Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö te akateemiset itseänne jotenkin parempina kuin esim. duunareita?

Vierailija
01.12.2017 |

Jos niin miksi ja jos ette, niin miksi ette?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä.

Vierailija
2/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pidän itseäni paremmin koulutettuna ja kunnianhimoisempana. Ei se silti tee paremmaksi ihmiseksi.

Vierailija
4/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn.

Vierailija
5/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän duunareihin edes törmää melkein koko elämässä. Ainakaan heitä ei tunne. Koulu karsii heidät pois, samoin harrastukset karsivat heidät pois, opiskelu karsii heidät pois, asuinalue karsii heidät pois, sosiaalinen ympyrä karsii heidät pois ja niin edelleen. Eli ei heitä oikeastaan edes lasketa.

Vierailija
6/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset ovat paremmin koulutettuja ja niin edelleen.

Vierailija
7/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina puhutaan vain duunareista ja akateemisista? Mihin unohtuvat nämä "välimuodot", esim. AMK-koulutetut tai merkonomit/datanomit?

Vierailija
8/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
9/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taustalla duunariammatti, kuten muuten Osmo Kontulallakin. Sama ihminen olen edelleen, koulutuksesta huolimatta. Ei ole ollut tapana ylenkatsoa muita ihmisiä, joita tunnen kaikenlaisilla taustoilla.

Vierailija
10/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina puhutaan vain duunareista ja akateemisista? Mihin unohtuvat nämä "välimuodot", esim. AMK-koulutetut tai merkonomit/datanomit?

Merkonomit, JUMALAUTA ETTÄ KARJUN TÄÄLLÄ

Vierailija
11/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pidin, kunnes naapuriimme muutti duunariyrittäjä. Katsoin verotiedot ja tienasi enemmän kuin minä. Asumme Kuusisaaressa.

Vierailija
12/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tuttavapiirissä on työttömiä akateemisia ja toisaalta jotkut lihanleikkaajat tehtaissa vetävät yli 60k/v liksoja. Kuka sitten arvostaa mitäkin.

Vierailija
13/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni paremmin kouutettuna, en parempana ihmisenä. Minusta kyllä usein tuntuu, että duunareilla on tosi huono itsetunto tai joku alemmuuskompleksi, koska näitä tällaisia aloituksia on tosi usein, vaikka oikeasti hyvin harvoin näkee ketään akateemista julistutumassa paremmaksi ihmiseksi, pikemminkin päinvastoin, niitä "amis se vaan tienaa enemmän"- juttuja kuulee paljon useammin.

Vierailija
14/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisteri mutta tunnen itseni duunariksi. Työ on raskasta.

Vierailija
15/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, välimuotojakin on. Kumpaan sakkiin esim. AMK:n tai opistoasteen käyneet lasketaan? Eivät välttämättä työskentele duunarihommissa, mutta kun akateemisiksihan lasketaan vain yliopiston käyneet.

Vierailija
16/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Minulta otettiin luulot pois jo ala-asteella, jossa hyvät numerot olivat syy kiusaamiseen. Olen huomannut saman vihamielisen asenteen edelleen akateemisuutta kohtaan, "mikä se luulee olevansa", ja pitäisi vielä todistella ettei pidä itseään parempana.

Vierailija
17/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Javisst!

Vierailija
18/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä ammatissani ja alallani duunareita parempi. Selvähän se on, 7 vuoden teoreettinen koulutus ja usean vuoden työkokemus antavat tietyn varmuuden. Turha tulla yhdenkään duunarin sanomaan miten hommani hoidetaan.

Vierailija
19/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Koen olevani ihan tavallinen ihminen muiden joukossa ja mieheni on muuten duunari. Arvostan toki paljon kouluttautumista, tieteellistä ajattelutapaa, itsensä kehittämistä sekä erilaisten taitojen harjaannuttamista, mutta kyllähän nämä duunariltakin onnistuvat.

Vierailija
20/81 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minä ammatissani ja alallani duunareita parempi. Selvähän se on, 7 vuoden teoreettinen koulutus ja usean vuoden työkokemus antavat tietyn varmuuden. Turha tulla yhdenkään duunarin sanomaan miten hommani hoidetaan.

Se duunari taas katsoo tietävänsä, miten homma ihan oikeasti käytännön tasolla tehdään, vaikka miten asiat hänelle teorian tasolla selittäisit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi