Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaaditte palkankorotuksia ettekä veronkevennyksiä?

Vierailija
13.05.2024 |

Jos vaatisitte tuloverotusta kevyemmäksi niin siitä paskapalkastanne jäisi enemmän käteen. Nyt kun vihdoin ja viimein saatte sen mankumanne korotuksen, niin se menee heti veroihin, eli plusmiinus nolla ja taas on rahat yhtä vähissä kuin aina ennenkin :o)

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronkevennyksiä on paljon vaikeampi saada kuin palkankorotuksia. Siksi. Varsinkin paskapalkalla, koska pienituloisilta on helpoin sosialisoida vähätkin pennoset leikkausten ja säästöjen muodossa.

Vierailija
2/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun valtio velkaantuu ihan hirmu vauhtia, pitäisi valtion kassaan tulevia varoja vähentää?

Eikö pitänytkään velkaatuminen taittaa?

Mutku minä en saa, minä minä minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kansa ei tajua.

Vierailija
4/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että kun valtio velkaantuu ihan hirmu vauhtia, pitäisi valtion kassaan tulevia varoja vähentää?

Aikoinaan konkurssin partaalla taiteillut Irlanti kevensi verotusta tuntuvasti ja nyt on talous mallillaan. 

Katsos kun korkea verotus on taloudelle myrkkyä joka estää kasvun, matala verotus on balsamia mikä kohentaa kasvua.

Vierailija
5/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pienipalkkaiset edes maksa juuri veroja, mutta ajatus on oikea. Suuri ongelma on myös järkyttävät työnantajamaksut, mitkä eivät näy palkansaajalle, mutta kuluina työnantajalle.

5000€/kk bruttopalkasta käteen jää n. 3300€ ja työnantajalle pelkkä palkkakulu on vähintään 7500€. Valtio vie siis 4200€ välistä. Tuosta voisi työntekijälle antaa enemmän. Palkankorotukset kun eivät ostovoimaa kasvata. Suomi on ihan Pohjois-Korea länsimaiden joukossa. 

Vierailija
6/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään, koko korotus ei mene veroihin.

Toisekseen, elän mieluummin yhteiskunnassa, jossa julkinen sektori järjestää lapseni koulutuksen, jossa hänelle tarjotaan sama koulutus kuin kaikille muillekin lapsille ja siten taataan mahdollisuuksien tasa-arvo kuin yhteiskunnassa, jossa lapseni saa sen koulutuksen, joka mulla reilun kolmen tonnin palkasta on varaa hänelle kustantaa samalla kun rikkaiden kakarat saavat parasta mahdollista opetusta parhailta mahdollisilta opettajilta kouluissa, jotka maksaa vuodessa enemmän kuin itse saan vuodessa palkkaa, ja siten vievät myös automaattisesti kaikki parhaat paikat työelämässä. Ihmisen asema työmarkkinoilla pitäisi määräytyä mahdollisimman pitkälle hänen omien meriittiensä, ei hänen vanhempiensa meriittien perusteella.

Vierailija
7/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kansa ei tajua.

Ei tajua ei. Ilmeisesti luulevat tekevänsä kiusaa "rikkaille" tuolla tolkuttomalla tuloverotuksella, joka sattuu vain tyhjätaskujen omaan nilkkaan.

Rikkaat kun pistää ns. firman piikkiin uudet Mersut ja lasten älypuhelimet ja palkkansa nostaa höyhenen kevyesti verotettuna osinkoina. Oliko se joku 12% verokanta sataan tonniin asti?

Tuulipuvuillehan ei tuosta tietenkään kerrota mitään, vaan siinäpä kärvistelevät maksaen jopa yli 20% tuloveron parin tonnin kakkapalkastaan, mutta lohduttaen itseään sillä että sentään "rikkaat" maksaa enemmän veroja.

Vierailija
8/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaatia molempia tietysti. Vasemmistolaiset ääliöpuolueet ovat kovia vaatimaan toisilta.

Vierailija
9/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska verovaroin maksetaan "hyvinvointivaltion" ylläpitoa. - Toiseksi vaikka nykyinen oikeistohallitus on varmasti avoimempi ja halukkaampi tekemään veronalennuksia (ja potkimaan päähän vähempi tuloisia ja muita heikomassa olevia) niin euromääräsiesti palkkani nousee enempi jos vaadin työnantajanani maksamaan xx. euroa,koska veoja saisi pudottaa aika paljon, että se yltäisi samaan, joka taas tuskin toteutuu.

Vierailija
10/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan konkurssin partaalla taiteillut Irlanti kevensi verotusta tuntuvasti ja nyt on talous mallillaan. 

Katsos kun korkea verotus on taloudelle myrkkyä joka estää kasvun, matala verotus on balsamia mikä kohentaa kasvua.

Älä puhu mitään. Et sinä mitään oikeasti ymmärrä.

Vierailija
11/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen, elän mieluummin yhteiskunnassa, jossa julkinen sektori järjestää lapseni koulutuksen, jossa hänelle tarjotaan sama koulutus kuin kaikille muillekin lapsille ja siten taataan mahdollisuuksien tasa-arvo kuin yhteiskunnassa, jossa lapseni saa sen koulutuksen, joka mulla reilun kolmen tonnin palkasta on varaa hänelle kustantaa samalla kun rikkaiden kakarat saavat parasta mahdollista opetusta parhailta mahdollisilta opettajilta kouluissa, jotka maksaa vuodessa enemmän kuin itse saan vuodessa palkkaa, ja siten vievät myös automaattisesti kaikki parhaat paikat työelämässä. Ihmisen asema työmarkkinoilla pitäisi määräytyä mahdollisimman pitkälle hänen omien meriittiensä, ei hänen vanhempiensa meriittien perusteella.

Elät mieluiten maailmassa jossa ydinfyysikko-lapsesi tasapäistetään moponrassaaja-lasten tasolle tarvittaessa vaikka rauhoittavia lääkkeitä käyttäen?? 

Vierailija
12/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu mitään. Et sinä mitään oikeasti ymmärrä.

No valaise toki miten asiat oikeasti ovat :o) 

Vierailija
13/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ydinfyysikkolapset jättävät uppoavan laivan ja lähtevät paremmille metsästysmailla. Mopon rassaajat jää tänne.

Vierailija
14/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakohtaiset veronkevennykset, helppo homma.  Sitten vaan nostetaan eläkemaksuja että kertymä säilyy.

Vierailija
15/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät mieluiten maailmassa jossa ydinfyysikko-lapsesi tasapäistetään moponrassaaja-lasten tasolle tarvittaes

Luuletko olevasi fiksukin kun et edes mopoa osaa rassata.  Yleensä niistä rassaaja lapsista tulee jonkun tekijöitä, eikä helkkarin sohvalusmuja.

Vierailija
16/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pienipalkkaiset edes maksa juuri veroja, mutta ajatus on oikea. Suuri ongelma on myös järkyttävät työnantajamaksut, mitkä eivät näy palkansaajalle, mutta kuluina työnantajalle.

5000€/kk bruttopalkasta käteen jää n. 3300€ ja työnantajalle pelkkä palkkakulu on vähintään 7500€. Valtio vie siis 4200€ välistä. Tuosta voisi työntekijälle antaa enemmän. Palkankorotukset kun eivät ostovoimaa kasvata. Suomi on ihan Pohjois-Korea länsimaiden joukossa. 

Suomi on sosiaaliturvajärjestelmältään Pohjoismainen ja EU:n lainsäädännön vuoksi monella tapaa myös yhtenäinen muiden maiden sosiaaliturvan kanssa.

Kun vertailua tehdään, ei Suomen sosiaaliturvajärjestelmän kulut edes ole kovin korkeat, koska meillä maksetaan bruttona edut vrt. maihin, joissa nettona, jolloin tuista ei makseta veroja.

Suurinoaa näistä sivukuluistahan kuvat nimenomaan pakollisia sosiaalivakuutusmaksuja, joista sekä työnantaja että työntekijät maksavat. Vapaaehtoisella yksityisen vakuutuslaitosten ylläpitämisellähän ei tällaista voida ylläpitää eikä yksityiset laitokset edes haluaisi ottaa sitä kontolleen. Yksityinen järjestelmä ottaa myös ylimääräisiä kuluja, eli mitä säpäleisempi ja eri tahoilta otettu kokonaisuus niin sitä enemmän siinä on ylimääräisiä sivukuluja (esim. Yhdysvallat). Valtion verotusoikeus myös tekee maksullisuuden pakottavuuden kannalta sellaisen, että mukana ole perässävedettäviä vaan kaikki työnantajat maksavat sivukulut työntekijöistään ansioperusteen mukaan.

Vierailija
17/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ydinfyysikkolapset jättävät uppoavan laivan ja lähtevät paremmille metsästysmailla. Mopon rassaajat jää tänne.

Tämä. Miksi kukaan huippuosaaja jäisi tänne, missä tehdystä työstä ja nähdystä vaivasta saa hädintuskin maksettua Hervannasta yksiön ankeassa neukkukuutiossa, kun Piilaaksossa samasta työstä maksetaan ns. "six figures" tiliä, eikä veroja tarvitse juuri maksella.

Nykyään nuoret osaa englantia kuin äidinkieltään ja tuntevat muiden maiden kulttuuria jo nuorella ikää, joten maailmalle lähtö on helppoa kuin renkaan potkiminen. Aivovuoto tulee olemaan suuri haaste maallemme jo lähitulevaisuudessa. 

Vierailija
18/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska verokevennyksiä ei ole tulossa muualle kuin pääomatuloihin joten ainoa vaihtoehto on se palkankorotus. Palkka kun ikävä kyllä on ansiotuloja josta on poistellut lähes kaikki verovähennys keinot että pääomatuloihin niitä saadaan lisää

Vierailija
19/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomi sitten ajautui taantumaan vaikka tälläkin palstalla on puhuttu että suomessa ei edes ole kova verotus verrattuna muihin maihin? 2000 luvullahan suomessa on ollut vain hyviä hallituksia, eiks nii? 

20/58 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ole valtiolla ja kunnalla töissä

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä