Mitä teidän 15v tytöt toivoo joululahjaksi?
En keksi omalle mitään, ei osaa toivoakaan kun on jo kaikkea. Jotenkin haluaisin muistaa kuitenkin.
Kommentit (92)
Meidän 14-vuotias toivoi Harry Potter -kirjoja ja paria leffaa DVD:nä. Nämä on jo hankittu. Menemme tällä viikolla ulkomaille 5 päivän reissuun, ja olemme sanoneet jo hyvissä ajoin, että reissu on tämän joulun varsinainen lahja, eikä mitään kallista enää matkan lisäksi osteta.
Sopisiko ap:n teinillekin matkalahja? Vaikka joulun jälkeen joku äkkilähtö, niitä saa halvalla?
Lisäksi ostettiin ihan tarpeeseen uusia sukkia (Niken varrettomia, joiden tiedän olevan teinin suosikkisukat) ja yöpuku. Lisäksi pieni paketti Body Shopista.
Kummilta saa varmaan lahjakortin (H&M tai Vero Moda) ja toiselta kummilta rahaa.
Mummot antavat yleensä rahaa ja suklaata, toinen neuloo lisäksi joka joulu villasukat meille kaikille. Se on odotettu ja toivottu lahja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, etten tiedä vielä kuin yhden 150 euron rannekellon. Vai enkö mä ole kuunnellut sitä?
Yleensä niitä lippuja ja lappuja on ilmestynyt syksyn mittaan ties mistä. Jos ei ole maitopurkkiin liimannut postit lappua lahjatoiveineen, niin voi olla kengässä, takintaskussa, pyykkikopassa, tiskarissa... lisäksi on kova "shoppailemaan" HM, Zalando... mitä näitä nettikauppoja nyt on, tulee linkkiä päivittäin. Joskus on jopa ostoskoriin laittanut ja pyytänyt mua hyväksymään.Vai tyytyiskö se vaan tuohon kelloon? Buahahahahahahaaa!
Ja meillä toteutetaan kaksi järkihintaista toivetta. + muutamia perinteisiä.
150€ kellon?!?! Hahhah!! Ei sillä hinnalla saa edes kunnon kelloa! Jos pukki toisi minun 15v pojalle 150€ patterikellon, olisi joulu pilalla!
Oletko ihan tosissasi ? Taitaa olla melkoisen pilalle hemmoteltu poika ja todella ylimielinen idiootti äiti.
Meillä nyt 13-vuotias tyttö, joka saanut parin viime jouluna ja tänä vuonna saa mm. seuraavanlaisia joululahjoja: (meiltä vanhemmilta, isovanhemmilta ja kummeilta)
- tabletti
- uusi puhelin rikkoutuneen tilalle
- mummon kutoma upeat kirjoneulevillasukat ja lapaset
- lahjakortteja (ainakin BodyShop, HM, Stadium)
- Treenivaatetta (Adidas oli toivemerkkinä)
- pyjamia (ostettu ulkomailta matkustellessa, joten ei löydy ihan samanlaista muilta)
- bluetooth kaiutin
- bluetooth kuulokkeet (saa tänä vuonna)
- läppärin (HP:n läppäri, saa tänä vuonna)
- mereneitotorkkupeitto, siis sellainen merenneidon pyrstön mallinen
- pallokoristevalot
- rahaakin on saanut
- leffalippuja
- lahjakortin seikkailupuistoon kiipeilemään
- manikyyrilahjakortin
- kosmetiikkaa (body shopin body butteria, meikkejä, meikkisiveltimiä, hajuvettä, kynsilakkoja ja kynsien hoitotarvikkeita
- uusia treeniuikkareita
Kyseessä kilpauintia harrastava urheilullinen tyttö. Tästä ketjusta sain kivan vinkin eli teekukkia ja teekannu lähti tilaukseen. Mukin jo ostinkin yhdestä sisustusliikkeestä aiemmin ja siihen teesihdin kokkipuodista. Tämä vuonna mainittujen lisäksi olen pakettiin käärinyt mattaa päällislakkaa kynsiin ja puuvärit. Puuvärien kaveriksi pitää vielä hankkia hyvää piirustuspaperia.
Jos ei tyttö paljoa lahjoja pyytele, niin sitten yhteinen matka jonnekin olisi kiva!
Mun 16 v tyttö toivoo:
- pari kirjaa
- tietynlaisen hupparin
- tietynlaisen pyjaman
- tietynlaiset verkkarit
- juuri tietynlaisia kyniä
- hiustenhoitotuotteita
- hemmottelujuttuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän tyttö toivoo astioita, ei vain oikein tiedä mitä, koska ei halua enää Arabiaa, jota aiemmin keräili. Tyttö on "tiedostava", eikä halua Arabiaa, koska ei ole enää suomalainen astiasto, vaan thaimaalainen. Luulen, että Pentikkiä alamme keräillä nyt. Toivelistalla on myös kahvinkeitin, leivänpaahdin, vatkain, lakanoita, pyyhkeitä. Ei siis kaikkia kerralla, vaan aina kun jotain lahjoja ostetaan, niin siltä listalta voi sitten katsoa ja sanoa toiveita myös isovanhemmille ja kummeille kun kysyvät.
Siis, eikö teini asu enää kotona jos toivoo kodinkoneita??
Ihailen tuota sinänsä materialististen nuorten tiedostavuutta verrattuna itseeni saman ikäisenä. Oma 15-vuotias sanoi eilen, että toivoo lahjaksi bambuhammasharjoja tai vastaavia! Ja sellaisen sheivauslaitteen, johon vaihdetaan vain terä, koska #maailmahukkuumuoviroskaan
Asuu toki kotona, mutta kerää tavaroita jo omaa kotia varten, eihän siihen ole kuin muutama vuosia, kun lähtee todennäköisesti opiskelemaan. Tyttö tietää, että meillä ei noin vain ole rahaa ostaa sitten kerralla mitä nyt sinne opiskelijakämppään tarvitseekaan, siksi on jo parin vuoden ajan keräillyt kaikkea tarpeellista.
Muistanpa kun itse muutin kotoa, eipä ollut juuri mitään, eikä sen puoleen rahaakaan. Aika pitkään vatkasin kakkutaikinan vispilällä, eikä ollut varaa edes paistinpannuun. Ihan niin köyhästi en halua omien lasten elävän, vaikka olenkin turhaa kulutusta vastaan.
Miten olis Singstar, jos sitä enää myydään missään? Toki ps3 laulettu sillä mut on se hauskaa ajanvietettä. Tosin nykyää omalla siskolla ne kaikki singstarit, ja itse kun pelaan enää enemmälti näitä "sotapelejä" tai kauhupelejä..
Kannattaa kuitenkin kysästä jos sitä mikää peli kiinnostas, ei kaikkia aina vaatteet ja meikit kiinnosta, kuten mulla pääs käymään siinä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö ei meikkaa eikä arvosta myöskään kauniita vaatteita erityisemmin. Raha on aika ankea lahja mielestäni. :( Elokuvissakaan ei ole käynyt yli kymmeneen vuoteen.
Ap
eli on viimeks käyny leffassa n. 4-vuotiaana..? sullon melko erikoinen teini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö ei meikkaa eikä arvosta myöskään kauniita vaatteita erityisemmin. Raha on aika ankea lahja mielestäni. :( Elokuvissakaan ei ole käynyt yli kymmeneen vuoteen.
Apeli on viimeks käyny leffassa n. 4-vuotiaana..? sullon melko erikoinen teini.
Ei meilläkään tyttö juuri elokuvissa käy, on nyt siis tuon 15v. Pojan, nyt 17v. käydään taasen useasti kahdestaankin katsomassa, esim. viimeksi Tuntematon Sotilas, sitä ennen joku kauhuleffa. Tyttöä ei vaan saa mukaan.
Meillä nyt 17-vuotias tyttö halusi tuon ikäisenä (ja yhä vieläkin) ennen kaikkea Steamin lahjakortteja. Se siis on netissä toimiva pelikauppa, josta ladataan kotikoneelle pelejä.
Toinen varma lahja oli Fantasiapelien tai Temperan lahjakortti. Tyttö kun rakastaa sarjakuvia ja kuvataiteen tekoa.
Kyllä vaate- ja meikkilahjakortitkin käy, mutta ne on aika persoonattomia, eikä kaikki teinitytöt ole niin kovia tällääjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään tyttö juuri elokuvissa käy, on nyt siis tuon 15v. Pojan, nyt 17v. käydään taasen useasti kahdestaankin katsomassa, esim. viimeksi Tuntematon Sotilas, sitä ennen joku kauhuleffa. Tyttöä ei vaan saa mukaan.
Oiskohan kyse sun leffavalinnoistasi? Meinaan mun teinityttöni käy pari kertaa kuussa leffassa, muttei sitäkään kyllä saa edes pakottamalla katsomaan tuollaisia leffoja. Jos usutat tytärtäsi valitsemaan leffan, tarjoat liput ja mässyt hänelle ja yhdelle hänen kaverilleen, niin veikkaan, että menee oikein mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on macbook työkäyttöön.. ihan ihmettelen tätä että pikkulikoille lukio-opintoihin. Youtube-videoita ne niillä kattoo.
Exä sanoi, että ”hän ei sitten mitään pc-romua tähän talouteen halua” ja osti molemmille lapsille Macbookit, koska koulussa tarvittiin jo ennen lukiota. (Itselläni ei olisi ollut varaa kuin ehkä halvimpiin perusläppäreihin). Mikäs siinä, nyt ovat jo neljättä vuotta tyytyväisenä tehneet niillä mäceillä niin koulutehtävät kuin youtube-katselut.
Ootte kyllä aika hoopoja. Se, että läppäreillä MYÖS katsotaan videoita, ei tarkoita, etteikö niillä tehtäisi paljon muutakin.
Kuten jo pitäisi teidän tajuta siitäkin, että sitä käytetään lukiossa opiskelussa. En toki tiedä teidän teinienne lukiosta, mutta ainakin oman lukiolaiseni koulussa kaikki kirjat on jo digitaalisia. Koneen pitää olla kevyt ja pyörittää ohjelmia yhtä aikaa hyvin ja avautua nopeasti ja latauksen kestää hyvin. Macbook on noissa hyvä.
Lisäksi ainakin omalla kuvislukiolaisellani painoi se, että koulussa on macit käytössä ja kun omalla koneella on samat sovellukset, tekeminen on sujuvaa, ei tarvitse arpoa kotona eri ohjelmilla, miten niillä saa tehtyä samat kuin koulussa.
Mutta jokainen tietysti ostaa, mitä haluaa. Aika noloa vaan vähätellä teinien ja varsinkin teinityttöjen tekemisiä tyyliin "ne on kaikki pissiksiä, ei ne mitään osaa tai mitään tarvii"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan kyse sun leffavalinnoistasi? Meinaan mun teinityttöni käy pari kertaa kuussa leffassa, muttei sitäkään kyllä saa edes pakottamalla katsomaan tuollaisia leffoja. Jos usutat tytärtäsi valitsemaan leffan, tarjoat liput ja mässyt hänelle ja yhdelle hänen kaverilleen, niin veikkaan, että menee oikein mielellään.
Voi kuule, kun lause aina alkaa, että tuliskohan siellä jotakin jota haluaisitte mennä katsomaan? Ja juuri vajaa kaksi viikkoa sitten oli synttärit ja sanoin, että biffaan jos menevät poikkiksen kanssa elokuviin, niin ei kiinnostanut silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaaa-a, todella hankalaa, kun ei ole heittänyt mitään toiveita.
Viime vuonna oli sama juttu ja sitten oli pettynyt kun ei oikeen mitään muuta saanutkaan kun rahaa tai lahjakortteja.
VS:ltä jos jotain yrittäis tilata ja sitten voisin alkaa keräämään hälle Pentikin Vaniljaa.
Hommasinkin Finlaysonin petivaatteet ja rannekellon. Ehkä vielä sitä Vaniljaa lisäksi.
Meidän 15 v toivoo kilparatsua kuten on toivonut viimeiset viis vuotta joka joulu ja synttärit. Ei valitettavasti tule sitä ikinä saamaan kun ei riitä rahat.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan hankittu tytölle jo vohvelirauta ja muumiastioita, mutta tuollaisen lompakon voisin ostaa myös. Tosi kiva idea, kiitos :)
Haastava tyttö meillä kun ei oikein välitä meikeistä, vaatteista, musiikkiakaan ei kuuntele ja televisiosta katsoo vain hyvin harvoin jotain elokuvia ja uutiset. Onko muolla näin outoja teinejä? Toisaalta pääsee helpolla muuten, mutta joulu on vaikeaa aikaa...
Mitä teini harrastaa/tekee (järjestetystä tai itsekseen)?
Ostettiin tytölle raivaussaha ja uudet metsurin saappaat. Hevoselle luvattiin maksaa uusi satula. Kaikki nuo toivottuja, turhaa ei osteta.
Itse olen toivonut paria kirjaa ja ne myös saan.
Olen joka vuosi saanut myös uuden pyjaman tai paitulin (hyi mikä sana), body shopista jonkun lahjapakkauksen tai hajuvettä ja meikkejä. :) Muumimukit saadaan myös joka vuosi, mutta itse toivoin Paavo Väyrysen mukia täksi jouluksi. Ehkä ovat vielä joskus arvokkaita :D
Meidän 13v tytön toivelista näytti seuraavalta:
- korealaisia kasvonaamioita
- uusi ripsiväri
- mangatusseja
- suomi-japani sanakirja
- villasukat
- muumimuki
Ostetaan noiden lisäksi suklaata ja lahjakortti H&Mlle.
Jotain yhteistä tekemistä äidin kanssa, vaikka laskettelureissu, ostosmatka tms? Tai ihan vain teineille itselleen tarkoitettu elämys, vaikka käynti kiipeilykeskuksessa? Ratsastustunti? Karting-autoilu? Jonkun bändin keikka?
Meidän teini oli oikeasti iloinen viime vuonna, kun kirjekuoressa oli laivaliput Tallinnaan äidin kanssa kaksin, ja vähän shoppailurahaa, vaikka olemme käyneet Tallinnassa monta kertaa. Tälle reissulle ei kuitenkaan otettu mukaan pikkuveljiä. Niitä lahjakortteja tuli ihan riittävästi kummeilta ja mummeilta. Riippuu tietysti teinistä, ja siitä tykkääkö viettää aikaa vanhempien kanssa vai ei.