Ehdottakaa jotain tyyliin sopivaa "epätrendikästä" nimeä lapsellemme!
Sukupuoli ei ole siis tiedossa vielä. Haluaisimme tavallisen suomalaisen nimen, joka ei kuitenkaan olisi mikään yleisin hittinimi. Ei siis Aadaa, Sofiaa, Eliasta, Eemiä ym. Vanhat nimet kuten Martat ja Urhot eivät myöskään ole meidän juttu. Mainittakoot vielä, että olen päiväkodissa töissä ja kaikista yleisimmistä nykynimistä tulee aina joku tuttu lapsi mieleen. Alettiin miehen kanssa miettiä nimeä ja tultiin siihen tulokseen, että olisi kiva löytää joku ns. käytöstä kadonnut nimi. Esim. mies heitti pojalle nimen Teemu.
Tyttöjen nimistä tykätään tyylillisesti mm. näistä: Sonja, Nelli, Silja, Malla, Inka. Myös Vilma, Enni ja Siiri ovat kivoja, toisaalta ne ovat jo vähän siinä nykyisten muotinimien rajalla. Itse tykkäisin Ellinoorasta, mutta vähän ehkä tökkii yhteys laulaja-Ellinooraan.
Pojalle ollaan mietitty mm. näitä: Justus, Henri, Elmeri, Iiro, Heikki, Antti, Jaakko, Severi, Olli, Saku, Ville, Juuso, Santeri, Tuomas. Miehen ykkössuosikki on Teemu, itse tykkäisin Simosta jolle taas mies ei lämpene.
Poikien nimiä ollaan keksitty ihan kivakin lista jo, mutta tytölle haluttaisiin lisää nimivaihtoehtoja. Tyyliin sopivia nimiä saa siis ehdottaa! Ja toki poikienkin nimiä voi jos tulee mieleen joku kiva mikä ollaan unohdettu.
Kommentit (101)
Pentti, Keijo, Seppo, Ritva, Sirkka, Pirkko
Nämä nimet ovat vielä hetken aikaa epätrendikkäitä, mutta tulossa suosikkinimiksi seuraavassa aallossa.
Kaikkein epätrendikkäin nimi on vauvan omien vanhempin ikäluokasta valittu nimi.
Meidän 4-vuotiaan tytön nimi on Pinja, eikä ole tullut kertaakaan vastaan toista samannimistä pientä tyttöä. Aikuisia Pinjoja tiedän pari.
Pojalle olisimme antaneet nimeksi Paavon :)
Tomi, Tommi, Tuomo
Samu, Sami, Simeon, Sampo
Hemmi
Aki
Kai
Kimmo
Anssi
Ilkka
Ellinoora on ihan hyvä. Mitä haittaa joku samanniminen laulaja. Onhan Sannejakin vaikka millä mitalla. Tai Eleanoora.
Minka
Senja
Anja
Minja
Miia
Mari
Selja
Milja
Aili
Aila
Nelma
Kristian tai Kristiina. Olivat erittäin pop 70-80-luvuilla, mutta eivät enää ole kovinkaan suosittuja.
Jos kasari- tai ysärinimiä, niin tytölle Jonna, Emmi, Nella tai Noora. Pojalle taas Janne, Joni, Niko tai Toni.
Pojalle Tommi tai
Ilari ja tytölle Annika tai Elina.
Jos se on tyttö niin ehdottomasti Tilla, toiseksi nimeksi vaikka Lilla. Jos se on poika niin ehdottomasti Gösta Ove.
Anette Maria
Sonja Eleonora
Milla Aleksandra
Johanna Emilia
Mun luokalla oli 80-luvulla Minni. Eikä vielä oo toista tullu 40 vuodessa vastaan. Minusta kiva nimi.
Katriina
Karoliina
Katariina
Matleena
Johanna
Jenni
Milla
Anna
Miia
Tiina
Riina
Tanja
Poikien nimiä teillä onkin kiva lista.
Minä olen myös (edelliseltä ammatiltani) LTO. Meillä muuten oli sama ongelma, että jokainen nimi kuulosti joltain tutulta lapselta. Käytiin läpi varmaan satoja nimien eri versioita ja eri maiden nimilistoja ennen kuin tyttären nimi löytyi.
Teemu on kiva
Jussi
Hannu
Peppi
Lotta
Raisa
Mimma
Unna
Irma
Pirjo
Pirkko
Päivi
Ulla
Ulpu
Risto
Jorma
Raimo
Jouko
Olli
Jukka
Muhammed, niin maahanmuuttajien lapset eivät välttämättä häntä kiusaa niin paljon, koska se nimi on heille pyhä. Voi olla että hänet käännytetään ennen kuin edes täyttää 9 tällä menolla.
Helena