Mikä on älyttömin kuulemasi tai todistamasi "Tein itse ja säästin" -tapaus?
Kommentit (984)
Vierailija kirjoitti:
Lisää saa laittaa. En muista enää, että olenko kirjoittanut tänne erään omakotitalon wc-pöntöstä. Se oli hankittu jonkun remonttityömaan roskalavalta eli ilmainen.
Mutta: se vesisäiliö ei sulkeutunut koskaan kunnolla, vaan lorisi ja lirutti vettä koko ajan. Jos oikein osasi nykäistä huutelussa jostain, niin saattoi pysähtyä. Kuitenkin yleensä lorisi.
Tämä kesti ainakin 30 vuotta. Siinä ajassa vettä on maksettu ylimääräistä useammankin , täysin uuden pöntön verran.
Noin kahdeksan vuotta sitten tähän asuntoon muutettuamme suihkun sekoittaja lorotti enimmän osan vettä lattialle ja vessanpönttö on vuotanut koko ajan. Mainitsin näistä vuokraemännälle ja talkkaria leikkivälle naapurille. " Ei kannata uusia kun on putkiremppa tulossa". Suihkun sekoittajan vaihtoi ystävämme joka oli saanut muutaman uuden ylimääräisen kerrostalotyömaalta. Hän myös arvioi vessanpöntön vuotamisen. Niin paljon vuotaa vettä että joka vuosi saisi veden hinnalla kaksi uutta pönttöä asennettuna. Eli kahdeksassa vuodessa veden hinnalla oltaisi saatu uudet pöntöt koko taloon kahteenkin kertaan. No, asiasta olen maininnut useampaan kertaan ja on kiinteä vesimaksu joka jopa laski muutama vuosi sitten että jos ei kerran kiinnosta niin so what. Eikä ole putkiremppaakaan vielä tehneet.
Ommeltu kestovessapaperi. Kankaanpalaset nepparilla kiinni toisissaan ja pyöritetty rullalle. Konepestävät :(
Vierailija kirjoitti:
Tässä meidän kylällä paloi rakenteella oleva talo kun itse laitettiin kattohuopaa ilman tulityölupia ja -kokemusta.
Mielestäni ei ole mitään syytä edes asentaa esim. omakotitaloon tai mökkiin mitään kuumennettavaa pikihuopaa. Alushuopa, sen asennus vie aika vähän aikaa ja onnistuu kahdestaan- kolmistaan ja sitten palahuopa päälle. Se onnistuu asentaa vaikka yksinkin.
Monet pikkufirmat ei välttämättä edes kirjoita tulityölupia itselleen mutta isommissa firmoissa ne tehdään useimmiten aina. Erään tehtaan rakennustyömaan koko alue oli vakituinen tulityöpaikka eikä lupia tarvittu ja jokainen vastasi omista touhuistaan. Palovahdit sai pääurakoitsijalta pyytämällä.
Tässä meidän kylällä paloi rakenteella oleva talo kun itse laitettiin kattohuopaa ilman tulityölupia ja -kokemusta.