Lue keskustelun säännöt.
Miksi naisille ja miehille on eri sarjat shakissa?
Kommentit (22)
Niin että mitä tällä oli tekemistä shakin kanssa?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisäänNiin että mitä tällä oli tekemistä shakin kanssa?
Itse olen kuullut että miesten ja naisten aivot ovat biologisesti erilaiset joka näkyy kykenevyydessä tehdä asioita. Ei voi sanoa että toinen sukupuoli olisi jotenkin älykkäämpi. Nuo erilliset sarjat johtuvat luultavasti ihan näistä biologisista eroista. Yksinkertaisemmin naiset ja miehet ajattelevat eri tavalla.
Miesten aivot kykenevät paremmin keskittymään täysillä siihen tiettyyn asiaan kerrallaan. Shakkia pelatessaan he eivät ajattele yhtään mitään muuta kuin sitä shakkia ja ajattelevat asiat yksi kerrallaan. Naisella aivot toimivat niin että kyetään keskittymään useampaan asiaan yhtä aikaa. Itsellä ainakin tuntuu todella haasteelliselta keskittää aivan kaikki ajatukset siihen tiettyyn matikan tehtävään kokeessa. Väkisin saatan miettiä samaan aikaan edellistä tehtävää. Siihen menee enemmän aikaa mutta saan kuitenkin molemmat ratkaistua miettimällä tehtäviä ns. samaan aikaan.
En nyt tarkoita että olisi juuri näin kahtia jakautunutta ja ettei voisi olla poikkeuksia. Yritän etsiä vielä tähän liittyvän tutkimuksen, en siis päästäni heittänyt vaan olen dokumentteja katsonut ja muistaakseni ihan lukenut jostain tutkimuksesta jossa tämä kävi ilmi. Kumpikaan ei siis ole toista älykkäämpi, mutta ajattelutavat ovat erilaiset. Ajattelutavat taas tulevat monissa ammateissa ilmi että kumpi sopii paremmin johonkin asiaan :)