Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle ei järjestetty edes vauvakutsuja, mutta mies senkus vaan juhlii kaiken aikaa ja hehkuttaa kuinka hauskaa hänellä onkaan :(

Vierailija
30.11.2017 |

Miehellä bileitä riittää, mutta mulle ei järkätty edes pienimuotoisiakaan vauvakutsuja. Tuntuu, että minut ja olemassa oloni on unohdettu kokonaan
:(

Nytkin mies hehkuttaa pikkujouluista, jo viikon saanut kuunnella kuinka on hauskaa luvassa.
Ei mieti yhtään miltä musta tuntuu jäädä yksin himaan -taas.
Ja seuraavana päivänä tehdä aivan kaiken yksin, kun toinen vaan makaa perse homeessa koko päivän.

Ehdotti, että aamulla lähtisin työpaikalle mukaan ja ajaisin auton pois aamulla ettei jäisi sinne, juu ei tule kauppoja.
Keksikööt keskenänsä miten sen sieltä viikonloppuna hakee, ei ole mun ongelma, koska tiedän ettei salettiin ole kykenevä mua vastavuoroisesti viemään taaskaan Ideaparkkiin ja ravintolaan syömään lukuisista lupauksista huolimatta, joten en odota poikkeusta tälläkään kertaa.

Monet viikonloput kuskina ollut ilman mitään vastapalvelusta, joten ei enää onnistu.

Kaiken huipennus on se, että on jotenkin siinä uskossa mun poistuvan kotoa vauvan synnyttyä varpajaisten tieltä jos esim käy niin että viikolla syntyy ja viikonlopuksi päästään kotiin.
Ja vitut tarvii mitää varpajaisia enää vietellä, kun tähänkin asti joka saamarin viikonloppu juhlinut jo aivan tarpeeksi. Tai menkööt muualle jos on pakko.

Jos sattus synnytys pikkujoulujen aikaan käynnistymään, en ilmoita siitä miehelle millään tapaa.
Siinäpähän ihmettelee minne olen hävinnyt aamulla, kun joskus sattuu kotiin tulemaan. Eipähän herralta hauskanpito keskeydy vaikka haluaisi tulla synnytykseen mukaan mitä tässä ollaan siitä puhuttu.
Mies on muksua toivonut ja halunnut itsekin.

Teki hyvin selväksi, ettei tarvi viestitellä, kun herra tahtoo pitää hauskaa. En itsekään aio vastata vaikka olisi itse pää halki jossain ja yrittäisi tavoitella.

Olen jo lukenut miten käynnistää synnytys kotikonstein ja päätin, että kokeillaan perhana, olisipahan itsellä jotain muuta tekemistä, kun kotona kökkiä ja nähdä miehen reaktio, kun jääkin tällä kertaa paljosta paitsi itse ja joutuisi koiran hoitamaan vuorostaan, sekin, kun on jäänyt kokonaan mun kontolleni kokonaan.

Turha sanoa, että anna miehelle aikaa, silläkin on ollut aikaa jo 9 kuukautta sopeutua muutokseen ja sen pitää riittää sillekin, kun se on riittänyt mullekin, koska pakkohan se on ollut riittää.

Kommentit (365)

Vierailija
241/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kävisi niin että synnytys käynnistyisikin huomenna. Raahaan krapulaisen miehen sinne vaikka väkisin.

Vitut siitä onko krapula vai ei ja väsyttääkö vai ei >:(

Itse valitsi lähteä vielä juhlimaan tässä vaiheessa joten syytön minä sen olotiloihin olen.

Ap

Mä en todellakaan huolisi krapulaista miestä mukaan synnytykseen, en vaikka itse haluaisi tulla. Ties vaikka kätilö sais päähänsä kutsua jonkun sosiaalityöntekijän haastattelemaan meitä, kun miettisi että millaistahan se noidenkin elämä on kun mieskin on tuon kuntoinen. Mies saisi jäädä kotiin, ja tulla vasta kun ei olisi krapulassa. Ja ensimmäisenä vauvan synnyttyä soittaisin miehen vanhemmille, ja kertoisin syntymästä sekä pyytäisin sairaalaan tapaamaan lapsenlastaan. Pahoittelisin, että kun se teidän poika ei nyt tähän päässyt osallistumaan eikä näkemään lastaan, kun on niin krapulainen...

Ei se ihan huono olisi jos joku ap tilanteeseen nyt puuttuisi. Hän  on kaiken sen avun tarpessa jota saatavilla on.

Vierailija
242/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi miehen krapuloissaan maata seuraavaa päivää.

Yhtälailla koira on hänenkin, ei yksin minun.

Joten jos jaksaa juhlia yöt läpeensä, jaksaa myös tehdä seuraavana päivänä omat velvoitteensa.

Sama pätee, kun vauva herättää öisin, onhan minunkin jaksettava seuraavana päivänä tehdä ja touhuta ties mitä sekä vauvaa hoitaa päivälläkin. Sekä vietävä koira ulos päivälläkin siinä sivussa.

Kysymys kuuluukin;

Missä vaiheessa minä saan maata silloin, kun haluan tekemättä mitään?

Niinpä.

Ap

Ap, mitä teet nyt? Veikkaan, että olet edelleen täällä meidän seurana kun lapsesi on syntynyt :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ap ketään läheisiäsi ajelumatkan päässä? Vanhempia tai sisaruksia, tai kavereita? Kun mies lähtee illalla ryyppäämään ja makaa seuraavana päivänä krapulassa, mikä estää sinua touhuamasta omiasi? Käy kylässä, ostoksilla, kirjastossa. Vai vaatiiko mies sinua pysymään kotona tekemässä kotihommat ja hoitamassa koiran? Jos mulla olis vastaava tilanne, niin tekisin nitä omia juttujani kun mieskin tekee omiaan. Eikä todellakaan miehellä olisi mitään asiaa sanoa etten minä saisi mennä vaikka yöksi vanhempieni luokse tai kavereille. Jos itse olet ollut töissä ennen äitiyslomaa, eikö sulla ole sieltä ketään kaveria, jonka kanssa lähtisit vaikka syömään joku perjantai- tai lauantai-ilta? Ilmoittaisit miehelle, että olet yön poissa ja hän voi hoitaa koiran. Ota sitä omaa aikaasi nyt, kun ei ole vielä vauvaa, älä jää kotiin harmittelemaan miehen menoja.

Perheeni asuu muualla.

Töistä ei ole ketään.

Ja kaikki likkakaverit juhlivat hekin joka viikonloppu.

Vanhat kaveritkin asuvat kaukana.

Ap

Yksinkin voi tehdä asiota, eikä vain uhriutua siellä kotona. Esim. lähteä kylpylään. Tampereelta varmasti löytyy koirahoitola.

Just. Maha pystyssä yksin kylpylään. Haloo. Miltä sekin näyttäisi ja vielä pikkujouluaikaan?

Mennä sinne kattelemaan kun toiset ovat siellä pariskuntina ja perheinä. Se jos mikä kääntää veistä haavassa vielä lisää.

Kun yksin tekee kaiken aikaa muutenkin asioita niin loppuu se kiinnostus jossain kohtaan kuitenkin.

Sama kun ei olisi parisuhteessa ollenkaan kun yksin tekee kaikenlaista kaiken aikaa.

Eikä kaikki koirat sovellu koirahoitoloihin. Riippuu koirastakin millainen se on.

Vierailija
244/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä bileitä riittää, mutta mulle ei järkätty edes pienimuotoisiakaan vauvakutsuja. Tuntuu, että minut ja olemassa oloni on unohdettu kokonaan

:(

Nytkin mies hehkuttaa pikkujouluista, jo viikon saanut kuunnella kuinka on hauskaa luvassa.

Ei mieti yhtään miltä musta tuntuu jäädä yksin himaan -taas.

Ja seuraavana päivänä tehdä aivan kaiken yksin, kun toinen vaan makaa perse homeessa koko päivän.

Ehdotti, että aamulla lähtisin työpaikalle mukaan ja ajaisin auton pois aamulla ettei jäisi sinne, juu ei tule kauppoja.

Keksikööt keskenänsä miten sen sieltä viikonloppuna hakee, ei ole mun ongelma, koska tiedän ettei salettiin ole kykenevä mua vastavuoroisesti viemään taaskaan Ideaparkkiin ja ravintolaan syömään lukuisista lupauksista huolimatta, joten en odota poikkeusta tälläkään kertaa.

Monet viikonloput kuskina ollut ilman mitään vastapalvelusta, joten ei enää onnistu.

Kaiken huipennus on se, että on jotenkin siinä uskossa mun poistuvan kotoa vauvan synnyttyä varpajaisten tieltä jos esim käy niin että viikolla syntyy ja viikonlopuksi päästään kotiin.

Ja vitut tarvii mitää varpajaisia enää vietellä, kun tähänkin asti joka saamarin viikonloppu juhlinut jo aivan tarpeeksi. Tai menkööt muualle jos on pakko.

Jos sattus synnytys pikkujoulujen aikaan käynnistymään, en ilmoita siitä miehelle millään tapaa.

Siinäpähän ihmettelee minne olen hävinnyt aamulla, kun joskus sattuu kotiin tulemaan. Eipähän herralta hauskanpito keskeydy vaikka haluaisi tulla synnytykseen mukaan mitä tässä ollaan siitä puhuttu.

Mies on muksua toivonut ja halunnut itsekin.

Teki hyvin selväksi, ettei tarvi viestitellä, kun herra tahtoo pitää hauskaa. En itsekään aio vastata vaikka olisi itse pää halki jossain ja yrittäisi tavoitella.

Olen jo lukenut miten käynnistää synnytys kotikonstein ja päätin, että kokeillaan perhana, olisipahan itsellä jotain muuta tekemistä, kun kotona kökkiä ja nähdä miehen reaktio, kun jääkin tällä kertaa paljosta paitsi itse ja joutuisi koiran hoitamaan vuorostaan, sekin, kun on jäänyt kokonaan mun kontolleni kokonaan.

Turha sanoa, että anna miehelle aikaa, silläkin on ollut aikaa jo 9 kuukautta sopeutua muutokseen ja sen pitää riittää sillekin, kun se on riittänyt mullekin, koska pakkohan se on ollut riittää.

Miksi ihmeessä teette lapsia tuollaisten miesten kanssa? Olette varmaan aika nuoria? Mieheni on mua pari vuotta nuorempi ja tein hyvin selväksi etten mitään ryypiskelyä aio katsella ja olla huolissaan sammuuko se taas jonnekin ja missä kunnossa ilmestyy kotiin. On ymmärtänyt pointin ja alkoholin käyttö selvästi vähentynyt, käy muutenkin vaan muutaman kerran vuodessa ulkona, mutta silloin on juonut aivan liikaa, ei enää, ollaan kyllä jo kolmekymppisiä ja perheen perustaminen tulee ajankohtaiseksi tulevaisuudessa. Kannattaa tehdä heti alussa selväksi millaista käytöstä ei aio sietää, jos tilanne ei muutu niin en itse jäisi sellaiseen suhteeseen. Miestä selvästi kiinnostaa bilettäminen enemmän kuin oma raskaana oleva kumppani ja tuleva vauva.

Vierailija
245/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene bussilla sinne Ideaparkiin kuten muutkin? Tai miksette ylipäätään kulje enemmän bussilla, ihme touhua kun koko ajan pitää jotain olla kuskaamassa...

Vierailija
246/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Just. Maha pystyssä yksin kylpylään. Haloo. Miltä sekin näyttäisi ja vielä pikkujouluaikaan?"

Minä ainakin olen ollut, juuri siinä Tampereen kylpylässä. Ei kyllä tullut mieleen pohtia, miltä se näyttää, nautin vaan kun oli ihanaa :)

Sinulle ei nyt tunnu kelpaavan mikään, kun se mies *tuttaa niin paljon :(

Vierailija
247/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Just. Maha pystyssä yksin kylpylään. Haloo. Miltä sekin näyttäisi ja vielä pikkujouluaikaan?"

Minä ainakin olen ollut, juuri siinä Tampereen kylpylässä. Ei kyllä tullut mieleen pohtia, miltä se näyttää, nautin vaan kun oli ihanaa :)

Koska tämä maha on jo ärsyttävä eikä mitkään uikkarit mahdu päälle. Vihaan tätä rantapallo-olemusta

Vierailija
248/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä maha on jo ärsyttävä eikä mitkään uikkarit mahdu päälle. Vihaan tätä rantapallo-olemusta

Et taida pitää edes koko vauvasta. Entä jos vauva synnyttyään on koliikkivauva ja mies vaan jatkaa menojaan? Siinä ei edes ero auta koska se vauva itkee vaan kokoajan ja olet sidottu siihen.

Vierailija
249/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida pitää edes koko vauvasta. Entä jos vauva synnyttyään on koliikkivauva ja mies vaan jatkaa menojaan? Siinä ei edes ero auta koska se vauva itkee vaan kokoajan ja olet sidottu siihen.

Ei se kroppa aina omaakaan silmää miellytä eikä tuo tarkoita sitä etteikö vauvasta tykkäisi.

Itseänikin ärsytti jossain määrin kun vatsa oli tiellä koko ajan. Ja se lääppiminen. Onko sitä pakko ihmisten tulla lääppimään?

Ja sekin vielä kun vedät uikkarin päälle niin varmasti oli olo kuin rantapallolla.

Kaikilla kun se raskaus ei näytä seesteisen kauniilta. Ei ainakaan itsestänikään siltä tuntunut ollenkaan

Vierailija
250/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene bussilla sinne Ideaparkiin kuten muutkin? Tai miksette ylipäätään kulje enemmän bussilla, ihme touhua kun koko ajan pitää jotain olla kuskaamassa...

Ap on ras-kaa-na ja yk-sin. Maha pystyssä yksin johokin...Haloo. Miltä sekin näyttäisi? Mennä sinne kattelemaan kun toiset ovat siellä pariskuntina ja perheinä.

Vierailija
251/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen mahan päälle mitään uikkareita kannata kiskoa, nyt olet bikinikunnossa!

Vierailija
252/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa sulla. Valitettavasti kolmen lapsen ja kahden aviomiehen kokemuksella voin kertoa, että pahempaan suuntaan menee. Tietämäni miehet (isäni, eksäni ja nyksäni) eivät kukaan ole osanneet toimia vauva- ja lapsiasioiden suhteen niin kuin olisin toivonut.

Kurjaa se on. Nyttenkin mies on ollut koko viikon työmatkalla. Mulle on kaatunut kaikki kotihommat lapsineen.

Eksää yritin 10v kouluttaa kotitöihin osallistuvaksi mieheksi ja isäksi. Ekat 2 vuotta sain itkeä, että sain hänet imuroimaan kerran kahdessa viikossa. Ei siitä koulutuksesta paljon mitään poikinut, ihan aavistuksen verran vain. Sanotaanko, että paljon helpommalla olisin päässyt, jos olisin vaan antanut olla ja tehnyt itse.

Ero tuli.

Pahinta hommassa oli jatkuva pettymysten jono, joka ei loppunut. Nyksän kanssa homma menee niin, että mä hoidan lapsen, kodin ja työni. Mutta en maksa asumis- ja ruokakuluja. Palkkani pidän itselläni. Siihen on miehen tyytyminen. Joskus äpisee asioista, joskus saan kuulla olevani loinen, mutta pidän pintani. Minun kotona tekemälleni työlle on hinta ja se sattuu olemaan palkkani! Ilmaiseksi en tee. Ja toisaalta, lapsia hoidan tosi mielelläni. He ovat tärkeintä mitä minulla on.

Jos Ap et saa miestäsi osallistumaan, niin ilmoita hänelle, että hän sitten vastaa kulupuolesta. Eniten v******taa se, jos joutuu yksin tekemään kaikki hommat, mutta sitten vielä maksamaan puolet kuluista. Tosi moni suominainen on tässä ikeessä. Moni vielä sellaisessa, että maksaa kaiken, mut tekeekin kaiken. Ei ole reilua se. Se on sitä loisimista.

Vierailija
253/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa sulla. Valitettavasti kolmen lapsen ja kahden aviomiehen kokemuksella voin kertoa, että pahempaan suuntaan menee. Tietämäni miehet (isäni, eksäni ja nyksäni) eivät kukaan ole osanneet toimia vauva- ja lapsiasioiden suhteen niin kuin olisin toivonut.

Kurjaa se on. Nyttenkin mies on ollut koko viikon työmatkalla. Mulle on kaatunut kaikki kotihommat lapsineen.

Eksää yritin 10v kouluttaa kotitöihin osallistuvaksi mieheksi ja isäksi. Ekat 2 vuotta sain itkeä, että sain hänet imuroimaan kerran kahdessa viikossa. Ei siitä koulutuksesta paljon mitään poikinut, ihan aavistuksen verran vain. Sanotaanko, että paljon helpommalla olisin päässyt, jos olisin vaan antanut olla ja tehnyt itse.

Ero tuli.

Pahinta hommassa oli jatkuva pettymysten jono, joka ei loppunut. Nyksän kanssa homma menee niin, että mä hoidan lapsen, kodin ja työni. Mutta en maksa asumis- ja ruokakuluja. Palkkani pidän itselläni. Siihen on miehen tyytyminen. Joskus äpisee asioista, joskus saan kuulla olevani loinen, mutta pidän pintani. Minun kotona tekemälleni työlle on hinta ja se sattuu olemaan palkkani! Ilmaiseksi en tee. Ja toisaalta, lapsia hoidan tosi mielelläni. He ovat tärkeintä mitä minulla on.

Jos Ap et saa miestäsi osallistumaan, niin ilmoita hänelle, että hän sitten vastaa kulupuolesta. Eniten v******taa se, jos joutuu yksin tekemään kaikki hommat, mutta sitten vielä maksamaan puolet kuluista. Tosi moni suominainen on tässä ikeessä. Moni vielä sellaisessa, että maksaa kaiken, mut tekeekin kaiken. Ei ole reilua se. Se on sitä loisimista.

Sä olet onnistunut saamaan kurjat miehet itsellesi. Älä yritä kolmatta kertaa kun sulla tuntuu menevän pieleen. Mun mieheni on erittäin osallistuva isä eikä bilettänyt yhtään raskausaikana eikä muutenkaan. Osallistuu myös kotitöihin. Kaikki miehet eivät ole paskoja.

Vierailija
254/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pikkujoulut ja sun vauvakutsut on kaksi täysin eri asiaa ja eri asioista kiinni. Vauvakutsut järjestää ystävät, ei ole miehellä siihen asiaan mitään vaikutusta. Turhaan sitä vedät tuohon kuvioon vaan ihan ilman kiukkua miestä kohtaan mieti mistä se johtuu. Miksei ystävät järjestäneet sulle vauvakutsuja? Tai mitä jos järjestävätkin, nyt kun mieskin on pois pikkujouluissa? Ja sitten tuo mies... Jotain syytä hänelläkin on käyttäytyä noin. Et taida muuttua mukavaksi seuraksi tuolla tavalla, että katkeroidut ja teet noita kostoja, ei se teidän suhde sillä parane. Joko puhutte ja molemmat yritätte korjata asiaa tai alat tosissaan harkita eroa. Pikkujoulut kuitenkin on sen firman keksimänä aikana ja kerran vuodessa, se ei kuulosta pahalta "hylkäämiseltä" jos sinne menee, vaikka oliskin se laskettuaika lähellä, eri asia on sit tietysti ne muut juhlat, jos niitä kovin usein on, niin muutoshan siihen on tultava.

Vierailija
255/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan julkisia. Ihmiset ovat ääliöitä kun istumaan eivät päästä edes vanhuksia. Ja mutanaamat siihen vielä toljottamaan kun eivät ole ihmisiä ennen nähneet.

Vierailija
256/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten toteudu tasa-arvo siinäkään, että isää juhlitaan varpajaisten muodossa, mutta äitiä ei mitenkään.

Vierailija
257/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan julkisia. Ihmiset ovat ääliöitä kun istumaan eivät päästä edes vanhuksia. Ja mutanaamat siihen vielä toljottamaan kun eivät ole ihmisiä ennen nähneet.

Onko sulla synnytyksen jälkeen auto päivisin käytettävissäsi? Nimittäin jos et asu kaupungin keskustassa, vauvan kanssa kotikulmilla pyöriminen käy pidemmän päälle erittäin tylsäksi. 

Vierailija
258/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla synnytyksen jälkeen auto päivisin käytettävissäsi? Nimittäin jos et asu kaupungin keskustassa, vauvan kanssa kotikulmilla pyöriminen käy pidemmän päälle erittäin tylsäksi. 

On. Onneksi.

On käynyt jo nyt tylsäksi mutta vatsa on niin tiellä etten ajamaan pysty.

Vierailija
259/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

otit sen jännämiehen? tässä se sitten kärjistyy

Vierailija
260/365 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Missä vaiheessa minä saan maata silloin, kun haluan tekemättä mitään?"

Sinun hommasi tulevan vuoden on hoitaa vauvaa. Nyt täytyy vaan hyväksyä se, ettet enää voi tehdä mitä haluat. Jos mies käy töissä, hän ei voi heräillä öisin. Sinun ei tarvi päivisin tehdä muuta kuin makoilla vauvan kanssa sohvalla ja katsella vaikka telkkaria, ei tarvi kovin skarppina olla. Näin neljän lapsen kokemuksella. 

Katsoisin telkkaria, jos sieltä jotain katsottavaa tulisi. Uusintoja uusintojen perään ja ostos-tv.

Ja Elisa viihde on paska. Netflixia ei olla hommattu eikä muutakaan. Tuskin niistäkään pidemmän päälle mitään katsomisen arvoista on

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi