Työttömän aktiivimalli TULEE VOIMAAN ensi vuonna
Minne muka mahtuu KAIKKI Suomen työttömät koulutuksiin ja töihin tai siis "töihin" (eli niihin 9€/pvä pajoille ja "näin teet cv:n"- turhakekursseille)?!!! Pakko siis itseni ainakin vihdoin kävellä sinne junan alle, yhtäkään euroa ei ole varaa karsia enää tuistani pois. Jännä kun Suomi saa toistuvia huomautuksia liian pienistä tuista ja näin taas päätettiin silti. Ja esim. opiskelijoiden kimppakämppien tukien karsimista armahdettiin, no työttömiltä voi onneksi huoletta AINA leikata viimeisetkin hilut pois! Hyvin sairas Suomi 100v.!! No olkaa nyt oikeistolaiset ym .psykopaatit onnellisia, ensi vuonna on ainakin yksi pummi sitten vähemmän!
Kommentit (585)
Työkkärikö ne paikat hankkii?
Entäs vakuutukset?
Tähän ei tietenkään käy esim kansanopiston tai etä kurssi?
Taitaa kaatua omaan mahdottumuuteen koko Pasanen, kun ei ole työntekijöitä tätä toteuttamaan tai valvomaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on oikein motivoitunut tempputyöllistettävä. Voin tulla kyllä aika hintavaksi yrittäjälle, kunnalle jne. Ruohonleikkurit leikkautan kiinni, tietokoneet imutan täyteen viruksia, ikkunat särkyy työn tiimellyksessä jne. Osataan sitä kiusanteko tälläkin puolella! Ja pitäähän se saada työkuntoonkin ensin. Onkin kaikenlaista kolotusta terveyskeskuslääkäreiden työllistämiseksi.
Meillä "pakkotyökokeilija" yllättyi, kun sai laskun rikkomistaan työvälineistä. Otti yhteyttä oikeusaputoimistoon ja sai vastauksen, että tahallaan rikotut joutuu korvaamaan. Ei olisi kannattanut uhota etukäteen, maksuja tuli vähän yli 5000 euron arvosta.
ja yhteiskunta maksaa. kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on oikein motivoitunut tempputyöllistettävä. Voin tulla kyllä aika hintavaksi yrittäjälle, kunnalle jne. Ruohonleikkurit leikkautan kiinni, tietokoneet imutan täyteen viruksia, ikkunat särkyy työn tiimellyksessä jne. Osataan sitä kiusanteko tälläkin puolella! Ja pitäähän se saada työkuntoonkin ensin. Onkin kaikenlaista kolotusta terveyskeskuslääkäreiden työllistämiseksi.
Meillä "pakkotyökokeilija" yllättyi, kun sai laskun rikkomistaan työvälineistä. Otti yhteyttä oikeusaputoimistoon ja sai vastauksen, että tahallaan rikotut joutuu korvaamaan. Ei olisi kannattanut uhota etukäteen, maksuja tuli vähän yli 5000 euron arvosta.
En suosittele minäkään, että työkokeilijana lähtee vielä entisestään vaikeuttamaan työllistymistään. Olen itse seurannut useampaakin tilannetta, jossa työkokeilija ei nyt suoranaisesti ole aiheuttanut taloudellista tuhoa työkokeilupaikalleen, mutta tyypillisimmin saikutellut itsensä läpi työkokeilujakson. Mikä siis on mielestäni erittäin ymmärrettävää, kun työn laatu on sellaista, jota hyvin moni kouluttamaton tekee ihan oikealla palkalla.
Ja mikä ristiriitaista: vaikka työkokeilijalla ei ole lainkaan samoja etuja kuin varsinaisilla työntekijöillä, häneen usein kuitenkin suhtaudutaan ihan samanveroisena työntekijänä vastuineen. Räikeimmillään koko työkokeilulla paikataan ihan olemassaolevaa työntekijätarvetta ja koko työkokeilua hyödynnetään pikemminkin pitkänä, palkattomana koeaikana, joka sitten hyvää hyvyyttään palkitaan pienellä palkallisella pätkällä. Tahaton tai tahallinen mokailu siis tulee maksamaan sen, että tulisi palkatuksi enää myöhemmin ainakaan samaan paikkaan - maine kun kulkee ihan riippumatta siitä, onko työntekijän vai työkokeilijan roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, köyhät vahingossa rikkomat kalliit koneet ja laitteet. Sinne ne maksu menee ulosottoon, ja kun suojaosuus on jätettävä, sosiaalietuuksista ei ulosmitata, tappiota teen firmoille. VAHINGOSSA AINA.
Tuossa suunnitelmassa ei vain sovi olla kovin muuta omaisuutta ja säästöjä, kuin pelkät sosiaalietuudet. Olenko oikeassa?
Mietin vain itse tilannetta, jossa kyseessä olisi työtön, jolla on kuitenkin omaisuutta säästöjen ja kiinteän omaisuuden muodossa, ja ehkä myös elätettäviä perheenjäseniä taloudessa. Sellaisessa tilanteessa ei kovin mielellään vaarantaisi jo ennestään horjuvaa taloutta hankkiutumalla ulosottoon.
Hyvä että aktivoidaan. Munkin sisko on koko ikänsä maannut työttömänä. Välillä joutuu työkokeiluun ja on ihan poikki! Itse oon ollut töissä jo 35 vuotta. Saamarin vätykset...
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että aktivoidaan. Munkin sisko on koko ikänsä maannut työttömänä. Välillä joutuu työkokeiluun ja on ihan poikki! Itse oon ollut töissä jo 35 vuotta. Saamarin vätykset...
No oi kun kiva että siskosi on hyvä poikkileikkaus Suomen kaikista työttömistä!
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin kusipää geli, kuin tekstidi antaavymmärtää - ei ihme, jos siskosi on aktiivityövoiman ulkopuolella. Psykopaattiveljistä olikin hyvä artikkeli hesarissa juuri. Tuskinpa sisaresi huvikseen on käyttämättä lahjojaan, mutta kaltaisesi kitkerät ja kateelliset siskot/veljet tms kiusantekijät aiheuttavat ison työvoimakadon maastamme. Oletko kuina pyrkinyt auttamaan sisartasi vai oletko juuri tuollainen ylimielinen juntti, kuin tekstisi antaa ymmärtää..
Voimia siskolle. Aika kirous saada tuollainen kusipää veljeksi. (siskoksi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siskosi tulee kohta tekemään työtäsi halvemmalla. ole hyvä
Vierailija kirjoitti:
Miten (koska töitä ei kaikille löydy) te-toimisto aikoo järjestää kaikkien työttömien kuntouttavan työtoiminnan?
Miksi kaikille työttömille pitää järjestää "kuntouttavaa työtoimintaa"? Suurin osa ei tavitse kuin vain sen työpaikan ja pystyy menemään sinne töihin vaikka huomenna, kunhan se työpaikka vain löytyy. Tässä mitään kuntoutusta tarvita, vaan työpaikka! Minä ainakin olen ollut työelämässä pitkästi yli 30v. Kyllä minä töitä osaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 vuotiaasta alkaen, töitä tehneenä, nyt 54 vuotiaana irtisanottuna, täytyisi te-toimiston painostuksesta, mennä ilmaiseen työkokeiluun. Anna mun kaikki kestää. Motiivaatiossa löytyy.
Olisi kannattanut ylläpitää osaamistaan ja huolehtia siitä, ettei osaaminen pääse vanhenemaan. Sillä tavalla ei joutuisi työttömäksi.
T: Ammattikirjallisuutta nytkin vapaa-ajallaan lukevaNiin, että kun kerrot haastattelussa että olenpas lukenut ammattikirjallisuutta niin ovet aukeavat? Niillä sinun lukemilla kirjoilla ei ole Paskankaan merkitystä siinä vaiheessa, kun porukkaa aletaan kortistoon laittamaan siinä sinunkin työpaikassasi.
Minä en edelleenkään ymmärrä miksi ei töissä olevat laita hanttiin myös näille älyvapaille ehdotuksille, koska milloin tahansa voi se oma paikka täyttyä näillä ilmais työntekijöillä ja tätä minä ainakin pelkään koska työttömissä on useiden alojen ammattilaisia.Ei, omaan työhöni ei voi tulla koskaan ilmaistekijää. Ensinnäkin alallani on osaajapula, ja työnantajaa on helppoa vaihtaa. Toinen asia on se, että käsittelen paljon sellaista tietoa, jota ei voi antaa ilmaishessujen näppeihin.
Niinhän sä luulet. Ei ole maailmassa montaa työpaikkaa mitä ei voi korvata ja luulen ettei sinun työpaikkasi ole yksi niistä.
Kyllä töitä on, ja riittää jos ei palkkaa tarvii maksaa. Kaikki työttömät sinne vaan, ilmaistöihin. Ja monet oikeissakin töissä olevat, vois siirtyä 9e päivä+ korvaus palkkaan. Porvarit jyrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten (koska töitä ei kaikille löydy) te-toimisto aikoo järjestää kaikkien työttömien kuntouttavan työtoiminnan?
Miksi kaikille työttömille pitää järjestää "kuntouttavaa työtoimintaa"? Suurin osa ei tavitse kuin vain sen työpaikan ja pystyy menemään sinne töihin vaikka huomenna, kunhan se työpaikka vain löytyy. Tässä mitään kuntoutusta tarvita, vaan työpaikka! Minä ainakin olen ollut työelämässä pitkästi yli 30v. Kyllä minä töitä osaan tehdä.
Vastaus kysymykseesi löytyy lainaamassasi kommentissa suluista. Kuntouttavaa pitää järjestää jotta työtön "ei osoittaudu passiiviseksi" ja menetä lähes viittä prosenttia korvauksestaan.
Työpaikanhan valtaosa työttömistä haluaa ja on siltä istumalta valmis sellaisen vastaanottamaan mutta kuten useasti todettu, niitä ei läheskään kaikille riitä.
Ennenkun löytyy työ, josta saan vähintään 2000e kk, en lähde mihinkään. Jos joku miettii, miksi en tee vähän töitä, ilman saadakseni työttömyys rahan. Niin miksi pitäisi tehdä, ilmaista työtä jonkun muun hyväksi. Jos olet ollu, vaikka 20v töissä ja maksanut noin, 150000e veroja, niin kyllä. Ei omatunto soimaa. Lisäksi kaikesta muustakin, on maksettu veroja, tellejä, lellejä. Saatana.
Supolllll kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin kusipää geli, kuin tekstidi antaavymmärtää - ei ihme, jos siskosi on aktiivityövoiman ulkopuolella. Psykopaattiveljistä olikin hyvä artikkeli hesarissa juuri. Tuskinpa sisaresi huvikseen on käyttämättä lahjojaan, mutta kaltaisesi kitkerät ja kateelliset siskot/veljet tms kiusantekijät aiheuttavat ison työvoimakadon maastamme. Oletko kuina pyrkinyt auttamaan sisartasi vai oletko juuri tuollainen ylimielinen juntti, kuin tekstisi antaa ymmärtää..
Sisko asuu toisella puolella suomea Isossa kaupungissa jossa on työvoimapula ihan kaikesta. Mutta kun sinne töihin joutuu menemään ja olemaan siellä monta tuntia! Ja vasta neljän jälkeen pääsee kotiin syömään pullaa! Ja niissä työkokeiluissa ei edes tarvi tehdä mitään, onpa rankkaa.
No, toivottavasti on hyvä elämä maata vielä viiskymppisenä kotona kun mikään työ ei kelpaa. Itse olen ollut kaikenlaisissa ammateissa ja kaikki on kelvannut mistä on rahaa tullut, välillä kahdessakin duunissa.
Ja jos jäisin työttömäksi niin parissa päivässä löytäisin uuden työn. Menisin vaikka marketin kassalle, siivoamaan tai raksalle. Mutta ei kun kaikkien pitäisi saada olla vähintään pikkupomo ja juuri siinä hommassa mihin on koulutus. Itse olen viimein päässyt siihen tehtävään mihin on koulutus ja urani huipulle, mutta aloitin kyllä ihan pohjamudista.
Homehtukaa ja madottukaa sinne koteihinne apurahojemme turvin ja olkaa ylpeitä itsestänne!
Vierailija kirjoitti:
Supolllll kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisko asuu toisella puolella suomea Isossa kaupungissa jossa on työvoimapula ihan kaikesta. Mutta kun sinne töihin joutuu menemään ja olemaan siellä monta tuntia! Ja vasta neljän jälkeen pääsee kotiin syömään pullaa! Ja niissä työkokeiluissa ei edes tarvi tehdä mitään, onpa rankkaa.
No, toivottavasti on hyvä elämä maata vielä viiskymppisenä kotona kun mikään työ ei kelpaa. Itse olen ollut kaikenlaisissa ammateissa ja kaikki on kelvannut mistä on rahaa tullut, välillä kahdessakin duunissa.
Ja jos jäisin työttömäksi niin parissa päivässä löytäisin uuden työn. Menisin vaikka marketin kassalle, siivoamaan tai raksalle. Mutta ei kun kaikkien pitäisi saada olla vähintään pikkupomo ja juuri siinä hommassa mihin on koulutus. Itse olen viimein päässyt siihen tehtävään mihin on koulutus ja urani huipulle, mutta aloitin kyllä ihan pohjamudista.
Homehtukaa ja madottukaa sinne koteihinne apurahojemme turvin ja olkaa ylpeitä itsestänne!
Ihanaa, että keskuudessamme on kaltaisiasi ihmisiä. Helpottaa kummasti, jatka vain ahkerointiasi samaan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Supolllll kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ on aika selvästi elämässäsi samalla tasolla kuin Jeesus uskovaiselle. Ymmärräthän, että työtä tekemällä elätät pääosin muita (netto-ostovoimasi on EU:n heikoimpia) ja työtä tekevät vain köyhät.
Työttömät kiittävät sinua uhrauksestasi. Harmi, että työttömyyden hoitokulut ovat pienet verrattuna saamattoman byrokratian aiheuttamiin kuluihin, joita verotuloillasi ylläpidät.
Miten saisi Vartiaisen motivoitua harrastamaan liikuntaa ja tarkkailemaan ruokavaliotaan? Pitääkö se laittaa paksun pojan palkka jäihin, jos ei tunti kuntouttavaa kuntoilua ala päivässä maistumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja varmasti maksaa. :D Mikä on orjatyöleirisi nimi? No vahinkoja sattuu aina etukäteen uhoamattakin. Minkäs niille mahtaa..
Joo, köyhät vahingossa rikkomat kalliit koneet ja laitteet. Sinne ne maksu menee ulosottoon, ja kun suojaosuus on jätettävä, sosiaalietuuksista ei ulosmitata, tappiota teen firmoille. VAHINGOSSA AINA.