Työttömän aktiivimalli TULEE VOIMAAN ensi vuonna
Minne muka mahtuu KAIKKI Suomen työttömät koulutuksiin ja töihin tai siis "töihin" (eli niihin 9€/pvä pajoille ja "näin teet cv:n"- turhakekursseille)?!!! Pakko siis itseni ainakin vihdoin kävellä sinne junan alle, yhtäkään euroa ei ole varaa karsia enää tuistani pois. Jännä kun Suomi saa toistuvia huomautuksia liian pienistä tuista ja näin taas päätettiin silti. Ja esim. opiskelijoiden kimppakämppien tukien karsimista armahdettiin, no työttömiltä voi onneksi huoletta AINA leikata viimeisetkin hilut pois! Hyvin sairas Suomi 100v.!! No olkaa nyt oikeistolaiset ym .psykopaatit onnellisia, ensi vuonna on ainakin yksi pummi sitten vähemmän!
Kommentit (585)
En ymmärrä tätä ilkeyttä ja agressiivisuutta. Meillä on yksi elämä ja miten valiokoituvat ne ihmiset jotka ovat oikeutettuja moniin tonneihin ja ne jotka satasiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mene junan alle.
Viheliäistä rankaista junankuljettajia.
Älkää kukaan menkö junan alle. Paljon parempi listiä noita päättäjiä jotka ovat kurjuudestanne vastuussa. Junankuljettajia on turha rankaista.
Tämä. Jos kaiken tämän p*skan lisäksi joku h*lvetin aktiivimalli tulee käyttöön, kannustan jokaista tarttumaan aseeseen. Te, joilla ei ole mitään menetettävää, tappakaa ne, jotka ovat vastuussa kaikesta tästä. Aloittakaa vaikka Juhana Vartiaisesta. Oikeasti. TEHKÄÄ JOTAIN.
Äläs ny kiihkoile pojan kloppi
En ole tuo kirjoittaja, mutta alan olla samaa mieltä.
Enkä ole pojankloppi, vaan sen verran ikääntynyt täti-ihminen ja pitkäaikaistyötön, etten näköjään kelpaa enää sinne marketinkassalle tai siivoamaan, jonne asiasta tietämättömien mukaan kuka tahansa voi tuosta noin vain mennä. Jostakin raksasta nyt puhumattakaan, tosin myönnän etten sinne ole yrittänyt. Kelpaako sinne alasta mitään tietämätön 55-vuotias täti? Siivosin ja istuin kassalla (tai lähinnä hyllytin kaupassa) liki 40 vuotta sitten, mutta se työkemus kai on pilaantunut, kun tässä välillä opiskelin ja tein ihan muita töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisko asuu toisella puolella suomea Isossa kaupungissa jossa on työvoimapula ihan kaikesta. Mutta kun sinne töihin joutuu menemään ja olemaan siellä monta tuntia! Ja vasta neljän jälkeen pääsee kotiin syömään pullaa! Ja niissä työkokeiluissa ei edes tarvi tehdä mitään, onpa rankkaa.
Kerro mikä kaupunki, niin rupean hakemaan töitä sieltä. Ei täällä Tampereella ainakaan tunnu pulaa olevan, joudan muuttaa poiskin.
Se tavallinen tarina taas, "työvoimapula ihan kaikesta" -huutelija katosi, kun ruvettiin vähän tarkemmin kyselemään, missä se pula on.
Juu, varmaan on paljon niitäkin, jotka oikeasti ovat tehneet kaikkensa työllistyäkseen. Voisin kuitenkin jo itse sanoa 3 henkilöä "läheltä", joiden kohdalla työttömyys on vähän monimutkaisempi juttu kuin että ei vain ole töitä. Heille tuo aktiivimalli tekee ainakin ihan gutaa. Tulee vähän tulta perseen alle, kun elämään liittyviä vastuiden kuittaaminen ei ole aivan läpihuutojuttu.
Työttymyyteen voi liittyä syrjäytymistä, ahdistusta, epärealistisia odotuksia, haahuilua, kyvyttömyyttä kestää työpaikkojen ristiriitoja, vaikeutta kestää patistamista tai ottaa vastaan palautetta, vaikeutta nähdä oman kapean ajattelun ulkopuolelle ja muuttaa suhtautumistaan itsensä elättämiseen.
Sossusta tai kelasta pitää sitten saada ateria korvaus ja kyyti korvaus jos tässä pitää lähteä johonkin helvetin kuuseen asti näpräämään käpylehmiä tai muutenhan päivärahan pienentäminen menettää merkityksensä. Linja-autoon menisi 6,60e päivä ja ruokailut päälle eli vähintään 10e pv eli 50e viikko ja jos rangaistus olisi yhden päivän päivärahan menetys niin tämän rangaistuksen ottamalla jää voitolle monta euroa ainakin kelan rahalla oleva.
Mä en aktiivipaskamalliin lähde. En rupea orjaksi satavuotiaassa Suomessa. Onneksi tulen toimeen myös tosi pienelläkin summalla per kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Juu, varmaan on paljon niitäkin, jotka oikeasti ovat tehneet kaikkensa työllistyäkseen. Voisin kuitenkin jo itse sanoa 3 henkilöä "läheltä", joiden kohdalla työttömyys on vähän monimutkaisempi juttu kuin että ei vain ole töitä. Heille tuo aktiivimalli tekee ainakin ihan gutaa. Tulee vähän tulta perseen alle, kun elämään liittyviä vastuiden kuittaaminen ei ole aivan läpihuutojuttu.
Työttymyyteen voi liittyä syrjäytymistä, ahdistusta, epärealistisia odotuksia, haahuilua, kyvyttömyyttä kestää työpaikkojen ristiriitoja, vaikeutta kestää patistamista tai ottaa vastaan palautetta, vaikeutta nähdä oman kapean ajattelun ulkopuolelle ja muuttaa suhtautumistaan itsensä elättämiseen.
"paljon on niitäkin" ... tai sitten suurin osa on niitä jotka ovat tehneet kaikkensa. Se on vain pieni osa jotka vain istuvat perseellään ja nostavat tukia ilman aikomusta mennä töihin.
Ehkä mediassa on tehty paljon töitä sen eteen että työttömistä annettaisiin mahdollisimman huono kuva. Ja siinä on myös ilmeisesti onnistuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mene junan alle.
Viheliäistä rankaista junankuljettajia.
Älkää kukaan menkö junan alle. Paljon parempi listiä noita päättäjiä jotka ovat kurjuudestanne vastuussa. Junankuljettajia on turha rankaista.
Tämä. Jos kaiken tämän p*skan lisäksi joku h*lvetin aktiivimalli tulee käyttöön, kannustan jokaista tarttumaan aseeseen. Te, joilla ei ole mitään menetettävää, tappakaa ne, jotka ovat vastuussa kaikesta tästä. Aloittakaa vaikka Juhana Vartiaisesta. Oikeasti. TEHKÄÄ JOTAIN.
Tää olis kyllä aika juhlallista historian kertausta satavuotiaan Suomen kunniaksi. Kai sitä on pakko välillä aina muistuttaa, ettei siitä hyvää seuraa jos yhdet kahmii liikaa ja toisille jää vain rippeet.
Ihan sama. Multa kun leikkaa vielä, nostan syytteen valtioo vastaan. Toiseksi haen samat tuet kuin pakolaisilla. Aion valittaa koko paskasta kunnolla.
ihan sairasta politiikkaahan tämä on. todella suurta luokkaeroa tässä luodaan. Kelakin on myöntänyt että täysin tulottomia on suomessa ennätysmääriä ja samalla hehkutetaan että työttömiä on näin ja näin vähän. sitten on vielä suuri joukko niitä jotka ovat (kuntouttavassa työtoiminnassa) töissä palkatta. luonnollisesti tämä porukka ei näy työttömien tilastoissa, suurin puhallus on se että heitä on jo paljon enemmän kun työttömiä. Hurraa sipilän hallitus kansalaisia te huijata kyllä osaatte. bravo
Tulee aika kalliiksi yhteiskunnalle. Työttömien tuet täytyy edelleen maksaa, mutta samalla kunnat joutuvat järjestämään aiempaa enemmän kuntouttavaa toimintaa, mikä tarkoittaa ammattilaisten palkkaamista kaiken maailman työpajoja vetämään.
Se on tietysti hyvä, ettei kukaan voi nostaa työkkärin rahoja tekemättä yhtään mitään. Mutta antaako Kela sitten kuitenkin menetetyn tuen hakijalle toimeentulotuen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Supolllll kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että aktivoidaan. Munkin sisko on koko ikänsä maannut työttömänä. Välillä joutuu työkokeiluun ja on ihan poikki! Itse oon ollut töissä jo 35 vuotta. Saamarin vätykset...
Jos on noin kusipää geli, kuin tekstidi antaavymmärtää - ei ihme, jos siskosi on aktiivityövoiman ulkopuolella. Psykopaattiveljistä olikin hyvä artikkeli hesarissa juuri. Tuskinpa sisaresi huvikseen on käyttämättä lahjojaan, mutta kaltaisesi kitkerät ja kateelliset siskot/veljet tms kiusantekijät aiheuttavat ison työvoimakadon maastamme. Oletko kuina pyrkinyt auttamaan sisartasi vai oletko juuri tuollainen ylimielinen juntti, kuin tekstisi antaa ymmärtää..
Voimia siskolle. Aika kirous saada tuollainen kusipää veljeksi. (siskoksi)
Sisko asuu toisella puolella suomea Isossa kaupungissa jossa on työvoimapula ihan kaikesta. Mutta kun sinne töihin joutuu menemään ja olemaan siellä monta tuntia! Ja vasta neljän jälkeen pääsee kotiin syömään pullaa! Ja niissä työkokeiluissa ei edes tarvi tehdä mitään, onpa rankkaa.
No, toivottavasti on hyvä elämä maata vielä viiskymppisenä kotona kun mikään työ ei kelpaa. Itse olen ollut kaikenlaisissa ammateissa ja kaikki on kelvannut mistä on rahaa tullut, välillä kahdessakin duunissa.
Ja jos jäisin työttömäksi niin parissa päivässä löytäisin uuden työn. Menisin vaikka marketin kassalle, siivoamaan tai raksalle. Mutta ei kun kaikkien pitäisi saada olla vähintään pikkupomo ja juuri siinä hommassa mihin on koulutus. Itse olen viimein päässyt siihen tehtävään mihin on koulutus ja urani huipulle, mutta aloitin kyllä ihan pohjamudista.
Homehtukaa ja madottukaa sinne koteihinne apurahojemme turvin ja olkaa ylpeitä itsestänne!
En yleensä kommentoi mihinkään mutta nyt oli sen verran rasittava teksti että pakko sanoa: haistappa sinä oikein pitkä paska.
Todella kummallinen keskustelu näin ulkosuomalaisen näkökulmasta. Olen itse asunut seitsemässä eri maassa (ihan länsimaita) ja jokaisessa on ihmetelty Suomen työttömyysetuuksia ja sosiaaliturvaa. Moni ei varmaankaan käsitä kuinka onnekas on että saa edes jotain rahaa valtiolta työttömänä. Ja veroja olen maksanut muissakin maissa ihan Suomen tasoa, eli siitä ei ole kiinni.
Jos Suomessa ei ole työpaikkoja, niin mikä estää lähteä ulkomaille? Sinne voi lähteä vaikka olisi lapsiperhe, lapsillekin mielekäs kokemus. Tuntuu että suomalaisten koko elämä menee valittamiseen, mutta mitään ei olla valmiita tekemään oman elämän parantamiseksi, vaan aina odotetaan että valtio auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Todella kummallinen keskustelu näin ulkosuomalaisen näkökulmasta. Olen itse asunut seitsemässä eri maassa (ihan länsimaita) ja jokaisessa on ihmetelty Suomen työttömyysetuuksia ja sosiaaliturvaa. Moni ei varmaankaan käsitä kuinka onnekas on että saa edes jotain rahaa valtiolta työttömänä. Ja veroja olen maksanut muissakin maissa ihan Suomen tasoa, eli siitä ei ole kiinni.
Jos Suomessa ei ole työpaikkoja, niin mikä estää lähteä ulkomaille? Sinne voi lähteä vaikka olisi lapsiperhe, lapsillekin mielekäs kokemus. Tuntuu että suomalaisten koko elämä menee valittamiseen, mutta mitään ei olla valmiita tekemään oman elämän parantamiseksi, vaan aina odotetaan että valtio auttaa.
Nämä ihmettelijät ovat joitain "tavan tallaajia"?
Kumma juttu että EU:lta on tullut asiasta noottia Suomelle ja nimenomaan siksi että edut ja turvat ovat liian matalat.
Vierailija kirjoitti:
Sinä vaikutat lähinnä psykopaatilta. Oikeasti. Ihan tunnet läheltä jopa kolme tyyppiä ja heidän taustansa yms. joiden perusteella jakelet tuomioitasi.
Huh huh. Pidät todennäköisesti itseäsi jonkinlaisena valioyksilönä ja sellaisena joka on pääsääntöisesti aina tehnyt hyviä valintoja, kannat vastuusi suoraselkäisenä maailman tuulissa, olet aikaansaava ja dynaaminen seuraihminen. Jep jep, olen nähnyt kaltaisiasi besserwissereitä. Olette erittäin vittumaisia tapauksia, kaiken sen ylemmyydentuntonne ja alentuvan asenteenne kanssa. Onneksi et ole nyt, etkä tule koskaan olemaan siinä asemassa että voisit määrät elämästäni, tai siitä mikä minulle on parasta. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä aina ihmetellä asioita jotka eivät koske itseä. Ja antaa neuvoja muille kuinka näiden tulisi elää.
Olen pitkään työttömänä ollut TYPpiin pakotettu kuntouttavalla työtoiminnalla uhkailtu nainen. Olen kirjoittanut tästä tänne ennenkin. Minulle TYPpiin joutuminen oli henkisesti hyvin kova paikka ja jo muutama kuukausi sitten ennen kuin olin näistä uusista naurettavuuksista olin kuullutkaan päätin, että mielummin otan sitten vaikka karenssin kuin suostun kuntouttavaan työtoimintaan, koska teidän, että en tule sitä millään tavoin kestämään. Minun pitää nyt tutustua paremmin näihin uusiin naurettavuuksiin ennen kuin voin päättää, miten näihin suhtaudun ja näiden suhteen tulen toimimaan.
En ymmärrä sitä, miksi suurin piirtein kaikki Suomen ongelmat laitetaan työttömien syyksi. En myöskään ymmärrä, miksi juuri työttömien elämää pitää kurittaa kurittamistaan. Kaikenlaisten rangaistuksien ja nöyryyttämisien ja vastaavien sijaan unohdetaan se tosiasia, että työtä ei yksinkertaisesti ole kaikille halukkaille, eikä se ole työttömien syytä, vaikka eräät tahot näin haluavatkin uskoa. Suomen lain mukaan työttömyys ja köyhyys eivät ole rikoksia. Tämä tuntuu kuitenkin eräiltä tahoilta unohtuvan nykymenoa seuratessa. Miksi pitää nöyryyttää jo nöyryytettyä ja tehdä jo ennestään vaikeasta elämästä vieläkin kurjempaa ? Tukien leikkaus ole ratkaisu suureen työttömien määrään kuten ei myöskään työttömien loputon syyllistäminen ja nöyryytys. Kaikella sillä rahalla ja ajalla, joka on käytetty kaikenlaiseen työttömien nöyryytykseen, tähän liittyvään pelleilyyn ja vastaavaan olisi varmasti pystytty luomaan jollekin työttömälle myös oikea vakituinen ja kokoaikainen työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on oikein motivoitunut tempputyöllistettävä. Voin tulla kyllä aika hintavaksi yrittäjälle, kunnalle jne. Ruohonleikkurit leikkautan kiinni, tietokoneet imutan täyteen viruksia, ikkunat särkyy työn tiimellyksessä jne. Osataan sitä kiusanteko tälläkin puolella! Ja pitäähän se saada työkuntoonkin ensin. Onkin kaikenlaista kolotusta terveyskeskuslääkäreiden työllistämiseksi.
Meillä "pakkotyökokeilija" yllättyi, kun sai laskun rikkomistaan työvälineistä. Otti yhteyttä oikeusaputoimistoon ja sai vastauksen, että tahallaan rikotut joutuu korvaamaan. Ei olisi kannattanut uhota etukäteen, maksuja tuli vähän yli 5000 euron arvosta.
Älä puhu paskaa. Jos minut, 55v.eukko pakoitetaan jonnekin ilmaistöihin, niin aivan varmasti vahinkoja sattuu. Ei vahinko tule kello kaulassa. Eihän sitä tälläinen tyhmä työtön voi mitään osata. Ainakaan ilman palkkaa. Siinähän haet korvauksia, mukava katsoa, kuka pelin voittaa. Epäilen sinun olevan aika heikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on oikein motivoitunut tempputyöllistettävä. Voin tulla kyllä aika hintavaksi yrittäjälle, kunnalle jne. Ruohonleikkurit leikkautan kiinni, tietokoneet imutan täyteen viruksia, ikkunat särkyy työn tiimellyksessä jne. Osataan sitä kiusanteko tälläkin puolella! Ja pitäähän se saada työkuntoonkin ensin. Onkin kaikenlaista kolotusta terveyskeskuslääkäreiden työllistämiseksi.
Meillä "pakkotyökokeilija" yllättyi, kun sai laskun rikkomistaan työvälineistä. Otti yhteyttä oikeusaputoimistoon ja sai vastauksen, että tahallaan rikotut joutuu korvaamaan. Ei olisi kannattanut uhota etukäteen, maksuja tuli vähän yli 5000 euron arvosta.
Älä puhu paskaa. Jos minut, 55v.eukko pakoitetaan jonnekin ilmaistöihin, niin aivan varmasti vahinkoja sattuu. Ei vahinko tule kello kaulassa. Eihän sitä tälläinen tyhmä työtön voi mitään osata. Ainakaan ilman palkkaa. Siinähän haet korvauksia, mukava katsoa, kuka pelin voittaa. Epäilen sinun olevan aika heikoilla.
Vakuutusyhtiö ne siltä hajottajalta vaati, ei työnantaja. Siinä on työtön aika lailla tuskaisassa paikassa, kun vastassa on lakimiesten armeija.
Äläs ny kiihkoile pojan kloppi