Mitä teidän 15v tytöt toivoo joululahjaksi?
En keksi omalle mitään, ei osaa toivoakaan kun on jo kaikkea. Jotenkin haluaisin muistaa kuitenkin.
Kommentit (92)
Outoa, etten tiedä vielä kuin yhden 150 euron rannekellon. Vai enkö mä ole kuunnellut sitä?
Yleensä niitä lippuja ja lappuja on ilmestynyt syksyn mittaan ties mistä. Jos ei ole maitopurkkiin liimannut postit lappua lahjatoiveineen, niin voi olla kengässä, takintaskussa, pyykkikopassa, tiskarissa... lisäksi on kova "shoppailemaan" HM, Zalando... mitä näitä nettikauppoja nyt on, tulee linkkiä päivittäin. Joskus on jopa ostoskoriin laittanut ja pyytänyt mua hyväksymään.
Vai tyytyiskö se vaan tuohon kelloon? Buahahahahahahaaa!
Ja meillä toteutetaan kaksi järkihintaista toivetta. + muutamia perinteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortit ovat tosiaan hyviä, mamman ostamat vaatteet tuppaavat olemaan huteja. Joku ihana pyjama voisi kyllä olla hyvä. Tänä vuonna teehullu tyttöni saa teekukkia ja lasikannun https://www.exoticteapot.co.uk/tea/flowering-tea , viime vuonna sai Twiningsin puulaatikon täynnä pick&mix teepusseja https://www.twinings.co.uk/gifts/compartment-boxes Todennäköisesti ostan myös jotain luksuskeksejä tai toffeeta rasiassa (tyttö tykkää kruusatuista peltirasioista... )
Lisäksi saamme yhteislahjaksi kirjoja ja tekoturkistorkkuhuovan :)
Kiitti teevinkistä ja linkeistä.
Mä olen miettinyt jotain extraa vielä ja tämä ideahan se on! Tee on meidänkin tyttären juttu, muttei varmasti osaa tuommoista odottaa.
Mun tyttö toivoo Nintendo Switchiä ja pian ilmestyvää Xenoblade Chronicles -peliä.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, etten tiedä vielä kuin yhden 150 euron rannekellon. Vai enkö mä ole kuunnellut sitä?
Yleensä niitä lippuja ja lappuja on ilmestynyt syksyn mittaan ties mistä. Jos ei ole maitopurkkiin liimannut postit lappua lahjatoiveineen, niin voi olla kengässä, takintaskussa, pyykkikopassa, tiskarissa... lisäksi on kova "shoppailemaan" HM, Zalando... mitä näitä nettikauppoja nyt on, tulee linkkiä päivittäin. Joskus on jopa ostoskoriin laittanut ja pyytänyt mua hyväksymään.Vai tyytyiskö se vaan tuohon kelloon? Buahahahahahahaaa!
Ja meillä toteutetaan kaksi järkihintaista toivetta. + muutamia perinteisiä.
150€ kellon?!?! Hahhah!! Ei sillä hinnalla saa edes kunnon kelloa! Jos pukki toisi minun 15v pojalle 150€ patterikellon, olisi joulu pilalla!
Vierailija kirjoitti:
150€ kellon?!?! Hahhah!! Ei sillä hinnalla saa edes kunnon kelloa! Jos pukki toisi minun 15v pojalle 150€ patterikellon, olisi joulu pilalla!
Kyllä tuolla hinnalla saa ihan käypäisen kellon. Me tykätään Mondainesta, kun siinä on kiva kellotaulu (sveitsiläiseltä juna-asemalta tuttu) ja tytöllekin on ostettu oma jo ennen kuin hän oli 10-vuotias. 50€ Swatchit kestivät vuoden verran, niin tuntui ihan hullutukselta ostaa niitä jatkuvasti. Varmaan jo 8 vuotta on Mondaine ollut käytössä, patterit pitää välillä vaihtaa ja rannekekin muutaman vuoden välein, mutta saapahan vaihtelua kun ottaa välillä nahkaisen ja välillä metallisen.
Onko ap:n tyttärellä reiät korvissa? Meidänkään tyttö ei meikkaa, mutta 14-vuotiaana laitettiin korviin reiät ja korvakoruja on osteltu aina välillä joulu- tai synttärilahjaksi. Tai keväällä koulun päättyessä.
Mä kyselin tytöltä toiveitaan tässä yhtenä iltana, niin lista oli kyllä melko pitkä...
Hollisterin tai Adidaksen huppari, Gleen kaikkien jaksojen dvd-boxi, Simsin lisäpaketti, Daniel Wellingtonin ruusukultainen kello, kirjoja, Polon neuleita, ratsastushanskat, uuden ratsastuskypärän, jotkut ihanat lakanat, toivoi pieneksi jääneen Thomas Sabon rannekorunsa isontamista lisäpaloilla, Ted Bakerin muovisen kassin, rahakin on kuulema kätevää ja yleishyödyllistä...
No, onpahan mulla ainakin listaa valita mitä hankin.
Meidän tyttö toivoo astioita, ei vain oikein tiedä mitä, koska ei halua enää Arabiaa, jota aiemmin keräili. Tyttö on "tiedostava", eikä halua Arabiaa, koska ei ole enää suomalainen astiasto, vaan thaimaalainen. Luulen, että Pentikkiä alamme keräillä nyt. Toivelistalla on myös kahvinkeitin, leivänpaahdin, vatkain, lakanoita, pyyhkeitä. Ei siis kaikkia kerralla, vaan aina kun jotain lahjoja ostetaan, niin siltä listalta voi sitten katsoa ja sanoa toiveita myös isovanhemmille ja kummeille kun kysyvät.
Te dildojen ehdottelijat. Suksikaa kuuseen.
Oman huoneen laittaminen on yleensä mieleistä tuon ikäiselle tytölle. Lahjakortti Ikeaan! Teevinkki oli kyllä kiva, ja lompakko, jossa rahaa.
Antaisitte, te nykyajan kylmät materialistivanhemmat, lapsillenne aikaa edes jouluna! Ei ihme, että lasten ja nuorten pahoinvointi lisääntyy, kun välittäminen korvataan muovikrääsällä ja rahalla. :(
Meillä neiti 22v toivoi Viiru ja Pesonen elokuvat. Ja myös saa ne.
Meidän tyttö on hurahtanut plannereihin, niitä kun saa itse muokata mieleisekseen. Saa joululahjaksi uudet kannet ja erilaisia lisälehtiä plus tietty ensi vuoden kalenterisivut siihen. (Tämä puuhailu tuo äidille niin elävästi mieleen oman teiniajan Teinikalenterit! :D)
Tässä jotain ideoita:
- kamera, järjestelmäkamera, kameravarusteita
- läppäri, tabletti
- kosmetiikkaa (meikkejä, ihonhoitoa, suihkugeeliä yms.)
- taidetarvikkeita (akryylivärejä, siveltimiä, taulupohjia [en nyt muista millään niiden nimeä], maalaustarvikkeita, kunnollisia kyniä ja paperia yms.
- kännykkä, muistikortti, suojakuoret
- kuulokkeet
- kaiutin
- kirja
- päiväkirja, erilaiset valokuvakansiot tai tuunattavat kalenterit + tarvikkeita
- stereot
- CD:t ja DVD:t
- vaatteita
- urheiluvarusteita, harrastusvälineitä
- herkkuja, erikoisruokia (siis vaikka japani-teemaisia ruokia, jotain tiettyä teetä tai vaikka erikoiskahveja)
- tarvikkeita tulevaan omaan kotiin
- rahaa
- lemmikki (hamsteri, marsu)
- soitin (+ soittotunteja tai nuotteja)
- lahjakortteja (vaate, kenkä, koru, meikki, kasvohoito, kampaaja, urheiluliike, kuntosali, ravintola, kirjakauppa, matka)
- elokuvalippuja, sarjalippu uimahalliin, bussikortti
- sisustusjuttuja
- käsilaukku, olkalaukku, reppu
- lehtitilaus vuodeksi
- huvipuistoranneke tms.
- liput konserttiin, teatteriin (esim. Mamma Mia! ensi kesänä Helsingissä) tai vaikka laivalle
Lastensuojelijat muistuttavat: kirjoitti:
Antaisitte, te nykyajan kylmät materialistivanhemmat, lapsillenne aikaa edes jouluna! Ei ihme, että lasten ja nuorten pahoinvointi lisääntyy, kun välittäminen korvataan muovikrääsällä ja rahalla. :(
En ole ikinä ymmärtänyt tätä ajatusta, että lahjojen antaminen olisi jotenkin pois yhteisestä ajasta.
Me esim. annamme lapsille aika paljon lahjoja, koska meillä lapset saavat lahjoja pääasiassa vain jouluna ja syntymäpäivänä. Rahaakin lahjoihin menee melko paljon. Mutta tämä ei poista mitenkään sitä faktaa, että minä olen kotiäitinä 24/7 lasten käytettävissä (ollut jo 15 vuotta) ja esim. ennen joulua mies päätti pitää viikon lomaa, että saadaan koko perhe rauhassa valmistella joulua. Aattona meille tulevat kaikki isovanhemmatkin ja kaikki pyhät vietetään perheen kesken.
Ai niin, ja lahjojen ei tarvitse olla krääsää!
Joululahjaksi bussikortti!? Ei kai nyt sentään... Samalla idealla tampaxeja ja aamupuurojauhoja.
Me olemme jo ostaneet 16-vuotiaalle:
- sateellittipuhelimen (tyttö harrastaa purjehdusta ja retkeilyä),
- lahjakortin lumilautailutarvikkeita varten,
- lisäksi rahaa hiihtolomamatkaa varten Etelä-Tiroliin.
13-vuotiaalle:
- estesatulan
- MacBookin
- rahat uuteen viuluun (vanha kävi pieneksi)
Ostamme vielä jotain vaatteita ja kirjoja, pelejä ja sen sellaista. Ollaan aina annettu harrastuksiin liittyviä lahjoja, vaikka jotkut sukulaiset ja tuttavat ovat sitä mieltä, että ne kuuluu ostaa muutenkin ja jouluna pitäisi antaa jotain muuta. Ei meistä ja lapset ovat olleet tyytyväisiä.
Ei oo tyttöä mutta pojalle rahaa.
Meidän 14-vuotiaalle harrastukseen liittyvää tavaraa. Nyt jo hankittuna
- uusi ratsastuskypärä
- turvajalustimet
Lisäksi jotakin pientä esim. pyjama, leffalippuja, lahjakortteja.
Vierailija kirjoitti:
CD:t ja DVD:t
No ei tuon ikäiset enää näitä käytä :DD
Tuhoa tämä kirja-kirja voisi hyvinkin kiinnostaa tämän ikäistä.