Mitä teidän 15v tytöt toivoo joululahjaksi?
En keksi omalle mitään, ei osaa toivoakaan kun on jo kaikkea. Jotenkin haluaisin muistaa kuitenkin.
Kommentit (92)
Macbookia, pörrösukkia ja rasiallista Julia-konvehtaja. Listan lyhyys johtuu tuosta ensimmäisestä, perusteli sen tulevilla lukio-opinnoilla. Sattui olemaan sopivasta Black friday-alessa, joten tuolla piilossa omppu jo odottelee. :)
Meillä on 15-vuotiaat kaksoset. Toinen haluaa sinisiä juomalaseja (merkki aivan sama, kunhan on sinistä lasia) ja toinen kunnollisen moottorisahan, jotta pääsee isän kanssa metsähommiin talvella oman sahan kanssa eikä tarvitse aina lainata äidin sahaa. Varmaan noiden päälle sitten ostan jotkut kirjat, hansikkaat, suklaata ja korvakorut. Moottorisahatyttö haluaa nyt myös korvisreiät, siskonsa otatti reiät jo kymmenvuotiaana.
Mummulta tulee pitkävartiset villasukat, joiden kanssa pärjää metsätöissä umpihangessa ja hiihtämässä ja pulkkamäessäkin. Lyhyempivartiset pakkaavat aina saappaissa valumaan ja haukkaamaan lunta.
Olemme menossa jouluna viikoksi kylpylään, joten pidämme lahjamäärän suppeana.
Mulla on macbook työkäyttöön.. ihan ihmettelen tätä että pikkulikoille lukio-opintoihin. Youtube-videoita ne niillä kattoo.
Oma teetyttöni on saanut tänä syksynä jo läppärin opiskeluun ja kaikki pakolliset vaatteet talvisaappaista takkiin. En laske noita joululahjoiksi koska tarve on todellinen juuri silloin. Jouluksi varaan tosiaan jotain ilahduttavaa ekstraa, niinkuin tuo teekukkasetti :)
Joulun paras puoli on yhdessä puuhaileminen, meillä on aikamoisen kilpailuhenkinen piparienkoristelu jne. Eka pipsutaikina tehtiin lauantaina, huomenna vielä leivotaan mutta sitten alkaa se game of decorations :D
Meidän toivoo pari monster high nukkea koska keräilee niitä
Vierailija kirjoitti:
Tyttö ei meikkaa eikä arvosta myöskään kauniita vaatteita erityisemmin. Raha on aika ankea lahja mielestäni. :( Elokuvissakaan ei ole käynyt yli kymmeneen vuoteen.
Ap
Elämä? Voi olla vähän hankala antaa, mutta sitä tyttösi tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on macbook työkäyttöön.. ihan ihmettelen tätä että pikkulikoille lukio-opintoihin. Youtube-videoita ne niillä kattoo.
En tiedä mitä MacBookit maksaa, mutta mun nörttimies osti meidän nörttitytölle 1800€ Lenovon lukiota varten. En sano etteikö halvemmallakin voisi saada kelvollisen koneen, mutta onko se sulta pois jos joku ostaa lapselleen kunnollisen läppärin? Nörtit laittaa tietokoneeseen ne rahat, mitkä pissiksillä menee meikkeihin ja vaatteisiin.
Menipä pitkään, kokonainen sivu vastauksia, ennen kuin alin sitten oli sitä luokkaa, mitä usein tulee jo heti aluksi. Ei puutu enää kuin liukkari ja dildo. Nekin varmaan tulevat tuolla sivuilla vastaan, mutta olkoon, en jaksa lukea pitempään.
Meidän 14v toivoo ja saa ainakin
Meikkejä, dvd-boxin, tabletin (kahtoo enimmäkseen elokuvia netflixistä /videoita youtubesta) toivomansa paidan/housut/kaulahuivin, ehkä vielä lahjakortin vaateliikkeeseen ja suklaata.
Onkohan nuo tarpeeksi.....?
Jaaa-a, todella hankalaa, kun ei ole heittänyt mitään toiveita.
Viime vuonna oli sama juttu ja sitten oli pettynyt kun ei oikeen mitään muuta saanutkaan kun rahaa tai lahjakortteja.
VS:ltä jos jotain yrittäis tilata ja sitten voisin alkaa keräämään hälle Pentikin Vaniljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
CD:t ja DVD:t
No ei tuon ikäiset enää näitä käytä :DD
Tai minkään ikäiset... Millä vehkeellä cd:stä edes saa nykyään äänen? Dvd-laite taitaa meilläkin löytyä vielä jostain.
Vierailija kirjoitti:
Meidän 14v toivoo ja saa ainakin
Meikkejä, dvd-boxin, tabletin (kahtoo enimmäkseen elokuvia netflixistä /videoita youtubesta) toivomansa paidan/housut/kaulahuivin, ehkä vielä lahjakortin vaateliikkeeseen ja suklaata.
Onkohan nuo tarpeeksi.....?
Kyllä on tarpeeksi!
Vierailija kirjoitti:
Meidän tyttö toivoo astioita, ei vain oikein tiedä mitä, koska ei halua enää Arabiaa, jota aiemmin keräili. Tyttö on "tiedostava", eikä halua Arabiaa, koska ei ole enää suomalainen astiasto, vaan thaimaalainen. Luulen, että Pentikkiä alamme keräillä nyt. Toivelistalla on myös kahvinkeitin, leivänpaahdin, vatkain, lakanoita, pyyhkeitä. Ei siis kaikkia kerralla, vaan aina kun jotain lahjoja ostetaan, niin siltä listalta voi sitten katsoa ja sanoa toiveita myös isovanhemmille ja kummeille kun kysyvät.
Siis, eikö teini asu enää kotona jos toivoo kodinkoneita??
Ihailen tuota sinänsä materialististen nuorten tiedostavuutta verrattuna itseeni saman ikäisenä. Oma 15-vuotias sanoi eilen, että toivoo lahjaksi bambuhammasharjoja tai vastaavia! Ja sellaisen sheivauslaitteen, johon vaihdetaan vain terä, koska #maailmahukkuumuoviroskaan
Ei mitään valmista kirjaa vaan lahjakortti kirjakauppaan, jotta saa valita kirjansa. 30e eurolla saa jo hyvän kirjan.
Meikkiä käyttämätönkin voi silti pitää puuterista, jos sen saa.
Lämpimät sukat ja hansikkaat. Niitä tarvitaan aina.
Ala keräämään jotain astiasarjaa. Katsokaa netistä yhdessä mikä sarja olisi kiva.
Torkkupeitto/huopa (jos ei ennestään vielä ole).
Antakaas samalla vinkkejä mistä kaupasta lähteä hakemaan tämän ikäiselle juhlamekkoa.
Itse olen saanut joka vuosi uuden pyjaman jouluksi ja se on aina ollut yksi parhaimmista lahjoista :3. Olen vähän vanhempi kuin 15, mutta silloin sen ikäisenä se pyjama, pörrösukat, rasvat, koskmetiikkatuotteet yms. ovat olleet hyviä lahjoja (Niinkuin nykyäänkin)
Vierailija kirjoitti:
Exä sanoi, että ”hän ei sitten mitään pc-romua tähän talouteen halua” ja osti molemmille lapsille Macbookit, koska koulussa tarvittiin jo ennen lukiota. (Itselläni ei olisi ollut varaa kuin ehkä halvimpiin perusläppäreihin). Mikäs siinä, nyt ovat jo neljättä vuotta tyytyväisenä tehneet niillä mäceillä niin koulutehtävät kuin youtube-katselut.
Tää on kyllä ehkä järkyttävin trolli hetkeen.
Miten ihmeessä asiat ovat toisensa poissulkevia?