Muutin landelta Helsinkiin ja tämä on parhain paikka ikinä!
Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.
Tämä on parhain paikka ikinä enkä enää koskaan muuta täältä pois!
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on niin ihana. Kiva kuulla, että meitä on useampia, jotka arvostavat Helsinkiä. Itsekin alunperin Pohjanmaalta, ja rakastan asua Helsingissä. Muutin -93 ja edelleen tutustun vuosittain uusiin ihmisiin, joista tulee ystäviä. Naapurusto on todella mukavaa. On helppo hengittää. Kaupunki on myös todella kaunis.
No en nyt tiedä kauneudesta.
Pasilan tornin saisi ainakin maalata.
Muutenkin kaikki rakennetaan nyt tukkoon ja pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on joo niitä rennosti omana itsenään palloilevia muutamia. Ihan himmeän oloista sakkia. Äläkä kuvittele, ettenkö sisäänpäin nauraisi kummajaisolemustasi. Kyllä minä nauran, enkä ota sinua vakavasti ihmisenä.
Meillä oli morsiameni kanssa tapana käydä huvittamassa itsejämme tarkkailemalla ihmisiä kauppakeskuksissa. Hyvin monen tyyppistä omituista ilmiötä käveli vastaan.
Tunsin oloni aivan alieniksi kun kävin Helsingissä jokunen aika sitten:/ Ihmiset tuijottivat vihamielisen näköisinä ja näyttävät oudoilta. Asun lähellä Castroa San Franciscossa ja tottunut kaikkeen mutta Helsingissä ihmiset ovat jo ihan toisesta ulottuvuudesta. Pelottavia. Muistaakseni Helsinki oli moderni kaupunki 10 vuotta sitten sieltä lähtiessäni mutta se oli nyt jotenkin taantunut 80-luvulle....
Helsingissä on kyllä paljon hyvää! Lapsia en siellä halua kasvattaa, koska välimatkojen kulkeminen kestää niin kauan ja päivähoidon taso on epämääräinen, mutta ehkä taas sitten kun olen vanha :)
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole yhtä suvaitsevaista porukkaa kuin Helsingissä. Erilaisuus oikeasti hyväksytään. Kaikenlaiset tallaajat hyväksytään.
Ap
Mene itikseen pyörimään ja tule sitten kertomaan suvaitsevaisuudesta.
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Helsingissä ihmiset eivät yleensä tervehdi naapureitaan, paitsi siellä missä itse majailen silloin kun siellä olen. Väki on kuitenkin alkanut vaihtua aiempaa nopeammin ja niitä uusia on hiukan vaikea saada oppimaan talokohtaisille tavoille.
Helsingissä on muuten se pieni ongelma, etteivät sopimukset välttämättä pidä.
Ostin kerran puhelimessa jäännöserän rakennustarvikkeita ja lupasin hakea ne kahden päivän päästä.
Myyjä oli kuitenkin rikkonut sopimuksen ja myynyt ne jollekin toiselle, eikä tavaroita enää ollut kun olisin ne hakenut.
Nyt olen tehnyt toisen ostoksen puhelimessa ja haen ne parin viikon päästä kun ehdin paikalle.
Siis haen jos ne vielä ovat siellä, sillä eipä tuostakaan myyjästä tiedä.
Ennakolta en halua maksaa, sillä pitäähän tavara ensin varmistaa laadultaan kelvolliseksi.
Toi varaaminen on kyllä perseestä. Meillä on kaupassa onneksi lopetettu se kun puolet varaajista ei loppujen lopuksi koskaan palannut ostamaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Helsingissä ihmiset eivät yleensä tervehdi naapureitaan, paitsi siellä missä itse majailen silloin kun siellä olen. Väki on kuitenkin alkanut vaihtua aiempaa nopeammin ja niitä uusia on hiukan vaikea saada oppimaan talokohtaisille tavoille.
Helsingissä on muuten se pieni ongelma, etteivät sopimukset välttämättä pidä.
Ostin kerran puhelimessa jäännöserän rakennustarvikkeita ja lupasin hakea ne kahden päivän päästä.
Myyjä oli kuitenkin rikkonut sopimuksen ja myynyt ne jollekin toiselle, eikä tavaroita enää ollut kun olisin ne hakenut.
Nyt olen tehnyt toisen ostoksen puhelimessa ja haen ne parin viikon päästä kun ehdin paikalle.
Siis haen jos ne vielä ovat siellä, sillä eipä tuostakaan myyjästä tiedä.
Ennakolta en halua maksaa, sillä pitäähän tavara ensin varmistaa laadultaan kelvolliseksi.
Toi varaaminen on kyllä perseestä. Meillä on kaupassa onneksi lopetettu se kun puolet varaajista ei loppujen lopuksi koskaan palannut ostamaan sitä.
Minä en varannut, vaan ilmoitin että ostan ne ja että tämä on sitova sopimus.
Vierailija kirjoitti:
Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat.
Samaistun niin täysillä tähän tunteeseen. Ei enää ikinä minnekkään pikkukyliin. Helsingissä on rauha, onni ja yksityisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, tai siis minäkin asun Tampereella mutta en taas koe tätä mitenkään Helsinkiä ahdasmielisemmäksi. Toki, oon kotoisin semmosesta kahden nakkikioskin kasvukeskuksesta että alta pois mutta olen sielläkin ollut aina oma itseni (eli erottonut) ja mulla saattaa olla aika paksu nahka näille jutuille. Mutta en siis täälläkään ole mitään isompaa ahdasmielisyyttä kohdannut, toki Helsinki on isompi ja mä tykkään isoista kaupungeista (etenkin suurkaupungeista) just ton fiiliksen vuoksi että voit olla huomaamaton ihmismassassa.
No esim. kuinka monta transua, ulkomaalaista tai muunsukupuolista näit tänään Treella? Tai tyrmäävän tyylikästä ihmistä? Et varmaan yhtään tai ehkä yhden ulkomaalaisen. Helsingin katukuvassa taas voit nähdää mitä tahansa mielenkiintoista minä tahansa päivänä. Pikkuisen on eroa katukuvassa.
Mä en tiedä millaista on Tampereella, mut Vaasassa näin eilen 2 transua, monta ulkomaalaista ja 3 supertyylikästä. Täällä ainakin saa olla sellainen kun on. Itsekin olen. Johtuu ehkä tästä kansainvälisestä meiningistä. Tai sit rannikkokaupungit ei ole niin juntteja kuin sisämaa...
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin Kalliosta Siuntioon, voihan helv!
Kyllä stadi on paras paikka.
itsekin asunut kalliossa 4 kertaa jo, nyt Korsossa, kyllä tää Korso on perseestä, autokin pitää olla, tekisi mieli myydä auto ja muuttaa takas Kallioon
tai laittaa tavarat varastoon ja muuttaaa vaikka Hong Kongiin tai Japaniin, ei täällä Suomessa jaksa työttömänä olla, eikä missään, matkailukin työtttömänä on ihan homoa touhua, loppujen lopuksi työttömänä makaa kotona netissä ja kuuntelee musaa ja pelaa pelejä silti Kalliossa näki aina spugeja ruoka jonossa sentään eli näki ihmisiä
Voi kun olisin ymmärtänyt Helsingin vapauden vähän aikaisemmin ja vähän paremmin! Olen asunut täällä yli 15 vuotta mutta kannan yhä mukanani lapsuuteni pienen kirkonkylän asennetta ihmisiin. Sen seurauksena en uskalla tehdä oikein mitään tavallisiakaan juttuja, kun ajattelen miten joku voi nähdä ja sana voi kiertää.
Aloittaja taitaa olla joku wannabe stadilainen, joka asuu oikeasti jossain Järvenpäässä tai Keravalla.
Mikäs siinä jos siellä betonihelv ... viidakossa haluaa ja nauttii asua. Kerran sieltä pois päässyt enkä varmasti enää koskaan palaa. Stressittömässä ja luonnonvaltaisessa ympäristössä asuminen sopii minulle paremmin ja koen voivani täällä paremmin. Mutta kukin taaplaa tyylillään.
Jossain päin Hesaa on ihan kiva kulkea ja olla oma itsensä. Mutta...
Jos lähtee julkisilla ihan mihin tahansa, matkaan pitää varata tunti ja lisäksi pitää terottaa kyynerpäänsä, että saa istumapaikan, koska nuoriso rynnii istumaan luurit korvilla ja silmät kännykässä. Terveydenhuolto on tukossa resurssipulan takia. Kerjäläisongelma hyppii silmille monin paikoin. Huumeidenkäyttäjiä ja laitapuolenkulkijoita on riittämiin. Ihmiset välttää ottamasta kontaktia kaikin keinoin. Keskustan Stockalla käynti on elämys: siellä käyvät ihmiset on ihan oma lajinsa; sitä snobiuden määrää...
Sää on aina ikävä. Mereltä tuulee aina, talvet on pelkkää loskaa ja pimeyttä, kesät viileitä mutta vähälumisia. Odotan, että pääsen täältä pois 17 vuoden jälkeen. Parin päivän visiitti vaikka Ouluun todisti, että kaupunkeja on myös viehättäviä ja ystävällisiä.
Suvaitsevaisuudesta? Olepa täällä vääräuskoinen, ts konservatiivi-kristitty - vaikka hissukseenkin. Sitten, kun se tulee jossain yhteydessä esiin, ihmiset menee pois tolaltaan.
Samaa mieltä APn kanssa! En muuta ikinä takaisin Joutsenoon!
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä monelt maalla asuvat luulevat helsinkiläisten katsovan heitä nenänvartta pitkin ja halveksuen. Tämän aatteen ovat itseomassa päässään kehittäneet koska todellisuudessa täällä ketään ei kiinnosta oletko kemistä vai mikkelistä. Täällä on somua, mamua, mustalaista, pakolaista, lähes-naista, miestä erilaista, turistia, emoa, goottia, ernua, lissua, mustaa ja valkoista joten todellisuudessa se, että joku on vaikkapa ähtäristä ei herätä mitään tunteita. Maksimissaan "aijaa".
En minä kyllä usko, että jos kemiläinen on Kemissä kyräillyt ja katsonut nenän vartta pitkin, niin yhtäkkiä Stadissa muuttuisi pyhimykseksi, joka antaa kaikkien kukkien kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, tai siis minäkin asun Tampereella mutta en taas koe tätä mitenkään Helsinkiä ahdasmielisemmäksi. Toki, oon kotoisin semmosesta kahden nakkikioskin kasvukeskuksesta että alta pois mutta olen sielläkin ollut aina oma itseni (eli erottonut) ja mulla saattaa olla aika paksu nahka näille jutuille. Mutta en siis täälläkään ole mitään isompaa ahdasmielisyyttä kohdannut, toki Helsinki on isompi ja mä tykkään isoista kaupungeista (etenkin suurkaupungeista) just ton fiiliksen vuoksi että voit olla huomaamaton ihmismassassa.
No esim. kuinka monta transua, ulkomaalaista tai muunsukupuolista näit tänään Treella? Tai tyrmäävän tyylikästä ihmistä? Et varmaan yhtään tai ehkä yhden ulkomaalaisen. Helsingin katukuvassa taas voit nähdää mitä tahansa mielenkiintoista minä tahansa päivänä. Pikkuisen on eroa katukuvassa.
No juu, mikään kaupunki ei voi olla kaupunki, jollei siellä ole ihan ulkomaalaisia, noita parempia ihmisiä, joita Suomessa palvotaan. Oi kunpa ulkomailla ei vain tiedettäisi, mitä täälläkin nyt puhutaan! Olisi niiiin noloa!
Sinä tässä nyt esittelet omaa ahdasmielisyyttäsi ja takapajuisuuttasi, kun et ole edes Tampereella käynyt. Jopa Kuopiossa tulee vastaan mamuja ja transuja, joten voidaanko Kuopio nyt julistaa kansainväliseksi metropoliksi?
Ex stadinkundi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole yhtä suvaitsevaista porukkaa kuin Helsingissä. Erilaisuus oikeasti hyväksytään. Kaikenlaiset tallaajat hyväksytään.
Ap
Mene itikseen pyörimään ja tule sitten kertomaan suvaitsevaisuudesta.
Mikä tää Itis-juttu on? Se on ihan siisti ja monipuolinen kauppakeskus. Ei turvaton, eikä millään tavalla outo. Käyn siellä usein enkä ymmärrä mitä vikaa siinä on.
Lämmittää vanhan stadilaisen mieltä tämä keskustelu.❤️