Painoni (BMI 21) on miehelle ongelma
Moi. Ajattelin purkaa ahdistustani tänne, koska en tiedä miten muutenkaan saisin nyt kevennettyä oloa. Seuraava koskee miehen suhtautumista ulkonäkööni. Olisin enemmän kuin iloinen jos joku vastaavaa kokenut jakais kokemuksiaan...
Tapasin ihanan maanläheisen ja kiltin miehen pari vuotta sitten. Rakastuttiin nopeasti. Hän sai mun olon kaikin puolin ihanaksi ja aloin tuntea olevani suorastaan jumalatar. Vuosi sitten oli kuitenkin eräs ilta, mikä laittoi asiat vinksalleen. Oltiin juotu muutama olut ja odoteltiin sängyssä unta jutellen. En muista miten aiheeseen päädyttiin, mutta mies paljasti olevansa naisasioissa "yllättävän pinnallinen". Naurahdin että ohoh, SINÄKÖ, millä tavalla muka. Hän vastasi että pitää hoikista ja hentoisista naisista. Oli sitten pakko esittää jatkokysymys että olenko minä (169cm/60kg) sellainen. Odotin vastaukseksi, että olen just hyvä, mutta mies täräyttikin, että rehellisiä jos ollaan, niin voisin painoa pudottaa! En saanut sanaa suustani. Olin siihen hetkeen asti uskonut että olen hänelle täydellinen sellaisena kuin olen. Hän on minulle täydellinen, vaikka mahaa on (mitä sitten?). Olen myös aina ollut itselleni täydellinen sellaisena kuin olen. Olen terve, urheilullinen mutta kurvikas, hyvää ruokaa rakastava, tavallisen nätti nuorehko nainen. Aiemmissa parisuhteissa ulkonäköäni ei ole kritisoitu koskaan. En ottanut aihetta enää esille vaikka se pitkään pyöri päässä ja ajattelin sitä miljoonilta eri kanteilta. Jotenkin pääsin yli, kunnes...
Aloin odottaa ensimmäistä lastamme. Vatsa alkoi pyöristyä hitaasti. Sitten tuli raskauden puoliväli (=nyt) ja "kunnon vauvamaha". Olin kärsinyt pahoinvoinnista ja seksielämää ei ollut ollut pitkään aikaan. Nyt vasta mies lähestyi pitkästä aikaa ja kehui kauniiksi. Ilahduin suuresti ja sanoin että minusta tuntuu kivalta kehut, kun alkaa olla ihanan iso mahakin. Eiköhän avautunut tämä mies taas! Tuumasi, että hänellä on ollut vaikeuksia suhtautua muuttuvaan vartalooni ja halut ovat kärsineet, koska pyöristyn, mutta nyt näkee että se johtuu vauvasta ja hän suhtautuu nyt eri tavalla. Aloin ajatella pahoinvointi-ajanjaksoa... Pidin kun mies antoi mun potea rauhassa... Vaan tuskin olisi "pullukkaan" halunnut koskeakaan.
Raskauden alusta mulle on nyt tullut painoa 8kg. Jos haluan jotain herkkua, syön sitä surutta. Mulla on pyöreä maha, jonka suojissa on rakas lapsi. Mulla on isot rinnat. Iloitsen muuttuvasta kropasta - se tekee tärkeää työtä. Mies odottaa vauvaa innolla ja kun hän koskee minua, kädet hivelee vain mahaa. Tuntuu, etten enää ole hyvä. Pelkään että alan itsekin tuntea niin.
Mitä minä teen?
Kommentit (150)
Miksi päätit hankkia lapsen tuon miehen kanssa?
Miksi ihmeessä hankit lapsia tuollaisen kanssa???
Miksi oletit, että olet miehen mielestä täydellinen jos et ole todellisuudessa lähelläkään täydellistä? Mies voi tyytyä rumempaakin naiseen jos ei löydä parempaa tai jos naisella on muut ominaisuudet kunnossa ja ulkonäkö on riittävän hyvä. Älä kysy miehen mielipidettä ulkonäöstäsi jos et ole valmis sellaista kuulemaan.
Miksi et voisi laihduttaa jos se saa sinut tuntemaan itsesi itsevarmemmaksi? Toisaalta jos mies tykkää oikeasti siroista naisista, niin ei siihen varmaan laihduttaminen paljon auta.
En kyllä huomaa, että paino olisi miehellesi ongelma, mutta kovasti sellaista hänelle teet. " Tuumasi, että hänellä on ollut vaikeuksia suhtautua muuttuvaan vartalooni ja halut ovat kärsineet, koska pyöristyn, mutta nyt näkee että se johtuu vauvasta ja hän suhtautuu nyt eri tavalla. " <- lue ajatuksella, lämmöllä.
Se, että miehesi on pinnallinen naisten ulkonäön suhteen, ei ole mikään outo asia, moni nainenkin on. Ja kyllä sinä miehellesi olet kaiken aikaa kelvannut, ei teille lasta olisi tulossa. Eli niin pinnallinen hän ei ole, ettetkö sinä kokonaisuutena voita mennentullen pitkät ja hennot naiset. ( Miksi edes oletit kysyessäsi olevasi ko tyylinen?)
Voi kumpa sustaki olisi vaan tullut samanlainen 80kg nauta kuin musta raskausaikana, niin olisi miehellä vähän lisää ihmeteltävää. xD
Oikeasti, sun ukkos on säälittävä. Miksi annoit hänen laittaa sut paksuksi?
Mä en ikinä tekisi lapsia tuollaisen miehen kanssa! Huhhuh. Miksi hitossa olet huonossa epäkunnioittavassa parisuhteessa alistumassa ja vielä lapsia teet????!? Järki hoi älä jätä!!!
Piti sitten kuitenki muksuja tehdä sen kanssa? Idiootti mies ja sinä olet selvästi alistuvaa sorttia.
Luulet olevasi joku hienokin raskaana. Rasitat vain maapalloa, joten ole hiljaa.
Jättäisin tuollaisen miehen. Olisin jättänyt jo sillä sekunnilla. Minä kunnioitan omaa kehoani, se on temppelini. Jos minun kehoa haukkuu niin se on sillä selvä peli.
Teille jotka kysytte miksi hankin lapsen tuollaisen miehen kanssa; nämä "paino-ongelmat" ei ole kokoajan ollu puheenaiheena. Yleisesti ottaen arki on hyvää ja kumpikin halusi lapsen. Aika vasta on alkanu kunnolla mietityttää......
Ap
Vierailija kirjoitti:
En kyllä huomaa, että paino olisi miehellesi ongelma, mutta kovasti sellaista hänelle teet. " Tuumasi, että hänellä on ollut vaikeuksia suhtautua muuttuvaan vartalooni ja halut ovat kärsineet, koska pyöristyn, mutta nyt näkee että se johtuu vauvasta ja hän suhtautuu nyt eri tavalla. " <- lue ajatuksella, lämmöllä.
Se, että miehesi on pinnallinen naisten ulkonäön suhteen, ei ole mikään outo asia, moni nainenkin on. Ja kyllä sinä miehellesi olet kaiken aikaa kelvannut, ei teille lasta olisi tulossa. Eli niin pinnallinen hän ei ole, ettetkö sinä kokonaisuutena voita mennentullen pitkät ja hennot naiset. ( Miksi edes oletit kysyessäsi olevasi ko tyylinen?)
Et oo vittu tosissas... Ohan se paino miehelle ongelma, kun oli ite sanonu niin!!!! Ymmärrätkö yhtään lukemaasi... !?
Eipä ole kai muuta tehtävää kuin nauttia raskaudesta ja sitten vauvasta. BMI 21 on hoikka, ja jostain syystä miehesi viehättyy ilmeisesti alipainoisista naisista. Laihduttaminen vaan ei palvele terveyttäsi. No jos mies on muuten hyvä sulle, niin kai on vain hyväksyttävä tämä pieni epäsuhta liitossanne. Tarpeen tullen voit tietysti muistutella miestäsikin, ettei ole mikään kukkakeppi itsekään.
Idiootti mies. Löytäisit kyllä paljon parempiakin...
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä :)
Olen pahoillani siitä, että sinulla on lihava mies.
Pidän oikeasti koomisena sitä, että läskeimmät miehet herjaavat naisten painoa. Eikö heillä ole peilejä?
* Siis tuntuu, että miehen mielestä en enää ole hyvä :/