Teosto on blokannut lähes kaiken musiikin YouTubesta - "This video contains content from TEOSTO. It is not available in your country"
Jopa artistien ja yhtyeiden omien YouTube -kanavien musiikkivideoiden toistaminen on estetty Suomessa.
Teosto on jumala, jolla on laillinen oikeus kontrolloida lähes kaikkea musiikkia Suomessa, niin kotimaista kuin ulkomaista.
Ei sitä kai turhaan Teostomafiaksi kutsutakaan.
Täysin käsittämätöntä. Tästä nousee kyllä myrsky.
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Mä erosin Teostosta 2011 juurikin siksi, kun sillä on merkillinen kiristämisen kulttuuri.
En ole myöskään saanut korvauksia mistään soitoista sen jälkeen. Sekin on outoa kiristämistä. Jos et kuulu Teostoon, et ole oikeutettu saamaan tiliäsi. Ihmeellinen valta-asema radioasemilla, miksi on tuohon suostuttu.
Silti olen onnellinen, että olen irti siitä lafkasta.Nyt ihmettelenkin, miksi munkin videot on youtubesta blokattu?
Erosit palveluntarjoajasta joka niitä korvauksia toimittaa. Teosto on vain yksi näistä. On niitä muitakin. Mutta eivät sattumalta ole syntyneet vaan juuri tuosta tarpeesta josta kirjoitat. Ei tuollaisesta paskasta musiikintekijä ole lähtökohtaisesti kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä erosin Teostosta 2011 juurikin siksi, kun sillä on merkillinen kiristämisen kulttuuri.
En ole myöskään saanut korvauksia mistään soitoista sen jälkeen. Sekin on outoa kiristämistä. Jos et kuulu Teostoon, et ole oikeutettu saamaan tiliäsi. Ihmeellinen valta-asema radioasemilla, miksi on tuohon suostuttu.
Silti olen onnellinen, että olen irti siitä lafkasta.Nyt ihmettelenkin, miksi munkin videot on youtubesta blokattu?
Sinullehan syntyy tuossa taloudellista tappiota, sillä esto vähentää näkyvyyttäsi ja tuon takia voisit periaatteessa olla oikeutettu vahingonkorvauksiin Googlelta ja Teostolta.
Tottahan tämä on. Keskinkertaista menestystä on, mutta ei rahkeita neuvotella asioista. Pieni isoa vastaan. Kunpa vaan olisi joku etujärjestö...
hei vaan sinne teostoon taas kerran, mahtaa pitää kiirettä tänä aamuna kun pitää riehua pitkin somea spämmimässä omaa näkemystä joka ketjussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on teknisesti mahdollista, estäminen, jos youtube ei ole mukana hommassa?
Youtube on mukana hommassa ja tehnyt eston. Syynä se että heillä on nyt sopimuskränää teoston kanssa. Eiköhän nuo videot pian palaa takaisin saataville. Teosto vaan näyttää että mihin he pystyy. Itse en tuota hyväksy mutta musiikin suurkuluttajana ymmärrän teoston kannan. Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.
Vähän ku maanviljelijä kyllästyis siihen että ihmiset syö hänen pellon antimensa ilmaiseksi noin vain suoraan pellosta. Sillä ihmiset olettaa vihannesten ja muiden pellon antimien olevan ilmaisia koska "ne vaan kasvaa maassa", eikä niitä periaatteessa ketään omista vai mitä?
Höps. Ihmiset maksaa ne vihannekset kahdesti; tukiaisina (verot) ja vielä kaupasta haettuna.
Tämä menee jo vähän naurettavaksi, että Sibeliuskin on blokattu. Turhaan kuvittelin että klassista musiikkia voisi helposti kuunnella. Vähän joutuu hakemaan, mitä on blokattu ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko artistin pakko ruveta Teoston asiakkaaksi? Voiko sanotaanko joku uusi artisti itse päättää, että Teosto ei sitten suojele minun musiikkiani?
Ei ole pakko liittyä.Mut jos tekee mieli liittyä suosittelen lämpimästi Ruotsin vastaavaa organisaatiota.
Ei se auta kun teosto kerää rahat suomalaisten kuuntelemasta musiikista oli esittäjällä sopimus teoston kanssa tai ei. Ainoa ero on siinä ettei teosto maksa kuin omille jäsenilleen. Onhan ketjussakin muutama teostosta eronnut joiden musiikin teosto katsoi aiheelliseksi näemmä blokata youtubesta.
Muutenkin en ymmärrä jos bändi esittää oman kappaleensa, kuvaa siitä itse videon ja julkaisee sen itse youtubessa niin miksi teoston pitäisi siitä rahaa saada.
Teosto ei tietenkään blokkaa Googlen palvelusta mitään. Google tehnyt tuolloin teknisen virheen. Teostietokannat tai teoskuvaukset ja niiden metadata eivät ole ajantasaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee jo vähän naurettavaksi, että Sibeliuskin on blokattu. Turhaan kuvittelin että klassista musiikkia voisi helposti kuunnella. Vähän joutuu hakemaan, mitä on blokattu ja mitä ei.
Kerro jotain ko. teoksen tekijänoikeuksista? On ilmeisesti niin, että Google ei tahtoisi maksaa heille korvauksia mikäli teosta katsotaan Youtuben kautta Suomessa. Muutoin kyseessä on tekninen vika. Ilmoittele Googlen asiakaspalveluun nopeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko artistin pakko ruveta Teoston asiakkaaksi? Voiko sanotaanko joku uusi artisti itse päättää, että Teosto ei sitten suojele minun musiikkiani?
Ei ole pakko liittyä.Mut jos tekee mieli liittyä suosittelen lämpimästi Ruotsin vastaavaa organisaatiota.
Ei se auta kun teosto kerää rahat suomalaisten kuuntelemasta musiikista oli esittäjällä sopimus teoston kanssa tai ei. Ainoa ero on siinä ettei teosto maksa kuin omille jäsenilleen. Onhan ketjussakin muutama teostosta eronnut joiden musiikin teosto katsoi aiheelliseksi näemmä blokata youtubesta.
Muutenkin en ymmärrä jos bändi esittää oman kappaleensa, kuvaa siitä itse videon ja julkaisee sen itse youtubessa niin miksi teoston pitäisi siitä rahaa saada.
Teosto ei tietenkään blokkaa Googlen palvelusta mitään. Google tehnyt tuolloin teknisen virheen. Teostietokannat tai teoskuvaukset ja niiden metadata eivät ole ajantasaisia.
"this is my story and i'm sticking to it"
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että tekijänoikeuksien omistajat ovat yleisesti jättäneet ruksimatta kohdan internet-jakelu tekijänoikeusvalvontapalvelustaan. Muun saatte hoitaa mutta netti juu hoidetaan ihan ite :).
Kuten Ylen uutisesta selviää tämä on tilapäinen ja lyhytaikaiseksi jäävä tila jonka jälkeen Google alkaa taas maksaa korvauksia suomalaisille musiikintekijöille ja artisteille kuten kuuluukin.
Kappas, Teostolta käydään tekemässä damage-controllia. Muuten hyvä paitsi että muutkin kuin suomalaiset musiikintekijät on blokattu. Ja materiaali joka ei ole ollut tekijänoikeussuojan alaista. Katsos teosto kun katsoo että sillä on oikeudet kaikkeen ja kerää korvauksia KAIKESTA musiikista. Se ei toki maksa KAIKILLE artisteille vaan jyvittää kerätyt rahat suosituimpien mukaan. Täten se 100 katselukertaa suomesta saanut korealainen bändi ei tienaa sentin tuhannesosaakaan teostolta vaikka teoste sen googlelta on kyllä kiristänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosit palveluntarjoajasta joka niitä korvauksia toimittaa. Teosto on vain yksi näistä. On niitä muitakin. Mutta eivät sattumalta ole syntyneet vaan juuri tuosta tarpeesta josta kirjoitat. Ei tuollaisesta paskasta musiikintekijä ole lähtökohtaisesti kiinnostunut.
Teosto oli alkujaan ideana hyvä ja toimikin hyvin. Sitten vuosien mittaan sai valtaa ja alkoi ajamaan asiaansa pieleen. En pysty olemaan sellaisen lafkan kanssa tekemisissä.
Tämä on osa eräänlaista palomuurien ja VPN:ien laajamittaista testausta. Ja aika perkeleen paha sanoa, että minkä tahon/valtion laskuun loppupeleissä menee.
Älkää nyt helvetissä menkö tekemään mitään VPN-kikkoja vähään aikaan, jotka haluatte pitää netin jatkossakin edes vähän vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinullehan syntyy tuossa taloudellista tappiota, sillä esto vähentää näkyvyyttäsi ja tuon takia voisit periaatteessa olla oikeutettu vahingonkorvauksiin Googlelta ja Teostolta.
Tottahan tämä on. Keskinkertaista menestystä on, mutta ei rahkeita neuvotella asioista. Pieni isoa vastaan. Kunpa vaan olisi joku etujärjestö...
Liity kiireesti siihen ruotsalaiseen vastaavaan ja pistä ne Teoston kimppuun.
Melko hieno jäynä tulisi.
Kiitos. Pitää tutkia.
Osui ja upposi kirjoitti:
Koko muu maailma pystyy kuuntelemaan Finlandia-hymniä paitsi suomalaiset suomessa. Onnea Suomi 100!!
Only in Finland ❤️
Teostoa on turha syyttää siitä mitä biisejä on blokattu ja mitä ei, koska google siellä on blokkaillut omilla algoritmeillaan. Teosto sen sijaan oli tyhmä tai ahne tai molempia, kun luuli pystyvänsä jätille näyttämään kaapin paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teosto oli alkujaan ideana hyvä ja toimikin hyvin. Sitten vuosien mittaan sai valtaa ja alkoi ajamaan asiaansa pieleen. En pysty olemaan sellaisen lafkan kanssa tekemisissä.
Ajat on muuttuneet, samoin musiikin jakelu ja kanavat. Teosto on tippunut kyydistä siinä vaiheessa kun siirryttiin cd-levyistä striimaukseen.
Haha, jopa jääkiekon MM95-loppuottelu on sensuroitu!
Vierailija kirjoitti:
Haha, jopa jääkiekon MM95-loppuottelu on sensuroitu!
öö, mitä? 😂 Onko sieltä blokattu kaikki urheilukisat joissa Suomi on voittanut Maamme-laulun takia?
Mitä vittua Teostolle kuuluu jonkun ulkomaalaisen artistin estäminen? Mitään musiikkiako ei enää saa utubesta kuunnella? Vittu mä en ainakaan ala mitään spotifyta asentamaan kun tää on aina ollut niin kätevää.
No vittu kuunnellaan sit 80-90-luvun tv-sarjojen tunnareita, niitä ne ei onneks voi estää perkele.
Kaikki ei kaupallinen musiikki löytyy yhä.
Kyllä täälläkin voisi miettiä, että onko se välttämättä niin, että suomalainen yhdistys on automaattisesti se pahempi osapuoli kuin amerikkalainen suuryritys? Eihän sillä pienellä tosin ole toivoakaan näissä tilanteissa, et hölmöksihän sitä päätyy oli aikeet kunnialliset tai ei.
Liity kiireesti siihen ruotsalaiseen vastaavaan ja pistä ne Teoston kimppuun.
Melko hieno jäynä tulisi.