Ehdottakaa jotain tyyliin sopivaa "epätrendikästä" nimeä lapsellemme!
Sukupuoli ei ole siis tiedossa vielä. Haluaisimme tavallisen suomalaisen nimen, joka ei kuitenkaan olisi mikään yleisin hittinimi. Ei siis Aadaa, Sofiaa, Eliasta, Eemiä ym. Vanhat nimet kuten Martat ja Urhot eivät myöskään ole meidän juttu. Mainittakoot vielä, että olen päiväkodissa töissä ja kaikista yleisimmistä nykynimistä tulee aina joku tuttu lapsi mieleen. Alettiin miehen kanssa miettiä nimeä ja tultiin siihen tulokseen, että olisi kiva löytää joku ns. käytöstä kadonnut nimi. Esim. mies heitti pojalle nimen Teemu.
Tyttöjen nimistä tykätään tyylillisesti mm. näistä: Sonja, Nelli, Silja, Malla, Inka. Myös Vilma, Enni ja Siiri ovat kivoja, toisaalta ne ovat jo vähän siinä nykyisten muotinimien rajalla. Itse tykkäisin Ellinoorasta, mutta vähän ehkä tökkii yhteys laulaja-Ellinooraan.
Pojalle ollaan mietitty mm. näitä: Justus, Henri, Elmeri, Iiro, Heikki, Antti, Jaakko, Severi, Olli, Saku, Ville, Juuso, Santeri, Tuomas. Miehen ykkössuosikki on Teemu, itse tykkäisin Simosta jolle taas mies ei lämpene.
Poikien nimiä ollaan keksitty ihan kivakin lista jo, mutta tytölle haluttaisiin lisää nimivaihtoehtoja. Tyyliin sopivia nimiä saa siis ehdottaa! Ja toki poikienkin nimiä voi jos tulee mieleen joku kiva mikä ollaan unohdettu.
Kommentit (101)
Essi tuli mulle tyttöjen nimistä mieleen.
Pojalle Lauri tai Pauli
Lea, Leea
Mailis
Meeri
Hilma
Hellevi
Iiris
Elena, Elina
Ilona
Kyllikki ja Kullervo; Tellervo ja Tauno; Taava ja Taavi; Rauha ja Taisto
Annika
Selja
Iina
Alma
Maija
Eila
Julia
Linda
Senja
Sonja
Erika
Aura
Nea
Mia
Kia
Ria
Ava
Tia
Merja
Mirjam
Jenni
Amalia
Petra
Armi
Taina
Jasmin
Olga
Mailis
Mirka
Susanna
Johanna
Hannele
Ei Lauria. Isomman lapseni (nyt 11v) urheilujoukkueessa on kolme Lauria, nyt pienemmän luokkatoverina on myös Lauri. Lisäksi lasten serkku on Lauri.
Et ole ainoa, meidän lähipiiriin on lähivuosina kastettu mm. useampi Laura ja sitten myös kaksi Tommia, ja Maija, Liisa, Jenny, Olli, Ville, Saara, Sami, eli myös näitä ikivihreitä ja 80- ja 90-luvun nimiä. Nimiä annetaan kyllä tosi laajalla skaalalla tällä hetkellä.
90 % yrittää olla epätrendikkäitän oman tiensä kulkijoita, mutta haluaisivat antaa lapselle suomalaisen nimen joka on ehkä hieman vanhahtava mutta myös aikakauteen sopiva. Sitten kaikki antaa samalla kaavalla lapsen nimeksi Viljamin, Olavin, Eemilin, Väinön, Eliaksen, Onnin... Kaikki suosituimpien lasten nimien listalla :D
Ilona, Santra, Anna, Tuuli, Stina, Stella, Kersti, Katri
Näihin en ole törmäillyt ainakaan tällä palstalla.
Tuulia
Saimi
Säde
Helmiina
Emilja
Liina
Katriina
Elisabet
Carita
Riina
Jenny
Ritva, Terttu, Tuulikki, Annikki, Eeva
Hannes, Pauli, Jaakko, Rauno, Risto
Janni
Heli
Mandi
Ksenia
Eritta
Elsi
Irja
Milla
Nadja
Sohvi
Bertta
Martta
Aurelia
Assi
Alexa
Maisa
Milma
Irina
Elina
Gabriella
Reetta
Elea
Katri
Krista
Kaisa
Suvi
Sirkka, Katri, Kalle, Veikko, Unto, Marjaana.
Suvi
Heidi
Moona
Josefina
Maiju
Meiju
Nita
Jutta
jos poika niin Eero Juhani
jos tyttö niin Viola Amanda
Vierailija kirjoitti:
Nuo 50-60-luvun Reijat ja Ritvat eivät oikein iske, eikä toisaalta nuo 70-luvun Piiat, Mikat, Sarit ja Jaritkaat, eli ehkä enemmänkin jostain ysärin ja kasarin listoilta sitten pitäisi noita nimiä vielä haeskella.
ap
Kasari- ja ysärinimiä?
Ida, Ada, Krista, Kristal (jne. muunnoksineen), Jenni, Karoliina, Virve, Ulla, Katja, Iina, Jenna
Pasi, Marko, Tero, Risto, Toni, Jani, Tommi, Pekka, Ville, Joni, Mikko
Oon syntyny ysärin alussa ja tässä nimiä omasta kaveripiiristä
Katariina, Silja, Minna, Sanna, Pauliina, Krista, Ella, Anni, Annika, Salla, Reetta, Anne, Emmi, Jenni, Essi, Elina, Leena, Johanna, Veera, Karoliina, Amanda, Tiia, Lotta, Petra, Sara, Sanni, Henriikka, Katri, Emilia, Sonja
Samuel, Kasper(i), Janne, Henrik, Teemu, Valtteri, Aleksanteri, Eero, Joel, Joni, Antti, Ville, Mikko, Miikka, Jaakko