Kertoisitko sun tosi hyvän kanapastan reseptin?
Millainen on sun törkeän hyvä kanapasta, jonka jälkeen lautasetkin nuollaan?
Erityisesti kaipailisin ohjeita, joissa ei ole käytetty näitä makuruokakermoja tai creme bonjour-juttuja. Itse en niistä oikein välitä, maistuvat mielestäni teolliselta.
Mutta kaikenlaiset reseptit ovat tervetulleita!
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo terveysintoilijat! Joskus voi riittää että ruoka on HYVÄÄ! Mä en ainakaan jaksa jatkuvasti miettiä kaiken ravintoarvoa. Vie ilon koko ruokailusta!
Joo ja stressaaminen on miljoona kertaa kovempi terveysriski. Yleensä nää Terveystyyypit on kovia stressaamaan ja syö protskupirtelöitä täynnä keinotekoista kamaa xD
Sehän ei ole millään mittarilla terveellistä.
Paistetaan pannulla kanat. Keitetään Myllyn Paras makaronit. Yhdistetään. X-tra -ketsuppia runsaasti päälle.
Pekonisilppu ruskistetaan, lisää sipuli, kuullota pekoninrasvassa, lisää kanat ja paistele. Kermaa loraus ja mausteet, chiliä reippaasti ja sweet chilikastiketta. Sit lopuks sulattele puoli pakettia aurajuustoo sekaan. Tarjoile vailla pinaattituorepastan kanssa. Aika hyvää ;)
Meillä käytetään kastikkeen tekoon valmista creamy chicken soup pussia ja kermaa, siihen lisäks suolaa, currya ja paprikajauhetta.
Ei oo terveellistä eikä oo tarkotuskaan olla. ”Arkiherkkuruokaa”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullota sipuli ja vsipuli voissa, lisää kuohukerma pannulle, pippuria myllystä ja soijaa ja paprikamaustetta ja chiliä hieman.
Lisää grillibroitsusta peratut puhtaat mehukkaat lihanpalat kastikkeeseen lämpiämään.
Keitä tuorepasta ja sekoita pasta kastikkeen joukkoon. Tee hyvä raikas salaatti kylkeen.Niin epäterveellisen ihanaa herkkuruokaa, ja valmistuu hetkessä.
Mikä tuossa on epäterveellistä?
Raikas salaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullota sipuli ja vsipuli voissa, lisää kuohukerma pannulle, pippuria myllystä ja soijaa ja paprikamaustetta ja chiliä hieman.
Lisää grillibroitsusta peratut puhtaat mehukkaat lihanpalat kastikkeeseen lämpiämään.
Keitä tuorepasta ja sekoita pasta kastikkeen joukkoon. Tee hyvä raikas salaatti kylkeen.Niin epäterveellisen ihanaa herkkuruokaa, ja valmistuu hetkessä.
No onhan tuo nyt nykymittakaavalla epäterveellistä..;)
Mut mä tykkään. Parasta vielä kun keväällä on laittaa uutta sipulia varsineen. Ai että!!
Nykymittakaavallahan juuri suositellaan noita aitoja tuotteita, kuten esim. kuohukerma ja voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo terveysintoilijat! Joskus voi riittää että ruoka on HYVÄÄ! Mä en ainakaan jaksa jatkuvasti miettiä kaiken ravintoarvoa. Vie ilon koko ruokailusta!
Kyllä sitä näkee vähän liiakin kanssa, että se ilo haetaan siitä ruuasta, eikä esim. työstä, liikunnasta ja ihmissuhteista.
Syötän pastat kanalle, näyttää tykkäävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin terveellistä.
Ei jumalauta mä en kestä näitä terveysfanaatikoita! Ja yleensä nää ei edes ite syö muuta ku keinotekoista moskaa ja nää terveysfanaatikot on aina myös lihavampia kuin normaaliruokaiset!
Minä olen terveysfanaatikko ja syön lähinnä riistaa, kalaa ja kasviksia. Hyvä ruoka ei vaadi kuin voin, suolan ja pippurin. Te, jotka paheksutte terveellisyyttä ette ymmärrä hyvästä ruuasta mitään. Se on teille kaupasta ostettua tehotuotettua lihaa, joka uitetaan teollisestiprosessoituissa kermoissa tai valmismarinaadissa ja siihen päälle vielä hiiralipommina pasta, vihreänä pari kurkun viipaletta ja viini. Ja ollaan niin paljon onnellisempia...Ja ettekä tunnista itsestänne sitä käytöstä josta syytätte muita. Näette yhtä mustavalkoisena terveysfanaatikon ruuan, kun me näemme teidän :D
Kastikkeeseen sen kanan lisäksi kermaa, aurajuustomurua, ananaksenpaloja ja mausteita.
Siis kysyttiinkö avauksessa reseptejä vai näkemyksiä sen terveellisyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Paistetaan pannulla kanat. Keitetään Myllyn Paras makaronit. Yhdistetään. X-tra -ketsuppia runsaasti päälle.
Ja makaronit pitää keittää ylikypsiksi!
Teen parmesaanikermapastaa ja yrttikanaa yleensä. Kanaliemikuutio kuohukermakastikkeeseen ja reilusti parmesaania.
Itse tykkään tehdä cashew-pestoa (cashew-pähkinöitä, basilikaa, öljyä, parmesaania ja valkosipulia, tehosekoittimessa mössöksi), mozzarellaa ja kirsikkatomaatteja ja tietenki sitä kanaa ja pastaa.
Kanan rintafilettä, sitruunan mehua, reilusti persillijaa, rigottajuustoa, mustapippuria, suolaa ja oliiviöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut mä tykkään. Parasta vielä kun keväällä on laittaa uutta sipulia varsineen. Ai että!!Nykymittakaavallahan juuri suositellaan noita aitoja tuotteita, kuten esim. kuohukerma ja voi.
Antaisitko linkin sellaiseen suositukseen, kiitos.
Itselläni on juuri päinvastainen mielikuva. Omassa lapsuudessani ajateltiin, että vaikka aikuisten on vahdittava kolesteroliaan, niin lapsille kovatkin rasvat ovat tärkeitä. Nykyään puolestaan varoitetaan, että sydän- ja verisuonitaudit alkavat kehittyä jo lapsuudessa ja siksi lastenkin kovien rasvojen saantia on rajoitettava. Eli juurikin kerman ja voin.
Sen sijaan varsinainen ruuan kolesteroli ei olisi välttämättä kovin haitallista, eli munat ja katkaravut ovat päässeet pannasta. Mutta eläinrasva tietääkseni ei.
Mielestäni hyvin yksinkertainen kermainen kanapasta on parasta.
Itse teen seuraavasti ja koko perheelle maistuu:
Lämmitä pannulla noin puoli litraa 4 % kevyt ruokakermaa tai maitoa. (Itse käytän sinistä maitoa)
Mausta neste pippurilla ja esim lorauksella ketsuppia.
Lisää lämpimään nesteeseen kanakuutioita. (itse käytän yleensä valmiiksi paistettuja kanakuutioita pakkasesta)
Kun kastike maistuu mielestäsi hyvältä heitä sekään pastaa noin 2 dl ja keitä puolituntia-tunti.
Näin pastasta tulee ihanan pehmeää ja se imee kastikkeen makua itseensä!
Helppoa ja taivaallisen hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut mä tykkään. Parasta vielä kun keväällä on laittaa uutta sipulia varsineen. Ai että!!Nykymittakaavallahan juuri suositellaan noita aitoja tuotteita, kuten esim. kuohukerma ja voi.
Antaisitko linkin sellaiseen suositukseen, kiitos.
Itselläni on juuri päinvastainen mielikuva. Omassa lapsuudessani ajateltiin, että vaikka aikuisten on vahdittava kolesteroliaan, niin lapsille kovatkin rasvat ovat tärkeitä. Nykyään puolestaan varoitetaan, että sydän- ja verisuonitaudit alkavat kehittyä jo lapsuudessa ja siksi lastenkin kovien rasvojen saantia on rajoitettava. Eli juurikin kerman ja voin.
Sen sijaan varsinainen ruuan kolesteroli ei olisi välttämättä kovin haitallista, eli munat ja katkaravut ovat päässeet pannasta. Mutta eläinrasva tietääkseni ei.
Suomessa eläinrasva on suorastaan vaarallista, vaikka tutkimuksissa sen on todettu olevan neutraali sv-tautien syntyyn.
Ruoka saa olla aina hyvää ja se hyvä ruoka on myös sitä terveellistä.