herran jestas =D

Vierailija
327/346 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaimo sanoin ilmoittanut sinulle lopettavansa siivoamisen, vaatteiden korjauksen, pyykkihuollon, ruokahuollon, lastenhoidon, kuljetuspalvelut, kontaktien ylläpidon päivähoitoon, kouluun, tarveydenhuoltoon, eri viranomaistahoihin ja anoppiin jne? Onko vaimosi lopettanut kaikin mahdollisin tavoin hyväksikäytettynä olon?

Vierailija
328/346 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä mitään muitakaan naisia ole siunattu kovin ihmeellisillä miehillä. Totuus kun tahtoo olla se, että aika suuri osa miehistä oikeasti karttaa kotitöitä. Saa olla todella onnekas nainen, että saa miehen joka oikeasti sanomatta ymmärtää tehdä kotona yhtään mitään. Meilläkin asuu muuten ihan ok mies, mutta kyllä yrittää kaikilla konsteilla päästä kotitöistä niitä tekemättä. Eikä kuulema yhtään tunnu missään vaikka makaa sohvalla kun minä raadan yksinäni. Olen joskus nääs mieheltä kysynyt, että eikö sinulla ole yhtään huono omatunto kun minä yksin teen kaikki kotihommat. Aina täytyy pyytää  miestä tekemään ja aina tekee huonosti, ettei uudelleen pyydettäisi ja on vielä yleensä tosi äkäinen ja marttyyri kun joutuu tekemään kotonakin jotakin.

Kyllä. Pitäisi sanomatta osata kyllä hoitaa arkea. Osaa kyllä, mutta ei välitä vaan vapaamatkustaa ihan pokkana tuossa. Toivoo toista lasta vielä vaikka nytkin on ihan raivoaja ja hermoheikko jos JOUTUU osallistua lapsen asioihin(esim. Päiväkodin keskustelut, tossujen hankinta harrastukseen, terveellisen ruuan hankita ja valmistus lapselle)

Vierailija
329/346 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä mitään muitakaan naisia ole siunattu kovin ihmeellisillä miehillä. Totuus kun tahtoo olla se, että aika suuri osa miehistä oikeasti karttaa kotitöitä. Saa olla todella onnekas nainen, että saa miehen joka oikeasti sanomatta ymmärtää tehdä kotona yhtään mitään. Meilläkin asuu muuten ihan ok mies, mutta kyllä yrittää kaikilla konsteilla päästä kotitöistä niitä tekemättä. Eikä kuulema yhtään tunnu missään vaikka makaa sohvalla kun minä raadan yksinäni. Olen joskus nääs mieheltä kysynyt, että eikö sinulla ole yhtään huono omatunto kun minä yksin teen kaikki kotihommat. Aina täytyy pyytää  miestä tekemään ja aina tekee huonosti, ettei uudelleen pyydettäisi ja on vielä yleensä tosi äkäinen ja marttyyri kun joutuu tekemään kotonakin jotakin.

Toivoo toista lasta vielä vaikka nytkin on ihan raivoaja ja hermoheikko jos JOUTUU osallistua lapsen asioihin(esim. Päiväkodin keskustelut, tossujen hankinta harrastukseen, terveellisen ruuan hankita ja valmistus lapselle)

Nyt tarvittais paikalle se miesasiamies, joka suu vaahdossa toitottaa, etteivät miehet halua lapsia vaan vain naisen pakottamina suostuvat armollisesti niitä siittämään, ja useimmissa tapauksissa vielä nainen hankkiutuu salaa raskaaksi vastoin miehen toiveita. Käsittämättömän naurettavaa shittiä, kun itsekin olen todistanut useampaankin otteeseen (sekä omakohtaisesti että tuttavapiirissä) tuota miesten hillitöntä vauvakuumeilua. Hoitamaan eivät tokikaan ole utakoita, mutta saada niitä pitää ja mahdollisismman monta...

Vierailija
330/346 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka puhui nurmikosta tai lumitöistä? Ja toki vaimokin on hieman osallistunut talon kuluihin, mutta pointtina oli se, että kun naiselle sopivat kriteerit on täytetty, niin miehen voi unohtaa kokonaan. Sitten ollaan mahdottoman ihmeissään, kun mies lähteekin yhtäkkiä. 

Vierailija
331/346 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vaimo sanoin ilmoittanut sinulle lopettavansa siivoamisen, vaatteiden korjauksen, pyykkihuollon, ruokahuollon, lastenhoidon, kuljetuspalvelut, kontaktien ylläpidon päivähoitoon, kouluun, tarveydenhuoltoon, eri viranomaistahoihin ja anoppiin jne? Onko vaimosi lopettanut kaikin mahdollisin tavoin hyväksikäytettynä olon?

No kaikissa perheissä rouva ei hoida läheskään kaikkea noista. Mutta toki tällä palstalla kaikki naiset hoitavat mukamas nuo asiat. Ei muuta kuin sädekehään kiilloittamaan ;)

Vierailija
332/346 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän aikamoisen varmasti että minä tulen vielä eroamaan miehestäni kumnes lapsi kasvaa..

Onneksi mies ei nyt sentään ole noin epäkohtelias mitä ap kuvasi tilannetta, mutta hyvinkin tutun oloista monen ystävättäreni puheista.

Meillä taasen mies on vetäytynyt ihan sinne ulottumattomiin.. ei kuuntele, ei puhu ja vältellyt kaikkea jo vuosia. Seksiiin en edes mene, kyn sitä ei ole, eikä mistään ikävästä saa, eikä voi puhua.

Olen kyllä yrittänyt, ja joka kerta asia tulee yllätyksenä (eli ei vain yksinkertaisesti kuuntele ja rekisteröi) ja ongelmiahan meillä ei ole.. . Ei vaikka kuinka sanon että olen hirveän väsynyt pyörittämään työn ohella yksin tätä ruljanssia, tarvitsen APUA!! ..mut miehen mielestä kaikki on siltikkin hyvin..

Laiskuus kotona on myös yksi niin raivostuttava puoli. Ei siivoa, ruoanlaitosta puhumattakaan. Lapsen kyllästyttää kaikenmaailman herkuilla ja karkeilla mitä tuputtaa kun selän kääntää.. siksi mun on niin vaikea saada 4 vuotiasta syömään mitään, kun toinen ennen ruokas on lapsen karkilla syöttänyt. Ja hah!! Puhumattakaan tosta hiton piskistä, joka oli pari vuotta sitten väkisin saatava!! Hän sen hoitaa.. joopa joo.. minun harteillani sekin... voi olla että sille löytyy uusi huolehtiva koti aika pian.. puhumattakaan että tässä vanhassa talossa mitään "miestentöitä" tekis.. on niin vaikeaa tää talosta huolehtiminen... en viitsi edes kuvata missä kunnossa autotalli on..

Ei ollu tollanen ensimmäisen 5 vuoden yhdessäolon jälkeen.. ja 7 vuotta tätä nykymenoa katsellut..

Mä kun tästä joku päivä otan ja lähden vaan.. ja voin sanoa, että ikävä ei tule. Mutta joo.. ihan varmasti tulee suurena yllätyksenä kun yks päivä tätä ärsyttävää ja nalkuttavaa akkaa ei enää olekkaan.. no, tuskin tulee hänelläkään ikävä.

Vierailija
333/346 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä oikein ostaa kaikki ne valmispakettitalot, kun jokainen suomalainen mies rakentaa itse omin käsin metritavarasta talonsa? Ihan yksin 35 asteen pakkasessa kesät talvet kärvöttää raksalla yötä päivää, ja sitten tosiaankin kesät talvet kolaa lunta ja ajaa nurmikoita hiki päässä sen, minkä renkaanvaihdolta kerkeää. Kaiken tämän se ihan yksin maksaa, vaimo vain lompakkoloisii p*rse homeessa. On se rankkaa suomalaisen miehen elämä.

Oho. Ottaapas sinulla koville. 

Vuosi siinä vierähti rakennellessa. Pakkasta ei kyllä ollut onneksi noin paljoa. Mutta eihän siitä tietysti mitään kiitosta saanut, päinvastoin. Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin ei vaimo ole maksanut vielä yhtään lainanlyhennystä, mutta ehkä joku päivä sitten. 

Vierailija
334/346 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten joku vielä toteaa, ettei tällä palstalla ole miesvihaa :)

Vierailija
335/346 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki monia naisia täällä jos mieheksi on sattunut tuollainen vätys. Itse osallistun kotitöihin, ruokaa vaimo ei tee kuin harvakseltaan,  pesen omat ja pääosin muksujen pyykit, hoidan kaikki muksujen harrastus, koulu- ja terveysasiat. Ja tietysti autoon ja taloon liittyvät asiat. Mutta parisuhde on täysin kuollut. En tiedä mistä tämä johtuu ja vaimo ei edes asiaa kommentoi kun olen yrittänyt tiedustella syitä tilanteelle. Voiko olla vaihdevuodet tms. päällä? 

No laitan eron kyllä vireille kunhan lapset ovat hieman isompia. Todennäköisti tulee yllätyksenä vaimolle. 

Vierailija
336/346 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parrakas nainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä että kellään meidän tutuilla menisi asiat noin vaan ymmärtääkseni ihan tavallisia osallistuvia perheenisiä kaikki kuten minunkin mies. Pesee pyykkiä, laittaa ruokaa, käy kaupassa, hakee ja vie lapsia päivähoitoon, harrastuksiin ja kavereille. Toki ei kukaan ole selvänäkijä - jos toinen huomaa että täytyisi käydä kaupassa niin laitetaan toiselle viestiä että hei, voisitko käydä töiden jälkeen pikaisesti kaupassa. Toimii kumpaankin suuntaan.

Jos nainen illalla toteaa miehelle ohimennen että jääkaappi alkaa olla tyhjä, niin se sisällyttää oletuksen että mies käy seuraavana päivänä töistä tullessa kaupassa.

Samoin jos nainen pyytää miestä tuomaan suklaata, niin miehen täytyy omatoimisesti tietää mitä merkkiä tähän aikaan kuukautiskierrosta nainen haluaa.

Se miesten kuuluisa looginen päättely ei riitä siihen, että jääkaapin ollessa tyhjä pitää varmaan käydä kaupassa?

Vähän sama kuin mies toteaa, että auton polttoainetankki on taas tyhjä. Nainen ei itse älyä käydä huoltiksella kun viisari alkaa mennä nollaan vaikka pääasiassa itse ajaa juuri kyseisellä autolla.

No se kai siellä tankkaamassa käy, joka sillä autolla seuraavaksi lähtee. Ja se käy kaupassa, joka sen kaupan ohi seuraavana päivänä on ajelemassa. Ihan selvää minusta. 

Meillä vaimo harrastaa juuri tuota tankin tyhjennystä. Tulee siis kotiin ja ilmoittaa, että bensavalo syttyi. Hänhän olisi voinut käydä tankkaamassa, kun kerran oli liikkeellä, mutta ei kuulemma jaksanut. Ja tätä tapahtuu usein.

Pari kertaa joutunut entisessä elämässä toteamaan, että sori, mun kristallipallo on huollossa. Jos eukko käy autolla töissä ja valittaa, että joku "hassu ääni" kuulluu ja minä menen koelenkille, eikä mitään kuulu, niin siitäpä alkaa narinat. Vieköön perkele itse auton huoltoon, jos siltä tuntuu ja selittäköön tilanteen Reiskalle, sehän se ammattimies sillä alalla on, en minä.

Kyl se vaan niin on, että nykyään minä todellakin vien auton huoltoon jos siitä mun mielestä kuuluu jotain outoa. Kaks kertaa on käynyt niin, että olen huomannut vian, jota mies ei ole ottanut kuuleviin korviinsa, ja niin on tullut sitten jo huomattavan paljon isompaa laskua. Enää en luota miehen ”asiantuntemukseen”.

Ja tuo tankkaaminen: ensin täällä kirjoitellaan permanenteista ja sitten siitä, että nainen ei osaa tankata. Mikä viime vuositunannen fossiili tänne oikein on pesiytynyt kertoilemaan satuja mummonsa elämästä?

Kyllähän jokainen normaalijärjellä varustettu ihminen oppii useimmat perusasiat, varsinkin pakon edessä. Esim. vaikka tuo auton tankkaaminen tai huoltoon vieminen. Se on pakko opetella jos meinaa viedä autolla lapset eron jälkeen päiväkotiin ennen huristamista verorahoilla kustannetulle työpaikalle. Aika harva lapsia hankkinut kuitenkaan pystyy asumaan raitiovaunureitin varrella vaikka niin haluaisikin ja täällä AV:lla yrittää sellaista esittää.

Sellaisia omatoimisia suhteellisen inhimillisiä ja edes osan naisellisuudestaan säilyttäneitä naisia on aika harvassa. Ehkä pari kymmenestä. Loput on sitten niitä sählääjiä tai rekkale*boja. Jatkuvasti näen naisia sähläämässä tankkausasemilla tai tekevän ihan järjettömiä suhauksia liikenteessä...kaasua osataan kyllä painaa, mutta ei mitään ymmärrystä esim. kokonaiskuvasta ja turvaetäisyyksistä. Toki osa miehistäkin näihin syyllistyy, mutta huomattavasti vähemmässä määrin.

Nyt olisi hauska kaivaa kolari-, ylinopeus-,  liikenteenvaarantamis-, ym. tilastot esiin, ja katsoa miltähän ne näyttää noin sukupuolten perusteella.

Mutta tämähän on  tutkituti toki tuttua jo viestinnästä: "mieskuskin auto ajautui vastakkaiselle kaistalle" vs. "nainen ajoi vastaantulevien kaistalla" Eli jos mies törttöilee, niin se on oikeasti auto, ja nainen taas ihan itse. 

Vierailija
337/346 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harvinaisen katkerien ihmisten vihan tilitystä. Ihmisen pitäisi havahtua ja tehdä itselleen jotain jos päätyy noin mustaan paikkaan mielessään. Se ei ole tervettä.

Vierailija
338/346 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, huhhuh, olipahan taas vuodatus. 

Jos mies kirjoittaisi jotain tuollaisen tasoista, olisi noitavaino välittömästi, mutta kai tämä pitää taas vaan kuitata "humoristisena" kirjoituksena, eikä törkeenä oman pahan mielen kaatamisena muiden niskaan ja koko sukuuolen syyllistämisenä yhden ihmisen henkilökohtaisen erokokemuksen takia.

Yhteisuhriutuminen lienee naiseuden korkein taso?

Vierailija
339/346 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

isi kirjoitti:

Fiksuna kaverina tajusin jo hyvissä ajoin että rouva on lähdössä ja tyypilliseen naisen tyyliin aikoo käyttää mut erossa suupalana henkiseen kasvuunsa. No....mä keskitin energiani lapsiin koska tajusin että naisesta on turha yrittää pitää kiinni. Sillä aikaa kun äiten huomio kiinnittyi ihanaan salasuhteeseen uuden miehen kaa....mä keinutin yökaudet kehtoa. Ja katso....en turhaan....mä sain erossa lapset itselle. Kun äidille selvisi että hänestä ei tuukaan lähihuoltaja.....niin hän yritti....vielä otti pienet lapset yleisöksi...niin muka itsemurhaa jos ei pääse takaisin. Ja kyllä kannatti...petettyään mut ja lapsensakin äidillä oli niin huono omatunto että sain pitää hienon omakotitalomme pilkkahintaaan ja siis lapsetkin on mulla.... Että ei hassumpi ero. Ja ikinä ei enää naista saman katon alle asuun....ei tarvihe....lapset on jo tehty joten turha ottaa riskiä joutua taas petetyksi.... Yh-vuosina musta on tullut muutenkin niin hyvä koti- ja lastenhoidossa että naisesta ei muutenkaan oo....oikein mitään hyötyä enää....

Hieno juttu sinulle, onnittelut.

Minut vaimo jätti pahimmalla mahdollisella hetkellä kun olin haavoittuvimmillani ja uhrannut kaiken perheen eteen. (Perinteinen itsekäs ero ihan hyvästä miehestä...)

Eron jälkeen olen pitänyt lapsiin yhteyttä ja pyörittänyt tapaamisia mahdollisimman normaalisti. Olen myös kertonut varovasti mitä eron aikana on tapahtunut sitä mukaa kun lapset ja heidän ymmärryksensä on kasvanut. Nykyään kyllä tietävät kuka oli se pahis ja syypää meidän erossamme, ovat osanneet laskea yksi plus yksi.

Jaksaa vaan ihmetyttää miten pienestä suomalainen nainen on valmis rikkomaan avioliiton. Ilmeisesti sosiaaliturva tässä maassa on liian hyvä kun se auttaa pääsemään helposti eroon miehestä jos häneen sattuu kyllästymään.

Mitä ihmettä? Miksi? 

Toi on oikeasti niiiiiin alhaista ja likaista. Ei meidänkään ero kaunis ollut miehen puolelta, mutta se ei kuulu millään lailla meidän lapsille. Heillä on täysi oikeus rakastaa sitä ainoaa isää joka heillä on täydestä sydämestään.

Ja tiedättekö, niinkin iso ihminen olen, että tuen myös lasten suhdetta isän uuteen puolisoon ( jonka kanssa petti minua). Koska sekään ei kuulu lapsille. Heille tärkeintä on se, että heillä on mahdollisimman paljon rakastavia aikuisia elämässään. 

Mutta mulla ei olekaan huono itsetunto. Mä myös tiedän olevani lapsilleni rakas aina. Ei mun tarvitse enkä mä ikinä suostuisikaan mistään suosiosta kilpailemaan.

Vierailija
340/346 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä olet itse edes sitä hoksannut, milloin pitää tehdä lumitöitä vaan olet odottanut, että vaimo pyytää sinua? Sinun on kyllä parast oivoa, että vaimosi ei ota eroa, et pärjäisi yksin päivääkään. Istuisit vain tyhjän jääkaapin edessä itkemässä nälkääsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä