Olen kyllästynyt juomaan huonoa aamukahvia. Kertokaa hyvä kahvi kaupasta
Starbucksin kahvi oli huonoa, Lidlin Melitta Auslese oli huonoa. Mikä olisi hyvää? Onko Gevalia hyvää, se oli sitä joskus 25 vuotta sitten.
Kommentit (106)
Saan usein kehuja kahvistani (kotona tai kyläpaikassa) ihan vaan sillä, että kiinnitän vähän huomiota siihen mitä teen. Kylmää vettä erillisellä kannulla, oikea määrä ja tarkat mitalliset sitä kahvia.
Kulta Katriina Luomu
Lidlin Luomu 100% Arabica (vaalea pussi)
Löfsberg Crescendo tai Kharisma
Tykkään sekä vaaleasta että tummasta paahdosta ja lisään kahviini maitoa.
Lidlin espressopavut, jauhaa kahvimyllyllä ja keittää ihan peruskeittimellä.
Kysymys teille, jotka ostatte marketista kahvinpapuja ja jauhatte kotona itse: onko niihin kaupassa myytäviin papupakkauksiin merkitty päivämäärä, milloin ne on paahdettu? Mietin tätä, koska ostan papuni pienestä paahtamosta ja niihin on aina merkitty paahtopäivämäärä. Olen siinä käsityksessä, että pavutkin tulisi käyttää melko pian paahtamisen jälkeen ja ostan siksi aina melko pieniä määriä kerralla. Jos jostain syystä ostan normaalia enemmän, säilytän pavut pakastimessa.
Luomu Kulta Katriina ihan ehdottomasti!
DeLonghi kahvikone oli ehdottomasti hyvä ostos. Keittää kupillisen kerrallaan jauhaen pavut suoraan keittovaihessa. Myös maidonvaahdotin lattea varten. Keitin ilmoittaa, kun kalkinpoiston tai muun puhdistustoimen aika. Ei enää ikinä takaisin taviskeittimeen, 1 napinpainallus ja aina täydellinen kuppi kahvia! Ja mitkä tahansa pavut toimivat vastajauhettuna. Tummapaahtoisista pidämme eniten.
Vierailija kirjoitti:
Löfsbergin kahvit on hyviä. Itse pidän kaikista merkin 3-4 paahtoasteen kahveista. Vaaleammat eivät ole mun makuuni.
Aivan kamalaa oli sellainen liilassa pakkauksessa oleva Löfsberg.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka ostatte marketista kahvinpapuja ja jauhatte kotona itse: onko niihin kaupassa myytäviin papupakkauksiin merkitty päivämäärä, milloin ne on paahdettu? Mietin tätä, koska ostan papuni pienestä paahtamosta ja niihin on aina merkitty paahtopäivämäärä. Olen siinä käsityksessä, että pavutkin tulisi käyttää melko pian paahtamisen jälkeen ja ostan siksi aina melko pieniä määriä kerralla. Jos jostain syystä ostan normaalia enemmän, säilytän pavut pakastimessa.
Näyttäisi ainakin tässä Arvid Nordquistin papupussissa olevan.
Paahdettu 24.10.2017 - Parasta ennen 27.07.2018.
Arvid Nordquistin Reko pavuista teen yleensä aamukahviksi espressokoneella americanoa. Monenlaista kahvia on tullut vuosien saatossa kokeiltua, mutta aina kuitenkin lopulta olen päätynyt takaisin juomaan Rekoa.
Brazil ja presidentti näistä peruskahvimerkeistä parhaat.
Vierailija kirjoitti:
Arvid Nordquistin Reko pavuista teen yleensä aamukahviksi espressokoneella americanoa. Monenlaista kahvia on tullut vuosien saatossa kokeiltua, mutta aina kuitenkin lopulta olen päätynyt takaisin juomaan Rekoa.
Rekoa olen juonut siitä asti kun sen löysin noin vuosi sitten. Tykkään kovasti.
Espressoa mokkapannulla, ja siihen jos haluaa niin maitoa (joko kuumaa tai kylmää) sekaan. Jotkut laittaa vähän kaakaojauhettakin.
Pirkka ranskalainen paahto, paahtoaste 5. Hinta-laatu-suhteeltaan ehdottomasti paras tummapaahto.
Sama kahvi saattaa muuten maistua ihan erilaiselta eri puolella Suomea. Se on se veden laatu mikä vaihtelee niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Pirkka ranskalainen paahto, paahtoaste 5. Hinta-laatu-suhteeltaan ehdottomasti paras tummapaahto.
Kiitos vinkistä! Tuota pitää kokeilla.
Pauligin kahveista poikkeus lienee Cafe New York, jota ostan. Kulta Katriinalta ainoa hyvä kahvi on tumma paahto, jota jopa äitini kehui tarjotessani sitä siskon tytön juhlissa. Löfbergsia, Arvid Nordquistia ja joskus pienpaahtimokahvia ostan kaupasta.
Minulla ei ole omaa papumyllyä, mutta kaupassa käydessä ostan papukahvia, jota jauhan paikan päällä, tai toinen mahdollisuus on ostaa kauppahallista pienpaahtimoiden kahvia, jotka voidaan jauhaa paikan päällä, jos ei omista papumyllyä. Perheenjäsenen yritykselle olen päättänyt ostaa tästä lähtien pavuista jauhettua kahvia lähikaupasta ja kahvit keitetään DeLonghin Clessidra-kahvinkeittimellä, joka toimii pour over-toiminnalla. Huomaa eron valmiiksi jauhettuihin kahveihin.
Vierailija kirjoitti:
Löfberg crescendo 5/5 tumma on paras
Täältä myös ääni Crescendolle, ei ole sen voittanutta!
Arvid Nordqvistin Grand Dia, ripaus sokeria ja loraus hyvin vatkattua Oatlyn iKaffea.