Krooninen suolistotulehdus alkaa olla jo suomalainen kansantauti
Syökää vaan enemmän sokeria kun sehän on ihan terveellistä. http://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201711292200567522_we.shtml
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sokerista johdu, ääliö.
Tähtien asennostako sitten?
Etkö tiennyt, että lihavan av-mamman tilaan ja sairauksiin ei vaikuta moska mitä hän syö, ei tupakointi, ei liikkumattomuus, ei siideri, ei mitkään omat valinnat. Kaikki vaan tulee ja tapahtuu hänelle, se on huonosta tuurista ja geeneistä kiinni.
Mä olen lihava av-mamma, ja lihavuuteni johtuu tottakai siitä, että olen saanut liikaa energiaa suhteessa kulutukseeni, johon vaikuttaa merkittäväsi esim. perimäni, mutta olennaisimpana vuosikausien syömishäiriö. Eli myönnän täysin sen.
Mutta ei mulla ole mitään vaivoja asiasta, vaikka olen varmasti syönyt sokeria elämässäni 5-10 ihmisen edestä. Olen myös aina liikkunut paljon. Siihen päälle olen tutkitusti älykäskin, sekä menestynyt työelämässä. En käytä juurikaan alkoholia, enkä polta. Uskon että perimäni myös suojelee minua sairauksilta, koska sukumme on pientä ja lihavaa -ja tervettä. Satanen paukkuu vähintään puolella vanhuksista, niin iässä kuin painossa ( ei nyt enää 100-vuotiaana, kuten tiedämme vanhukset vaan alkavat menettää kehon massaa 80+ iässä, ainakin meidän suvussamme).
Tunnen lukuisia suolistosairaita, ja itse asiassa vain n. 1/4 on ylipainoinen. Muut enemmänkin terveysintoilijoita. Yksi on juutalainen, ja on kertonut, että heidän kansallaan on perinnöllisesti huomattavasti enemmän Chronin tautia, hänen yhdellä lapsellaankin on. En siis tiedä tämän asian todenperäisyyttä muuta kuin hänen kertomanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaa loppuuko vaivat kun lopetatte maidon juomisen. Moni on parantunut.
Ei loppunut vaikka lopetti ihan kaiken syömisen ja juomisen ja lapsi sai sairaalassa ravintoliuosta suoraan suoneen. Kroonista suolistosairautta ei pysty parantamaan, ei ruokavaliolla tai muullakaan.
Oliko lapsellasi koliikki? Just luin, että näillä kahdella on tutkitusti myöskin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sokerista johdu, ääliö.
Tähtien asennostako sitten?
Etkö tiennyt, että lihavan av-mamman tilaan ja sairauksiin ei vaikuta moska mitä hän syö, ei tupakointi, ei liikkumattomuus, ei siideri, ei mitkään omat valinnat. Kaikki vaan tulee ja tapahtuu hänelle, se on huonosta tuurista ja geeneistä kiinni.
Ja paska mies joka ei mahdollista tarpeeksi...
Väärä bakteerikansa. Moviprepillä suoli tyhjäksi ja syömään kunnon ruokaa.
Hapaankaali, joka on maitohappomenetelmällä valmistettu ylläpitää kuulemma hyvää bakteeritasapainoa.
Vahva kamomilla tee auttaa myös suolen vaivoihin ja muihin, jos sitä juo kuurina pidemmän aikaa. Minullakin hävisi krooninen monta vuotta kestänyt vatsakipu kamomilla teellä, eikä ole palannut, vaikka olen koittanut useampaan kertaan aineet, jotka vatsaa erityisesti ärsytti. (Esim voi ja valkoviini)
Minulla on geenivirhe joka altistaa autoimmuunisairauksille, ja kyllä vain suolistosta lähtee tämäkin. Kun keho hyökkäilee omia solujaan vastaan (sitä on autoimmuunisairaus) aiheuttaen itselle tauteja, on ihan ensiarvoisen tärkeää kiinnittää huomiota myös tervehdyttävään ruokavalioon. Itselläni nivelkivut vähenivät 80%, pelkästään sillä kun jätin ruokavaliosta pois sokerin ja vehnän. Nyttemmin ei tarvitse edes olla niin tarkka enää noiden ruoka-aineiden kanssa, jolloinka voi ottaa pienen palan kääretorttua, tai syödä normaalia makaronilaatikkoa jonkin verran. Kun suolistoni on paremmassa kunnossa nyt, se sietää myös paprikaa, ja valkosipulia/sipulia raakana.
Tänään voi verkosta kuunnella Terveyssummitista monta suolistoaiheista keskustelua.
Voihan niihin tauteihin olla useitakin tekijöitä ja erilaiset eri ihmisillä. Itse kokeilisin sitä rypsiöljyn vaihtamista oliiviöljyyn. Monet suomalaiset eivät muuta öljyä syökään kun sitä rypsiä (tai niitä yhtä huonoja muita) on lähes joka levitteessa ja ruuassa.
Myös piilevä tulehdus jossain elimistössä (itselläni oli vuosia juurihoidetun hampaan alla mätää, löytyi ihan muussa tutkimuksessa vahingossa).
Ruotsissa on jo aloitettu ulosteensiirrot, niillä on jopa pelastettu ihmishenkiä, kun on niin paha ripuli, ettei enää saa ravintoa.
On helppo ja halpa keino, tilaavat kapseleita, jotka liukenevat vasta suolessa, kapseliin laitetaan luovuttajan tervettä bakteeristoa sisältävää ulostetta, potilas nielaisee kapselin lääkärin luona ja pääsee kotiin.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/besvarlig-diarre-ska-botas-med-ba…
Kyllä vaan jauhot ja sokeri on tutkitusti suolistolle haitaksi. Toki näissä on jonkin verran yksilöllisiä geeneistä johtuvia eroja, joten jos jollekin sopii gluteeni tai sokeri paremmin kuin toisille, ei tarkoita että se olisi kaikille ihan ok.