Työtön!!! Miksi et mene ravintola alalle töihin??
Saa työpaikoja ilman koulutusta tai kokemusta kunhan vaan on motivaatiota saa työpaikan. Tällä hetkellä pula työntekijöistä ainakin täällä pk-seudulla.
Kommentit (88)
Onko työttömällä varaa suorittaa anniskelu passi,hygieniapassi ja hankkia salmonellatodustus
En suosittele alaa kenellekkään, älkää tehkö näitä töitä ennen kuin palkka vastaa työn raskautta.
T.kokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi vain "mennä." Hei hei, mä tulin nyt vaan tässä on mun verokortti.
Jos on hygieeniapassi sen verokortin lisäksi saatat päästä keittiöapulaiseksi, niistä on kova pula. Koska kukaan ei halua sitä työtä tehdä yleensä 3 kuukauden sisällä erotaan.
T.kokki
Saako keittiöapulaiset niin hyvää palkkaa, että sillä maksaa pk-seudulla yksiön vuokran ja muut menot?
Onko ravintolan keittiöissä samanlainen meno mitä Gordon Ramsayn ohjelmissa? Kokki huutaa ja karjuu, heittelee ruokia roskiin ja kohtelee työkavereitaan kuin saastaa? Jos on, niin ei ihme, että porukka ei pysy.
Kun opettelee kokkaamaan niin ei kokki huuda
Kuulolaittetta käyttävä reumaatikko ei oo ihan kuuminta hottia työntekijäksi ravintolaan.
Osassa koulussa/päiväkodeissa pk-seudulla kokin työ on NS helppoa jos on lämmityskeittiö.
Työtehtävät.
Kuski tuo ruuat valmiiksi sinä vain lämmität ne uunissa ja laitat linjastoon.
Teet salaatit itse koneella.
Täydennät linjastoa tarpeen vaatiessa.
Lopuksi pelkkää tiskaus ja astiakoneen pesu ja keittiönpesu.
Kuulostiko vaikealta?
En usko että kykenisin fyysisesti tekemään ravintola-alan töitä. Ne ovat luultavasti rankkaa työtä jossa tarvitaan käsiä ja mulla oikea käsi on leikattu monta kertaa ja pystyn sitä vain osittain käyttämään, pienikin kiertoliike on kivulias. En sitten tiedä millaista olisi jossain koulun keittiössä olla, pärjäisikö yksikätisenä sellaisessa?!
Harkitsin tiskaajan hommia kun olin työtön ja siinä käsityksessä, että sellaiseen työhön olisi helppo päästä - tai ainakin että kysyntää olisi. No, sitten luin netistä millaista se työ on ja jouduin toteamaan että ylipainoisena sohvaperunana minulla ei ole mitään edellytyksiä selviytyä niin fyysisesti vaativasta työstä. Onneksi pääsin sitten pysäköinninvalvontaan, mikä ei ole niin fyysistä, mutta tulee kuitenkin ulkoiltua ja käveltyä mikä on tehnyt minulle hyvää ja kunto on parantunut surkeasta kohtalaiseksi.
Minulla on AMK-koulutus, mutta oman alan (rahoitus) töihin en ole päässyt.
Olen tehnyt Rakennus hommia yli 35 vuotta, tarjolijaksi? hovimestariksi?
Entä vaikka kokiksi, tervetuloa ravintolaan. Heissan.