Perhetyöntekijä sanoi että ei saa viedä roskia ja pyykkiä kun lapsi kotona
Koskas yksinhuoltaja sitten vie roskat ja pyykit?
Kun et aina voi viedä samalla kun lähdet lapsen kanssa asioille.
Niin ja kun en kuulemma laula lapselle, niin se on kauheaa. :D
Se on kiva kun on pakko etsimällä etsiä asioita joista huomauttaa. Missään perhetyö ei kuitenkaan auta.
Kommentit (153)
Sama isä mutta hän ei aio toisen lapsen elämässä enää olla
Kyllä pieni lapsi pärjää hetken itekseen. Lempiohjelma vaan päälle nii voi olla hetken pois. Roskareissulle lapsi mukaan hah kaikkee sitä kuulee tänäpäivänä voi voi :) ylihysteerista?
Vierailija kirjoitti:
Ei päikyssäkään kytätä lapsia joka sekunti vaikka isossa ryhmässä sattuu ja tapahtuu. Ehkä tarhatädeistä pitäisi tehdä ls-ilmo kun poistuvat huoneesta vaikka siellä on 20 lasta leikkimässä?
Tässä olet kyllä väärässä. Päiväkodissa aikuiset sijoittuvat niin, että lapsia valvotaan koko ajan, enemmän kuin kodeissa. (Vai kuinka moni valvoo istuen nukkuvan lapsen kanssa samassa huoneessa?) Leikkien aikana sijoittaudutaan esim. kahden huoneen väliin, jolloin voi valvoa molempia huoneita. Ulkona on turvallisuussuunnitelmassa merkityt valvontapaikat, jotta koko piha-alue tulee valvotuksi jne. Ihan hyvin voit tehdä valituksen (ls-ilmoitusta ei voi päiväkodista tehdä kun ei se päiväkoti ole lapsi), jos huomaat, että 20 lasta leikkii yksinään ilman aikuista. 21 lapselle on kuitenkin mitoitettu 3 aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pieni lapsi pärjää hetken itekseen. Lempiohjelma vaan päälle nii voi olla hetken pois. Roskareissulle lapsi mukaan hah kaikkee sitä kuulee tänäpäivänä voi voi :) ylihysteerista?
Ylihysteeristä tai ei, mutta sossun määräykset on syytä ottaa vakavasti. En minä ainakaan riskeeraisi huostaanottoa tuon asian takia.
No joskus on parempi sanoa ne itsestäänselvyydetkin ääneen.
Kyllähän sen järkikin sanoo ettei lasta jätetä yksin, ennen kun se pystyy vaikka soitaamaan naapurin ovikelloa ja kertomaan, että äiti/isi meni laittamaan pyykkejä muttei tullutkaan takaisin.
Aina on se riski, että jotain käy sille vanhemmalle eikä kukaan osaa kaivata ja vauva/taapero jää kotiin loukkuun eikä kukaan tajua tai löydä.
Tai sitten lapsi keksii tehdä jotain hölmöä ja vaarallista.
Hyvähän se on, että ex otti yhteyttä perhetyöhön kun et kerran ihan alkeelliseen asiaan pysty, lasta ei voi jättää yksin.
Ja eivät ne perhetyön väki ole ihan tyhmiä, minun ex otti lasuun yhteyttä kun 6v raivosi isänsä naisystävälle, kävivät kerran meillä ja totesivat että eipä teillä mitään hätää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei päikyssäkään kytätä lapsia joka sekunti vaikka isossa ryhmässä sattuu ja tapahtuu. Ehkä tarhatädeistä pitäisi tehdä ls-ilmo kun poistuvat huoneesta vaikka siellä on 20 lasta leikkimässä?
Tässä olet kyllä väärässä. Päiväkodissa aikuiset sijoittuvat niin, että lapsia valvotaan koko ajan, enemmän kuin kodeissa. (Vai kuinka moni valvoo istuen nukkuvan lapsen kanssa samassa huoneessa?) Leikkien aikana sijoittaudutaan esim. kahden huoneen väliin, jolloin voi valvoa molempia huoneita. Ulkona on turvallisuussuunnitelmassa merkityt valvontapaikat, jotta koko piha-alue tulee valvotuksi jne. Ihan hyvin voit tehdä valituksen (ls-ilmoitusta ei voi päiväkodista tehdä kun ei se päiväkoti ole lapsi), jos huomaat, että 20 lasta leikkii yksinään ilman aikuista. 21 lapselle on kuitenkin mitoitettu 3 aikuista.
Pk:ssa osa lapsista leikkii usein keskenään erillisissä pikkuhuoneissa ja aikuinen käy katsomassa ehkä vartin välein, että kaikki on ok. Toki huutoetäisyydellä ovat, eli jos sieltä altaa kuulua kamala metakka niin sitten sinne mennään katsomaan.
Edelleen iltapäivällä yksi kolmesta aikuisesta saattaa olla mennyt kotiin, yksi (yleensä lto) on palaverissa ja yksi on vessassa pesemässä housuunsa kakannutta lasta. Lapset (kaikki 24 miinus se vessassa oleva) leikkivät keskenään, mutta ovat toki huutoetäisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
No joskus on parempi sanoa ne itsestäänselvyydetkin ääneen.
Kyllähän sen järkikin sanoo ettei lasta jätetä yksin, ennen kun se pystyy vaikka soitaamaan naapurin ovikelloa ja kertomaan, että äiti/isi meni laittamaan pyykkejä muttei tullutkaan takaisin.
Aina on se riski, että jotain käy sille vanhemmalle eikä kukaan osaa kaivata ja vauva/taapero jää kotiin loukkuun eikä kukaan tajua tai löydä.
Tai sitten lapsi keksii tehdä jotain hölmöä ja vaarallista.
Mitä jos se SUPERMAMMELI KUOLEE SINNE ASUNTOON SISÄLLE JA VOI HÄRDEGUUUD JÄÄ VAUVA HUUTAAN ;D whos helping now bitches ;)
Mutta kyllä mammat, voitte nakata roskapussin ihan rauhasa ilman sitä rääpälettä
Vierailija kirjoitti:
Se on kiva kun on pakko etsimällä etsiä asioita joista huomauttaa. Missään perhetyö ei kuitenkaan auta.
Normaaleilla ei ole mitään "perhetyöntekijöitä", joten saamasi ohjeet koskevat vain sinua. Pyydäpä siltä perhetyöntekijältä neuvoja ja apua pyykki- ja roskahommiin kun et itse osaa askareitasi järjestää.
Ehkä olet roskapussireissulla eksynyt kampaajalle ja lähipubiin.
No ei tulisi kyllä mieleenkään kerrostalossa lähteä viemään roskia ilman lasta. Ensinnäkin siihen menee aika kauan aikaa, pelkäisin että ovi menee kii ja unohdan avaimet jne.. Omakotitalossakin riippuu mitä taapero tekee.. Jos uppoutunut omiin leikkeihin niin vien nopeasti.
Mites olisi, jos yhteiskunnan tuilla eläville tyrkättäisiin pakolla kierukka ja miehille klipsit putkiin, poistuisiko tämä syrjäytymisongelma parissa sukupolvessa?
Jos lapsi nukkuu, sulla on itkuhäly mukana en nää tossa mitään pahaa.
Eikö kirjoittelijoille ole tullut mieleenkään, että on myös ihmisiä, jotka tietoisesti hankkivat lapsen yksin, esim. hedelmöityshoidoilla? Esim. sateenkaariperheelliset tekevät tällaista ihan jatkuvasti. Että tervetuloa vaan tänne 2010-luvulle ;) Ihan hyvin voi olla pienen lapsen yh ja raskaana.
Itse olen vienyt roskia ja käynyt pyykkituvassa tai alakerran lähikaupassa myös ilman lasta, jos on ollut esim päiväunilla, yöunilla, katsomassa pädiä. Riippuu ihan lapsesta. Toki helpointa nakata roskat ulkoilun yhteydessä mutta biojätteen kanssa hankalaa kun astia pitäisi kuitenkin tuoda heti taas takaisin.
Ottakaa se lapsi mukaan viemään roskia ja pyykkiä. Jokin kantoväline helpottaa vauvojen kanssa, taaperot tulevat omin jaloin. Ei kai kukaan jätä pikkulapsia yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaleilla ei ole mitään "perhetyöntekijöitä", joten saamasi ohjeet koskevat vain sinua. Pyydäpä siltä perhetyöntekijältä neuvoja ja apua pyykki- ja roskahommiin kun et itse osaa askareitasi järjestää.
Ehkä olet roskapussireissulla eksynyt kampaajalle ja lähipubiin.
Kyllä niillä ihan normaaleillakin voi olla perhetyöntekijä, mutta toki silloin ei harjoitella pyykkäämistä ja roskien viemistä. Minä olen itse perhetyöntekijä (aiemmin olen työskennellyt päiväkodissa sekä ensikodissa) ja meillä kävi perhetyöntekijä. Meillä oli vaikeasti allerginen lapsi, joka nukkui maksimissaan 15 min pätkissä, sitten huusi 1-2h ja nukkui taas vartin. Perhetyöntekijä kävi välillä viemässä lasta ulos, että saimme nukkua.
Mä olen roskien viennin ajaksi jättänyr yksin n 5-vuotiaan (joka osaa käyttää puhelinta, mennä naapurin ovelle jne) Ainakin ulkomailla on lapsia kuollut tulipaloissa, kun äiti käy nopeasti kioskilla. En jättäisi edes kouluikäistä nukkuvaa lasta yksin, koska paniikki on hirveä, jos herää painajaiseen eikä kukaan lohduta. Sitäpaitsi nukkuvalle lapselle et voi kertoa "vien roskat, menee 2min, odotatko kotona vai tuletko mukaan" Jos se herää, vanhempi on vain kadonnut - kauheaa.
Olen aina ihmetellyt, että millaiset ihmiset tarvitsevat perhetyöntekijää. Nyt se selvisi: sellaiset jotka eivät osaa viedä roskapussia.
Roskat voi viedä lapsen kanssa. 1-3 vuotias on aivan liian pieni jäämään yksin. 4 v. Voi jäädä odottamaan riippuen kehitystasosta.
Odotan lasta ja mietin hankinki leikkikehiä, jotta ei tarvitse koko ajan vahtia, lapsi voisi olla siellä wc reissut. Ja pikasuihkut.
Ameriikassa näitä aidattuja leikkikehiä näkee paljon..
Mäkin sain neuvolasta ohjelappusen, jossa sanottiin että älä koskaan ikinä jätä vauvaa vahtimatta. Noh, siinä vaiheessa kun ei vielä liikkunut kunnolla jätin surutta lattialle ja kävin nopsaa roskiksella ja postilaatikolla. Nyt saa olla tarkempi, mutta meillä on koti tehty sellaiseksi ettei parissa minuutissa saa tavallista muksautusta kummempaa aikaiseksi, joten saattaa hyvinkin olla että kipasen postilaatikolla jos lapsi on keskittynyt johonkin omaan juttuunsa.
Mähän sanoin. Ex häipyi lapsettomuushoitojen jälkeen kun olen raskaana. Ap