Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Havainto: itse tehdyt ruoat eivät huononna elämäni laatua

Vierailija
03.12.2017 |

Esitän tässä väittämiä, mitä aiemmin pidin esteenä itsetehdyille ruoille.

1. En voi syödä töissä itsetehtyä ruokaa, koska menen vaikka ennen töihin menoa salille eikä ruoka säily sillä matkalla.
Ratkaisu: otan mukaan pakastetun ruoan, ruoka ei ehdi edes sulaa siinä ajassa, kun olen salilla. Voin ottaa mukaan sekä ruoan jonka syön ennen töitä että työvuoron aikana.

2. Ruoan tekemiseen menee aikaa.
Ratkaisu 1: voi tehdä ruokia, jotka valmistuvat nopeasti, esim. pasta. Eli isompi satsi, josta jää yli samalla, kun joka tapauksessa tekee itse ruokaa.
Ratkaisu 2: ei kaikkea ruokaa tarvitse koko ajan olla hämmentämässä. Keitolle voi tehdä liemen jo edellisenä päivänä. Tai voi laittaa ruoan uuniin ja tehdä sillä välin jotain. Pilkkomiseen menee tietysti jonkin verran aikaa. Voi kuitenkin myös valita tietyt päivät viikosta, milloin niitä ruokia tekee, joka päivä ei ole pakko käyttää tiettyä aikaa. Kun hommaan tulee rutiinia, asiaa ei niin mieti vaivana.

3. Ruokaa varten tulee hankittua ruoka-aineita, joita jää yli turhaan.
Ratkaisu: varmasti näin käy, kun kokeilee uutta reseptiä. Mutta kokeilun kautta myös selviää sitten ne perusruoat ja -aineet, joita voi käyttää. Tekemällä oppii.

4. Pitää syödä monta päivää samaa ruokaa.
Ratkaisu: no ei tarvitse. Pakkaseen mahtuu paria erilaistakin ruokaa. Homma joustaa kyllä. Ja toisaalta silloin kun söin valmisruokia, tuli myös syötyä vain paria lemppariruokaa, miksi siis samojen ruokien syöminen on ongelma tällä lailla?:)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/8 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs tuohon. Totta joka sana. Säälittää ne raukat, jotka joutuvat syömään eineksiä. Mitä niitä olen joutunut maistelemaan, niin parhaimmillaankin ovat vain syötäviä. Hyvä ruoka lisää elämänlaatua eikä toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty ruoka tulee helposti halvemmaksikin. Hyvänmakuinen einesruoka on helposti 4e purkki, joka ei täytä pitkäksi aikaa.

Vierailija
4/8 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minä taas olen sitä mieltä, ettei valmiiksi tai puolivalmiiksi tehty ja kaupasta ostettu ruoka huononna perheeni tai omaa elämänlaatuani. Päinvastoin, pakkokokkailun skipatessa elämänlaatu jopa paranee!

Vierailija
5/8 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin....säälin eineksiä ostavia.

kokkaamisesta nauttiva

Vierailija
6/8 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii varmasti, jos osaa tehdä hyvää ruokaa. Itse tehty ruoka ei aina onnistu minulla. Ja kokemukseni pakatetusta uoasta ovat huonoja. Maku ja koostumus muuttuu pakastuksessa. Olen useamman kerran väkisin syönyt töissä evääksi pakkasesta nappaamaani itsetehtyä ruokaa. Ei ole mun juttu.

Vierailija
7/8 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, minä taas olen sitä mieltä, ettei valmiiksi tai puolivalmiiksi tehty ja kaupasta ostettu ruoka huononna perheeni tai omaa elämänlaatuani. Päinvastoin, pakkokokkailun skipatessa elämänlaatu jopa paranee!

Niinpä. Voi valita: tyydytkö siihen että elämänlaatu ei huonone vai haluatko että elämänlaatu paranee.

Vierailija
8/8 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä esim kastikkeista ja laatikkoruuista, jotka maistuvat herkulliselle edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän