Kertoisitko sun tosi hyvän kanapastan reseptin?
Millainen on sun törkeän hyvä kanapasta, jonka jälkeen lautasetkin nuollaan?
Erityisesti kaipailisin ohjeita, joissa ei ole käytetty näitä makuruokakermoja tai creme bonjour-juttuja. Itse en niistä oikein välitä, maistuvat mielestäni teolliselta.
Mutta kaikenlaiset reseptit ovat tervetulleita!
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Esim. veriryhmä B:lle ei suositella kananlihaa. Itse olen O eikä se kyllä sovi minullekaan. Eikä sovi pastakaan.
Mun veriryhmä on IVA. Ainoa sallittu ravintoni on nelosolut. Välillä kyllästyttää olla jatkuvassa kännissä mutta minkäs teet. Kun kerran nettisivulta luin niin pakkohan se on uskoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullota sipuli ja vsipuli voissa, lisää kuohukerma pannulle, pippuria myllystä ja soijaa ja paprikamaustetta ja chiliä hieman.
Lisää grillibroitsusta peratut puhtaat mehukkaat lihanpalat kastikkeeseen lämpiämään.
Keitä tuorepasta ja sekoita pasta kastikkeen joukkoon. Tee hyvä raikas salaatti kylkeen.Niin epäterveellisen ihanaa herkkuruokaa, ja valmistuu hetkessä.
Mikä tuossa on epäterveellistä?
No onhan tuo nyt nykymittakaavalla epäterveellistä..;)
Mut mä tykkään. Parasta vielä kun keväällä on laittaa uutta sipulia varsineen. Ai että!!Nykymittakaavallahan juuri suositellaan noita aitoja tuotteita, kuten esim. kuohukerma ja voi.
Antaisitko linkin sellaiseen suositukseen, kiitos.
Itselläni on juuri päinvastainen mielikuva. Omassa lapsuudessani ajateltiin, että vaikka aikuisten on vahdittava kolesteroliaan, niin lapsille kovatkin rasvat ovat tärkeitä. Nykyään puolestaan varoitetaan, että sydän- ja verisuonitaudit alkavat kehittyä jo lapsuudessa ja siksi lastenkin kovien rasvojen saantia on rajoitettava. Eli juurikin kerman ja voin.
Sen sijaan varsinainen ruuan kolesteroli ei olisi välttämättä kovin haitallista, eli munat ja katkaravut ovat päässeet pannasta. Mutta eläinrasva tietääkseni ei.
Suomessa eläinrasva on suorastaan vaarallista, vaikka tutkimuksissa sen on todettu olevan neutraali sv-tautien syntyyn.
Eikä mikään muutu niin kauan kuin Sydänliiton rahoittajana on margariinin valmistaja ja ravitsemusneuvottelukunnan jäsenet vaikuttavat ruokateollisuuden hallituksissa.
Täysjyväfusilli koko pussi (500 g)
(Myllyn Parhaan on tähän paras, en tiedä miksi, mutta kokeilin Rummolla eikä ollut läheskään yhtä hyvää)
Maustamaton kanafile x 3; leikkaa itse, saat kiinteämpiä ja tasakokoisia paloja
Muutoin käytän reisileikkeitä pääasiassa, kun syön kanaa, mutta tähän filettä.
Valkosipulia maun mukaan, 1 iso sipuli. Kuullota ihan pehmeäksi voi-öljyseoksessa, älä karamellisoi. Sitruunan mehua ja kuorta sekaan loppuvaiheessa.
Paista kanat erikseen, että saat pintaan kunnolla väriä.
Pestoa iso purkki.
Murustele fetablokki.
Sekoita kaikki keskenään.
Mustapippuria myllystä
Pecorino Romanoa päälle.
Tulee iso satsi, voi puolittaa reseptin. Toimii seuraavana päivänä kylmänä lounaana myös todella hyvin; itse lisään vielä tuoretta rapeaa salaattia sekaan reilusti.
Broileri-spagettigratiini. Google antaa heti oikean tuloksen. Siihen voi laittaa ruokakerman tai oikean, kukin makunsa mukaan. Sairaan hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullota sipuli ja vsipuli voissa, lisää kuohukerma pannulle, pippuria myllystä ja soijaa ja paprikamaustetta ja chiliä hieman.
Lisää grillibroitsusta peratut puhtaat mehukkaat lihanpalat kastikkeeseen lämpiämään.
Keitä tuorepasta ja sekoita pasta kastikkeen joukkoon. Tee hyvä raikas salaatti kylkeen.Niin epäterveellisen ihanaa herkkuruokaa, ja valmistuu hetkessä.
Mikä tuossa on epäterveellistä?
Sarkasmi
Raasta sitruunankuorta ja lisää kermaa.
Toinen hyvä mauste kanapastaan on kurkuma.
Saako kanaa muuten kuin pakastettuna?
Vierailija kirjoitti:
Ei saa, mutta jotkut kuvittelee kanaksi jopa ne oranssissa liejussa uiskentelevat silput :)
1. Pestopasta
- purkillinen pestoa
- kanapaloja
- pastaa
paista kanat ja kaada päälle 0.5-1 purkki vihreää pestoa. keitä pasta -> avot. tosi hyvää :)
2. Aurajuustopasta
- marinoituja kanapaloja (tai maustamattomia jos itse marinoit)
- aurajuusto
- ruokakermaa
- pastaa
paista ja mausta kanat, kaada päälle ruokakermaa ja murenna puolikas aurajuusto sekaan. keitä pasta -> avot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa, mutta jotkut kuvittelee kanaksi jopa ne oranssissa liejussa uiskentelevat silput :)
No siksi juuri kysyinkin, koska en ole kaupassa kanaa löytänyt muuten kuin pakastettuna kokonaisena.
Ei ole yhtään sen terveellisempää, vaikka korvaisi broilerin kanalla.
Vierailija kirjoitti:
1. Pestopasta
- purkillinen pestoa
- kanapaloja
- pastaapaista kanat ja kaada päälle 0.5-1 purkki vihreää pestoa. keitä pasta -> avot. tosi hyvää :)
2. Aurajuustopasta
- marinoituja kanapaloja (tai maustamattomia jos itse marinoit)
- aurajuusto
- ruokakermaa
- pastaapaista ja mausta kanat, kaada päälle ruokakermaa ja murenna puolikas aurajuusto sekaan. keitä pasta -> avot
Mahtaa olla "herkullista": marinoituja kananpaloja ruokakermassa :D:D:D
Pollo limonello eli sitruunainen broilerikastike. Niin hyvää että tulee aina syötyä vähän liikaa.
http://pastanjauhantaa.blogspot.fi/2007/03/sitruunapastan-paluu-pollo-l…
Vierailija kirjoitti:
Pollo limonello eli sitruunainen broilerikastike. Niin hyvää että tulee aina syötyä vähän liikaa.
http://pastanjauhantaa.blogspot.fi/2007/03/sitruunapastan-paluu-pollo-l…
Hyvä ruoka on sellaista, jota ei tarvitse liikaa syödä.
Jos olisin ap, olisin niin veetuuntunut vastauksista että lähtisin heseen iltapalalle.
Täysjyväpastaa (suosittelen jotain isoa suutuntumaa)
1 kaurakerma
Vähän selleriä
Pari porkkanaa
Santa Marian Chili Explosion-maustetta
valkosipulinkynsi
suolaa
Herbamare-kasviliemikuutio
Maustamatonta kanaa (itse suosin fileitä ja pilkon itse)
Sellerit ja porkkanat kuorimaveitsellä ohuiksi suikaleiksi, kana suikaleiksi. Keitä pasta. Paista kana ja mausta. Puhtaalle pannulle öljyä + valkosipuli, selleri ja porkkana. Lisää liemikuutio, kerma ja mausteita. Lisää pasta kastikkeeseen.
Keitä perhospasta, lisää paistetut valkosipulissa ja oliiviöljyssä paprikat broccoli ja paistetut kanapalat. Mausta mustapippurilla, currylla ja milbonan tai K-menun kreikkalaisella jugurtilla. Lopuksi tarkista suola. Tarjoile patongin kera.
hunajabroileria soijakastiketta ja nauhapastaa sekaisin, roiskit sinne sit lisäks mitä lystää. oluttaa kyytipojaks.
Hei sinä joka keität maidossa pastaa!
Eikö se pasta ole jo ihan tunnistamatonta sörssöä, kun yleensä pastan keittoaika on 10 min molemmin puolin laadusta riippuen?
Kuullostaa enemmän makaronivelliltä.