Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin landelta Helsinkiin ja tämä on parhain paikka ikinä!

Vierailija
02.12.2017 |

Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.

Tämä on parhain paikka ikinä enkä enää koskaan muuta täältä pois!

Kommentit (497)

Vierailija
381/497 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ooon kade. Täällä Tampereella on niin junttia ja punaniskaista että hirvittää. Kallio on paras.

Musta tuntuu että Kalliossa nimenomaan katotaan nenänvartta pitkin jos et ole cool/hippi/pummi

Vierailija
382/497 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Hesassa pari vuotta nuoruudessani. Jo kahden viikon asumisen jälkeen huomasin, että Hesa ei oo mun asunpaikka.

Missään en oo koskaan tavannut niin välinpitämättömiä, itsekeskeisiä, ulkonäkö- ja omaisuuspainotteisia

ihmisiä kuin Hesassa. Lisäksi naapureita ei tervehditä ( asuin 2v Kruununhaassa eikä kukaan koskaan ikinä

siinä rapussa edes silmiin katsonut ), kaupankassat samoin. Ihmisiä on kuin muurahaispesässä, ketäpä siinä yksittäinen ihminen kiinnostaa.

Meteli ja ilmansaasteet ym epäluontaiset asiat ovat Hesassa arkipäivää.

Käymään vain, muttei olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/497 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin joskus aikanaan Helsingissä ja opintojen i takia asuin puoli vuotta Tampereella. Sen jälkeen kipin kapin takaisin Helsinkiin. Luulin, että Tampere olisi vapaamielinen kaupunki, mutta erehdyin. Saitoja, itseriittoisia, ahneita, kaavoihin kangistuneita, ihmisten kyttääjiä järjestään. Onneksi Suomessa on yksi kaupunki ylitse muiden, kansainvälinen Helsinki. Jokainen on hyväksytty.

Olen paljasjalkaisena tamperelaisena samaa mieltä siitä, että tämä on junttila. Hyvin sisäsuomalainen paikka eikä kv-henkisyyttä ole. Mutta mistä sä saituuden tajusit? :D Tai ahneuden? Ja piditkö sä jotain kekkereitä täällä outoon aikaan vai mistä nuo kaavat ja kyttäämisetkin tuli selville?

Tietty jos oot ollut asteella erikoisempi persoona esim. ulkoisesti, niin täällä on varmasti tuijoteltu.

Vierailija
384/497 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän on maailmaa nähnyt, jos Snadi on "maailman paras paikka".

-Matkustele, sivistäydy, opi uutta, näe maailmaa.

Helsingissä ei ole kuin akolaisia ja aperittomia, turvaton kaupunki, meneppä "kylille" jatotea asia itse.

Ostarit, joissa ihmiset pelkää aahanuuttajajengejä. 

Autolle ei paikkaa missään, aikuisen miehen pitäisi työmaalle työkaluinensa mennä julkisilla.

Mitäköhän sanoisit jos tulisin töistä metroon moottorisaha kädessä?

Snadi on snadi syystä, eikä ole mikään kansainvälinen kaupunki, urvapaikanhakijat kun eivät tee kaupungista kansainvälistä, vaan turvattoman.

Vierailija
385/497 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä erittäin harvinainen ja hyvä aloitus ja saa hymyn huulille, kun yleensä ihmiset haukkuvat kaiken, oli asia mikä tahansa ja se toisten arvostelu ja ainainen syyllistäminen.

Helsinki on kiva kaupunki ja kaikki riippuu omasta asenteesta. Yritä säilyttää asenteesi, se avaa monia uusia ovia elämään ja iloihin.

Kaikki ei riipu omasta asenteesta. Ei keskitysleirillä, ei syöpähoidoissa, eikä Helsingissä.

Jonkin verran riippuu asenteesta.

Vierailija
386/497 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta Helsingissä ja silti koko ajan riittää paikkoja, joihin mennä ja joissa ei ole käynyt. On kulttuuria ja luontoa, vaikka mitä. Rakastan ratikalla ajelua, bussilla ajelua, metrolla ajelua, pitkiä kävelyretkiä ja sitä, ettei minua tunne kukaan.

Vierailija
387/497 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä suvaitaan kaikki, on kyllä tosi. Siksipä Helsinki onkin Suomen oma Malmö, eli kulttuurien sulatusuuni ja sikala. Ryösteleviä mamukakaroita ja muuta kivaa.

Vierailija
388/497 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ainakin täällä Helsingissä naapurit aina tervehtii ja kassat juttelee todella ystävällisesti!

Vierailija
389/497 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on pyörätuolissa ja aina olen Helsingissä saanut tosi ystävällistä kohtelua hänen kanssa liikkuessa. Ovia pidetään auki, jutellaan mukavia ja hymyillään ym.

Vierailija
390/497 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut ettei täällä kukaan moikkaa ellen moikkaa itse ensin :D poislukien yksittäinen tyyppi.

miksiköhän näin? Tavallinen nuori nainen olen.

Vierailija
391/497 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junantuomat muuttuvat stereotyyppisiksi kalliolaisiksi Helsinkiin muuttaessa. Pyritään piilottelemaan ulkopaikkakuntalaisuutta.

Vierailija
392/497 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kyllä myöntää tuo, että on hyvä että ketään ei kiinnosta kuka olet ja mitä teet ja mistä tulet. Myös palvelujen tarjonta on hyvä, mutta meikäläistä ei sinne saisi asumaan kirveelläkään. Johtunee siitä että arvostan erilaisia asioita.:/ Täällä "landella" on juuri oikea meininki meikäläisen makuun. Ei tarvitse aamulla herätä lumiauran kolahduksiin talvisin, ihmiset osaavat väistää kadulla ja kulkea omaa puoltaan ilmankin, että näkevät sun duunaripöksyissä parin ylikasvaneen moran. Itseasiassa ei tarvitse liikenteen hälinää kuunnella aamuisin. Autoon ei myöskään murtauduta niin usein, käytännössä ei yhtään. Ei ole liikaa ihmisiä eikä joudu seisoskelemaan missään ruuhkissa ikinä. Maalaisjärjen käyttö on yleisempää ja ihmisillä useimmin on tietämys maailman tavallisista asioista. En väitä, ettei kaikilla Helsinkiläisillä olisi, mutta on tullut törmättyä tapauksiin, jossa henkilö on luullut maidon olevan jotain tehtaassa tuotettua ja sähköä kuulemma vaan tulee töpselistä. Onhan Hesa tietysti mukava paikka käydä kerran parissa vuodessa.

Vierailija
393/497 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.

Olisikin näin. Mutta kyllä Helsingissäkin on kadulla vieras ihminen tullut meuhkaamaan ja haukkumaan ja syynä se, että tällä ihmisellä oli vääränlaiset kengät. Niissä oli korkoa ja ne oli kirjavat. Mutta noin muuten, kyllä Helsinki on ihan ok.

Vierailija
394/497 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikin näin. Mutta kyllä Helsingissäkin on kadulla vieras ihminen tullut meuhkaamaan ja haukkumaan ja syynä se, että tällä ihmisellä oli vääränlaiset kengät. Niissä oli korkoa ja ne oli kirjavat. Mutta noin muuten, kyllä Helsinki on ihan ok.

Kyllä ja täällä on myös ihmisiä jotka mulkoilee ja tuijottaa muita. Myös paljon öriseviä humalaisia jotka tulevat jutulle

Vierailija
395/497 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kööpenhamina on paljon mukavampi

Vierailija
396/497 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sinä luulet, kunnes olet päässyt OIKEAAN kaupunkiin: Lontoo, NY, Rooma, Pariisi, Madrid, Berliini, Amsterdam jne 

Vierailija
397/497 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa Ap. Itse asun kuudetta vuotta Helsingissä ja tämä kaupunki tuntui heti kodille.

Olen vieraillut kaupungissa josta tänne muutin viimeksi viime vuonna, enkä voi ymmärtää miksen lähtenyt sieltä vuosia sitten. Pieni kuihtuva kylä, jossa alkuperäiskansa puhuu pahaa toisistaa, ei töitä, ei palveluja ja vielä korkea kunnasveroprosentti.

Vierailija
398/497 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ooon kade. Täällä Tampereella on niin junttia ja punaniskaista että hirvittää. Kallio on paras.

Itse asiassa kalliolainen suvaitsevaisto on yksi syrjivimmistä ryhmittymistä; mikäli et toimi ja ajattele kuten he, olet ignorantti juntti etkä ansaitse elää.

Vierailija
399/497 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä erilaisuus on normi. Joku kulkee kesällä toppatakki päällä, joku kulkee larppauskamat päällä kadulla, jollain on hengityssuojus, jollain kuulosuojaimet.  Sitten on pitkää, paksua, laihaa, lyhyttä, transua, homoa ja lesboa, liikuntarajoitteisia, yms muita jotka erottuvat "vammaisuuden" takia. Itse olen lyhytkasvuinen, kukaan aikuinen ei juuri minuun kiinnitä Helsingissä huomiota. Noh mökillä keskisuomessa aikuiset ihmiset katsovat monttuauki kaupassa, voi hyvää päivää.

Vierailija
400/497 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

notforme kirjoitti:

Pakko kyllä myöntää tuo, että on hyvä että ketään ei kiinnosta kuka olet ja mitä teet ja mistä tulet. Myös palvelujen tarjonta on hyvä, mutta meikäläistä ei sinne saisi asumaan kirveelläkään. Johtunee siitä että arvostan erilaisia asioita.:/ Täällä "landella" on juuri oikea meininki meikäläisen makuun. Ei tarvitse aamulla herätä lumiauran kolahduksiin talvisin, ihmiset osaavat väistää kadulla ja kulkea omaa puoltaan ilmankin, että näkevät sun duunaripöksyissä parin ylikasvaneen moran. Itseasiassa ei tarvitse liikenteen hälinää kuunnella aamuisin. Autoon ei myöskään murtauduta niin usein, käytännössä ei yhtään. Ei ole liikaa ihmisiä eikä joudu seisoskelemaan missään ruuhkissa ikinä. Maalaisjärjen käyttö on yleisempää ja ihmisillä useimmin on tietämys maailman tavallisista asioista. En väitä, ettei kaikilla Helsinkiläisillä olisi, mutta on tullut törmättyä tapauksiin, jossa henkilö on luullut maidon olevan jotain tehtaassa tuotettua ja sähköä kuulemma vaan tulee töpselistä. Onhan Hesa tietysti mukava paikka käydä kerran parissa vuodessa.

Minua nauratti tämä kirjoitus, siis kohta missä kuvaat sähkön tulevan töpselistä jne. Helsingissä asuu paljon porukkaa ja joitain "vajakkeja" mukaan mahtuu aina, tai sitten he hakevat huomiota muka tietämättömyydellään. Kyllä täällä meillä opetetaan ihan samat asiat peruskoulussa kun siellä maallakin :) Jos ei asu Helsingin keskustassa vaan lähiössä on täällä tarjolla omakotitaloalueita ja metsää vieressä. Itse olen koko ikäni asunut Helsingissä (lähiössä) ja nautin luonnosta ja siitä kun lapsen kirmasin vaarin omakotitalon pihalla paljan varpain täällä helsingissä. Lämmitettiin puusaunaa, syötiin omasta penkistä mansikoita ja tomaatteja, nukuttiin teltassa pihalla jne. 

Itse en ydinkeskustaan muuttaisi itsekkään. Ihan kivaa ja rauhallista täällä on lähiössä asua. Olen harkinnut itse, että voisin maallekkin joskus muuttaa, työpaikan saanti jne lähinnä mietityttää ja se kun on tottunut lähikaupan olevan 200 m päässä ja bussipysäkille kävelee 1 min josta pääsee monella eri bussilla keskustaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä