Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Italialaisystävälläni on kaksi lasta, toimiva ura ja silti hyvä parisuhde, koska kotona odottaa aina ”pieni vipinä”

Vierailija
01.12.2017 |

”Ennen kuin mieheni tulee kotiin, yritän katsoa, että näytän hyvältä. Kun hän saapuu, istumme alas ja otamme puoli tuntia meille kahdelle. Puhumme siitä, miten kummankin päivä on mennyt.”

Mitä ajatuksia herättää?

Olen kyllä ehdottomasti samaa mieltä. Parisuhteeseen on hyvä panostaa ja itsestään huolehtiminen (miehet tykkäävät katsella kivan näköisiä naisia) on myös toisen huomiointia. En usko, että "rakkaus voittaa kaiken" ja miehellä on hyvä mieli, kun kotona makaa nainen pieruverkkareissa, koska tarjolla on aina parempaa.

Se ei ole tietenkään 50-lukulaista. Jos nainen ei ole sitonut koko talouttaan mieheen, on tietysti naisellekin parempaa tarjolla, jos mies ei tee mitään.

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat yleensä hvin visuaalisia. Ainakin itse huomaan että kun panostan ulkonäköön, avioliittokin voi paremmin!

Vierailija
102/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva tarina mutta ei todellista. Italialaisella naisella muka kaksi lasta :D

Keskimäärin 1,33 lasta italialaista naista kohden. Miksi ei olisi todellista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat yleensä hvin visuaalisia. Ainakin itse huomaan että kun panostan ulkonäköön, avioliittokin voi paremmin!

Kyllä nainenkin katsoo omaa puolisoaan mieluummin edes vähän urheilleena, sopivissa, kivoissa ja ehjissä vaatteissa, pestynä ja suittuna. Väitän että suurelle osalle naisia olisi miellyttävämpää panostaa itseensä, jos ei olisi suhteessa ainoa joka niin tekee.

Vierailija
104/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kai sentään!

105/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni tykkää siitä, uskokaa tai älkää, kun olen kotona toppi päällä ja lökärit jalassa. Kehuu, kiehnää ja koskettelee minkä ehtii. Ja vaikka ei tykkäisikään, olisin sellainen silti. Mielestäni näytän hyvältä kotiasussanikin, ja ulos mennessä laittaudun oikein kauniiksi, mekkoja, sukkahousuja, koruja, hiukset nätisti ja kasvot kevyesti meikattuna. Jos se ei kelpaa miehelleni, saakin mennä. Ei kotona tarvitse näyttää ihmeelliseltä, vaikka joskus on kiva panostaa kotonakin.

Vierailija
106/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin kulttuureissa taitaa ihan oikeasti olla tuo miehen miellyttämisasenne ulkonäön kautta.

Olin ulkomailla kampaamossa ja kerroin, etten aina jaksa laittautua. Meikittömänä oleminen on rentouttavaa.

Itä-eurooppalainen kampaaja (ja paikka oli siis Argentiina) silminnähden järkyttyi. Hän sanoi melkein pelästyneen oloisena, että jos en panosta ulkonäkööni, mieheni etsii ja löytää toisen naisen.

Totesin, että jos näin kävisi, niin tervemenoa vain miehelle. Mitä enää tuollaisella miehellä tekisin -parempi olla ilman.

Kampaaja pudisteli päätään ihan hiljaa. Ei tainnut tajuta mun ajattelutapaa.

Onnea on selvästikin olla saunapuhdas metsäsuomalainen. ;)

Vierailija
107/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin kulttuureissa taitaa ihan oikeasti olla tuo miehen miellyttämisasenne ulkonäön kautta.

Olin ulkomailla kampaamossa ja kerroin, etten aina jaksa laittautua. Meikittömänä oleminen on rentouttavaa.

Itä-eurooppalainen kampaaja (ja paikka oli siis Argentiina) silminnähden järkyttyi. Hän sanoi melkein pelästyneen oloisena, että jos en panosta ulkonäkööni, mieheni etsii ja löytää toisen naisen.

Totesin, että jos näin kävisi, niin tervemenoa vain miehelle. Mitä enää tuollaisella miehellä tekisin -parempi olla ilman.

Suurin osa ei tajua, miten paljon onnellisempia te suomalaiset naiset olette suomalaisten miesten kanssa suomalaisessa kulttuurissa vaihtoehtoihin verrattuna.

Vierailija
108/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella on lyhyt työpäivä, kun ehtii urapäivän jälkeen aina laittautua ja hoitaa kodin kuntoon ja odotella miestä lasillisen kerran vipinöimään pienesti. Niin ja lapsetkin ehtii hakea hoidosta ennen tätä vipinöintiä ja itsensä laittamista.

Luitko juttua? Siinä oli mies hakenut lapset, laittanut nukkumaan, sytyttänyt kynttilät ja kaatanut viinin. Kuka ihme sanoi, että nainen tekee senkin? 

En tiedä millaisten miesten kanssa te oikein olette, mutta meillä ainakin mies hakee lapset ja hoitaa sen ns. työpäivän jälkeisen osuuden. 

Siis mies hakee lapset ja laittaa ne nukkumaan noin klo 17 ja sen jälkeen on pariskunnalla aikaa istua viinilasilliselle rupattelemaan päivästä?

Sano yksikin uraa tekevä ihminen Suomen ja Ruotsin ulkopuolelta, joka pääsee töistä klo 17? Oletko koskaan tutustunut työelämään Suomen ulkopuolella? Ihan naurettava ajatuskin.

Olen ulkosuomalainen. Mieheni pääsee ajoissa eli klo 18.00 kuten kaikki muutkin täällä, hakee lapset ja ruokkii. Itse pääsen lähtemään aikaisintaan klo 18.30 mutta yleensä klo 19.00. Olen yleensä ensimmäisten joukossa. Pienet lapset menevät monesti sänkyyn klo 21, jolloin olen tullut jo kotiin ja käynyt suihkussa sekä ehdin istahtamaan alas. Suomessa on äärimmäisen poikkeuksellisen aikainen aikataulu ja lyhyet päivät. 

Mieheni tekee lyhyempää viikkoa eli menee töihin 2 kertaa viikossa vasta lounaan jälkeen (lounas on klo 13 tai klo 14). 

Jotenkin typerää nyt katsoa tätä suomilasien läpi, kun jutussa kerran sanotaan suoraan, että kyse on Ranskasta. 

Ranskassa työviikko on 35 h, Saksassa samoin lyhyempi kuin Suomessa, ja useimmissa maissa lounastetaan pari tuntia, unohditko nämä pätiessäsi? Kuten unohdit kai kertoa senkin että menet klo 9 tai 10 töihin, kun Suomessa työpaikoilla täysi tohina jo klo 8.

Ihme tyyli länkyttää. Se ero ei myöskään ole aivan mitätön eteläisempään Eurooppaan verrattuna, että joudumme pärjäämään puolet vuodesta vähäisemmällä valolla. Kun ilmastonmuutos vaikuttaa etelä-Suomessa jo näin rajusti kuin se tekee eli valostuttavaa lumipeitettä ei enää saada koskaan pimeimpään aikaan avuksi, on asialla aivan oikea merkitys arjessa ja työssä jaksamiseen. Siinä vielä jos pitäisi jonain etoottisina viihdytysjoukkoina olla...tsiisus. sellainen puoliso saakin mennä joja ei em.realiteetteja ymmärrä ja peilaa parisuhdetta niiden kautta, yhteispelinä.

Itse teen asiantuntijatyötä ja meidän työpaikalla on käytössä liukuva työaika. Liukuma alkaa klo 6.30 ja hyvin monet tulevat töihin siihen aikaan, myös perheelliset. Itse aamu-unisena menen töihin kahdeksaksi ja olen viimeisten joukossa. Onhan se selvä, että kun aamusta menee aikaisin, pääsee töistä myös aikaisin.

Hienoa kun sinun firmassasi tuo on mahdollista, mutta kyllä suurin osa noista ranskalaisista ja italialaisista on ihan duunareita, kunnalla tai kaupassa töissä. Ilman mitään liukuma mahdollisuuksia. Tehtaassa töissä, jossa monesti saatetaan vaatia jopa lauantaisin työpanosta. Nämä suurkaupungeissa asuvat kuvittelevat jotenkin kuinka ympäri Italiaa tai Ranskaa on vaikka kuinka paljon asiantuntijatöitä kaikille halukkaille. Ei ole. Ruoka, auto, metalli ja vaateutusala ovat suurimmat työllistäjät. Ellei ehkä opettajia, sairaanhoitajia ja myyjiä lasketa. Noissa ei yhdessäkään tunneta liukumia ja ruokatauko on jopa se pari tuntia. 

Olen tilitoimistossa töissä rivikirjanpitäjänä eli sen tason asiantuntija olen. Nykyään Suomessa ihan perustoimistyöt ovat jo asiantuntijatöitä. Onko liukuva työaika niin suomalainen asia, että sellaista ei ulkomailla tunneta? Täällä se on arkipäivää useissa duunarihommissakin. Naapuri työskentelee isossa marketissa ja jopa hän on sanonut, että heillä on käytössä liukumaa.

Vierailija
109/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Minusta on tärkeää, että parisuhteeseen panostetaan. Molemmat ja yhtä paljon!

Tuo ap:n esimerkki ei ihan siltä kuulostanut, jos perheenäiti hoitaa työn ja kodin, kun kerran on kotona ennen miestä ja ehtii siellä tarkistella ulkonäköään.

Mutta puoli tuntia puolisolle JA myös niille lapsille kotiinpalattua ennen kuin aletaan tehdä illallista on kyllä hyvä juttu ja käytännössä monessa suomalaisperheessäkin niin toimitaan. Ei vaan JAKSA samalla sekunnilla alkaa puuhata ruokaa pöytään, vaan ensin istutaan vähän alas ja vaihdetaan kuulumisia!

Epävarmuus puolisosta ei kyllä kuulu hyvään parisuhteeseen. Siis tuo ajatus, että "jos en ole tiptop, mies kyllä aina löytää parempaa"! Ei löydä, jos rakastaa vaimoaan ja vaimonsa miestään. Tämä jälkimmäinen eli usko siihen, että puoliso pysyy omasta tahdostaan ja oman moraalisen valintansa takia uskollisena, EI tarkoita, että häntä pidettisiin itsestäänselvyytenä.

Jatkuvan oman puolison vertailun muihin potentiaalisiin JA puolison itsestäänselvänä pitämisen välillä on luojan kiitos iso haitari, vaikla jotkut näemmä kovin mielellään haluavat mustavalkoisesti typistää sen ääripäiden vaihtoehdoiksi.

Ps. Minä ja mun mies koemme, että koti on paikka rentoutumiselle. Pieruverkkareissa ollaan aina vapaapäivät. Kauhia! Ollaan oltu yhdessä uskollisesti yhdessä 31 vuotta ja seksiäkin on vielä 2-3 kertaa viikossa. Lapsia on kaksi, kohta aikuisia, ja molemmilla meillä akateemiset vaativat urat.

Että on tämäkin mahdollista, kutsuttakoon sitä vaikka suomalaiseksi parisuhdemalliksi

Ilman pieruverkkareita seksiä olisi joka päivä.

Vierailija
110/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Minusta on tärkeää, että parisuhteeseen panostetaan. Molemmat ja yhtä paljon!

Tuo ap:n esimerkki ei ihan siltä kuulostanut, jos perheenäiti hoitaa työn ja kodin, kun kerran on kotona ennen miestä ja ehtii siellä tarkistella ulkonäköään.

Mutta puoli tuntia puolisolle JA myös niille lapsille kotiinpalattua ennen kuin aletaan tehdä illallista on kyllä hyvä juttu ja käytännössä monessa suomalaisperheessäkin niin toimitaan. Ei vaan JAKSA samalla sekunnilla alkaa puuhata ruokaa pöytään, vaan ensin istutaan vähän alas ja vaihdetaan kuulumisia!

Epävarmuus puolisosta ei kyllä kuulu hyvään parisuhteeseen. Siis tuo ajatus, että "jos en ole tiptop, mies kyllä aina löytää parempaa"! Ei löydä, jos rakastaa vaimoaan ja vaimonsa miestään. Tämä jälkimmäinen eli usko siihen, että puoliso pysyy omasta tahdostaan ja oman moraalisen valintansa takia uskollisena, EI tarkoita, että häntä pidettisiin itsestäänselvyytenä.

Jatkuvan oman puolison vertailun muihin potentiaalisiin JA puolison itsestäänselvänä pitämisen välillä on luojan kiitos iso haitari, vaikla jotkut näemmä kovin mielellään haluavat mustavalkoisesti typistää sen ääripäiden vaihtoehdoiksi.

Ps. Minä ja mun mies koemme, että koti on paikka rentoutumiselle. Pieruverkkareissa ollaan aina vapaapäivät. Kauhia! Ollaan oltu yhdessä uskollisesti yhdessä 31 vuotta ja seksiäkin on vielä 2-3 kertaa viikossa. Lapsia on kaksi, kohta aikuisia, ja molemmilla meillä akateemiset vaativat urat.

Että on tämäkin mahdollista, kutsuttakoon sitä vaikka suomalaiseksi parisuhdemalliksi

Ilman pieruverkkareita seksiä olisi joka päivä.

Niin sitä varmaan onkin, sillä otaksun, että edellinen ottaa toisinaan pois ne verkkarit seksin ajaksi.

Vierailija
111/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä juttuja lukee, on aina niin onnellinen omasta suhteesta. Takana on kohta 30 vuotta kestänyt avioliitto ja monet mutkat on käyty läpi. Se hirveä menettämisen pelkokin toisen sairastaessa. Siinä ei mieti sukkiksia ja itsensä laittamista ja viinilasia ja vipinää, vaan oli onnellinen, kun sai miehen terveenä kotiin ja sai illalla käpertyä hänen selkänsä taakse ja painaa kämmenen selkään. Niin tuttu ja niin rakas ihminen.

Meillä on ollut aina jollain tavalla kaverisuhde, koska ollaan aina puhuttu paljon. Mies kerran sanoikin, että hän rakastui minussa juuri siihen, että minun kanssa saattoi puhua tuntikausia kaikista asioista. Päivänpolitiikasta tunteisiin ja hömpästä vakavampiin asioihin. Meidän juttelut ovat vain olleet aina kyllä toisenlaisia, kuin viinilasi ja sohva ja puoli tuntia töiden jälkeen kyselyä toisen päivästä. Ollaan lojuttu lapset kainalossa sängyssä ja pohdittu maailman menoa, jauhettu suhdettamme ja tunteitamme toisiin sohvalla lojuen tai iltalenkillä, saunassa saatettu viivähtää pitkäänkin, kun on jääty miettimään jotain muuta asiaa ja sitä pohtimaan.

En ole pahemmin meikkiä käyttänyt pariinkymmeneen vuoteen. En ole vain jaksanut ja ei ole kiinnostanut. Verkkarit jalassa ja villasukissa tassuttelen nytkin. 

En olisi ikinä alkanut suhteeseen miehen kanssa, kenen kanssa oltaisiin eletty kolumnin kaltaista elämää. Vakka kantensa löytää ja toivottavasti jokainen löytäisi haluamansa. Me rönttäeemelit löysimme toisemme ja silittelemme toisiamme iltaisin villasukkien peittämillä jalkaterillä

Olipa ihanasti kirjoitettu! Mekin taidetaan olla noita "rönttäeemeleitä" ja saunassa/loikoillessa juttelijoita.

Vierailija
112/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei tajua, miten paljon onnellisempia te suomalaiset naiset olette suomalaisten miesten kanssa suomalaisessa kulttuurissa vaihtoehtoihin verrattuna.

Olen italialaisen miehen saunapuhdas metsäläisvaimo. Todella onnellinen. Miehen mielestä on mukavaa kun vaimo on konstailematon. Hänestä on hauska sanoa vanhemmilleen että "jossain se on metsässä" kun soittavat.

Vierailija
113/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät naiset! Ei se laittautuminen tarkoita tuntia peilin edessä.

Harjaat hiukset, sipaiset vähä huulipunaa, laitat pikkusen hajuvettä. Päälle jotain mukavaa, mutta pikkuisen seksikästä. Eli ei niitä pieruverkkareita tai nallekuvioisia flanelipöksyjä tai marimekon tunikaa.

Siihen en ota kantaa pitääkö miestä varten kaunistautua, mutta ken niin haluaa tehdä niin ei siihen kauaa aikaa mene.

Vierailija
114/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirsk! Hih hih!

Vierailija
115/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen italialaisen miehen saunapuhdas metsäläisvaimo. Todella onnellinen. Miehen mielestä on mukavaa kun vaimo on konstailematon. Hänestä on hauska sanoa vanhemmilleen että "jossain se on metsässä" kun soittavat.

Mitäs sitten, kun italo kyllästyy pakkasiin?

Vierailija
116/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos tämä aihe on otettu esiin! Suomitantoille, mauttomuuden perikuvalle, opin paikka.

Itsekin katson peilistä ennen kuin näemme mieheni kanssa. Yleensä sutaisen myös väriä huulille ja varmistan, että näytän yleisilmeeltäni muutenkin hyvältä. Ilman muuta seksikkyys hömssyisen lookin voittaa. Silmänilo kuuluu parisuhteeseen jatkuvasti, ei minään alkuhuuman herkkuna. Sehän olisi huijausta ja väärin kumppania kohtaan.

Mahtava artikkeli!

Vierailija
117/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoo, että ota päikkärit ja tuo viltin sohvalle ja sanoo, että hän huolehtii sen aikaa lapset, että saan pikku torkut ottaa. 

Nooo, minulla ei kyllä sitä komeaa uraakaan ole, joten ehkä meille tavallisille perheille tuo malli ei sovi

Eikö tämä ole juuri sitä vastavuoroisuutta mistä tuossa jutussa puhuttiin? "mies huomioi myös"

Vierailija
118/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nainenkin katsoo omaa puolisoaan mieluummin edes vähän urheilleena, sopivissa, kivoissa ja ehjissä vaatteissa, pestynä ja suittuna. Väitän että suurelle osalle naisia olisi miellyttävämpää panostaa itseensä, jos ei olisi suhteessa ainoa joka niin tekee.

Itselläni on ulkomaalainen mies ja kyllä laittautuu, joskus kauemmin kuin minä. Toki tämä laittautuminen pitää olla molemminpuolista.

Vierailija
119/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa taas kermaperseiden elämää. Meillä mies tekee kolmea vuoroa ja itse ulkotyötä. Kun itse on seisonut 8 tuntia räntäsateessa ja tulee kotiin siellä odottaa ekana kaksi väsynyttä mukulaa ja töihinlähtöä tekevä mies, jonka kanssa tehdään läpystä vaihto.

Naurattaa ajatuskin että alkaisin tuossa kohtaa vetämään korkkareita jalkaan, ei hyvää päivää näitä teidän juttujanne.

Vierailija
120/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten, kun italo kyllästyy pakkasiin?

En tiedä, parikymmentä vuotta kuitenkin jo pärjännyt. Ehdottomasti ei kannata alkaa parisuhteeseen jos toinen saattaa joskus kyllästyä säähän.