Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko hyväksynyt tulevan kuolemasi?

Vierailija
25.11.2017 |

Jokainen meistä kuolee ennemmin tai myöhemmin. Joskus paljon aiemmin kuin olisi itse uskonutkaan. Oletko hyväksynyt tämän vai oletko niitä jotka ei halua edes ajatella asiaa?

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväksynyt. Enkä haaveile kovin pitkästä elämästä.

Vierailija
2/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut hyväksymättä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. ikää alkaa olemaan ja kaikenlaisia vaivoja, murheita ja huolia.

Oikeestaan voisin mennä, näkis mitä tuo olemattomuus on, tai sitten

ei.

Vierailija
4/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hyväksynyt. Harmittaa, että kuolema on vasta jossain edessäpäin. Jotta olisin tyytyväinen, sen olisi pitänyt tapahtua jo ajat sitten.

Vierailija
5/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän olis vaihtoehto? Ruumiin jäädyttäminenkö?

Vierailija
6/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen hyväksynyt sen, että en voi kuolemani ajankohtaan vaikuttaa. Mutta mitä oikein tarkoitat hyväksymisellä? Onko sille muka jotain vaihtoehtoja? Voiko siitä kieltäytyä?

7/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Elvytyksen jälkeen tuli sellainen olo, että luonnollinen kuolema ei ole paha asia ollenkaan. Hyväksyn myös eutanasian, jos sairauden takia sen haluaa.

Vierailija
8/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä olen hyväksynyt vai enkö? Kuolen joka tapauksessa riippumatta siitä hyväksynkö sen.

Vierailija
9/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Itse asiassa ikävöin kuolemaa. En koe että tässä maailmassa olisi enää mitään, mitä haluaisin kokea tai nähdä. 

Vierailija
10/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä on väliä olen hyväksynyt vai enkö? Kuolen joka tapauksessa riippumatta siitä hyväksynkö sen.

Ei kyllä se ap nyt tarkoittaa, että jos kieltäydyt, niin et kuole.

Vierailija
11/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt. Kai. Joskus kyllä ärsyttää, ettei elämässä ehdi tehdä tarpeeksi virheellisiä päätöksiä. Ei voi vain päättää viettää vuosia yksiin opintoihin, sitten toisiin, kolmantiin jne. Ahdistaa se miten vähän valintoja elämän aikana ehtii tehdä. En tiedä mitä elämältä haluan, vaihtoehtoja on äärettömästi ja aikaa rajallisesti. Kamalaa.

Sitten joskus toivon, että ehkä ihmisen elinikää pystytään jotenkin juuri mun elinaikana pidentämään niin paljon, että saisinkin elää "ikuisesti"...

Tällä hetkellä ajattelen, että kuolema on tervetullut ajallaan. Väsyttää, kun otin melatoniinin. Jännä juttu, mutta kun ajattelen kuolemaa väsyneenä, se tuntuu paljon kivemmalta ajatukselta.

Vierailija
12/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväksynyt ajatuksen että tulen kuolemaan mutta en ajatusta siitä, että voin kuolla vaikka huomenna.

Haluan elää niin, että kuolessani voin olla yhtä tyytyväinen elämääni kuin nytkin.

Elää sinun pitää ja tajuta se, että elät- F.E.Sillanpää

Vierailija
13/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy. Mihin voisin ilmoittaa tämän?

Vierailija
14/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ikäänkuin kuuluu asiaan. Elämä on yksi kuoleman oireista.

Vierailija
15/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema on oikeasti helkkarin pelottavaa.

Ei kai sitä turhaan pelätä.....

Vierailija
16/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on hyväksyä kaikki mitä syntymän ja kuoleman välissä on. Joskus tosin mietityttää se miten kuolen, toivottavasti en kovin tuskaisesti. Eipä tosin silläkään enää sitten ole väliä kun viimeiset henkäykset on otettu.

Vierailija
17/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Sitten synnytään uudestaan ja ehkä parempaan tilanteeseen kuin nyt.

Vierailija
18/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, se pelottaa ihan saatanasti silloin kun tulen ajatelleeksi sitä. Koetan siis olla ajattelematta.

Tuntuu, että osa teistä lässynlässyn-vastaajista ei ole sisäistänyt koko juttua kunnolla. Että joku päivä todella kuolee. Makaa ehkä selällään jossain hoitokodissa, ajattelee, että se oli siinä, ja hengittää viimeisen henkäyksensä.

Vierailija
19/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyttä kuolemaani en voi hyväksyä. Kuolema ei huoleta, kuoleminen huolettaa.

Vierailija
20/118 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Koen olevani kuolematon sielu, joka oli "ennen Abrahamia". Tästä ajallisesta muodosta luopuminen ei ole kummoinenkaan juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi