Mikä on älyttömin kuulemasi tai todistamasi "Tein itse ja säästin" -tapaus?
Kommentit (978)
Tein kolme pellillistä pitsaa...kinkku..ananas...aurajuusto (jauhot,hiiva, tomaattikastike)
Tarpeet kaikkineen 11e. Säästö
No ihan pitsapellin teko.
Tossa lähilättylässä kiekko ja iso limu 7e.
Koitas osta 0,5l limu ja 5 täytteen lättykamat kaupasta samaan hintaan. Juustoköntsä maksaa jo puolet. Tonnopurkki 2e. Metpaketti toiset kaks. Limu 2.
Siihen korkkas.
Vierailija kirjoitti:
Tikkasin haavani itse
Kas, John Rambo.
kompostoija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokeiluni kesältä: Tomaattien kasvatus
Kasvihuone 88e
Turpeet ja mullat 50e
Helmikuussa taimet kasvamaan ja jokapäiväistä hoitoa syyskuulle asti, eli puoli vuotta työtä.
Tulos: Tomaatteja n. 4 kg.
Aikamoinen kilohinta ja työhinta tomaateille. Mukavaa kylläkin oli, mutta ensi vuonna ostan tomaattini kaupasta.
Voit sitten jatkaa näin ...
Kompostori pari sataa, siihen kuivikkeet ja muut kompostin herätteet, lämpömittarit tietty. Kotona aina tappelu kuka vie bioroskat, kuka hoitaa ja sekoittaa kompostia. Lopputulema puoli kottikärryllistä huonoa multaa, missä ei mitään kasva.
Vaihtoehto II K-raudasta pari säkkiä kunnon multaa vitosella, ja sillee ...
Nämä on harrastelua, jossa ei ole tarkoituskaan hakea mitään maksimihyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni oli hallituksen puheenjohtaja. Asuimme Herttoniemessä ja hän oli kyllästynyt huoltoyhtiön "rosvoamiseen" hiekoituksesta.
Isä kävi hakemassa Porista (siis todellakin Porista) hiekkasäkillisen, jonka sai 20€ halvemmalla kuin taloyhtiön huoltoyhtiö. Hän levitteli itse hiekan pihalle. Vanhus kaatui pihalla ja lonkka murtui. Huoltoyhtiö tietysti vetäytyi vastuusta ja lasku oli aikamoinen. Isäni kuitenki "säästi" 20 euroa!
:D MItähän järkea tuossa muutenkaan oli, kun Helsingistä Poriin ja takaisin bensatkin maksavat enemmän kuin 20 euroa?
Tunnen ihmisen joka hakee "kaiken" Porista , tunnenko
faijasi
Minäkin tunnen, voiko olla sama ukko. Sukunimi alkaa P llä
kaverin isä osti uuden hellan kun vahassa oli levy kylmä no sähkäri tuli ja asensi uuden ja sitten samalla uusi yhden sulakkeenkin tauluun eipä ollut entisessä mitään vikaa muuta kuin se sulake
Mun mutsin iäkäs ystävätär teki hieman ennen joulua riisipuuroa, ja kun menin syömään sitä kylässä ollessa, se oli ihan hailakan väristä eikä maistunut oikeastaan yhtään miltään, ja nainen vielä kehui, että "tässä on vähän maitoakin".
Mä kylläkin teen riisipuuron aina kokonaan maitoon enkä heitä mukaan pisaraakaan vettä.
Mutta kun tämä mutsini ystävä on tosi saita, niin hän ajatteli säästävänsä 70snt,kun teki riisipuuron enimmäkseen veteen.
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksillä joskus näkee näitä "ihan ite tein" -taideteoksia tai muita. Sitten todettu, että susi tuli, mutta viedäänpä kirpputorille, kyllä sen sieltä joku ostaa.
Näitä on yllättävän usein tullut vastaan. Kaverini koitti myydä yhtä tunnettua elokuvahahmosta maalaamaansa taulua kirpparilla ihan vain ”kokeiluna” jos vaikka joku hahmon fanittajia ostaisi sen. Taulu kun oli aika tökerösti maalattu niin pidin ylipäätään utopistisena ajatuksena että hän halusi edes kokeilla että joku maksaisi siitä.
Äitini oli toinen. Hän yhdessä kohtaa innostui maalaamaan tauluja ja niitähän tuli kuin tehdastuotantona. Äitini oli niin ihastunut omiin taitoihinsa että päätti myydä niitä kirpputorilla koska nehän olivat yhtä hienoja kuin oikeiden taiteilijoiden työt joita kirpparilla myydään 100-200€. Äitini koitti neuvotella kirpparin pitäjän kanssa jos saisi taulut vitriiniin koska pelkäsi että joku varastaisi ne. Olihan niissä hienot kullatut kehykset (mitkä olin teetetty jollain tyypillä jonka kehysti kotonaan ulkohuusissa...). Niin siis kyllähän äidilläni taitoja on jos olisi jaksanut kehittääniitä 2kk kauemmin mutta ne taulut eivät olleet sen ihmeempiä mitä työväen maalauskursseilla tehdään.
Kuulin entiseltä työkaverilta että joku oli rakentanut itse kaivinkoneen - tai siis ostanut/saanut jostain kaivinkoneen kauhan ja päättänyt tehdä siitä ja omasta vanhasta traktorista uuden työkoneen.
Muuten kaivava peli (tämä siis kaivinkoneen äärimmäisten minimivaatimusten mukainen) mutta puomisto ei kääntynyt sivulle ollenkaan. Kuopaistiin siis maata mutta ei pystytty pudottamaan sitä sivulle...
Vierailija kirjoitti:
Kuulin kerran, että joku monen kiinteistön omistava varakas äijä oli leikannut itse omat suonikohjunsa. Oli pitkään sairaalassa sen jälkeen.
SUONIKOHJUT EIVÄT OLE PINTAVERISUONIA,VAAN SYVEMPIÄ.
Vierailija kirjoitti:
No, enpä tiedä oliko tuo säästoä, mutta valmistin nuorena itse alkoholi juomaa eli kiljua,
viiniliikkeestä turbo hiivaa, käymään 3vrk. juoma valmis nautittvaksi
päähän meni, eli toivottava vaikutus, but löi myös suoliston sekaisin.
varmaankin se samaset 3 päivää ripulissa.
sen jälkeen olen ostanut alkoholi juomani valmistavarana.
Tämähän oli selkeästi myös hyvä diettituote!
Itse tehty kylpyhuoneremontti joka johti laajoihin kosteusvaurioihin.
Yx turkkulaine kultturelli henkilö säästi ainagi satatuhatta, kun hän maalas kaikki taulusa ite.
Rambo kaataisi haavaan kilon ruutia ja sytyttäisi sen palamaan polttaen haavan umpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tikkasin haavani itse
Kas, John Rambo.
Vierailija kirjoitti:
Länsimetro.
TÄmä ei ole uskottava, et tehnyt itse ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä nyt kovin älytön ole, mutta kerran päätin opetella vaihtamaan pyörään kumin vaikka olen ihan onneton kaikissa kädentaidoissa. Konsultoin pyöräharrastajakaveria, menin hankkimaan tarvikkeet, raivasin kämppään tilaa operaatiota varten, katsoin YouTube-tutoriaalin ja ähelsin sen renkaan kanssa ja sain kun sainkin sen lopulta vaihdettua, mutta puoli päivää siihen projektiin meni kokonaisuudessaan.
Puolen kilometrin päässä olisi ollut pyöräliike.
Hei, tämä on hienoa asia! Opettelit uuden taidon aiemmista kokemuksista huolimatta. Ei se mitään että kesti kauan aikaa. Siitä jäi varmasti hyvä kokemus ja tarina kerrottavaksi itsensä voittamisesta! Respect!
Kristiina xx kirjoitti:
Mun mutsin iäkäs ystävätär teki hieman ennen joulua riisipuuroa, ja kun menin syömään sitä kylässä ollessa, se oli ihan hailakan väristä eikä maistunut oikeastaan yhtään miltään, ja nainen vielä kehui, että "tässä on vähän maitoakin".
Mä kylläkin teen riisipuuron aina kokonaan maitoon enkä heitä mukaan pisaraakaan vettä.
Mutta kun tämä mutsini ystävä on tosi saita, niin hän ajatteli säästävänsä 70snt,kun teki riisipuuron enimmäkseen veteen.
Keitän riisipuuron nykyisin sillä ohjeella, missä riisit kypsennetään vedessä, mutta lopuksi lisätään kerma. Lapsuudenkodissa keitettiin monet puurot veteen, kun oli rahasta tiukkaa. Eihän se mitään herkkua ollut, mutta täytti vatsan.
Ootko Swecon heppuja, kuin suollat tämmöistä skeidaa?
Sukulainen oli halukas usein hoitamaan meidän pientä lasta, joka tietenkin sopi meille, jos hoitajasta oli pula. Surullisinsa oli, että vasta vuosien päästä sain tietää, että yksi syy oli se, kun bussilla pääsee keskustaan rattaiden kanssa ilmaiseksi. Ei ollut varaa maksaa kuutta euroa meno-paluu keskustaan. Matkaa oli useampia kilometrejä yhteen suuntaan. Oltaisiin ehdottomasti voitu kuskata ihan autolla asioille. Kunpa ihmiset uskaltaisi avautua jos on vaikeuksia.
Ihan hyvätuloinen kaveri on tosi pihi. Keittiön hana vuoti. Ei raskinut kutsua putkimiestä eikä myöskään ostaa kunnon hana. Osti halpishanan, laittoi itse. Tuloksena vuoto, joka meni keittiön lattian alta koko kämppään. Meni parketti uusiksi.