Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhetyöntekijä sanoi että ei saa viedä roskia ja pyykkiä kun lapsi kotona

Vierailija
30.11.2017 |

Koskas yksinhuoltaja sitten vie roskat ja pyykit?

Kun et aina voi viedä samalla kun lähdet lapsen kanssa asioille.

Niin ja kun en kuulemma laula lapselle, niin se on kauheaa. :D

Se on kiva kun on pakko etsimällä etsiä asioita joista huomauttaa. Missään perhetyö ei kuitenkaan auta.

Kommentit (153)

Vierailija
81/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus,että ollaan avuttomia. Minä jäin yksin kotiin neljä-vuotiaana,kun olin sairaana.Yksinhuoltaja äitini oli töissä ja naapurin täti kävi välillä katsomassa.Kyllä lapset pärjäävät hetken yksinäänkin,kun laitat vaikka pinnasänkyyn.Mihin se sieltä karkaa.

Vierailija
82/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeaks on mennyt lastenhoito. Kukaan omasta kolmesta lapsesta ei kuollut taaperona, vaikka roskia tuli vietyä ja pyykkiäkin narulle laitettua. Ekat 2,5  vuotta kerrostalossa, loput okt:ssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joskus on parempi sanoa ne itsestäänselvyydetkin ääneen.

Kyllähän sen järkikin sanoo ettei lasta jätetä yksin, ennen kun se pystyy vaikka soitaamaan naapurin ovikelloa ja kertomaan, että äiti/isi meni laittamaan pyykkejä muttei tullutkaan takaisin.

Aina on se riski, että jotain käy sille vanhemmalle eikä kukaan osaa kaivata ja vauva/taapero jää kotiin loukkuun eikä kukaan tajua tai löydä.

Tai sitten lapsi keksii tehdä jotain hölmöä ja vaarallista.

Kyllä sitä voi kuolla siihen lapsen viereenkin,eikä kukaan tajua ja löydä.

Vierailija
84/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasteena tässä on ettei kaikki asiakkaat erota pyykkitupaa kapakasta tai roskiskatosta paikallisesta karaokebaarista. Hetkikin voi kestää aamuun saakka.

Vierailija
85/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SääntöSuomi ja sossukyylät vainoavat!

Suomessa on Neuvostoliitto voimissaan. Neuvostoliitto toimi sittenkin, mutta vain Suomessa.

Eräs ystäväperhe sai lastensuojeluilmoituksen, kun isä jäi kiinni kannabiksesta. Ilmoitus oli turha mutta veronmaksajien rahoja paloi helvetisti hukkaan..

NLS 100 vuotta.

Vierailija
86/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta kuuluu "kotiin on moni kuollut ."eikä tuo ole tuulesta temmattua. Nuori ja tervekin voi saada sairaskohtauksen , eikä vauva tai taapero voi kutsua apua muuten kuin itkemällä.  Olen yh, eikä minua ikinä' pelottanut roskista viedessä että "mitä jos kaadun tässä ja lyön pääni" mutta kotona pelotti välillä, että mitä jos saan vaikka aivoverenvuodon  enkä pysty kutsumaan apua?! Nämä pelot hellittivät vasta, kun poika meni eskariin .

Vierailija
87/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SääntöSuomi ja sossukyylät vainoavat!

Suomessa on Neuvostoliitto voimissaan. Neuvostoliitto toimi sittenkin, mutta vain Suomessa.

Eräs ystäväperhe sai lastensuojeluilmoituksen, kun isä jäi kiinni kannabiksesta. Ilmoitus oli turha mutta veronmaksajien rahoja paloi helvetisti hukkaan..

NLS 100 vuotta.

https://www.seiska.fi/Oho/Kumpi-on-vaarallisempaa-kannabis-vai-alkoholi…

Seiskakin tietää että alkoholi on vaarallisempaa.

Vierailija
88/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeasti avun tarpeessa, jos ajattelet ettei voi viedä roskia eikä käydä suihkussa kun lapsi on kotona. Ymmärsitkö sinä aivan varmasti asiat oikein? Perhetyöntekijällä on varmaan ollut hyvä syy tulla sinun luoksesi. Ikävää, että hän itse sattui olemaan lapseton eikä aivan tehtävänsä tasalla.

Onneksi minun lasteni ollessa pieniä sai avuksi kodinhoitajan, joka oikeasti teki jotain apuna eikä vaan istunut katselemassa ja neuvomassa. Mutta olisihan siinä varmasti tullut vähintään lasu ellei peräti kiireellinen huostaanotto, jos joku kukkahattutäti olisi tavannut lapseni elukoitten jaloista tavalliseen tapaan, ja vielä eläinsuojeluilmoitus kaupan päälle.

Vierailija
89/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun et aina voi viedä samalla kun lähdet lapsen kanssa asioille.

Niin ja kun en kuulemma laula lapselle, niin se on kauheaa. :D

Se on kiva kun on pakko etsimällä etsiä asioita joista huomauttaa. Missään perhetyö ei kuitenkaan auta.

Normaaleilla ei ole mitään "perhetyöntekijöitä", joten saamasi ohjeet koskevat vain sinua. Pyydäpä siltä perhetyöntekijältä neuvoja ja apua pyykki- ja roskahommiin kun et itse osaa askareitasi järjestää.

Ehkä olet roskapussireissulla eksynyt kampaajalle ja lähipubiin.

Kyllä niillä ihan normaaleillakin voi olla perhetyöntekijä, mutta toki silloin ei harjoitella pyykkäämistä ja roskien viemistä. Minä olen itse perhetyöntekijä (aiemmin olen työskennellyt päiväkodissa sekä ensikodissa) ja meillä kävi perhetyöntekijä. Meillä oli vaikeasti allerginen lapsi, joka nukkui maksimissaan 15 min pätkissä, sitten huusi 1-2h ja nukkui taas vartin. Perhetyöntekijä kävi välillä viemässä lasta ulos, että saimme nukkua. 

Ettekö osaa nukkua vuorotellen?

No se ei kyllä kaksiossa onnistu jos vauva on kotona myös, esim silloin öisin. Mies oli päivät koulussa, joten arkipäivinä perhetyö mahdollisti minun nukkumiseni. En sinusta tiedä, mutta ei kyllä sekään oikeasti riittänyt, että sain nukkua päivällä pari kertaa viikossa 2h ja viikonloppusin miehen mahdollistaessa joitain tunteja lisää. Kerran viikossa kävi iltasin niin että saatiin molemmat levätä. Mies kävi koulussa niin, että valvoi yöt ja nukkui iltaisin joitain tunteja. 

Vierailija
90/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Vastaus tähän riippuu tietysti lapsen iästä ja toisaalta siitä, missä roskis sijaitsee.

Itse kerrostalossa asuessani vein roskat monesti samalla, kun lähdin lasten kanssa ulos. Pyykkitupaa en tarvinut. Rivarissa taas roskakatos oli muutaman harppauksen päässä ulko-ovesta, joten en ottanut aina lapsia mukaan kun heitin roskat. Tosin kävin tosiaan on vain viemässä ne roskat, ja hommassa meni ehkä noin minuutti.

Vierailija
91/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä äiti kai odottaa, että se lapsi menee päivähoitoon tai kouluun, ja vie sitten ne roskat.

Vierailija
92/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse usein pyydän että mies vie tai jos mies on töissä niin esikoisen (6v) roskien vientiin. Reippaita poikia :-)

Vierailija
93/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sossu, ja vien roskia joskus niin että lapset nukkuvat. Käytin myös koiran pikapissalla kun vauva nukkui sisällä. Olen joutunut oikaisemaan jokusen kerran perhetyöntekijöiden asennetta ja neuvoja, tarkoitus ei ole osoitella virheitä eikä vaatia keneltäkään yli-ihmisyyttä. Aivan tavallisia arjen tapahtumia tunnutaan toisinaan listattavan perheen vioiksi. Perhetyöntekijä, joka itse jätti lapsensa keskenään monta kertaa päivässä käydäkseen tupakalla, raportoi yh-äidistä joka kävi muutaman kerran viikossa pyykkituvalla lasten (ei vauvoja) katsoessa telkkaria. Ei näin.

Vierailija
94/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi apua koskaan hakenut, jos olisin tiennyt, että mitään konkreettista apua en tule saamaan. Niin kukkahattumaista löperrystä ja liirum laarum lässytystä kuin olla voi. Veronmaksajien turhaa rahastusta koko touhu.

Vierailija
95/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas. Miten lapset aikoinaan selvisi hengissä? Pellolla oltiin aamusta iltaan ja lapset katsoivat toistensa perään. Olisi vaikka miten paljon esimerkkejä tähän laittaa. Onkohan menty vähän liian pitkälle tässä holhouksessa?

Vierailija
96/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ne perhetyöntekijät koskaan kuulleet sanaa " maalaisjärki"?

Vierailija
97/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi roskat pitäisi viedä just tietyllä sekunnilla? Aivan kuin ne ei voisi odottaa. Turvallisuus ennen kaikkea.

Vierailija
98/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä teitä vaivaa,ei tietenkään alle 8v saa olla yksin! Jos vie roskat,esim lapselle puku päälle,kengät,lakkia vähän jne ja sanoo vaan että heitetään roskat. Tai ulkoilee vaikka samalla,lapselle kaikki vaatteet päälle. Erityislapset eivät voi olla yhtään alle 10 vuotiaana. Päiväkodissa töissä ollessani esimerkiksi hieman 6- vuotias erityislapsi on kokoajan vahdittava. Monesti on kätevää että ulkoilee vaikka lapsen kanssa ja samalla hakee postin ja vie roskat.

Vierailija
99/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ne perhetyöntekijät koskaan kuulleet sanaa " maalaisjärki"?

Ei, mutta ne ovat kuulleet sanan "huostaanotto". Sen takia sinunkin kannattaisi kuunnella, mitä perhetyöntekijällä on sanottavanaan. Oman etusi vuoksi.

Vierailija
100/153 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päikyssäkään kytätä lapsia joka sekunti vaikka isossa ryhmässä sattuu ja tapahtuu. Ehkä tarhatädeistä pitäisi tehdä ls-ilmo kun poistuvat huoneesta vaikka siellä on 20 lasta leikkimässä?

Tässä olet kyllä väärässä. Päiväkodissa aikuiset sijoittuvat niin, että lapsia valvotaan koko ajan, enemmän kuin kodeissa. (Vai kuinka moni valvoo istuen nukkuvan lapsen kanssa samassa huoneessa?) Leikkien aikana sijoittaudutaan esim. kahden huoneen väliin, jolloin voi valvoa molempia huoneita. Ulkona on turvallisuussuunnitelmassa merkityt valvontapaikat, jotta koko piha-alue tulee valvotuksi jne. Ihan hyvin voit tehdä valituksen (ls-ilmoitusta ei voi päiväkodista tehdä kun ei se päiväkoti ole lapsi), jos huomaat, että 20 lasta leikkii yksinään ilman aikuista. 21 lapselle on kuitenkin mitoitettu 3 aikuista.

Aha. Miten sitten selität ne katoamiset päiväkodeista kun piltit häipyvät omille teilleen? Ja lapsia kuollutkin päiväkodissa. 

"IS:n saamien tietojen mukaan päiväkodissa hoidossa ollut 7-vuotias tyttö tuli ilmoittamaan päiväkodin hoitajille, että "poika ei enää vastaa". Henkilökunnan riennettyä paikalle poika löytyi puretun leikkitelineen osien alta.

Ilmeistä on, että piharakennuksen seinustalle jätetyt leikkitelineen osat kaatuivat pojan päälle."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi