Ehdottakaa jotain tyyliin sopivaa "epätrendikästä" nimeä lapsellemme!
Sukupuoli ei ole siis tiedossa vielä. Haluaisimme tavallisen suomalaisen nimen, joka ei kuitenkaan olisi mikään yleisin hittinimi. Ei siis Aadaa, Sofiaa, Eliasta, Eemiä ym. Vanhat nimet kuten Martat ja Urhot eivät myöskään ole meidän juttu. Mainittakoot vielä, että olen päiväkodissa töissä ja kaikista yleisimmistä nykynimistä tulee aina joku tuttu lapsi mieleen. Alettiin miehen kanssa miettiä nimeä ja tultiin siihen tulokseen, että olisi kiva löytää joku ns. käytöstä kadonnut nimi. Esim. mies heitti pojalle nimen Teemu.
Tyttöjen nimistä tykätään tyylillisesti mm. näistä: Sonja, Nelli, Silja, Malla, Inka. Myös Vilma, Enni ja Siiri ovat kivoja, toisaalta ne ovat jo vähän siinä nykyisten muotinimien rajalla. Itse tykkäisin Ellinoorasta, mutta vähän ehkä tökkii yhteys laulaja-Ellinooraan.
Pojalle ollaan mietitty mm. näitä: Justus, Henri, Elmeri, Iiro, Heikki, Antti, Jaakko, Severi, Olli, Saku, Ville, Juuso, Santeri, Tuomas. Miehen ykkössuosikki on Teemu, itse tykkäisin Simosta jolle taas mies ei lämpene.
Poikien nimiä ollaan keksitty ihan kivakin lista jo, mutta tytölle haluttaisiin lisää nimivaihtoehtoja. Tyyliin sopivia nimiä saa siis ehdottaa! Ja toki poikienkin nimiä voi jos tulee mieleen joku kiva mikä ollaan unohdettu.
Kommentit (101)
Tiina
Veera
Venla
Katja
Salla
Elina
Vierailija kirjoitti:
Muoti vaihtelee.
Äitini yritti harvinaista nimeä 50-luvun alkupuolella. Kansakouluun mennessäni 32 oppilasta, 16 poikaa joista 6 Timoa.
Timo on ajaton ja suosittu nimi. Tällä hetkellä Timo on kaikista yleisin nimi Suomessa, kun katsotaan elossa olevia ihmisiä.
Helena, Päivi, Julia, Tiina, Julinka,
Stella.
Hannu, Kim, Tim, Olli, Olavi...
Nämä omasta mielestä kivoja nimiä.
Jalmari taitaa olla nykyinen poikien trendinimi. Tiedän jo monta pikku Jalmaria.
Vierailija kirjoitti:
Hanna, Katri, Laura, Outi, Petra
Olin itse tulossa ehdottamaan Hannaa, Lauraa tai Katria. Minusta ajattomia ja kauniita nimiä. Sonja on aivan ihana nimi.
Sonja ja Silja ovat kauniita nimiä.
Leila
Laila
Tyyne
Maria
Noora
Niina
Salla
Salli
Matias, Aleksi, Antero, Tapani, Kristian, Lauri
Elina, Susanna, Emilia, Erika, Anniina
Tytölle Liisasta modernimpi versio; Lisa. Ja kirjoitetaan/lausutaan samalla lailla. Pojalle Verneri tai miksei Paavo?
Näin 23-vuotiaana hauskaa luettavaa tuo eka viesti. Ikäisissäni +/-10 vuotta on aivan älyttömästi tuon nimisiä.
Joonatan
Joonas
Jussi
Eero, Aaro
Tuomas
Joel
Kristian
Joakim
Patrik
Markus
Miika
Niilo