Ihania/koskettavia/feel good sarjoja tai leffoja?
Mitä sarjaa/leffaa tykkäät katsoa aina vain uudestaan koska se on vaan niin hyvä? Mikä leffa on mielestäsi pakahduttavan ihana? Listataan lemppareita! Aloitan itse
Good Doctor-sarja, ja nimenomaan se alkuperäinen korealainen versio. Aivan upea. Ensimmäisen kymmenen minuutin sisällä olin jo kyyneleet silmissä. Pääosan esittäjä tekee loistosuorituksen roolissaan. Linkistä voi katsoa ainakin ekan jakson alun, suosittelen kaikille
Vihervaaran Anna, 80-luvun versio. Tätä tuli lapsena katsottua vhs:ltä eräänkin kerran. Rakastin myös Anna-kirjoja.
Kadonneen Aarteen Metsästäjät ja Vihreän Timantin Metsästys, myös lapsuuden lemppareita :)
Kommentit (81)
Rita Hayworth - avain pakoon, Elefanttimies, Kuin surmaisi satakielen, sademies, Big fish ja
Sademies, Forrest Gump, Hiljaiset sillat.
Lost in Austen, neljän jakson minisarja, joka on totaalisen hömppä ja harmiton.
Pokka pitää, Maanalainen armeija, Toinen jalka haudassa, Kala nimeltä Wanda, Piukat paikat.
Sinulle on postia ja Uneton Seattlessa. Meg Ryan ja Tom Hanks <3
sarjat:
Tyttökullat (Golden Girls), Gilmore Girls (siis mä suorastaan vihasin tätä sarjaa kun se joskus muinoin tuli telkkarista, mutta viime kuussa rupesin tylsyyttäni katsomaan netflixin kautta ja yllätyin kuinka jakso jaksolta tykkäsin sarjasta enemmän ja enemmän), Will & Grace, Neiti Marple (ja nimenomaan ne 80-luvun jaksot, ei nää uudet missä on seksiä ja toimintaa... jotenkin todella herttainen ja saa hyvälle tuulelle vaikka ihmisiä teilataankin joka jaksossa) ja viimeisenä muttei vähäisimpänä Ylpeys ja ennakkoluulo (1995).
leffat:
Järki ja Tunteet (1995), Viisasteleva sydän (1995), Bridget Jonesin päiväkirja, Hylättyjen vaimojen kerho (First Wives club), Kerran bändäri – aina bändäri (The Banger Sisters), Noidat (Witches of Eastwick - se missä on Cher, Susan Sarandon ja Michelle Pfeiffer), Lumotut sisaret, Pieni suklaapuoti ja Paistetut Vihreät Tomaatit.
Nää on mulle kaikki sellaisia, joidenka kanssa nautitaan vähän väkeviä ja käperrytään villatakkiin.
Kellopeliappelsiini. Olen katsonut sen varmaan sata kertaa.
Jenkkisarja This is Us. Kertoo perheestä, jonka isä ja kolmoslapset ovat syntyneet samana päivänä. Sarjan nykyhetkessä kolmoset ovat 36-vuotiaita, mutta juonessa liikutaan jatkuvasti eri aikatasoissa, joten katsoja saa tietää miten heistä ja heidän läheisistään on tullut sellaisia kuin he ovat.
Todella taitavasti toteutettu sarja, jossa hyviä näyttelijäsuorituksia (mm. Gilmoren tyttöjen Milo Ventimiglia) ja uskottavasti luotuja ajankuvia. Sarja on myös antaaottava, muttei saarnaava.
Vierailija kirjoitti:
Tahdon asia, Sydämen asialla ja Oi, ihana toukokuu.
Nämä!
Uhrilampaat - se alkuperäinen. On jatko-osatkin ok.
Outlander - herättää koko tunneskaalan
Jane austenin kirjoihin perustuvat elokuvat ja minisarjat, kuten ylpeys ja ennakkoluulo
Notebook - ei pysty katsoa herkistymättä
Tyttökullat ja Pokka pitää saavat minunkin ääneni, lisäksi Perhe on pahin (vai oliko se paras?), kuitenkin se, missä oli kimeästi laulava äiti Edith, puolalaisperäinen Läskipää-vävy, isä ja tytär.
Saksalaisista sarjoista mainitsisin Marienhofin (sen alkupuolen, sehän muuttui sitten jossakin vaiheessa ihan erilaiseksi, aika tympeäksi), Vuoristosairaalan ja Vuoristolääkärin, joissa molemmissa oli ennen muuta mahtavat maisemat ja hyvät näyttelijät eikä sellaista kieroilua kuin nykyisissä sarjoissa on melkein järjestään.
Kotimaisista en oikein osaa mainita mitään sarjaa, jos ei sitten Tankki täyteen ja Reinikainen, jotka olivat hauskoja huumoripläjäyksiä, joissa kuitenkin oli mukana syvempääkin ajatusta.
Kotiin takaisin. Australialainen sarja
Vierailija kirjoitti:
Lost in Austen, neljän jakson minisarja, joka on totaalisen hömppä ja harmiton.
Kyllä! Ihanan höhlä, mutta kuitenkin ihan hyvä. Positiivinen yllätys.
Viki.com ja dramafever.com, näissä on mainoksia mutta halutessaan voi maksaa kuukausi/vuosimaksun niin näkee ilman mainoksia. Lisäksi koko sisältö ei ole nähtävissä ilman maksua. Saattaa olla että dramafever ei näy suomessa, mutta mulla on VPN käytössä ja sen kanssa ainakin toimii ilman ongelmia.
Sitten on esimerkiksi https://ondramanice.io ja http://kissasian.ch/DramaList josta voi katsella.