Perhetyöntekijä sanoi että ei saa viedä roskia ja pyykkiä kun lapsi kotona
Koskas yksinhuoltaja sitten vie roskat ja pyykit?
Kun et aina voi viedä samalla kun lähdet lapsen kanssa asioille.
Niin ja kun en kuulemma laula lapselle, niin se on kauheaa. :D
Se on kiva kun on pakko etsimällä etsiä asioita joista huomauttaa. Missään perhetyö ei kuitenkaan auta.
Kommentit (153)
Ap olisi tosiaan voinut tulla tänne kysymään vinkkejä, miten selvitä lapsiarjesta niin, ettei perheen ulkopuolisilla enää ole sanomista asiaan, mutta halusit hyökätä niitä lapsipalvelun työntekijöitä ja kaikkia sukulaisia vastaan sen sijaan, että oikeasti jotain haluaisit muuttaa omassa tekemisessäsi. Entäs jos teet uudet aloituksen siltä pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Ap olisi tosiaan voinut tulla tänne kysymään vinkkejä, miten selvitä lapsiarjesta niin, ettei perheen ulkopuolisilla enää ole sanomista asiaan, mutta halusit hyökätä niitä lapsipalvelun työntekijöitä ja kaikkia sukulaisia vastaan sen sijaan, että oikeasti jotain haluaisit muuttaa omassa tekemisessäsi. Entäs jos teet uudet aloituksen siltä pohjalta.
Miksi kaikki pitää pakottaa poliittisesti korrektiin muottiin? Sehän on ainoa tapa välttää ulkopuolisilta tuleva "sanominen".
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa se lapsi mukaan viemään roskia ja pyykkiä. Jokin kantoväline helpottaa vauvojen kanssa, taaperot tulevat omin jaloin. Ei kai kukaan jätä pikkulapsia yksin?
Sitten kumarrat Molokiin ja hups
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa se lapsi mukaan viemään roskia ja pyykkiä. Jokin kantoväline helpottaa vauvojen kanssa, taaperot tulevat omin jaloin. Ei kai kukaan jätä pikkulapsia yksin?
Sitten kumarrat Molokiin ja hups
Apua :) jos se olisi vielä tyhjä, niin varmasti sattuisi. Ja mitä perhetyöntekijä sanoisi, kun lapsi on roskissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskas yksinhuoltaja sitten vie roskat ja pyykit?
Kun et aina voi viedä samalla kun lähdet lapsen kanssa asioille.
Niin ja kun en kuulemma laula lapselle, niin se on kauheaa. :D
Se on kiva kun on pakko etsimällä etsiä asioita joista huomauttaa. Missään perhetyö ei kuitenkaan auta.
Normaaleilla ei ole mitään "perhetyöntekijöitä", joten saamasi ohjeet koskevat vain sinua. Pyydäpä siltä perhetyöntekijältä neuvoja ja apua pyykki- ja roskahommiin kun et itse osaa askareitasi järjestää.
Ehkä olet roskapussireissulla eksynyt kampaajalle ja lähipubiin.Kyllä niillä ihan normaaleillakin voi olla perhetyöntekijä, mutta toki silloin ei harjoitella pyykkäämistä ja roskien viemistä. Minä olen itse perhetyöntekijä (aiemmin olen työskennellyt päiväkodissa sekä ensikodissa) ja meillä kävi perhetyöntekijä. Meillä oli vaikeasti allerginen lapsi, joka nukkui maksimissaan 15 min pätkissä, sitten huusi 1-2h ja nukkui taas vartin. Perhetyöntekijä kävi välillä viemässä lasta ulos, että saimme nukkua.
Ettekö osaa nukkua vuorotellen?
Vierailija kirjoitti:
Roskat voi viedä lapsen kanssa. 1-3 vuotias on aivan liian pieni jäämään yksin. 4 v. Voi jäädä odottamaan riippuen kehitystasosta.
Odotan lasta ja mietin hankinki leikkikehiä, jotta ei tarvitse koko ajan vahtia, lapsi voisi olla siellä wc reissut. Ja pikasuihkut.
Ameriikassa näitä aidattuja leikkikehiä näkee paljon..
Vessareissulle lapsesi todnäk änkeää mukaan, tosin kätevästi voi istuttaa potalle siinä samalla. Suihkussa käyn joskus yhtäaikaa lapsen kanssa (lapsi vauvanammeessa kylvyssä ja minä suihkussa), tai sitten käyn pesulla vasta lapsen mentyä yöunille.
Ei ole kertaakaan ollut tarvetta leikkikehille.
T. 2- vuotiaan äiti
Vauva sitteriin ja taapero esim. leikkikehään tai matkasänkyyn. Leikki-ikäinen taas pärjää itsekseenkin hetken aikaa.
Meillä oli sama juttu. Asuin luhtitalossa, enkä olisi saanut jättää lasta nukkumaan kun kävin postilaatikolla tai roskat viemässä! Kaikki olisi jumalauta pitänyt tehdä lapsi kainalossa. Olin masennustaustainen , 20v yh ja siksi sain tämän työntekijän josta ei kyllä ollut mitään apua! Istui sohvalla ja selitti sylki roiskuen, mitä kaikkea teen väärin. Ruokaa laittaessa tuli repimään lastaa kädestä että ei noin vaan näin, vaikka osaan minä nyt jauhelihan paistaa ja perunat keittää!
Vieläkin nostaa verenpainetta tämän "kotiavun" muisteleminen.
No en jättäisi roskien viemisen ajaksi ihan pientä lasta. Roskis on tosin melko kaukana meillä. Aina on onnistunut ihan hyvin, että vien roskat samalla kun menen ulos vaunujen kanssa. Ei sitä jätettä kerry niin paljoa, etteikö olisi ihan mahdollista.
Pyykit meillä pestään kotona eli siinä ei tarvitse pohtia käytännön toteutusta. Vauvan otin suihkun ajaksi sitteriin kylpyhuoneeseen, nykyisin laitan lapsen vannaan kylpemään samalla kun käyn suihkussa.
Vauvana lapseni ei viihtynyt lainkaan itsekseen ja nyt liikkuvana taaperona ei todellakaan uskalla jättää täysin ilman valvontaa. Tietysti voin pikaisesti käydä kuuloetäisyyden päässä ja seurata välillä hänen touhujaan eli ei nyt sentään mitään 24/7 katsekontaktia tarvitse pitää, mutta ilman mitään kontaktia en jättäisi itsekseen vielä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama juttu. Asuin luhtitalossa, enkä olisi saanut jättää lasta nukkumaan kun kävin postilaatikolla tai roskat viemässä! Kaikki olisi jumalauta pitänyt tehdä lapsi kainalossa. Olin masennustaustainen , 20v yh ja siksi sain tämän työntekijän josta ei kyllä ollut mitään apua! Istui sohvalla ja selitti sylki roiskuen, mitä kaikkea teen väärin. Ruokaa laittaessa tuli repimään lastaa kädestä että ei noin vaan näin, vaikka osaan minä nyt jauhelihan paistaa ja perunat keittää!
Mä varmaan olisin kopauttanut sitä lastalla päähän. Kivaa supportiivista tukea masentuneelle tulla osoittelemaan virheitä (jos eivät aivan hurjia olleet).
Pyykkejä varten lapsi otetaan mukaan kuivaushuoneeseen. Minä lauloin lapselle koko lapsuuden ajan koko ajan. Ja roskat pitää viedä joko miehen tai sitten pitää viedä ne samalla kun lapsi on mukana. Kerran vein siten, että lapsi nukkui pinnasängyssä, mutta oli kauheaa ajatella, että mitä jos nyt kaadun tässä jäällä ja jalka menee poikki ja olen poissa lapsen luota.
Vierailija kirjoitti:
No en jättäisi roskien viemisen ajaksi ihan pientä lasta. Roskis on tosin melko kaukana meillä. Aina on onnistunut ihan hyvin, että vien roskat samalla kun menen ulos vaunujen kanssa. Ei sitä jätettä kerry niin paljoa, etteikö olisi ihan mahdollista.
Pyykit meillä pestään kotona eli siinä ei tarvitse pohtia käytännön toteutusta. Vauvan otin suihkun ajaksi sitteriin kylpyhuoneeseen, nykyisin laitan lapsen vannaan kylpemään samalla kun käyn suihkussa.
Vauvana lapseni ei viihtynyt lainkaan itsekseen ja nyt liikkuvana taaperona ei todellakaan uskalla jättää täysin ilman valvontaa. Tietysti voin pikaisesti käydä kuuloetäisyyden päässä ja seurata välillä hänen touhujaan eli ei nyt sentään mitään 24/7 katsekontaktia tarvitse pitää, mutta ilman mitään kontaktia en jättäisi itsekseen vielä.
Lapsihan voi liukua veden alle siinä "vannassa". Lapsen äärellä pitää olla koko ajan, kun häntä kylvettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä varmaan olisin kopauttanut sitä lastalla päähän. Kivaa supportiivista tukea masentuneelle tulla osoittelemaan virheitä (jos eivät aivan hurjia olleet).
No kuule, lähellä oli etten kopauttanut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsihan voi liukua veden alle siinä "vannassa". Lapsen äärellä pitää olla koko ajan, kun häntä kylvettää.
No niinhän mä olenkin vieressä. Vanna on laitettu suihkun viereen eikä mihinkään erilliseen tilaan. Eikä lapsi ole vasta oppinut istumaan, vaan on motorisesti jo oikein etevä. Kävelee ja juoksee yms. Vannassa on myös liukuesteet pohjassa. Nou hätä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, perhetyöntekijöiltä ei saa mitään konkreettista apua. En ole aikoinaan saanut edes neuvoja mistä löydän kotisiivousta tekeviä yrityksiä jonka olisin toki maksanut itse....
Googlesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi osaa jo istua tulevasti itse ja äiti on samassa suihkutilassa hänen kanssaam, niin se kyllä riittää. Vahtia pitää tietty koko ajan, mutta ylihysteeriseksi menee jos äiti ei siinä samalla saisi itse peseytyä.
On se äiti yrittäny opettaa, sanoi yyhoon lapsi, kun siltä kysyttiin osaamista ja taitoja.
Nykyisin yrittäminenkin on sitten kielletty.
Että se siitä kotitöiden opettamisesta lapsille
Vierailija kirjoitti:
Miten olet raskaana, jos olet pienen lapsen yh?
Miten taivas on sininen kun omenat ovat pyöreitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki pitää pakottaa poliittisesti korrektiin muottiin? Sehän on ainoa tapa välttää ulkopuolisilta tuleva "sanominen".
Ei kai tuollaisia perhetyöntekijöitä lähetetä perheisiin jossa homma toimii ja kaikki on hyvin? Silloin ehkä kannattaa kuunnella mitä heillä on sanottavana eikä kysyä neuvoja nettitrolleilta.
Kerro missä on ongelmaa, niin voin neuvoa ilmaiseksi. Ei siihen kallispalkkaista työntekijää tarvita. Eli, eikö hermot kestä lasten kanssa, eikö ole autoa tai ajokorttia, että pääsisi asioille lapsen kanssa? Arjen sujuvuus on helposti korjattavissa ihan maalaisjärjellä.