Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri teki lasun

Vierailija
28.11.2017 |

Kun olemme unohtaneet kaksi lääkärikäyntiä. Mitä ihmettä nyt tapahtuu? Olemme normaali perhe, molemmat olemme töissä ja lapset päiväkodissa. Pk on sujunut hyvin.

Ahdistaa. Sosiaalityöntekijää menemme tapaamaan....

Kommentit (195)

Vierailija
141/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan kuuluu ahdistella ihmisiä. Sitä varten meillä on ylipalkattuja kansanedustajia että voivat keksiä lisää holhontaa ja veroja. Lasuja perheille, 1kmh ylinopeussakkoja autoilijoille, aktivointia työttömille, lisää veroja kaikille ym

Vierailija
142/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän naisen, joka antoi lapselle pääkipuun panacodin, kun ei ollut muuta kotona --> lääkäri teki lasun siitä, että äiti oli oli antanut lapselle huumetta!

Panacod on vahva kipulääke, kolmiolla merkitty. Luokitellaan huumelääkkeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli teidän mielestä olemme nyt ehdottomasti niitä tärkeitä lastensuojelun asiakkaita?

Ap

Eihän sitä voi tietää ennen kuin tutkitaan.

Moni lastensuojelun asiakas katsoo olevansa aiheettomasti kontrollin alla.

Vierailija
144/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa havainnollistuu hyvin nykyaikaisten uraohjusten ajatusmaailma, jossa kaltoinkohtelua on vaan juoppovanhempien harrastama fyysinen väkivalta mutta ei hyvätuloisten, ulospäin kunnollisten perheiden harrastama lapsen tarpeiden vähättely ja laiminlyönti. Jos työasiat menee lasten neuvola-aikojen edelle, niin se todella on lasun aihe, piste.

Silloin soitetaan ja perutaan aika. Ei vain unohdeta mennä ja viedä niin turhaan toisten työaikaa.

Pitäisikö katsoa vaatteista että onko vanhemmat kiireisiä vai välinpitämättömiä?

Vierailija
145/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri pääsi vähän näyttämään valtaansa tyyliin "minulle ei vittuilla"

Vierailija
146/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvää aamupäivää taas aaveella. Joo anna näiden täydellisten äityleiden ja muiden vittuilijoiden jäädä omaan arvoonsa. Unohduksia voi sattua kiireessä kenelle tahansa kun on paljon asioita hoidossa samaan aikaan ja varmasti yksi syy miksi ap on ainakin yhden käynnin on se, että on saanut jo tietää että kaikki on kunnossa. Asia siis muistissa on pudonnut tärkeysjärjestyksessä kun kyseessä olisi ollut vain yhteenveto. Varmasti ap pitää lasten terveyttä ensisijaisena eikä tärkeitä käyntejä ole unohtanut.

Ette te mitään lasun ansainneita ole, huomaavat sen kyllä. Selität tilanteen ja homma lähtee kyllä luistamaan.

Ja te muut voittekin jatkaa sädekehänne hieromista. Me muut inhimilliset mokailijat ja unohtelijat sen sijaan uskallamme luvats, että jokin asia joskus voi mahdollisesti unohtua.

Vierailija
147/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän naisen, joka antoi lapselle pääkipuun panacodin, kun ei ollut muuta kotona --> lääkäri teki lasun siitä, että äiti oli oli antanut lapselle huumetta!

Panacod on vahva kipulääke, kolmiolla merkitty. Luokitellaan huumelääkkeeksi.

Tunnetpa lääkkeet hyvin. Panacodia ei luokitella huumelääkkeeksi. Panacod on pkv-lääke eikä n-lääke. Kolmio tarkoittaa sitä että lääke SAATTAA heikentää suorituskykyä eikä esimerkiksi auton ajaminen panacodin jälkeen ole kiellettyä millään tavoin. Huumelääkkeet ovat asia erikseen.

Vierailija
148/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI lasu ole mikään rikosrekisteri kuten jotkut tuntuvat täällä kokevan. Vaikuttaa että nämä "ihan tavalliset perheet" kokevat sen suunnilleen samana kuin poliisi tulisi ovelle syyttämään heitä rikoksesta.

Kun se ei ole sitä. Lasun teon takana on huoli lapsen hyvinvoinnista. Jotta ongelmatapaukset löytyvät, on akko ilmoituksia tehä hyvin pienellä kynnyksellä. Silloin niitä ns. turhia ilmojakin syntyy. Ei se ole vakavaa, eikä sen pitäisi tavallista perhettä ahistaa yhtään millään lailla. Se asia on yksi pikku paperi ja puhelu tai tapaaminen tms ja siinä se kun aiheettomaksi havaitaan. Ei tosiaankaan voi vainoomiseksi kutsua. Huoli voi olla aiheeton, mutta oikeasti hyvä äiti ja isä ei siitä mihinkään paniikkiin mene tai ala vainoomisena sitä kokemaan.

Nämä väitteet että "lapsi vietiin kun oltiin kipeänä" viittaa selviin mielenterveysongelmiin ja siihen että vanhemmat ovat olleet kykenemättömiä lapsestaan huolehtimaan. Sitä on sitten monen "ihan tavallisen" vanhemman vaikea käsittää ja itketään netissä että ihan syyttä suotta vainottiin ja lapsi vietiin. Järki käteen nyt.

Ei olekaan vaan pahempi. Rikosrekisteri sentään vanhenee joskus. Ls on ikuinen.

Vierailija
149/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista miten ihmiset alapeukuttavat viestiä 148 vaikka kyse on aivan faktasta 😂

T. Lääkäri joka EI olisi tehnyt aloittajasta lasua

Vierailija
150/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan turhaa. Me on unohdettu neuvoloita ja hammaslääkäreitä. Ei ole kukaan tehnyt lasua.

Normaaleja ollaan, mutta kiire ja kolme alle 5-vuotiasta.

Tuttua huttua, valitettavasti. Ainakin pari kertaa unohdettu neuvola, kun ottaa huomioon, että siellä on ravattu kolmet raskaudet ja kolmet lapset. Olen myös ollut tunnin väärässä ajassa neuvolassa kaksi kertaa. Yhdellä kertaa etuajassa, toisella myöhässä. Kummatkin neuvolakäynnit sujuivat ok. Onneksi oli yksi ja sama terveydenhoitaja kaikkien lasten kanssa. Tunsi meidän perheen ja tilanteen. Ei tullut lasuja perään mutta toisella kertaa terveydenhoitaja näki, että mulla oli ihan oikea hätä (murtunut käsi) ja hankki meille kotiin apua, koska pienin oli silloin vielä vauva. Kerran unohtunut lapsen hammaslääkäri ja häpeän sitä edelleen. Olin itse varannut ajan, vieläpä miehen arkivapaalle, joten mitään työjuttuja ei tarvinnut järjestellä. Lääkäriaikaa ei olla (ehkä) unohdettu lasten kohdalla koskaan. Ei voi muistaa... viimeiset vuodet mennyt niin sumussa, vähillä unilla ja heikolla itsensä huollolla. Odotan sitä aikaa, kun kaikki lapset ovat edes koulussa... pari vuotta vielä pitää jaksaa.

Vierailija
151/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on muotia ilmoitella kaikesta niille paskiaisille.

Vierailija
152/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itseänikin huvittaa miten alkoi satamaan alapeukkua kun kerroin että panacod EI ole huumelääke :D Suosittelen että otatte asiasta selvää mikä on huumelääke ja mikä ei. Turha siitä on itkeä kun panacod nyt vain ei ole huumelääke eikä sitä huumelääkkeeksi alapeukuttamalla luokitella.

Vierailija
153/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään lasu heti synnäriltä jokaisesta. Mitä sitä empimään. Hyvä kun tutkitaan kaikki. Perheet ovat aivan liian piilossa kodeissaan , että olisi mitenkään mahdollista havaita huolenaiheet kaikissa. Kaikki terveysseurannat pakolliseksi. Myös varhaiskasvatus pakolliseksi, sillä henkinen väkivalta on yhtä vakavaa kuin fyysinen. Ja 0-vuotiaasta, koska mitä jos äiti imettäessään plärää vaan somea? Psykiatrin tarkastus myös vuosittaiseksi.

Vanhemmat eivät ole ammattikasvattajia, se on syytä muistaa. On vaarallista, että tavalliset tollukat kasvattavat lapsiaan itse. Ei pelkkä lääkäriajan unohtaminen, vaan myös myöhästely on sietämätöntä.

Ja kuukausittaiset kotikäynnit. Pistarityyliin.

Bonuskorttisysteemien tiedot terkkarille, että voi seurata ostosdatasta, miten virallista ravintosuositusta (muutetaan se pakolliseksi, tietysti), noudatetaan. Mihin ls-huolipisteytys ylipäätään perustuu? Minä olen paljon enemmän huolissani yksilapsisista perheistä. Selvä yksinäisyyden riski! Ja kaksilapsiset perheet ovat vakava riski, miten tunnistetaan syrjintä ja suosinta. Ehkä videopäiväkirjavelvoite. Kolmilapsiset perheet, jääkö yksi sisarus kolmanneksi pyöräksi.? Isän sylissä toinen, äidin sylissä toinen, minne kolmas? Tai ei syliä ollenkaan, siinähän on riski lapselle joutua ahdistelluksi. Keinosyli tilalle, koska tutkimukset puoltaa kuitenkin sitä sylittelyä. Suurperheet, Tarviiko edes sanoa..?

Eroperheet. Minä erolapsena olen sisältä aivan rikki. Ei auta, vaikka äiti muisti kaikki lääkäriajat. Olenko ollut ls-lle vähemmän tärkeä. Minulla on itsetunto aivan pohjamudissa. Miksi minua ei autettu? Ettekö olisi pystyneet järjestämään isän takaisin kotiin. ? Aikamatkustus varmaan onnistuu teiltä, koska lapsen etu. ! Nyt vaan mars takaisin 80-luvulle ja taklaatte sen toisen naisen ja mun isi tiukasti käsipuolesta taluttaen takaisin perhe-elämän pariin! Jos ette tee sitä nostan syytteen syrjinnästä. Ls on subjektiivinen ihmisoikeus.

Vierailija
154/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan minäkin tulevaisuudessa potentiaalinen lastensuojelun asiakas? Minulla on add joka aiheuttaa muistamattomuutta, ei paljon mutta niin että joskus voisi hyvin käydä jotain samantyylistä kuin ap:lla. Voi kamala, pakkosterilointi kaikille joilla muistamattomuutta syystä tai toisesta!!!!

Vierailija
155/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä, joiden elämä pyörii kotitöiden ymrpäillä, ei riitä ymmärrys siihen, miten joillain voi olla paljon tärkeämpääkin tekemistä. Ihan normaalia unohtaa välillä aikoja, unohdan usein itsekin. Eri asia tietysti, jos lapsi olisi sairas, mutta se ei ollut tässä se tilanne. Äitinä kuitenkin voin antaa lapsilleni niin paljon enemmän henkistä pääomaa, kun ymmärrän elämässä muustakin kuin niistä kotitöistä. Nyt kuitenkin ollaan Suomessa, missä työpäivät ovat vain 8 tuntisia. Uraan pääsee jo 9 tunnilla ( täällä taas vedetään herne nenään tästä, mutta 9h on normaali britin työpäivä eivätkä kaikki ole siellä ls tapauksia). Loppuaika menee lasten kanssa, mikä on itselleni tärkeää. Jotain lääkäriaikoja nyt voi unohtua helpostikin. Enpä ole ikinä ajatellut sen olevan kovin tärkeää tai mikään juttu.

Vierailija
156/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan minäkin tulevaisuudessa potentiaalinen lastensuojelun asiakas? Minulla on add joka aiheuttaa muistamattomuutta, ei paljon mutta niin että joskus voisi hyvin käydä jotain samantyylistä kuin ap:lla. Voi kamala, pakkosterilointi kaikille joilla muistamattomuutta syystä tai toisesta!!!!

Et sinä voi olla aikuisena lastensuojelun asiakas.

Vierailija
157/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod on vahva reseptilääke jossa opioidia, sitä ei todellakaan voi anniskella lapsille ilman lääkärin määräystä!  Eikä lääkäri sitä hevin lapsille määrännekään..

Vierailija
158/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo itseänikin huvittaa miten alkoi satamaan alapeukkua kun kerroin että panacod EI ole huumelääke :D Suosittelen että otatte asiasta selvää mikä on huumelääke ja mikä ei. Turha siitä on itkeä kun panacod nyt vain ei ole huumelääke eikä sitä huumelääkkeeksi alapeukuttamalla luokitella.

Kyllä sitä huumaavaan tarkoitukseenkin käytetään. Kodeiini muuttuu elimistössä morfiiniksi. Lapselle ei anneta toisen lääkkeitä muutenkaan.

Vierailija
159/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jos unohtelet toistuvasti lapsen terveyden ja hyvinvoinnin kannalta oleellisia asioita, ihan sama mikä syysi tähän on, tietysti.

Vierailija
160/195 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista miten ihmiset alapeukuttavat viestiä 148 vaikka kyse on aivan faktasta 😂

T. Lääkäri joka EI olisi tehnyt aloittajasta lasua

Lääkäri, joka ei tiedä ettei aikuisesta voi tehdäkkään lasu ilmoitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi